rozvody
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#1 rozvody
Tak po výměně rozvodů a motoru na 460-ce jsem se vrhl na rozvody u Dvojky. Mohu s povděkem kvitovat fantastický přístup k práci, na nějž dnešní auta nemaj Postup práce nemá cenu popisovat, ten kdo vlastní Dvojku to určitě umí. Navíc jak říká Standa, u Dvojky mění rozvody preventivně jen srab Jde mi spíš o možnost srovnání ceny. Po demontáži jsem zjistil únik oleje přes gufero náhonu ol. pumpy a rozdělovače, ta jsem se rozhodl vyměnit všechna najednou. Původní byla zn. Volvo, počet najetých km si netroufnu ani odhadnout. Na olej. pumpu a vačku je stejné o rozměru 35 x 47 x 7 a na klice 52 x 68 x 10 (sehnal jsem jen v šíři 8mm). Cena menšího gufera činí cca 24,- Kč s DPH a cena většího 34,- Kč s DPH. Za rozvodový řemen od pana Kučery s využitím slevy a hesla od Martinaopla (Děkuji ) jsem dal 190,50 Kč, napínací kladku 456,- a dále jsem zakoupil dva klínové řemeny 9,5 x 925 La S v ceně 53,- Kč za kus, t.j. 106,- Kč. Vše s DPH. Olej plně syntetický od Totalu za 684,- Kč za 4l, těsnění pod ventilové víko (kontrola a seřízení ventilů) od p. Kučery 174,50 Kč s DPH, těsnění pod víčko dolévání oleje gumové za 11,80 Kč, těsnění pod výpustnou zátku za 1,80 Kč AL Drupolu a sada svíček od p. Kučery NGK za 330,- Kč s DPH. Vzduchový filtr opět p. Kučera za 145,- Kč a olejový MANN kolem 200Kč, již nepamatuji cenu, nakoupil jsem je loni v akci asi na 5 let pro 3 auta. Celkem tedy zatím 2 381,60 Kč. K tomu možná ještě přijdou kontakty přerušovače v ceně kolem 80 Kč a sada svíčkových kabelů asi za 250,- Kč. Takže materiál na poměrně velkej servisní interval včetně výměny oleje činí u Dvojky necelé 3000,- Kč. Samotné rozvody pak včetně hřídelových těsnících kroužků 728,50 Kč, ale s tím, že napínací kladka byla jako nová, v podstatě škoda ji měnit. No půjde do jiné dvojky, pokud někde narazím na opotřebovanou. Otázka je pak, proč stejný servisní zásah u novějších Volv musí vyjít přes 10 kKč. A myslím že je to o důvod víc držet se starých osvědčených redbloků na našich Volvech. Baštěj trochu víc, ale zase se projeté peníze vrátěj na cenách náhradních dílů a údržby. Nemluvě o tom, že tady si ty rozvody udělá každej trochu zručnej kluk fakt sám
P.S. Příští podobnou studii uskutečním s díly od Forcese ze Štěrbohol!
P.S. Příští podobnou studii uskutečním s díly od Forcese ze Štěrbohol!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#2 rozvody
Krása!
A navíc jsou pozice rozvodových kol na hřídelích jednoznačně určena čepem (na rozdíl od nejmenovaných fašistických dýzláků), takže to správně smontuje i slepej dement.
Kupříkladu jsem to dokázal i já! :pij:
Úsměvný je taky seznam nářadí potřebného na výměnu rozvodového řemene:
- šroubovák (na saharu)
- 10mm oříšek (vrtule, kryt, řemenice)
- 13mm -//- (uvolnění altíku)
- 17mm -//- (napínací kladka)
- hřebík větší (napínací kladka má pružinu, která definuje napnutí řemene - hřebíkem se pružina
zajistí, nasadí se nový řemen, vysune se hřebík, pružina napne řemen a fertik)
A navíc jsou pozice rozvodových kol na hřídelích jednoznačně určena čepem (na rozdíl od nejmenovaných fašistických dýzláků), takže to správně smontuje i slepej dement.
