FCR - chybova hlaska EFI 121 - vaha vzduchu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#1 FCR - chybova hlaska EFI 121 - vaha vzduchu
Tak a je to tady. Po najeti 400tkm si najednou volvas vzpomel a stavkuje i pres investice dosahujici temer kupni ceny. Po minulem vikendu ,kdy mi odesel altik (ujel jsem jen na baterii a rozsviceny parkovacky pres 50km ),je tu novy zadrel. Vcera se mi rozsvitila ponorka hned po startu. Napichnul jsem to na FCR a ta mi ukazala hententu chybovou hlasku:
Slusi se podotknout,ze chroch jezdi temer porad stejne,nekouri,jen lze vysledovat pri sudlani (napr.ve meste pri udrzovani 50km/h) lehounke kolisani tahu. Ale musi se na to clovek soustredit,spolujezdec to ani nepostrehne. Vsechny hadice tesni,vse se zda byt tak jak ma. Takze chci slyset neco ve stylu "omrkni to a tohle,utahni tamto nebo vycisti tamhleto".
Fakt se mi nechce davat za repas vahy 7tKc... Rady a tipy sem!
Lamaotazka zni: proboha, fakt je to vaha vzduchu?Slusi se podotknout,ze chroch jezdi temer porad stejne,nekouri,jen lze vysledovat pri sudlani (napr.ve meste pri udrzovani 50km/h) lehounke kolisani tahu. Ale musi se na to clovek soustredit,spolujezdec to ani nepostrehne. Vsechny hadice tesni,vse se zda byt tak jak ma. Takze chci slyset neco ve stylu "omrkni to a tohle,utahni tamto nebo vycisti tamhleto".
Fakt se mi nechce davat za repas vahy 7tKc... Rady a tipy sem!
Naposledy upravil(a) z-d-e-n-a dne 29 dub 2014 23:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
#2 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Zkus váhu prostříknout čističem.z-d-e-n-a píše:Tak a je to tady. Po najeti 400tkm si najednou volvas vzpomel a stavkuje i pres investice dosahujici temer kupni ceny. Po minulem vikendu ,kdy mi odesel altik (ujel jsem jen na baterii a rozsviceny parkovacky pres 50km ),je tu novy zadrel. Vcera se mi rozsvitila ponorka hned po startu. Napichnul jsem to na FCR a ta mi ukazala hententu chybovou hlasku:Lamaotazka zni: proboha, fakt je to vaha vzduchu?
Slusi se podotknout,ze chroch jezdi temer porad stejne,nekouri,jen lze vysledovat pri sudlani (napr.ve meste pri udrzovani 50km/h) lehounke kolisani tahu. Ale musi se na to clovek soustredit,spolujezdec to ani nepostrehne. Vsechny hadice tesni,vse se zda byt tak jak ma. Takze chci slyset neco ve stylu "omrkni to a tohle,utahni tamto nebo vycisti tamhleto".
Fakt se mi nechce davat za repas vahy 7tKc... Rady a tipy sem!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#3 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Tak si daj este live data a kukni aky prietok sa tam hybe, ci sa vobec meni.
Ak mas vahu este s klapkou
tak daj dole nasilim (je to zalepene silikonom) ten vrchny dekel vahy vzduchu. a skotroluj ako sa to hybe, napruz konektor a drahu potenciomeru pomaz diavou. Ak su presuchane tak ich trosicka vychyl a zhanaj druhu vahu...
Ak mas novsi typ, tam ti ostava len skusit cistic klapiek a napruzit piny v konektore.
nakoniec ale mozes aj tak skonstatovat ze vahou to nieje. skontroluj aj snimac tlaku a teplotu nasavaneho vzduchu.
Ak mas vahu este s klapkou
tak daj dole nasilim (je to zalepene silikonom) ten vrchny dekel vahy vzduchu. a skotroluj ako sa to hybe, napruz konektor a drahu potenciomeru pomaz diavou. Ak su presuchane tak ich trosicka vychyl a zhanaj druhu vahu...
