Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#51 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše: Když tak můžeme busines udělat nějaký spolu. :wink:
tohle bych rád provedl výměnným způsobem a na to jsi moc daleko
chci to mít pod kontrolou
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#52 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hombredavid »

Já ho určitě budu chtít do mé 850 T5 ale potřebuji zjistit jestli se mi tam vleze, mám totiž i LPG a kdo by mi pomohl mi ho tam namontit a za kolik. Peníze nejsou až takový problém ale čas. Je zima, a všichni myslí na topení v autě a tudíž je spousta lidí co neví co za to mají chtít. Takže budu muset vydržet do léta no...
_________________
VOLVO 850 T5

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#53 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

hombredavid píše:Já ho určitě budu chtít do mé 850 T5 ale potřebuji zjistit jestli se mi tam vleze, mám totiž i LPG a kdo by mi pomohl mi ho tam namontit a za kolik. Peníze nejsou až takový problém ale čas. Je zima, a všichni myslí na topení v autě a tudíž je spousta lidí co neví co za to mají chtít. Takže budu muset vydržet do léta no...
zkontaktuj AV díly, mají servis a mohli by ti pomoct
já bych tam mohl dojet, mě prohodí bufík a tobě ho namontují...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#54 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Pozná někdo jestli je pro benzín nebo naftu?
Zdar, byla to trochu detektivní práce, ale skutečně ŘJ bufíka (CPM) č. 8670953 je skutečně benzínová. Nakonec jsem našel jedno auto (VIN: YV1TS90K5Y1xxxxxx, t.j. S80 2000 B6284T), kde tahle jednotka taky byla.

Benzín vs. nafta se patrně liší:
- těmi časy (nemůžu najít odkaz)
- množstvím dávkování paliva = frekvence "trkače" (tnx Martinopel)

Ostatní železo je pravděpodobně stejné, ale chtělo by to asi vypokusovat. Jediný potenciální rozdíl by mohly být ty trysky (bo mají různá objednací čísla) = chce to zkusit. Za těchto dosavadních předpokladů by mohla stačit jen výměna ŘJ za naftovou a hotovo.

Pro referenci uvádím, jaká čísla ŘJ bufíků jsem zatím našel:

Kód: Vybrat vše

Diesel:
3730751
3731002
3731003
3731071
3731172

Gasoline:
3730512
8670953
9472608
9499389
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#55 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

Díky Pavle, jsem rád, že se pomalu potvrzuje moje domněnka. Jednu naftovou ŘJ má tady kolega o vesnici dál....bojí se, že mu ji vypálím, ale myslím, že se nemá čeho bát.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#56 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:Díky Pavle, jsem rád, že se pomalu potvrzuje moje domněnka. Jednu naftovou ŘJ má tady kolega o vesnici dál....bojí se, že mu ji vypálím, ale myslím, že se nemá čeho bát.
Případně bych měl zájem o tu benzínovou.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#57 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od Sarkasmic »

Nevím,jak tyhle originál ARDICy,ale jak webasto tak EBER má topení B i D naprosto identický,liší se pouze jednotka a tryska... Při zachování stejný typový a výkonový řady jde zaměnit i palivový čerpadlo benzín za diesel... Starší webasta v dýzlu maj odhořívací sítku za vstřikem,benzíny ne-tam je tryska stejná. Novejší už nemají sítku ale vstřikují přímo do komory proti žhavce-tam se pak liší tryska.... Alespon v 90% případů,neznám ty topení všechny,ale nesnáším je čím jsou novější....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#58 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od ok2ucx »

Sarkasmic píše:...liší se pouze jednotka a tryska...
Nějaké detaily? Tedy hlavně ty zjevné rozdíly v tryskách?
V trysce od Ardicu můžo být snad jen dav rozdíly: síla té pružiny v regulátoru tlaku a pak průměr trysky samotné. Některé verze ale vůbec tu jemnou dírku nemají?

https://www.skandix.de/de/suche/?q=standheizung&k=1857

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#59 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od Sarkasmic »

Hoši,tak konkrétní rozdíl opravdu nevím,nikdy jsem to neřešil a mezi sebou měnit nezkoušel,jen vím že tělo je stejný a trysky jsou dle paliva. Po přesnějším rozdílu se podívám v pondělí na dílně...

