Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.
snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc.
1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.
ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.
pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:
než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.
MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-postup
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#1 MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-postup
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
#2 Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup
Skvěle popsaný!!
A kolik to stojí???
A mám to i já na svém motoru???
Mě to cuká v nízkých otáčkách 1500-2000 - při prudším přidání plynu, ale spíše to přisuzuji vadný svíčce???
A kolik to stojí???
A mám to i já na svém motoru???
Mě to cuká v nízkých otáčkách 1500-2000 - při prudším přidání plynu, ale spíše to přisuzuji vadný svíčce???
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#3 Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup
záleží na tom, kde to kupuješ, jestli originál nebo náhrada. vzhledem k tomu, že tento díl (naprosto shodný) používá, renault, citroen, fiat atd..., originál není nutný. cena je od 850 do ....až (ve volvu). já kupoval facet za 830,-
ps.: pakliže to tvý auto je pojízdný, tak to tam máš taky
ps.: pakliže to tvý auto je pojízdný, tak to tam máš taky
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5063
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#4 Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup
Skvělá práce
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#5 Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup
Len doplnim ze je to tato vec
- Přílohy
-
- 10.5001.JPG (12.99 KiB) Zobrazeno 10918 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 604
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#6 MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-po
Kopeček píše:Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.
snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc.
1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.
ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.
pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:
než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.
Vřelé díky. Vyměnil jsem snímač podle tvého návodu a auto jezdí skoro jak nový netrhá po řazení, neškube když přidávám na rovině jen trochu plynu... Nádhera, investice se určitě vyplatila.
Díky!
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 932 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lukas60
-
- 2 Odpovědi
- 173 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 13 Odpovědi
- 479 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej
-
- 5 Odpovědi
- 313 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od frantuvdedek
-
- 6 Odpovědi
- 270 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marekbm