Koupě 850tky,naco se zaměřit

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#1 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od tirika »

Ahoj,v dohledný době budu vracet firmou zapůjčenou XC90 a chtěl bych se podívat po nějaké 850tce v kombíku,motor 2.5T 142kW,někde kolem roku 1996-97. Poraďte prosím na co se zaměřit a jaký jsou nejčastější závady.díky.
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#2 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

Takže AWD?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#3 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od tirika »

Pokud možno,tak ano.
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#4 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

O motorech a jízdních vlastnostech si můžeš přečíst výše. Samozřejmě slabinou by mohl být právě systém AWD, tisícihran, úhlová převdovka. Také bych zkontroloval zadní tlumiče - Nivomaty.
Z mého sledování AWD jsem došel k závěru, že za cenu 850 AWD se dá pořídit V70 Cross Country, celkově je větší výběr, je to o málo novější a hlavně je bezpečnější.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#5 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od lucki »

850 s turbom bola len t5ka ak sa nemylim (ci uz talianska, alebo klasika) a este R, inak iba bez turba. 142kw je v70.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#6 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

142 kW je LPT které je právě v 850 AWD, proto jsem se hned ptal jestli myslí AWD :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#7 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od HonzaA »

LukášM píše:O motorech a jízdních vlastnostech si můžeš přečíst výše. Samozřejmě slabinou by mohl být právě systém AWD, tisícihran, úhlová převdovka. Také bych zkontroloval zadní tlumiče - Nivomaty.
Z mého sledování AWD jsem došel k závěru, že za cenu 850 AWD se dá pořídit V70 Cross Country, celkově je větší výběr, je to o málo novější a hlavně je bezpečnější.
850 a V70 maji odlisnou koncepci AWD pohonu. Jen tak pro ohodnoceni "fundovanosti" tve rady. V kazdem pripade bude platit, ze pokud AWD nepotrebujes, usetris si starosti, kdyz se mu vyhnes.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#8 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od wickey »

HonzaA píše:850 a V70 maji odlisnou koncepci AWD pohonu. Jen tak pro ohodnoceni "fundovanosti" tve rady. V kazdem pripade bude platit, ze pokud AWD nepotrebujes, usetris si starosti, kdyz se mu vyhnes.
no nepovidej. taky se necham rad poucit, jake jsou rozdily.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od dali »

Nastudovaný to nemám, ale žil jsem v tom, že 850 snad ani nemá haldex, ale jenom nějakou prachsprostou viskospojku?

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#10 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od HonzaA »

Presne. Vzhledem k poctu 850 AWD je vubec tezke sehnat nejake hodnoverne informace o funkcnosti a zivotnosti tohoto systemu. Z kazde strany jsem slysel jiny nazor. Zrejme by to ale melo byt zasadni misto, kde zacit zkoumat, jestli se v pripade AWD rozhodnout pro 850 ci V70.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#11 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od yoby »

dali píše:Nastudovaný to nemám, ale žil jsem v tom, že 850 snad ani nemá haldex, ale jenom nějakou prachsprostou viskospojku?
A nemají to stejně V70 I?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#12 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

Mají vždyť to píšu :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#13 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od yoby »

LukášM píše:Mají vždyť to píšu :)
Ty jo, ale Honza říká něco jinýho :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

Mám AWD celkem nastudované, protože 850/V70 CC mám teď v hledáčku :)

850 AWD - viskózní spojka, stejně tak V70CC 1998-2000, stejně tak V70II XC/XC 70 2000-2002.
XC 70 II - haldex druhé generace 2003 - květen 2006, haldex třetí generace červen 2006-2007
XC 70 III - haldex čtvrté generace 2007 -
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#15 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od wickey »

tak a ne jinak, proto jsem koukal, o cem to Honza placa.

jo a pokud vim, 2.5T je u 850 montovalo pouze a vyhradne v kombinaci s AWD.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#16 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od st_Andy »

LukášM píše:Mám AWD celkem nastudované, protože 850/V70 CC mám teď v hledáčku :)

850 AWD - viskózní spojka, stejně tak V70CC 1998-2000, stejně tak V70II XC/XC 70 2000-2002.
XC 70 II - haldex druhé generace 2003 - květen 2006, haldex třetí generace červen 2006-2007
XC 70 III - haldex čtvrté generace 2007 -
OT: a kam se podel haldex I. generace? Neni tak oznacovana prave 850/70 viskospojka? nebo lepe receno, pokud je za haldex oznacovan uz novejsi system s ridicim modulem AWD, co je vlastne pak haldex 1 ? :)

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#17 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

Haldex je švédská firma, není to jen označení systému používaného Volvem. První generací Haldexu bylo vybaveno Audi TT http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf btw, moc pěkný popis :wink: Pro automobily Volvo vyráběla viskózní spojky firma GKN.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 42
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Otrokovice

#18 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od tomas-x »

Vetřu se do diskuze, jelikož mě tahle problematika taky zajímá, dělalo se 850 awd nebo v70cc i s jiným motorem než 2.5 T?
_________________
je: O3 TDI :-(
bylo: bílé 850TDI kombi, V70II TDI

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#19 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od LukášM »

Píšu to já i Wickey :wink: V podstatě ne, když pominu italskou V70XC 2.0 s motorem B5204T3 166kW, ale tu jsem naživo nikdy neviděl.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#20 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od lucki »

LukášM píše:Píšu to já i Wickey :wink: V podstatě ne, když pominu italskou V70XC 2.0 s motorem B5204T3 166kW, ale tu jsem naživo nikdy neviděl.
este Rko :D
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#21 Koupě 850tky,naco se zaměřit

Příspěvek od wickey »

tomas-x píše:Vetřu se do diskuze, jelikož mě tahle problematika taky zajímá, dělalo se 850 awd nebo v70cc i s jiným motorem než 2.5 T?
pokud vim, tak ne.

pak 70 AWD se delala taky italska T5 (koukal jsem jak blazen kdyz jsem ji videl) a samozrejme ruzne eRka (Ph.I, Ph.II a Ph.III)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“