Ad topení-benzínový na naftu vždycky trochu pude,ale bude hulit jako komín,zhasínat,vyhazovat chyby,smrdět....
Obráceně by to jít nemělo,naftový by mělo po zápalu (pokud vůbec zažehne) mít tak blbej chod,že se samo shodí.... Benzín na naftu jsem fyzicky zkoušel na stole. Obráceně ne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#60 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

Sarkasmic píše:Hoši,tak konkrétní rozdíl opravdu nevím,nikdy jsem to neřešil a mezi sebou měnit nezkoušel,jen vím že tělo je stejný a trysky jsou dle paliva. Po přesnějším rozdílu se podívám v pondělí na dílně...

Ad topení-benzínový na naftu vždycky trochu pude,ale bude hulit jako komín,zhasínat,vyhazovat chyby,smrdět....
Obráceně by to jít nemělo,naftový by mělo po zápalu (pokud vůbec zažehne) mít tak blbej chod,že se samo shodí.... Benzín na naftu jsem fyzicky zkoušel na stole. Obráceně ne...

hmhm, takže jak...? mám to vůbec zkoušet?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#61 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

Trochu jsem o tom přemýšlel a rozhodl jsem se, že to vyzkouším na autě. Do teď jsem vlastně zkoušel komplet benzínový bufík na naftu. Hulilo to, občas to makalo, ale nic fatálního se nedělo. Měl jsem to několikrát rozebraný, takže vím, že vnitřnosti jsou ok.
Prohozením ŘJ zajistím, že bufík pojede v režimu pro naftu. Podle mě se nemůže nic stát. Jen praktická zkouška ukáže, jestli bude fungovat, nebo bude muset být komplet nahrazený naftovým kusem, kde je jiná konstrukce výfuku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#62 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od Hájčus »

moje řeč! :beer: :friends:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

GDPR_user

#63 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od GDPR_user »

Takže jsem dále pátral a jediný rozdíl mezi benzínovým a dieselovým bufíkem je v software ř.j.trysky sice mají jiné číslo ale jsou identické.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#64 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:hmhm, takže jak...? mám to vůbec zkoušet?
Ze všeho uvedeného vyplývá, že výsledek můžeš mít za 10 minut. Půjč si naftovou jednotku, nacvakni do auta a go!
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

lukynen
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

#65 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od lukynen »

Pokud ti to nikdo nepujčí a čerpdlo pro bufík máš na něm ,připoj malý kanystr s benzínem a zapal ho na jiné médium a uvidíš jestli poběží. pokud po klasickém startu nechytne ,zkus ještě jednou a pak jdi od toho.Mělo by tam zůstat trochu paliva N z připojeného stávajícího rozvodu PHM a když chytne a plynule přejde na běh B a nebude kouřit ,máš jasno ;)
Pokud bude hořet -nebouchne ,když je obal stejný.
Pokud hořet nebude,je to zřejmě nafta .
Dle pročítání celého fóra je to jediná zkouška bez poškození,pokud jsou všechny informace správné ;)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#66 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

všem díky za reakce

jdu přemluvit kolegu, aby mi půjčil tu jednotku. Bojí se, že mu to poškodím, ale já mám jasno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#67 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od ok2ucx »

Vyměň tady s martinem tu tvoji benzínovou za naftu a hotovo. Totok.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#68 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:Takže jsem dále pátral a jediný rozdíl mezi benzínovým a dieselovým bufíkem je v software ř.j.trysky sice mají jiné číslo ale jsou identické.
tak tak, v noci jsme v tom ležel a bude to pravda
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#69 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

jinak jsem pátral i po žhavicí svíčce a zdá se být také totožná

Jediný rozdíl bude tedy v řídící jednotce a řešením výfuku na samotném bufíku, kdy benzínový má na tělě přivařený svod a naftový řeší přes husí krky. Snad to tedy neskončí na samotném tvaru výfuku....
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#70 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:jinak jsem pátral i po žhavicí svíčce a zdá se být také totožná

