Srovnání 940 vs. 960
- Autor
- Zpráva
#1 Srovnání 940 vs. 960
1) Čím se od sebe liší modely 940 a 960? A to nejen po technické stránce, ale i po stránce výbavy, výrobního zpracování, jízdních vlastností atd.
2) Jaký je rozdíl mezi modely 960, 964, 965?
2) Jaký je rozdíl mezi modely 960, 964, 965?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Srovnání 940 vs. 960
1)a ještě ti tam chybí 940 II a 960 II a je to jiný pro kombi a sedan. Kdybych ti to měl napsat já z toho co si pamatuju pro 60tky, tak zadní náprava u sedana, dlouhá kapota a jinčí motory, např do 40tky se nedávalo PRV a vyšší výbava v základu, jiný tapecy, zadní sesle, no je toho moc na co si nevzpomenu. Ale v podstatě je to skoro stejný, jen 60tky maji vyšší výbavu
V podstatě by se daly porovnávat jednotlivý změny během MY jednotlivejch řad, prostě toje otázka na elaborát, kterej nikdo z voleje uplně nedá, protože i když bude vědět, tak na todle nebude mít náladu
2) Ta je jednoduchá, varianty modelu 960 jsou sedan 964 a kombi 965, kde poslední číslo udává počet dveří.
V podstatě by se daly porovnávat jednotlivý změny během MY jednotlivejch řad, prostě toje otázka na elaborát, kterej nikdo z voleje uplně nedá, protože i když bude vědět, tak na todle nebude mít náladu
2) Ta je jednoduchá, varianty modelu 960 jsou sedan 964 a kombi 965, kde poslední číslo udává počet dveří.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4726
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#3 Srovnání 940 vs. 960
mylis se tomasi, u 960 uz mely multilink i kombajny. PRV je rarita i u 960. Rozdil je i v motorve prepazce, ale to pro uzivatele nema moc vyznam. Zkratka lze rici ze 940 je jednodusi auto s mensi narocnosti (zejmena financni) oprav. 960 byvaji lepe vybavene, luxusnejsi interier. Motorizace u 940 je zpravidla redblock 4valec benzin, nebo turbodiesel. U 960I nejcasteji whiteblock (sestivalec benzin), popr redblock turbo, obcas i turbodiesel a prv. U 960 II vyhradne I6 benzin. 960 II je znama pomerne vysokymi servisnimi naklady a mensi spehlivosti oproti 940 nebo 960 I. Samozrejme jizdni vlastnosti maji sedesatky lepsi diky viceprvkove zadni naprave.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#4 Srovnání 940 vs. 960
když sedneš do 960 tak má úplně jinou palubku než 940. pojistky sou jinde, jiné je otvírání kapoty atd. řekněme, že 940 je překarosovaná 200 a 960 má za sebou i vývoj v elektrice. mívá často nivomaty a složenou multilink nápravu.
jízdní vlastnosti jsou lepší. osobně jsem měl pocit že s 960 řídím mercedes a 940 řídíš klasické volvo 240
jízdní vlastnosti jsou lepší. osobně jsem měl pocit že s 960 řídím mercedes a 940 řídíš klasické volvo 240
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1294
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#5 Srovnání 940 vs. 960
I. generace 960 combi byla bez multilinku až 960 II a V 90 má multilink.Ondra. píše:mylis se tomasi, u 960 uz mely multilink i kombajny.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 Srovnání 940 vs. 960
960I ma seriovo montovany diferencial s automatickou uzavierkou, 940 len niekedy. Kluc podla ktoreho ho montovali mi nie je znamy, ale pride mi ze ho mali viac auta s automatom. Ako je to s uzavierkou u 960II neviem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Srovnání 940 vs. 960
Proto jsem psal že na takto položenou otázku není jendoduché odpovědět, děkuji Luboši za zastání.
Taky je rozdíl v klíči, kdy 960 už má immo v klíči, případně klíč jak první 850 bez, kdežto 940 má stejnej jako 740 bez ničeho.
Taky je rozdíl v klíči, kdy 960 už má immo v klíči, případně klíč jak první 850 bez, kdežto 940 má stejnej jako 740 bez ničeho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 Srovnání 940 vs. 960
Vseobecne mozno povedat ze 960 bola luxusnejsia a viac kracala s dobou.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#9 Srovnání 940 vs. 960
Díky všem za odpovědi. Zaměřme se na Volvo 960 Combi (II. generace):
1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1294
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#10 Srovnání 940 vs. 960
pořád se člověk učí a Ondru vezmeme na doučováníUrvanej píše:Proto jsem psal že na takto položenou otázku není jendoduché odpovědět, děkuji Luboši za zastání.
a na to doučování přijdi s Ondrou taky , poslední 940 r.v. 97/98 mají už bohužel v klíči taky imobilizér - stejnej klíč jako 960/850Urvanej píše: Taky je rozdíl v klíči, kdy 960 už má immo v klíči, případně klíč jak první 850 bez, kdežto 940 má stejnej jako 740 bez ničeho.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Srovnání 940 vs. 960
97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Srovnání 940 vs. 960
Pre niektore trhy sa stale volala 960, pre niektore S90Urvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4726
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#13 Srovnání 940 vs. 960
delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznamUrvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
#14 Srovnání 940 vs. 960
Trošku zapadly moje dotazy ohledně 960 Combi (II. generace), takže se ptám znovu:
1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#15 Srovnání 940 vs. 960
960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky. Oproti 960I ma komplet novu prednu napravu (alá 850 - teda plechove ramena a pod.) 960I mala prednu napravu s "kostami" a tie boli z liatiny, takze okrem vymlatenych silentblokov (tak po 300k km)za par stoviek ziadna udrzba. Taktiez je rozdiel v tlmicoch, 960I ma tlmicove vlozky, 960II ma klasicky tlmic integrovany s miskou pruziny - tak ako ostatne bezne auta.Pohan píše:Trošku zapadly moje dotazy ohledně 960 Combi (II. generace), takže se ptám znovu:
1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
960II ma podstane prekopanu elektriku, poistky a relatka sa presunuli do motoroveho priestoru, cim sa skratila ich vzdialenost od baterie a tym aj ubytky na kabelazi. Motor managment je tiez novy.
Automat s benzinovym 6 valcom mam a jazda s nim je super, bohuzial nie velmi ekonomicka, hlavne v podani akejkolvek vodicky. S automatom treba vediet jazdit, ak chces ist na ekonomiku prevadzky. Samozrejme v spojeni s novsim motormanagementom to bude isto lepsie a s manualom by to mohlo byt zasa lepsie. Na US forach tu pouzity automat ohovaraju z prilis velkej spotreby vykonu oproti inym automatom... Podla mojho nazoru je 2,5 liter bez turba na toto auto minimum, ale zas na jazdu klobuk staci.
Ak pohladas v starsich prispevkoch najdes info o praskani blokov pri 1. generacii 6 valcov, osobne mam jeden takyto motor doma. Ale vraj praskali aj 2,5 litre (v 960II) takze neviem. Problemom je hlavne zborka a rozborka tychto motorov, nie vsetky to rozchodia. Tie ktore nik nerozoberal budu v poho. Viac by ti o tom povedal niektory tunajsi servisman.
960II mau uz sucasnejsi (okruhlejsi) interier, bohuzial s jeho nastupom sudruhovia vo svedsku asi skusili cutting costs a kozenka sa dost vyrazne suveri a odliepa (tam kde svieti slnko, cize na dverach pri okne).
Dalej som cital staznosti na slabu svietivost prednych svetlometov. 960I ma zdvojene dialkove svetla, bohuzial zasa integrovanu mlhovku, ktora je na kocku. Tu ma 960II uz tam kde ma byt, teda dolu v spojleroch.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 447
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#16 Srovnání 940 vs. 960
Ad 1) Myslim si, že nějakou větší slabinu tento typ nemá. Bývá unavenější zadní náprava typu multilink II společně s nivomaty . A výměna nivomatů je celkem darda, cca za 350e. Ale dá se to řešit i jinak...
Ad 2,3) modely 965 II byly vždy jen s benzínovými řadovými šestiválci. Osobně bych volil spíš třílitr, spotřeba o moc vyšší než u 2,5 nebude, ale pojede líp. To jestli manuál nebo automat záleží spíš na tvých preferencích.... Automat ale seženeš snáz, manuál byl spíš u verze 2,5 a v posledních letech i u 3.0 se sníženým výkonem na 132kw. Spotřeby třeba zde https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/539-960.html?constyear_s=1995&powerunit=2
Ad 2,3) modely 965 II byly vždy jen s benzínovými řadovými šestiválci. Osobně bych volil spíš třílitr, spotřeba o moc vyšší než u 2,5 nebude, ale pojede líp. To jestli manuál nebo automat záleží spíš na tvých preferencích.... Automat ale seženeš snáz, manuál byl spíš u verze 2,5 a v posledních letech i u 3.0 se sníženým výkonem na 132kw. Spotřeby třeba zde https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/539-960.html?constyear_s=1995&powerunit=2
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
#17 Srovnání 940 vs. 960
Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?Sergej píše:960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky...
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970
Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 447
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#18 Srovnání 940 vs. 960
Troufam si tvrdit, že je to 1:1Pohan píše:
Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1294
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#19 Srovnání 940 vs. 960
Za mě, servisní náklady na 960II budou vyšší než na V70IPohan píše:Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?Sergej píše:960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky...
