Ten chaos, neboli po nasem bordel muzu potvrdit. Ani u autorizovaneho dealera podle VIN (a to jsem jeste zduraznoval, ze je tam urcite vice variant!), nevi co tam patri.ok2ucx píše:Laci,
obávám se, že tyhle sáhodlouhé výpisy z univerzálních katalogů dodavatelů ND nemají témeř žádnou vypovídací hodnotu - příklad z toho posledního:
S60I před faceliftem -MY04 je (z elektrického hlediska) zcela jiné auto než S60I po faceliftu (MY05-). A dávat do stejného pytle ještě S60II (která je o 1.5 generace dále než S60I), to už zavání diletantismem (těch dodavatelů ND). No = chtějí mít velký tlustý a rozsáhlý katalog, budiž, je to jejich rozhodnutí. Ale k technické realitě mají tyto informace hodně daleko.
Raději bych se soustředil na pozitivně prověřené informace toho, co funguje a do nefunguje.
CCM je u Volva (elektricky) stejná pro všechna auta před faceliftem (-MY04), tam má AQS samostatný vstup a informace o "smradu" je PWM signál = to je 6PX 012 684-041.
Všechny P2 facelifty (a je jedno, jestli je to XC90, XC/V70II, S60 nebo S80] mají sensor pověšen na jedné ze dvou sběrnic LIN (spolu s krokovými motorky klimy a vyhřívání sedaček). Takže potřebují už komunikovat (přes ten LIN) = zde prokazatelně funguje verze sensoru 6PX 012 684-061. Minimálně u prvních 2 nebo 3 roků faceliftu, přesněji MY05-07. Troufám si tvrdit, že je dosti pravděpodobné, že tento sensor bude fungovat i u novějších aut této generace, bez ohledu na to, že Volvo má pro různá chassis jiná objednací čísla (proč jsou jiná, to mi zatím uniká). Elektricky vzato = u P2 se po faceliftu v této oblasti měnilo jen málo co.
Sensor AQS je vyskytuje i u P1 a P3, jaká (Hella) čísla jsou tam, to zatím nedokážu potvrdit. Z nějakého důvodu chyby nefunkčního AQS se převážně vyskytují u většiny P2. Možná pak trochu chlapci z Paragonu (to je ta firma, která tento sensor vyvinula) vylepšili technologii tak, aby sensor neumíral (tak rychle).
Některá Volvo objednací čísla mají tak velký chaos (a množství náhrad a změn je tak obrovské), že leckdy je lepší se orientovat podle originálních čísel OEM výrobců. AQS je asi zářný příklad.
Pavel
Jestli se tohle tyka i jinych komponentu, teda potes...