Jediný rozdíl bude tedy v řídící jednotce a řešením výfuku na samotném bufíku, kdy benzínový má na tělě přivařený svod a naftový řeší přes husí krky. Snad to tedy neskončí na samotném tvaru výfuku....
Nemáš pravdu,verze s výfukem na těle jsou u bufíků,které se dokupují jako příslušenství,ve většině případů mají i palivovou pumpu umístěnou na těle bufíku a nikoliv u zadní nádrže.Takže stačí přitáhnout jen hadičku s palivem.Mám tady dieselový bufík,který má výfuk právě na těle a palivovou pumpu také.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#71 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:
hajnej píše:jinak jsem pátral i po žhavicí svíčce a zdá se být také totožná

Jediný rozdíl bude tedy v řídící jednotce a řešením výfuku na samotném bufíku, kdy benzínový má na tělě přivařený svod a naftový řeší přes husí krky. Snad to tedy neskončí na samotném tvaru výfuku....
Nemáš pravdu,verze s výfukem na těle jsou u bufíků,které se dokupují jako příslušenství,ve většině případů mají i palivovou pumpu umístěnou na těle bufíku a nikoliv u zadní nádrže.Takže stačí přitáhnout jen hadičku s palivem.Mám tady dieselový bufík,který má výfuk právě na těle a palivovou pumpu také.
aha, tak tím se to vysvětluje. Palivová pumpa je opravdu u bufíka.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#72 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od Hájčus »

já jsem měl buf origo z výroby a měl také pumpu na tělě. slyšel jsem že pumpy k nádrži se začaly dávat v pozdějších MY kvůli tomu, že lepší aby pumpa tlačila od nádrže, než tahala od bufiku.
co je na tom pravdy ale nevím.
jen potvrzuji origio přítomnost pumpy na tělě, stejně jako výfuk napevno.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

shaman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 895
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: Peugeot

#73 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od shaman »

Trosicku offtopic, ale zase vlastni prakticka a dlouholeta zkusenost:

Mam na aute (Landcruiser) namontovany 2 naftovy topeni.
Vodnika a vzduchovy.
Podavaci pumpa je dulezita co nejblize k nadrzi. Pumpa dobre tlaci (pulsuje), ale moc spatne saje.
Nejlepsi je budto udelat Tecko hned nad nadrzi, nebo (jeste lespi) koupit cerpadylko s jehlou a propichnout se zvrsku do nadrze.

Vodnik (zapojeno do chladiciho okruhu) ti rano predehreje motor, jakmile pusti termostat, tak se zapne vrtule topeni a vyhreje i kabinu.
Pro ranni starty super, pro prespani nevhodne, protoze to zere (prinejmensim) jako ta vrtule od topeni - cili cca 300W.
Spis sice v teple, are uz riskujes rani nastartovani.
Vzduchovy ma sani v podlaze a fouka teplej luft do kabiny (mam ho pod sedackou spolujezdce misto radiatoru). zere 35W.

Spotreba je temer identicka - cca 0,5l/h - cili celou noc teplo jak v laznich za 5l nafty.
_________________
postapo.cz

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#74 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

tak přátelé, zapůjčil jsem si naftovou ŘJ a buf vůbec nereaguje. Na starou normálně maká, takže zablokovaný to nebude.
Musí se ta ŘJ přes diag nějak spárovat nebo tak něco?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#75 Benzínový bufík v naftovém voze

Příspěvek od hajnej »

Takže mi to nechodí asi proto, že zapůjčená ŘJ je z faceliftu. Sehnal jsem předfacelift, pak se uvidí.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 11 led 2015 13:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“