Kupříkladu jsem to dokázal i já! :pij:
Úsměvný je taky seznam nářadí potřebného na výměnu rozvodového řemene:
- šroubovák (na saharu)
- 10mm oříšek (vrtule, kryt, řemenice)
- 13mm -//- (uvolnění altíku)
- 17mm -//- (napínací kladka)
- hřebík větší (napínací kladka má pružinu, která definuje napnutí řemene - hřebíkem se pružina
zajistí, nasadí se nový řemen, vysune se hřebík, pružina napne řemen a fertik)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1479
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#3 rozvody
Dovoluji si rozporovat seznam nářadí Na saharu tuším 8mm oříšek (samořezky s 6-tihranou hlavou), desítka očkoplochá na vrtuli, 17mm kladka + ozubené kolo vačky a olej. pumpy souhlasí, tuším snad 19mm řemenice kliky??? Normálně není nutno tyto kola a řemenici sundavat, ale když děláte ty gufera... Místo hřebíku do napínáku jsem použil vrut (možni cokoliv jiného). V porovnání s jinými rozvody, kde používám různé přípravky na měření síly a velikosti prohnutí řemene je to tady fakt super Samozřejmě pak ještě nějaké naražeče na ty gufera. Ale i tak je to super, super a zase super Mimochodem úsměvné je i to, že při minulé výměně kdosi přehodil kolo náhonu rozdělovače a olej. pumpy o zub. Divil jsem se kdysi u tohoto Volva, proč je blbě předstih a proč musím tolik vytočit rozdělovač, abych to doladil
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#4 rozvody
Správně - a kdo si počká, ten se dočkáJarda S40 píše:...jak říká Standa, u Dvojky mění rozvody preventivně jen srab
Musím přiznat, že jsem o úniku oleje do prostoru rozvodů věděl - řemen statečně odolával tři roky, až byl nacucanej olejem natolik, že jednotlivé zuby lze nehtem lehce odloupnout. Pak už stačilo motor při rozjezdu nechtíc podtočit - a bylo!
Nové gufero, řemen, napínací kladka jako nová - neměněna, všechno jsem vypucoval, olej s filtrem vyměnil, altík nechal zrepasovat (komutátor, ložiska).
Pěkná práce, musím se pochválit
- Přílohy
-
- DSCN2080.JPG (124.66 KiB) Zobrazeno 6085 x
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4728
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#6 rozvody
chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#7 rozvody
Můj motor se nepotkal, ale to může být jen proto, že se řemen protočil v době, kdy měl motor maximálně 500ot/min.
Takže ruská ruleta pokračuje
Takže ruská ruleta pokračuje
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#8 rozvody
Přidávám fotky zrepasovaného, čtvrt století starého alternátoru.
Radost pohledět - Petr Jiskra (fa ELCAR) je prostě fachman!
Radost pohledět - Petr Jiskra (fa ELCAR) je prostě fachman!
- Přílohy
-
- altik 009.jpg (126.63 KiB) Zobrazeno 5994 x
-
- altik 010.jpg (126.9 KiB) Zobrazeno 5994 x
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#9 rozvody
Tý brdˇo!!!
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1051
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#10 rozvody
Motory "E" se nepotkavaji (odzkouseno na B200E). Motory "F" se potkat muzouOndra. píše:chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#11 rozvody
Zajimave. Vzhledem k tomu, ze Ecka maji vyssi kompresni pomer nez Fka, ocekaval bych pravy opak.Drtic píše:Motory "E" se nepotkavaji (odzkouseno na B200E). Motory "F" se potkat muzouOndra. píše:chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 rozvody
S etalonem bych nečekalLukášM píše:Tak já si ještě počkám
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7559
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#14 rozvody
Já už také!LukášM píše:Jsem po rozvodech
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 rozvody
Petře zrovna tobě se to možná ani nepotká, psal tu o tom Standa, jak je preventivní výměna na dvojkách pro sraby
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7559
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#16 rozvody
Njn, u "nového" auta měním rozvody vždy. A u dvojky to ani moc nebolí peněženku. Navíc o pár příspěvků výš psal Drtič, že se motory "F" potkat můžou a za ten klid mi to to stálo.Urvanej píše:Petře zrovna tobě se to možná ani nepotká, psal tu o tom Standa, jak je preventivní výměna na dvojkách pro sraby
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek