výměna oleje v automatické převodovce. postup
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#176 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Kluci díky oběma za zprávy. O-kroužek super, ty mám. Ten můj šroub vypadá podstatně lépe než co Kubo postuješ, budu tedy věřit, že povolí Ještě jednou děkuji
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5139
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#177 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Tak ja tech fotek mam vice. Vše po zásahu vyhlášených servisů.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#178 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Jo ty spodní šrouby jsou klasika. Taky pořád držím jednu sadu v šuplíku, ale na ten horní jsem štěstí zatím neměl.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5139
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#179 výměna oleje v automatické převodovce. postup
A já už viděl i ten horní stržený. Normálně ko závit ve skříni. To chce fakt vypatlanej mozek.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 13068
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#180 výměna oleje v automatické převodovce. postup
A přitom stačí ten horní utáhnout skoro jenom rukou, páč je těsněný tím o-kroužkem.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#181 výměna oleje v automatické převodovce. postup
No i ty spodní mají velmi malý moment. To dotahovani na krev řeším u každého druhého auta. Naposledy kolegova máma že scudem a vypoustak oleje jsem povolování teleskopickou ráčnou na kola a myslel jsem že urvu motor ze silentbloku
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5139
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#182 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Přesně, páč skříň je stejně odvětrávána a není pod tlakem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#183 výměna oleje v automatické převodovce. postup
teď jsem si dělal výměnu ATF na v60 2018, 50tkm, horní napouštěcí otvor nemá gumový "O" kroužek, dolní na imbus 17 mm má a utahuje se
33-35 Nm a ten vnitřní torx má gumový kroužek . . . 8-10 Nm utahovací moment, když tady vidím ty způsoby povolování,
tak mne to jen utvrzuje - si to raději udělat sám, to už mechanici nemají ani základní nářadí?
33-35 Nm a ten vnitřní torx má gumový kroužek . . . 8-10 Nm utahovací moment, když tady vidím ty způsoby povolování,
tak mne to jen utvrzuje - si to raději udělat sám, to už mechanici nemají ani základní nářadí?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7512
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#184 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Nářadí asi mají, ale šikovnost jim schází...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#185 výměna oleje v automatické převodovce. postup
myslím, že spěch je hlavní příčina, slitina hliníku ke slitině hliníku spolehlivě přiroste i za 5 let, i moje po pěti letech přirostlo,
takže je dobré použít nějaký Rostlöser (uvolňovač zarezlých šroubů) aplikovat, vyčkat cca 20 minut, pak to také křupne ale uvolnit to jde bez poškození, ono ta horní zátka má dost velký límec.
takže je dobré použít nějaký Rostlöser (uvolňovač zarezlých šroubů) aplikovat, vyčkat cca 20 minut, pak to také křupne ale uvolnit to jde bez poškození, ono ta horní zátka má dost velký límec.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#186 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Kubo, tak to jsou pěkný fotky
Já jsem na ten vypouštěcí šroub koukal, když jsem měnil olej a taky ten velký je "ožvýkaný". Pokud historie auta nekecá, tak naposledy byl olej v A/T měněn u Jarka Křižana, tak budu věřit, že to utáhli normálně. Nepochopím, že v době, kdy (sice Čína, ale funkční) momentový klíč stojí doslova pár set korun, to někdo zarve několikanásobným momentem ....
Jinak na uvolnění zarezlých spojů se velmi osvědčil K2 Vulcan, za pár kaček a funguje skvěle. Vyzkoušeno ale jen na oceli, slitiny jsem nezkoušel.
https://autodilos.cz/k2-vulcan-500-ml-uvolnovac-sroubu-a-rzi
Já jsem na ten vypouštěcí šroub koukal, když jsem měnil olej a taky ten velký je "ožvýkaný". Pokud historie auta nekecá, tak naposledy byl olej v A/T měněn u Jarka Křižana, tak budu věřit, že to utáhli normálně. Nepochopím, že v době, kdy (sice Čína, ale funkční) momentový klíč stojí doslova pár set korun, to někdo zarve několikanásobným momentem ....
Jinak na uvolnění zarezlých spojů se velmi osvědčil K2 Vulcan, za pár kaček a funguje skvěle. Vyzkoušeno ale jen na oceli, slitiny jsem nezkoušel.
https://autodilos.cz/k2-vulcan-500-ml-uvolnovac-sroubu-a-rzi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#187 výměna oleje v automatické převodovce. postup
i stará brzdovka stačí na uvolnění zarostlého spoje
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#188 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Dobré vědět, díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#189 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Tak pánové, také jsem o víkendu absolvoval výměnu oleje "svépomocí" "Vyžral" jsem si oba šrouby. Zkoušel jsem kde co, včetně rázáku, Vulcan K2, odrazit jen tak, ale ani prd.
Nakonec:
- vrchní jsme povolovali ve dvou, trubka na trháku a druhý odrážel přes měděnou desku. Po tom, co to povolilo, to šlo krásně rukou, šroub vyvázl bez jakékoli úhony a těsnění pod ním bylo opravdu v pořádku
- spodní odrazit nešel, byť jsem se snažil, tak se prostě protočil (on už byl okousaný od předchozí výměny). Naštěstí Kuba (tímto mu děkuji) zmínil majzlík, takže tím jsem to povolil Opět po povolení to šlo krásně vytočit rukou. (vnitřní nivelační šroubek šel povolit ok)
Fakt to bylo jen "přirostlé", protože u obou šroubů závity absolutně v pohodě. Nemyslím, že to někdo přetáhnul přede mnou. Za mne nechápu, proč alespoň dolů nedají šroub, který by měl hlubší zapuštění pro imbus. Ten materiál šroubu je docela blátu a pak se to takhle protočí. Ničemu by to nepřekáželo.
Využil jsem sadu co postoval výše Vapík, akorát ten vypouštěcí šroub (to "brčko") ve Ford sadě byl asi o 4-5mm delší, než můj originál šroub. U jiných ročníků to může být jiné, nevím. Děkuji (!) ještě jednou Vapíkovi za ochotu a telefonickou konzultaci, moc mi to pomohlo , auto rozebraný a potřeboval jsem to složit. Šroub jsem trochu zkrátil, ale nechal jsem ho nakonec o 1-1.5mm výše než u původního, což je ani ne deci oleje navíc.
Zvolil jsem metodu "pan drain", tedy postupné ředění. Jsem si vědom všech výhod / nevýhod. Pročetl jsem si ze zvědavosti i americká fóra a sedí to i s tím, co se píše tady na Volvoforu. Moje převodovka má 312 000 km a tak jako tak už je "v pásmu smrti". Původní olej v pěkném stavu, nesmrděl spáleninou. Na dně oleje trochu kovové špony. Měl by mít najeto asi 65 000 km (bez záruky, předchozí výměna nabyla za mne). Chtěl jsem udělat fotky stavu oleje z jednotlivých etap, ale už jsem nestíhal. Nový olej Mobil JWS 3309. Hned po výměně je znát, že to řadí lépe, ale i před výměnou to bylo ok. Z 2 na 3 to za studena občas lehounce škubalo i před výměnu, teď méně, ale takhle stejně se to chová už 50 000 km.
EDIT: podle záznamů poslední výměna oleje 01/2019, tedy skoro 5 let a to sedí s tím co píšete výše, že i za 5 let to "přirostlo"
EDIT II: aby nevzniklo nedorozumění, kdyby to někdo četl: to, že jsem nechal nový šroub o cca 1-1.5mm mm delší nebylo na popud Vapíka, ale chtěl jsem při řezání trošku rezervu a pak to zbrousit, ale nakonec jsem to nechal s tím, že už to brousit nebudu a že je to trošičku oleje navíc (odhadem ani ne deci). Nic více za tím není.
Nakonec:
- vrchní jsme povolovali ve dvou, trubka na trháku a druhý odrážel přes měděnou desku. Po tom, co to povolilo, to šlo krásně rukou, šroub vyvázl bez jakékoli úhony a těsnění pod ním bylo opravdu v pořádku
- spodní odrazit nešel, byť jsem se snažil, tak se prostě protočil (on už byl okousaný od předchozí výměny). Naštěstí Kuba (tímto mu děkuji) zmínil majzlík, takže tím jsem to povolil Opět po povolení to šlo krásně vytočit rukou. (vnitřní nivelační šroubek šel povolit ok)
Fakt to bylo jen "přirostlé", protože u obou šroubů závity absolutně v pohodě. Nemyslím, že to někdo přetáhnul přede mnou. Za mne nechápu, proč alespoň dolů nedají šroub, který by měl hlubší zapuštění pro imbus. Ten materiál šroubu je docela blátu a pak se to takhle protočí. Ničemu by to nepřekáželo.
Využil jsem sadu co postoval výše Vapík, akorát ten vypouštěcí šroub (to "brčko") ve Ford sadě byl asi o 4-5mm delší, než můj originál šroub. U jiných ročníků to může být jiné, nevím. Děkuji (!) ještě jednou Vapíkovi za ochotu a telefonickou konzultaci, moc mi to pomohlo , auto rozebraný a potřeboval jsem to složit. Šroub jsem trochu zkrátil, ale nechal jsem ho nakonec o 1-1.5mm výše než u původního, což je ani ne deci oleje navíc.
Zvolil jsem metodu "pan drain", tedy postupné ředění. Jsem si vědom všech výhod / nevýhod. Pročetl jsem si ze zvědavosti i americká fóra a sedí to i s tím, co se píše tady na Volvoforu. Moje převodovka má 312 000 km a tak jako tak už je "v pásmu smrti". Původní olej v pěkném stavu, nesmrděl spáleninou. Na dně oleje trochu kovové špony. Měl by mít najeto asi 65 000 km (bez záruky, předchozí výměna nabyla za mne). Chtěl jsem udělat fotky stavu oleje z jednotlivých etap, ale už jsem nestíhal. Nový olej Mobil JWS 3309. Hned po výměně je znát, že to řadí lépe, ale i před výměnou to bylo ok. Z 2 na 3 to za studena občas lehounce škubalo i před výměnu, teď méně, ale takhle stejně se to chová už 50 000 km.
EDIT: podle záznamů poslední výměna oleje 01/2019, tedy skoro 5 let a to sedí s tím co píšete výše, že i za 5 let to "přirostlo"
EDIT II: aby nevzniklo nedorozumění, kdyby to někdo četl: to, že jsem nechal nový šroub o cca 1-1.5mm mm delší nebylo na popud Vapíka, ale chtěl jsem při řezání trošku rezervu a pak to zbrousit, ale nakonec jsem to nechal s tím, že už to brousit nebudu a že je to trošičku oleje navíc (odhadem ani ne deci). Nic více za tím není.
Naposledy upravil(a) Tomas78 dne 03 říj 2023 21:19, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#190 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Pěkné....moc pěkné. Já jsem nabídl pomoc s výměnou oleje jednomu známému a začínám se toho docela děsit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#191 výměna oleje v automatické převodovce. postup
a neměl by tam být JWS 3324?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5139
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#192 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Misto Torxu si kupte tento.
Přidáno za 46 sekund:
Přidáno za 46 sekund:
Ne, ne a zase ne. Má 2010.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#193 výměna oleje v automatické převodovce. postup
dobře, dobře, dobře..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#194 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Kubo, děkuji za tip, to se hodí. Uložil jsem si do své "knihovničky", abych to našel, až to budu potřebovat
JJ, typ oleje jsem bral jednak z VIDA a pak tady na fóru někdo (myslím, že dokonce Kuba) postoval, jak se to pozná i z VIN, tak jsem to podle toho kontroloval
JJ, typ oleje jsem bral jednak z VIDA a pak tady na fóru někdo (myslím, že dokonce Kuba) postoval, jak se to pozná i z VIN, tak jsem to podle toho kontroloval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#195 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Ravenol lijete tenhle (hledal jsem podle volvo čísla 1161540)? https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-iv-fluid
A nemáte někdo poznamený rozměr podložky 30713220? Našel jsem rozměr tady, ale nevím jestli se tomu dá 100% věřit, další zdroje rozměrů jsem nevygooglil...
https://www.ipdusa.com/products/12887/Transmission-Drain-Plug-Calibration-Crush-Washer-TF-80-Genuine-Volvo-30713220
Pokud by to sedělo, tak se dá koupit za pár korun.
A nemáte někdo poznamený rozměr podložky 30713220? Našel jsem rozměr tady, ale nevím jestli se tomu dá 100% věřit, další zdroje rozměrů jsem nevygooglil...
https://www.ipdusa.com/products/12887/Transmission-Drain-Plug-Calibration-Crush-Washer-TF-80-Genuine-Volvo-30713220
Pokud by to sedělo, tak se dá koupit za pár korun.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5139
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#196 výměna oleje v automatické převodovce. postup
Kup Mobil 3309 a neřeš. Je levnější.
Podložka AL 20x26mm a O krouzek 6x1,8mm
Kdybys hledal, uz je to tu asi 100x. No a vyse mas lepsi verzi sroubku merky.
Podložka AL 20x26mm a O krouzek 6x1,8mm
Kdybys hledal, uz je to tu asi 100x. No a vyse mas lepsi verzi sroubku merky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 36 Odpovědi
- 11864 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 3 Odpovědi
- 645 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zajsoft
-
- 14 Odpovědi
- 2628 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jiri_xc60
-
- 4 Odpovědi
- 456 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Warcz
-
- 3 Odpovědi
- 460 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Marten