Motorový olej
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#26 Motorový olej
Mám ve voze stejný motor jako zakladatel tohoto tématu takže: v návodu k obsluze je napsáno, že typ oleje je napsán na štítku v motorovém prostoru. Mám napsáno na štítku v motorovém prostoru: olej 0W30 B5. V servisní knize je napsáno, že výměna oleje má proběhnout po 30 tis. km nebo po roce podle toho, co nastane dříve.(tímto nechci říci, že s Volvem souhlasím - 30 tis. je moc). Některé Vaše rady tady jsou na jiný typ motoru.
P.S. Místní servismani Vám možná sdělí, jaké následky může mít hustší olej na hydroštely - hlavně při zimních startech.
P.S. Místní servismani Vám možná sdělí, jaké následky může mít hustší olej na hydroštely - hlavně při zimních startech.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 399
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: V70II D5 02
- Bydliště: Bratislava
#27 Motorový olej
A5/B5 je norma ochudobnena o aditiva,koli dpf filtru,takze tam treba robit castejsie vymeny..
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#28 Motorový olej
Ad spotřeba oleje: když se někde lépe dostanete k vyjádřením výrobce, tak spotřeba až 0.2-0.3l na 100km bejvala zcela normální a je to věc nutná. Jak je to dneska nevim, ale tohle jsem vysondoval několik let zpátky. Takže ten kdo tvrdí, že mu to nic nežere lže, nebo se mu ředí olej naftou
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#29 Motorový olej
oproti jaké normě + případně zdroj? DíkyDrak3n píše:A5/B5 je norma ochudobnena o aditiva,koli dpf filtru,takze tam treba robit castejsie vymeny..
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#30 Motorový olej
A5 je specifikace pro benzin, který určitě nemá DPF, B5 je opravdu specifikace pro pro motory s DPF - jedná se ale o bezpopelný olej, nikoliv bez aditiv. Motor 136 kW ale má DPF - takže ano. B4 a nižší specifikace může vést ke zkrácení životnosti (zanesení nespalitelnými zbytky) DPF.Drak3n píše:A5/B5 je norma ochudobnena o aditiva,koli dpf filtru,takze tam treba robit castejsie vymeny..
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#31 Motorový olej
http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni-tridy-automobilovych-motorovych-olejuMacek2 píše: A5 je specifikace pro benzin, který určitě nemá DPF, B5 je opravdu specifikace pro pro motory s DPF - jedná se ale o bezpopelný olej, nikoliv bez aditiv. Motor 136 kW ale má DPF - takže ano. B4 a nižší specifikace může vést ke zkrácení životnosti (zanesení nespalitelnými zbytky) DPF.
podle uvedené tabulky a5/b5 má naopak oproti a1/b1 popela víc, navíc požadavky motorů s dpf jsou řešeny v normách C...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Vůz: V70 2.4 D5 136 kw
- Bydliště: Jilemnice
#32 Motorový olej
Jsem zmaten. Na štítku od Volva v motoru mám napsáno k oleji 0W30 acea a5 b5.
Prodejce v servisu mi doporučil Pennasol 0W30, ale ten zase nesplňuje A5 B5, má specifika ACEA A3/B3, A3/B4.
Tak nevím, zda jsem to po... s tímto olejem.
Má určitě 136kw D5 filtr pevných částic???
Prodejce v servisu mi doporučil Pennasol 0W30, ale ten zase nesplňuje A5 B5, má specifika ACEA A3/B3, A3/B4.
Tak nevím, zda jsem to po... s tímto olejem.
Má určitě 136kw D5 filtr pevných částic???
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#33 Motorový olej
zas tak moc se nestalo, do motorů umožňujících lehkoběžné oleje a5/b5, jako máš ty, je možné dát i hustější a3/b3, fatální vliv by to mít nemělo, ale pokud chceš dodržet všechna doporučení, tak hledej u jiných značek olejů... viz třeba konfigurátor tady:hladena píše:Jsem zmaten. Na štítku od Volva v motoru mám napsáno k oleji 0W30 acea a5 b5.
Prodejce v servisu mi doporučil Pennasol 0W30, ale ten zase nesplňuje A5 B5, má specifika ACEA A3/B3, A3/B4.
Tak nevím, zda jsem to po... s tímto olejem.
Má určitě 136kw D5 filtr pevných částic???
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=9020
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#34 Motorový olej
O.K. Podle tohoto zdroje máš pravdu, ale proč specifikace B5? D5 136 kW má opravdu určitě DPF (pokud ho někdo nevybrakoval).old.fashioned píše:http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni-tridy-automobilovych-motorovych-olejuMacek2 píše: A5 je specifikace pro benzin, který určitě nemá DPF, B5 je opravdu specifikace pro pro motory s DPF - jedná se ale o bezpopelný olej, nikoliv bez aditiv. Motor 136 kW ale má DPF - takže ano. B4 a nižší specifikace může vést ke zkrácení životnosti (zanesení nespalitelnými zbytky) DPF.
podle uvedené tabulky a5/b5 má naopak oproti a1/b1 popela víc, navíc požadavky motorů s dpf jsou řešeny v normách C...
