prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolone

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#1 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolone

Příspěvek od petrV40 »

Zdravim klubaky, mam uz delsi dobu, resp. 5 let problem, ze kdyj je horko a popojizdim v kolone se zapnutou klimatizaci, po chvili se z pulky teplomeru, kde to jinak porad visi zacnu blizit k cervenymu poli a auto zacne hur tahnout. Kdyz se pak rozjedu, tak se to vychladi. Kdyz ac vypnu, tak to zase spadne...

Vetrak jede proti smeru hodinovych rucicek, taha vzduch pres chladic. Jinak problem s prehrivanim nemam, jen kdyz pustim ac v kolone. Cim by to mohlo byt?

Diky,

Petr
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od hajnej »

vypláchni si chladič od bordelu. seřídit spojku na kompresoru a v koloně zapnout vnitřní cirkulaci.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#3 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od petrV40 »

hayney píše:vypláchni si chladič od bordelu. seřídit spojku na kompresoru a v koloně zapnout vnitřní cirkulaci.
diky za odpoved, asi blbej dotaz, ale pujde vyndat jen chladic na vodu? Nebo jsou vsechny 3 propojeny? Nebo staci odpojit hadice a prolejt to zahradni hadici?
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od Urvanej »

Osobně jsem viděl (už vůbec nevim co to bylo za vůz), že po zapnutí klimy poskočil teploměr okamžitě k červenýmu, po vypnutí se vrátil. Byl to zakopaný pes v elektrice.
Většinou klima přehřívání moc nedělá, protože běží vrtule navíc. Koukal si, zda je tam správně zapojenej motor, že se točí tak, aby tlačil vzduch přes chladiče? (směr nepomůže, málokdo má v hlavě orientaci vrtule)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#5 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od petrV40 »

Urvanej píše:Osobně jsem viděl (už vůbec nevim co to bylo za vůz), že po zapnutí klimy poskočil teploměr okamžitě k červenýmu, po vypnutí se vrátil. Byl to zakopaný pes v elektrice.
Většinou klima přehřívání moc nedělá, protože běží vrtule navíc. Koukal si, zda je tam správně zapojenej motor, že se točí tak, aby tlačil vzduch přes chladiče? (směr nepomůže, málokdo má v hlavě orientaci vrtule)
Dneska jsem na to koukal, mam jen jeden vetrak mezi motorem a chladicem a ten nasava vzduch pres chladice. Myslel jsem ze tam budou 2 ale mam jen jeden, tak nevim... nenasel jsem nikde zadny schema jak to ma vypadat.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od Urvanej »

to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#7 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od petrV40 »

Urvanej píše:to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
takze reseni by bylo sehnat a pridelat ten druhej vetrak zepredu? Myslis, ze tam bude kabelaz, nebo by se to muselo natahnout znovu?

Zkusim vyplachnout ten chladic, vzhledem k tomu ze se ale minuly rok delaly rozvody a hlava atd... tak bych rekl ze ho vypousteli a ze tam zasadni spina ktera by tohle delala nebude.

Nemuze to jeste byt vadnej termostat, nebo teplotni cidlo? Prijde mi divny, ze by se musela ve vedrech poustet vnitrni cirkulace /budu to ted teda delat:)/, ale myslim ze tam bude spatne neco zasadnejsiho.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#8 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od vlado82 »

Urvanej píše:to je podle trhu kam se auto dodávalo, buď je tam jen jeden, nebo je ještě jeden tlačnej před chladičem. Řešilo se to tu v jednom topiku.
Jj řešil jsem to já a dělalo mi to něco podobného
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=34357

Pak jsem sehnal druhou vrtuli a bylo to :lol:
sice ta na chlazení motoru se taky zapínala, ale jako nouzové při již vysokém tlaku v klimatizaci.
Tahle vpředu chladiče zapíná ihned po spuštění klimy. Konektor tam pochopitelně byl, viz ten topic.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od hajnej »

nemyslel jsem vypláchnout chladič zevnitř, ale zvenku, za ty roky tam budeš mít tunu bordelu. takže hadicí to prostě prostříkávat, hlavně to neper wapkou. No a pak je otázka, jestli ti vůbec jede ten ventilátor...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#10 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od petrV40 »

hayney píše:nemyslel jsem vypláchnout chladič zevnitř, ale zvenku, za ty roky tam budeš mít tunu bordelu. takže hadicí to prostě prostříkávat, hlavně to neper wapkou. No a pak je otázka, jestli ti vůbec jede ten ventilátor...
ja idiot:) Ok, vezmu to hadici:)

Ten ventilator se toci, ale chapu, ze kdyz jsou chladice spinavy, ze nema co a kam foukat.

Diky! Zitra to prubnu
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od hajnej »

prostě vem hadici a jako bys kropil zahrádku :) nevím jak ve V40, jestli je potřeba ještě oddeklovat nárazník pro lepší přístup. zepředu to vyplachuj a vem i nějak i ten druhej, zvrchu, zespodu, zezadu...no prostě jako doma
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 4

#12 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od petrV40 »

hayney píše:prostě vem hadici a jako bys kropil zahrádku :) nevím jak ve V40, jestli je potřeba ještě oddeklovat nárazník pro lepší přístup. zepředu to vyplachuj a vem i nějak i ten druhej, zvrchu, zespodu, zezadu...no prostě jako doma
Tak jsem to prostrikal a bylo tam dost svinstva, vsiml jsem si jak mam na spodni casti chladice omlaceny zebra, tak je asi zkusim ohnout zpatky, kaminky jsou svinstvo. Dost me prekvapilo, jak se ten chladic zahriva. Natocil jsem auto kdyz to bylo jeste mokry a zacla z toho stoupat para. Asi pridam vrtuli.

Zatim se neprehriva, ale uvidim v kolonach v centru kde se to stavalo.
_________________
Volvo V40, 1.9D 85KW, r.v. 2001

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#13 prehrivani pri zapnute klimatizaci a popojizdeni v kolon

Příspěvek od kwiko »

dci 2001 ma len jeden dvojstupnovy vetilator. pripadne chyby su v pamati zavad, ci jeho spravna funkcia sa da otestovat cez Vida diagnostiku
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“