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#20 Srovnání 940 vs. 960
já ano. ale vesměs jsou to prkotiny.Ondra. píše:delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznamUrvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy.
napš. větší brzdy z 850, jiné použití "dřeva" i na řadící páce, jiné místo pro tlačítka vyhřívání sedadel atd
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 Srovnání 940 vs. 960
pekelnik píše:já ano. ale vesměs jsou to prkotiny.Ondra. píše:delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznam
např. větší brzdy z 850, jiné použití "dřeva" i na řadící páce, jiné místo pro tlačítka vyhřívání sedadel atd
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 158
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
- Bydliště: Bratislava
#22 Srovnání 940 vs. 960
"starí" Volvisti mi hovorili ,že nemali lepšie auto ako 960 šesťvalec - trojliter.Aj súčasný majitelia XC.Je to proste vlajkonos.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#23 Srovnání 940 vs. 960
Myslim si, ze praskaji hlavy i na trilitru 960II. Vic by rekli servisaci. Pamatuji si, ze jsem o tom kdysi s nekterym vedl rec a tvrdil mne, ze naopak jeste nevidel prasklou hlavu na 2,5l.Sergej píše: Ak pohladas v starsich prispevkoch najdes info o praskani blokov pri 1. generacii 6 valcov, osobne mam jeden takyto motor doma. Ale vraj praskali aj 2,5 litre (v 960II) takze neviem. Problemom je hlavne zborka a rozborka tychto motorov, nie vsetky to rozchodia. Tie ktore nik nerozoberal budu v poho. Viac by ti o tom povedal niektory tunajsi servisman.
960II mau uz sucasnejsi (okruhlejsi) interier, bohuzial s jeho nastupom sudruhovia vo svedsku asi skusili cutting costs a kozenka sa dost vyrazne suveri a odliepa (tam kde svieti slnko, cize na dverach pri okne).
Jinak co se tyce kozenky na dverich, nemelo by se jednat o snizovani nakladu, ale o to, ze pod ni bylo narozdil od starsich modelu pouzito nejake ekologicke lepidlo. Tyka se to i 940 s jinym interierem, ktere zmena lepidla take neprospela.
Ale to jsou detaily, o ktere nejde. Do 960II se jde docela slusne vysypat, takze bych si dal hodne zalezet s vyberem konkretniho kusu a zaroven pocital s tim, ze vlastnim vlajkovou lod znacky a budu si za to priplacet na servisu.
P.S.: Jo a slysel jsem, ze je pry dobre poridit si nahradni civky pro pripad, ze by jsi s vozem chtel podniknout nejakou delsi cestu a uspesne se vratit zpatky Tohle neni auto bez konstrukcich vad nebo bez naroku, ale...stejne bych ho chtel
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
#24 Srovnání 940 vs. 960
Pokud vím nepraskaly hlavy,ale bloky a to jen u třílitrů.Jinak velice dobrá kombinace je třílitr 150kW a manuální převodovka M90.HonzaA píše: Myslim si, ze praskaji hlavy i na trilitru 960II. Vic by rekli servisaci. Pamatuji si, ze jsem o tom kdysi s nekterym vedl rec a tvrdil mne, ze naopak jeste nevidel prasklou hlavu na 2,5l.
Oficielně se tohle však nedělalo.U M90 docela častý problém se synchronem na trojce.Co se spotřeby týká tak se s autem dá jezdit do 10l ale to jen s opravdu lehkou nohou,jinak doporučuji montáž LPG.Přední náprava má hliníkové,nebo litinové ramena,s přelisovatelnými silentbloky,trošku dražší jsou proti první generaci přední tlumiče,zadní nivomaty jdou nahradit klasikou.Co se jízdního komfortu týká,tak zde bych řekl,že 960II(S/V90) je to nejluxusnější co kdy Volvo vyrobilo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 25
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rajhrad
- Vůz: V70 II D5
- Bydliště: Rajhrad
#25 Srovnání 940 vs. 960
Ahpj,přidám pár postřehů z provozování 960II 2,5L manuál,sedan,bez nivomatů. Auto mám třetí rok,za tu dobu najeto necelejch 50000km. Zezačátku sem jezdil kolem 11litrů,teďka spíš o litr míň. Po koupi sem udělal výměnu předních ramen-původní byly hliníkový,repliky bohužel nějakej těžkej odlitek,tlumiče sem dal monroe,horní uložení,kuláče řízení,kosti a fšechny kotouče(tuším že sou stejný s nějakou motorizací 850ky). Na motoru nebylo potřeba zatím dělat nic,jenom sem vyměnil svíčky,dvakrát vzduchovej filtr a olej s filtrem po 10 000km. Nemusím dolívat. Za celou dobu sem měl dva problémy-utržený lana ruční brzdy a zapečenej spínač brzdovejch světel(byl made in japan a ve volvu stál 600kč) Jo a ještě sem nechával otestovat a doplnit klimu-bez netěsností,cena 1000kč. Aktuálně by bylo potřeba vyměnit zadní tlumiče,bouchají. Jinak auto jezdí dobře a mou důvěru rozhodně má,nikdy mě nenapadlo,že ráno třeba nenastartuju. Sere mě místy povrzávající interiér,chybějící repro ve dveřích(origo repro nestandatrních rozměrů a nevím jestli se dostanou někde koupit redukce na standartní rozměry repráků) No a semtam nějakej ten škrábanec a důlek Kočár je to ale parádní a nástupce budu hledat hodně špatně,buďto nějakej klenot S/V90,nebo budu muset k jiné značce,na zadním náhonu trvám
_________________
960II B6254S,125kw,r.v.96,zelená metla-Bylo,další volvo v hledáčku.
960II B6254S,125kw,r.v.96,zelená metla-Bylo,další volvo v hledáčku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek