prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolone
- Autor
- Zpráva
#1 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolone
Zdravim klubaky, mam uz delsi dobu, resp. 5 let problem, ze kdyj je horko a popojizdim v kolone se zapnutou klimatizaci, po chvili se z pulky teplomeru, kde to jinak porad visi zacnu blizit k cervenymu poli a auto zacne hur tahnout. Kdyz se pak rozjedu, tak se to vychladi. Kdyz ac vypnu, tak to zase spadne...
Vetrak jede proti smeru hodinovych rucicek, taha vzduch pres chladic. Jinak problem s prehrivanim nemam, jen kdyz pustim ac v kolone. Cim by to mohlo byt?
Diky,
Petr
Vetrak jede proti smeru hodinovych rucicek, taha vzduch pres chladic. Jinak problem s prehrivanim nemam, jen kdyz pustim ac v kolone. Cim by to mohlo byt?
Diky,
Petr
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9881
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
vypláchni si chladič od bordelu. seřídit spojku na kompresoru a v koloně zapnout vnitřní cirkulaci.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#3 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
diky za odpoved, asi blbej dotaz, ale pujde vyndat jen chladic na vodu? Nebo jsou vsechny 3 propojeny? Nebo staci odpojit hadice a prolejt to zahradni hadici?hayney píše:vypláchni si chladič od bordelu. seřídit spojku na kompresoru a v koloně zapnout vnitřní cirkulaci.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
Osobně jsem viděl (už vůbec nevim co to bylo za vůz), že po zapnutí klimy poskočil teploměr okamžitě k červenýmu, po vypnutí se vrátil. Byl to zakopaný pes v elektrice.
Většinou klima přehřívání moc nedělá, protože běží vrtule navíc. Koukal si, zda je tam správně zapojenej motor, že se točí tak, aby tlačil vzduch přes chladiče? (směr nepomůže, málokdo má v hlavě orientaci vrtule)
Většinou klima přehřívání moc nedělá, protože běží vrtule navíc. Koukal si, zda je tam správně zapojenej motor, že se točí tak, aby tlačil vzduch přes chladiče? (směr nepomůže, málokdo má v hlavě orientaci vrtule)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#5 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
Dneska jsem na to koukal, mam jen jeden vetrak mezi motorem a chladicem a ten nasava vzduch pres chladice. Myslel jsem ze tam budou 2 ale mam jen jeden, tak nevim... nenasel jsem nikde zadny schema jak to ma vypadat.Urvanej píše:Osobně jsem viděl (už vůbec nevim co to bylo za vůz), že po zapnutí klimy poskočil teploměr okamžitě k červenýmu, po vypnutí se vrátil. Byl to zakopaný pes v elektrice.
Většinou klima přehřívání moc nedělá, protože běží vrtule navíc. Koukal si, zda je tam správně zapojenej motor, že se točí tak, aby tlačil vzduch přes chladiče? (směr nepomůže, málokdo má v hlavě orientaci vrtule)
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#7 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
takze reseni by bylo sehnat a pridelat ten druhej vetrak zepredu? Myslis, ze tam bude kabelaz, nebo by se to muselo natahnout znovu?Urvanej píše:to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
Zkusim vyplachnout ten chladic, vzhledem k tomu ze se ale minuly rok delaly rozvody a hlava atd... tak bych rekl ze ho vypousteli a ze tam zasadni spina ktera by tohle delala nebude.
Nemuze to jeste byt vadnej termostat, nebo teplotni cidlo? Prijde mi divny, ze by se musela ve vedrech poustet vnitrni cirkulace /budu to ted teda delat:)/, ale myslim ze tam bude spatne neco zasadnejsiho.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: VOLVO
- Kontaktovat uživatele:
#8 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
Jj řešil jsem to já a dělalo mi to něco podobnéhoUrvanej píše:to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=34357
Pak jsem sehnal druhou vrtuli a bylo to
sice ta na chlazení motoru se taky zapínala, ale jako nouzové při již vysokém tlaku v klimatizaci.
Tahle vpředu chladiče zapíná ihned po spuštění klimy. Konektor tam pochopitelně byl, viz ten topic.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9881
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#9 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
nemyslel jsem vypláchnout chladič zevnitř, ale zvenku, za ty roky tam budeš mít tunu bordelu. takže hadicí to prostě prostříkávat, hlavně to neper wapkou. No a pak je otázka, jestli ti vůbec jede ten ventilátor...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#10 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
ja idiot:) Ok, vezmu to hadici:)hayney píše:nemyslel jsem vypláchnout chladič zevnitř, ale zvenku, za ty roky tam budeš mít tunu bordelu. takže hadicí to prostě prostříkávat, hlavně to neper wapkou. No a pak je otázka, jestli ti vůbec jede ten ventilátor...
Ten ventilator se toci, ale chapu, ze kdyz jsou chladice spinavy, ze nema co a kam foukat.
Diky! Zitra to prubnu
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9881
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#11 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
prostě vem hadici a jako bys kropil zahrádku nevím jak ve V40, jestli je potřeba ještě oddeklovat nárazník pro lepší přístup. zepředu to vyplachuj a vem i nějak i ten druhej, zvrchu, zespodu, zezadu...no prostě jako doma
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#12 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
Tak jsem to prostrikal a bylo tam dost svinstva, vsiml jsem si jak mam na spodni casti chladice omlaceny zebra, tak je asi zkusim ohnout zpatky, kaminky jsou svinstvo. Dost me prekvapilo, jak se ten chladic zahriva. Natocil jsem auto kdyz to bylo jeste mokry a zacla z toho stoupat para. Asi pridam vrtuli.hayney píše:prostě vem hadici a jako bys kropil zahrádku nevím jak ve V40, jestli je potřeba ještě oddeklovat nárazník pro lepší přístup. zepředu to vyplachuj a vem i nějak i ten druhej, zvrchu, zespodu, zezadu...no prostě jako doma
Zatim se neprehriva, ale uvidim v kolonach v centru kde se to stavalo.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#13 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon
dci 2001 ma len jeden dvojstupnovy vetilator. pripadne chyby su v pamati zavad, ci jeho spravna funkcia sa da otestovat cez Vida diagnostiku
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Odpovědi
- 2392 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel K.
-
- 4 Odpovědi
- 248 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa