850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků
Bydliště: Praha

#1 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od Simon3 »

Již delší dobu mám problém s volnoběžnými otáčkami. Zvlášť za studena se stává, že při vyšlápnutí spojky klesnou na cca 500, motor se jakoby chvíli dusí, a po nějaké době se zvýší samy.

Teď se mi stalo, že v záběru najednou začal motor jít velmi nepravidelně, trhaně a nereagoval adekvátně na sešlápnutí plynu. Na volnoběh potom chcípnul a rozsvítila se kontrolka "lambda". To se zhruba čtyřikrát opakovalo, než se auto samovolně srovnalo a jelo zase normálně.

Samodiagnostikou jsem zjistil, že to hlásí závadu 121, což, jak jsem tak zjišťoval, může být vadná váha vzduchu, nebo snímač tlaku v sacím potrubí,. Váhu jsem odpojil a auto jelo hůř, jak s ní. Hádám, tedy, že problém je jinde. Může to být ten senzor tlaku? Nebo třeba rovnou lambda? Nebo třeba jen nějaká netěsnost?

Předem díky za jakékoliv nápady.
_________________
850 GLT, 1993

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1621
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#2 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od Kein »

Určitě bych zkouknul, jeslti nemáš povolenou někde hadici ze sání. Dělalo mi to něco podobného rozsvítila se lambda a pak jsem zjistil, že mi vypadla z objímky sací hadice a přisávalo si to vzduch. U mě to nejspíše povolili v autorizáku když mi měnili rozvody nebo to jednoduše asi vypadlo. Dotáhla se objímka a bylo to Ok.
Naposledy upravil(a) Kein dne 25 dub 2011 16:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#3 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od lucki »

tiez pozri kable k svieckam a sviecky (zeby missfire?) ale to by asi neblbli otacky tak moc. tiez to moze byt volnobezny ventil alebo spinava klapka i ked neviem ci az do zdochnutia.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků
Bydliště: Praha

#4 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od Simon3 »

Tak jsem zkontroloval jestli někde není povolená nějaká hadice a vše se mi zdá být OK.

že by byl problém v zapalování se mi moc nezdá. I na té samodiagnostice to nehlásilo v zapalování žádný problém.

Chyba 121, kterou mi to hlásí údajně znamená: "Manifold Absolute Pressure (MAP) signal absent or faulty"

Když jsem odpojil váhu vzduchu za studena, tak motor nešel pomalu ani natočit. Když byla odpojená u zahřátého motoru jelo to sice, ale volnoběh kolísal ještě víc a v záběru se auto chovalo spíš přidušeně. Z toho usuzuji, že váha vzduchu řídící jednotce spíš pomahá.
_________________
850 GLT, 1993

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1621
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#5 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od Kein »

Zontrolovals i tu tlustou co vede okolo volnoběžného ventilu dopředu do masky? V tom místě to vypadlo mi, moc tam nejde vidět, pokud neodmontuješ ten plastový kryt co je přišroubovaný tím jedním šroubem nad tím volnoběžným ventilem.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků
Bydliště: Praha

#6 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od Simon3 »

Kein píše:Zontrolovals i tu tlustou co vede okolo volnoběžného ventilu dopředu do masky? V tom místě to vypadlo mi, moc tam nejde vidět, pokud neodmontuješ ten plastový kryt co je přišroubovaný tím jedním šroubem nad tím volnoběžným ventilem.
ta se zdá být ok
_________________
850 GLT, 1993

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#7 850, 125kw, Nepravidelný volnoběh, svítí lambda,

Příspěvek od liQuid »

Ahoj všem, trochu oživím téma, ať nezakládám nové.

Poslední dobou mi moje stará V70 benzín hází na přístrojovce Lambdu a na diagnostice chybu 121 - váha vzduchu.
Teď jsem to hodil na diagnostiku a smazal chybu. Asi za 10sec tam skočila znova a takhle 4x za sebou. Pak se motor trochu ohřál a chyba skočila cca po 2minutách.
Váha je nová, díra v sání nebude, kabely, svíčky atd vše ok. Lambda se vždy rozsvítí, když je lehký pokles (cca 50-100 ot./min.) otáček.
Pokud váhu odpojím, auto se chová stejně - necuká, nechcípá a jede stejně jako se zapojenou váhou a táhne normálně. Teda, jasně, že když jí odpojím při volnoběhu, tak motor zdechne hned.

Můj dotaz zní, zda je možno aby chyba 121 značila ještě něco jiného (snímač, lambdu apod.), než váhu vzduchu? Ještě zmíním, že s autem se moc nejezdí, prakticky 2-3km do krámu a zpět cca 2x týdně.
Mohlo by třeba pomoc, kdybych to vzal na dálnici a pořádně to protáhnul?

Moc díky všem za jakýkoli názor/radu!
_________________
Volvo V70 1997 2.0T aut.
Volvo XC90 2007 2.5T aut.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“