Ak mas novsi typ, tam ti ostava len skusit cistic klapiek a napruzit piny v konektore.
nakoniec ale mozes aj tak skonstatovat ze vahou to nieje. skontroluj aj snimac tlaku a teplotu nasavaneho vzduchu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#4 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Vyborne kuci,neco takovyho jsem chtel slyset.... Mam to vzit normalka cisticem brzd? Live data jsem zkousel,trochu se to hybe,ale ne tak jak by melo,cca 70% pozadovane hodnoty... Jdu na to...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
#5 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
lépe je použít přímo čistič na váhy vzduchu.Ověřený mám čistič od BG Care,ale fungovat bude asi i jakýkoliv jiný.z-d-e-n-a píše:Vyborne kuci,neco takovyho jsem chtel slyset.... Mam to vzit normalka cisticem brzd? Live data jsem zkousel,trochu se to hybe,ale ne tak jak by melo,cca 70% pozadovane hodnoty... Jdu na to...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#6 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Tak dneska pokrok ale nevim estli správným směrem...
Pro sichr jsem splašil ještě jednu váhu,tu pročistil jak to jen šlo (nerozebíral jsem jí) a fláknu jí do volvase. Při té příležitosti jsem ještě povyměňoval ty slabý hadičky co maj něco společnýho s váhou a celej natěšenej valim na zkušební jízdu. S noťasem na klíně jsem najedil nějakejch 15-20km ve všech možných režimech jízdy a .....prd,velebnosti. Údaje váhy v režimu LIVE DATA pořád na stejných hodnotách. Tzn. skutečné množství počítané váhou oproti množství vypočtené dle ŘJ se liší permanentně o + 200-220 mg/s víc. A to jak na volnoběh, tak při plnym knedlíku.
Co se zlepšilo,tak akorát zmizelo lehké kolísání tahu při "šudlání". Ale možná to byl placebo efekt,páč bylo po dešti a ono to tak nějak po dešti všechno líp jede...
Tak si tak stepuju nad otevřenou kapotou a říkám si....hele,odpojený EGR - zkusim ho zpátky zapojit.
A hle: na volnoběh se údaje vypočtené vs. skutečné náhle srovnaly téměř do shodných hodnot (plus minus 5-20 mg/s rozdíl), což bych toleroval, neb je to stará a neprodejná odlítaná mrd..a. Honem za kroutítko a valim na další prubunk fáre. Prvotní nadšení trochu opadlo, ale pořád lepší než předtím - MAFka ukazuje rozdíly o 100-150mg/s větší než výpočet ŘJ.
Suma sumárum: Fakticky má na váhu vliv odpojenej EGR (myslel jsem že tohle "umí" až MSA 15., akorát je MSA 15.7 "hloupější" a nerozsvicí hned kontrolku?
Nutno podotknout že jsem měl EGR odpojený pouze tak, že přívod podtlaku do EGR nebyl zaslepen, pouze jsem měl zašpuntovanou podtlakovou hadičku vedoucí od ovládacího ventilu.
Takže čistě teoreticky: když vyrobím plechovou záslepku na spoj EGR-výfukové potrubí, bude to fungovat (nebo spíš nefungovat) lépe než jen ucpaná hadička od ovl.ventilu?
Je i zavřené EGR třeba jen minimálně průchozí?
Co by ještě mohlo mít vliv na tak rozdílné údaje váhy vs. ŘJ?
Sorry za sloh,delší už to neumim
Pro sichr jsem splašil ještě jednu váhu,tu pročistil jak to jen šlo (nerozebíral jsem jí) a fláknu jí do volvase. Při té příležitosti jsem ještě povyměňoval ty slabý hadičky co maj něco společnýho s váhou a celej natěšenej valim na zkušební jízdu. S noťasem na klíně jsem najedil nějakejch 15-20km ve všech možných režimech jízdy a .....prd,velebnosti. Údaje váhy v režimu LIVE DATA pořád na stejných hodnotách. Tzn. skutečné množství počítané váhou oproti množství vypočtené dle ŘJ se liší permanentně o + 200-220 mg/s víc. A to jak na volnoběh, tak při plnym knedlíku.
Co se zlepšilo,tak akorát zmizelo lehké kolísání tahu při "šudlání". Ale možná to byl placebo efekt,páč bylo po dešti a ono to tak nějak po dešti všechno líp jede...
Tak si tak stepuju nad otevřenou kapotou a říkám si....hele,odpojený EGR - zkusim ho zpátky zapojit.
A hle: na volnoběh se údaje vypočtené vs. skutečné náhle srovnaly téměř do shodných hodnot (plus minus 5-20 mg/s rozdíl), což bych toleroval, neb je to stará a neprodejná odlítaná mrd..a. Honem za kroutítko a valim na další prubunk fáre. Prvotní nadšení trochu opadlo, ale pořád lepší než předtím - MAFka ukazuje rozdíly o 100-150mg/s větší než výpočet ŘJ.
Suma sumárum: Fakticky má na váhu vliv odpojenej EGR (myslel jsem že tohle "umí" až MSA 15., akorát je MSA 15.7 "hloupější" a nerozsvicí hned kontrolku?
Nutno podotknout že jsem měl EGR odpojený pouze tak, že přívod podtlaku do EGR nebyl zaslepen, pouze jsem měl zašpuntovanou podtlakovou hadičku vedoucí od ovládacího ventilu.
Takže čistě teoreticky: když vyrobím plechovou záslepku na spoj EGR-výfukové potrubí, bude to fungovat (nebo spíš nefungovat) lépe než jen ucpaná hadička od ovl.ventilu?
Je i zavřené EGR třeba jen minimálně průchozí?
Co by ještě mohlo mít vliv na tak rozdílné údaje váhy vs. ŘJ?
Sorry za sloh,delší už to neumim
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#7 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Tu nějaké postřehy ještě s nezapojeným EGR:
Rozdíly hodnot jsou hodně proměnné,takže je neberte nějak konkrétněji. Hlavně řídit,sledovat noťas a jestě fotit je fakt šibeniční... _________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#8 FCR - chybova hlaska EFI 121 (lama dotaz)
Po dnesnim zkoumani dalsi nepatrny poznatek o EGR:
Pri zavrenem stavu neni ani trochu pruchozi. Samozrejme ventil vycisten,prostriknut a chodi o poznani lepe. Na diag mi to ukazovalo vetsi hodnoty otevirani EGRu,tedi otevira casteji a vice. Zitra zkusim jeste vytvorit nerez zaslepku pod ventil. Jsem zvedav co to bude delat za hodnoty.
Jinak jsem puvodni vahu dneska rozdelal,vycistil a zejtra pujde na testovaci jizdu. Tady par foto:
Pri zavrenem stavu neni ani trochu pruchozi. Samozrejme ventil vycisten,prostriknut a chodi o poznani lepe. Na diag mi to ukazovalo vetsi hodnoty otevirani EGRu,tedi otevira casteji a vice. Zitra zkusim jeste vytvorit nerez zaslepku pod ventil. Jsem zvedav co to bude delat za hodnoty.
Jinak jsem puvodni vahu dneska rozdelal,vycistil a zejtra pujde na testovaci jizdu. Tady par foto:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#9 FCR - chybova hlaska EFI 121 - vaha vzduchu
Tak pokracujem. Puvodni vaha vzduchu s vycistenym potenciometrem namontovana. Hodnoty luxusni,temer sedi s RJ vypoctenymi hodnotami. Takze by se dalo rici ze vycisteni pomohlo na sto procent. Jen mi porad trha zily ze musim mit zapojeny EGR Jakmile ho odpojim,hodnoty jsou na puvodnim stavu jako na zacatku pred cistenim MAFky. No alespon nesviti kontrolka. Takze bych to uzavrel jako vyreseny.
Co me ale trapi porad je kolisani tahu pri udrzovani rychlosti na rovine. Proste porad si motor pocukava na hrane mezi pridanym plynem a brzdeni motorem. Ale to uz je asi zas na jine tema. Presto jsem otevren vsem napadum.
Co me ale trapi porad je kolisani tahu pri udrzovani rychlosti na rovine. Proste porad si motor pocukava na hrane mezi pridanym plynem a brzdeni motorem. Ale to uz je asi zas na jine tema. Presto jsem otevren vsem napadum.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 1688 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dzambor
-
- 2 Odpovědi
- 462 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty
-
- 2 Odpovědi
- 161 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty
-
- 2 Odpovědi
- 347 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sinuhet
-
- 5 Odpovědi
- 192 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od michalesku