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Vůz: V70 2.4 D5 136 kw
- Bydliště: Jilemnice
#35 Motorový olej
Dík, tak to tam nechám když mě litr stál 260 Kč.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 399
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: V70II D5 02
- Bydliště: Bratislava
#36 Motorový olej
Oleje co som pozeral v norme A5/B5 samozrejme aditiva obsahovali,ale bolo ich menej,ako v pripade A3/B4,podla specifikacii total base number(Mobil 1).Okrem toho je aj hths ciselko mensie,co znamena mensiu vydrz pri vysokych teplotach-proste su to ekologicke oleje pre co najnizsiu spotrebu a emisie, s dlhym intervalom vymeny.Takze v tomto pripade je zrejme poziadavka na zivotnost motora na poslednom mieste.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#37 Motorový olej
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-paty---Kvalita-motorovych-olejuDrak3n píše:Oleje co som pozeral v norme A5/B5 samozrejme aditiva obsahovali,ale bolo ich menej,ako v pripade A3/B4,podla specifikacii total base number(Mobil 1).Okrem toho je aj hths ciselko mensie,co znamena mensiu vydrz pri vysokych teplotach-proste su to ekologicke oleje pre co najnizsiu spotrebu a emisie, s dlhym intervalom vymeny.Takze v tomto pripade je zrejme poziadavka na zivotnost motora na poslednom mieste.
při normálních jízdách mi z článku vychází, že na životnost motoru nemá použití oleje s nižší hths viskozitou vliv, bo mazací film je i tak dostatečně silný.
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 30 črc 2013 22:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#38 Motorový olej
hoši to je jak na motorkářích "hadr nebo kůži"...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 399
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: V70II D5 02
- Bydliště: Bratislava
#39 Motorový olej
Samozrejme na bezne jazdenie musi stacit a pokial sa nedodrzuje interval vymeny 30 tis km,ale meni sa s rozumom,tak to je uplne jedno.Při normálních jízdách mi z článku vychází, že na životnost motoru nemá použití oleje s nižší hths viskozitou vliv, bo mazací film je i tak dostatečně silný.
Ide tu ale o naftu a jazde na spotrebu,ked som lietal po nemeckej dialnici,tak som bol rad,ze tam mam poriadny olej,no uplne najpodstatnejsie to je v otazke vykonnych benzinakov,kde je podla mna vyber 0w30 A5b5 likvidacny.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 461
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
#40 Motorový olej
v 70 ll 2006 d5 s 120 kw už ma DPF ?:: kvůli oleji ??.
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 461
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
#41 Motorový olej
příspěvek neřešte
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#42 Motorový olej
Cokoliv jen ne ten Castrol
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#43 Motorový olej
Já bych řekl že o oleji je tady možná nejdelší vlákno tak by stačilo použít tlačítko hledat a netřeba otázek https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=18529&start=725
#44 Motorový olej
Taky leju Q8 0W-30 do 3.2 a spokojenost. Teď přemýšlím, že zkusím Q8 i do převodovky Q8 Auto D VI JWS 3309. Máte to někdo vyzkoušené?pacicka1 píše: ↑30 črc 2013 17:31 Pokud hledáte olej Volvo, tak tady je za super cenu.
http://www.prag-info.cz/_shop/Motorovy+olej+VOLVO+ENGINE+OIL+SAE+5W_30+Synthetic+1+L-MTc5Mw-217794.html
Já leju do svého motoru Q8 Ultra 0W-30 ACEA A5/B5 která je speciálně vyvinutá pro motory Volvo.
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.php?shop=MTc5Mw==&akce=detail&id=258737&id_tech_tabulky=58&dopln_pro_session=MzEwMn4tLS0tLfc1MzJ%20MFctMzD3NTMzfkE1L0I19zUzNH4tLS0tLfcxMjA5fi0tLS0t9zEyMTB%20LS0tLS33MTgzNX4tLS0tLfcxNDQ5fi0tLS0t9zEyMTF%20QW5v9zUzNX4tLS0tLfc=#top_rubrika
Myslím že Q8 je kvalitní produkt, dáváme ho do dodávek a vše OK.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Odpovědi
- 2462 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joemilionare
-
- 6 Odpovědi
- 1147 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Solniak
-
- 16 Odpovědi
- 2867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 41 Odpovědi
- 1048 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kein
-
- 15 Odpovědi
- 1094 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spunge