Volvisté a jejich letadla/létání :-)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Tak další hádanice
Co bylo tohle když to ještě létalo?
Co bylo tohle když to ještě létalo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
že by Sabre s čumáčkem ?
jo bude to Sabre, v tom větším čumáku bude mít nějakou elektroniku North American F-86L Sabre https://www.jetphotos.com/aircraft/Nort ... -86L+Sabre
jo bude to Sabre, v tom větším čumáku bude mít nějakou elektroniku North American F-86L Sabre https://www.jetphotos.com/aircraft/Nort ... -86L+Sabre
Naposledy upravil(a) zvedavec dne 17 bře 2021 20:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Vůz: S80II
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Fiat G.91
edit : nebo F86 ?
edit : nebo F86 ?
_________________
bylo : V 70 XC 2.4T AWD 147kW B5244T3 2001
S80 II 2.5T B5254T6 MY2007
bylo : V 70 XC 2.4T AWD 147kW B5244T3 2001
S80 II 2.5T B5254T6 MY2007
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Správně, je to Sabre a "čumáček" jej pasuje na námořní verzi (alespoň takto mi to bylo řečeno), přesné označení verze nechci hádat a na letadle se bohužel žádný štítek s označením nedochoval...
edit - trošku jsem teď pátral a prameny se různí - někde so uvádí, že by to měla být verze F-86Es, jinde je uváděná verze F-86D...
Zkusím to zítra zjistit od místních pamětníků
edit - trošku jsem teď pátral a prameny se různí - někde so uvádí, že by to měla být verze F-86Es, jinde je uváděná verze F-86D...
Zkusím to zítra zjistit od místních pamětníků
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Když k němu nemáte papíry, tak to bude na technické asi trochu problém, ne ?
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Z tohohle bude maximálně muzejní exponát
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Tak další hádanici?
jak si poradíte s tímhle?
jak si poradíte s tímhle?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Tý volve, za chvíli tady vyfotiš nějaký kolečko a budeš chtít vědět co je to za letadlo. ale je mě to nějaký povědomý. Není to letadlo ?
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
S viditelnou imatrikulací to není tak napínavý.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Online
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
To bylo jednoduchý
https://abpic.co.uk/pictures/code-number/WD388
https://abpic.co.uk/pictures/code-number/WD388
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Ajtakrajta - na imatrikulaci jsem zapomněl
takže chápu, že to bylo jednoduché
Teď už tenhle Chipmánek vypadá rozhodně lépe
takže chápu, že to bylo jednoduché
Teď už tenhle Chipmánek vypadá rozhodně lépe
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Ty si z toho děláš srandu, ale kdysi jsem s kamarády na jednom vandru narazil na překryt z nějakého starého letadla - kdosi to tam měl na dvorku coby úkryt pro slepice - tehdy nám trvalo několik dní, než jsme přišli na to z jakého je to letadla - internet byl v té době ještě v plenkách, takže to tak jednoduché nebylo...
Ukazoval jsem tehdy tu fotku kolegům v práci - každý z nich dělal na letadlech mraky let, takže přehled měli, ale i tak - koukali na to, drbali si hlavy, ale nikdo nevěděl.
Až se k tomu přichomejtl jeden mechanik (starý pán, který si u nás tenkrát přivydělával k důchodu opravami motorů - to byl Pan Motorář - neskutečně šikovný a schopný s letitými zkušenostmi, když se vyučil, tak dělal motory i pro Luftwaffe ) a ten mi tak kouknul přes rameno se slovy: "Ukaž co to tam máš vyfoceného, joooó to znám to je kabina z ............... "
A zase se otočil a věnoval se svému motoru a nechal nás "mladé" ať si ověříme jeho informaci.
Nekecal, bylo to tak jak říkal - jenom se podíval a hned vysypal správnou odpověď - dědek to opravdu všechno znal dokonale jak vlastní boty
Pak se i rozpovídal a vyprávěl své zážitky a zkušenosti s tímhle i dalšími letadly té doby, ale to už je zase jiný příběh
p.s.: cíleně jsem nenapsal o jaké letadlo se jednalo, třeba sem někdy tu fotku vložím a uvidíme jak dlouho to bude trvat vám
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
No já jsem zaslechl že je letectví poněkud v nesnázích, ale že by až tak ? Nicméně abych dodržel ducha vlákna, Copak je na obrázku ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
V barvách United Airlines
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Takovýhle okna žádný jiný letadlo nemá
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Trošku to tady zase oživím
O víkendu jsem měl možnost se proletět se Zenairem CH-701 a zamiloval jsem se
Od té doby stále hledám důvody proč si jej nepořídit a zatím vím pouze o jednom jediném - finančním, ale ten by asi šel řešit prodejem stávajícího éra a spoluvlastnictvím ve více lidech. Kamarád co mi umožnil svezení je do něj zblblej ještě více jak já a třetího do party právě překecáváme
Pokud máte někdo jakékoliv zkušenosti a poznatky s tímhle typem, tak sem s nimi
O víkendu jsem měl možnost se proletět se Zenairem CH-701 a zamiloval jsem se
Od té doby stále hledám důvody proč si jej nepořídit a zatím vím pouze o jednom jediném - finančním, ale ten by asi šel řešit prodejem stávajícího éra a spoluvlastnictvím ve více lidech. Kamarád co mi umožnil svezení je do něj zblblej ještě více jak já a třetího do party právě překecáváme
Pokud máte někdo jakékoliv zkušenosti a poznatky s tímhle typem, tak sem s nimi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Lachtane a v cem je prosim to ero zajimave?
Vypada to jak hracka z kindervajicka:-)
Vypada to jak hracka z kindervajicka:-)
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
uznávám, že krásy moc nepobralo, je prostě účelové
Já o něm tvrdím, že je tak ošklivé, až je hezké
Je celoplechové (já ty laminátový mrchy opravdu nemusím), STOL - krátký starty, krátké přistání, nízká pádovka, bytelný podvozek, skvěle se do něj nastupuje, je z něj perfektní výhled (i za letu a v zatáčkách) a moc příjemný na pilotáž. Plus velký zavazadlový prostor, ve dvou lidech vyrazit na víkendový air-vandr není problém.
Dal jsem si s ním jeden start (poprvé) a to éro mi prostě sedlo jako bych jej létal odjaktěživa. To se mi snad ještě nestalo. (maximálně se Slukou)
Nemám ambice na víkend létat do Chorvatska, nepotřebuji letadlo které letí 200+, naopak mi vyhovuje pomalejší rychlost a bezpečná obratnost.
Tohle má cestovní rychlost 140 km/h, což je pro mé účely zcela ideální. Courat se a objevovat krásy naší vlasti, přistát s tím prakticky kdekoliv, prostě na pohodu.
Navíc tahle konstrukce má pro mě výhodu, že si na tom dokážu opravit/udržovat/servisovat naprosto cokoliv, když na to přijde, tak možná pořídím plány a pustím se do stavby, tohle umím.
když se podíváš na svého Samuraje, tak asi pochopíš jak to myslím
Já o něm tvrdím, že je tak ošklivé, až je hezké
Je celoplechové (já ty laminátový mrchy opravdu nemusím), STOL - krátký starty, krátké přistání, nízká pádovka, bytelný podvozek, skvěle se do něj nastupuje, je z něj perfektní výhled (i za letu a v zatáčkách) a moc příjemný na pilotáž. Plus velký zavazadlový prostor, ve dvou lidech vyrazit na víkendový air-vandr není problém.
Dal jsem si s ním jeden start (poprvé) a to éro mi prostě sedlo jako bych jej létal odjaktěživa. To se mi snad ještě nestalo. (maximálně se Slukou)
Nemám ambice na víkend létat do Chorvatska, nepotřebuji letadlo které letí 200+, naopak mi vyhovuje pomalejší rychlost a bezpečná obratnost.
Tohle má cestovní rychlost 140 km/h, což je pro mé účely zcela ideální. Courat se a objevovat krásy naší vlasti, přistát s tím prakticky kdekoliv, prostě na pohodu.
Navíc tahle konstrukce má pro mě výhodu, že si na tom dokážu opravit/udržovat/servisovat naprosto cokoliv, když na to přijde, tak možná pořídím plány a pustím se do stavby, tohle umím.
když se podíváš na svého Samuraje, tak asi pochopíš jak to myslím
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Lachtane, ja to nemyslel vubec pejorativne nebo s despektem. Prd tomu rozumim a opravdu me to zajimalo.
Naopak jsem cekal, ze v tom bude neco takoveho.
Ja si o tom vcera neco procital, a opravdu me dostalo jak to umi vystartovat a pristat na petniku. A dokonce to umi i loping. Asi s tim bude kopec srandy.
A to, ze to jde postavit doma v "garazi" mi prijde jeste vice sexy.
Ano, srovnani s mym samikem, je naprosto presny:-)))
Naopak jsem cekal, ze v tom bude neco takoveho.
Ja si o tom vcera neco procital, a opravdu me dostalo jak to umi vystartovat a pristat na petniku. A dokonce to umi i loping. Asi s tim bude kopec srandy.
A to, ze to jde postavit doma v "garazi" mi prijde jeste vice sexy.
Ano, srovnani s mym samikem, je naprosto presny:-)))
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
A co se s takým letadlem stane, dyš mu fest foukne do zad?
-
Offline
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
ještě k tomu Sabru (sorry, až teď jsem objevil toto téma )
ten čumáček ukrýval radar, byla to speciální záchytná verze pro špatné počasí/noc, primárně určená proti bombardérům. S čumáčkem se dělali F-86D/K/L, s tím že D-čko mělo jen US Air Force, ostatní se i hojně exportovali (NATO, Asie např.), takže tipuju spíš K nebo L.
u nás byl ekvivalentem plus mínus Mig-17PF
ten čumáček ukrýval radar, byla to speciální záchytná verze pro špatné počasí/noc, primárně určená proti bombardérům. S čumáčkem se dělali F-86D/K/L, s tím že D-čko mělo jen US Air Force, ostatní se i hojně exportovali (NATO, Asie např.), takže tipuju spíš K nebo L.
u nás byl ekvivalentem plus mínus Mig-17PF
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
Moje postarší létání
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Volvisté a jejich letadla/létání :-)
To záleží v jaké je to situaci
Když už jsi ve vzduchu, tak na větru moc nezáleží. Hodně zjednodušeně - to, co tě drží ve vzduchu je rychlost vůči mase vzduchu. Jestli je ta ta masa vzduchu nepohyblivá (bezvětří), nebo se pohybuje (i s tebou) - (fouká vítr) je pro let samotný nepodstatný.
Podstatný je to vůči zemi. Při bezvětří je tvá rychlost vůči vzduchu totožná s rychlostí vůči zemi.
Pokud bude foukat vítr (pro zjednodušení budu používat stejné jednotky) třeba 20 km/h a ty poletíš rychlostí 100 km/h tak pokud poletíš proti větru, tak tvá rychlost (indikovaná) bude 100km/h, ale rychlost vůči zemi bude 80km/h
Pokud bude foukat vítr třeba 20 km/h a ty poletíš rychlostí 100 km/h tak pokud poletíš po větru, tak tvá rychlost (indikovaná) bude stále100km/h, ale rychlost vůči zemi bude 120 km/h
Když poletíš z bodu "A" do bodu "B" a bude vítr foukat proti tobě, tak poletíš o to déle.
Když poletíš z bodu "A" do bodu "B" a bude ti vítr foukat "do zad", tak poletíš o to rychleji.
Když ti bude foukat vítr kolmo z boku, tak musíš vylučovat snos větrem (letět čumákem vyoseně proti větru, prostě takovým traverzem) a proto ti i tak bude let trvat o dost déle, jak při bezvětří.
Zkrátka a jednoduše, s větrem (resp. jeho rychlostí a směrem) musíš počítat vždy při plánování jakékoliv trasy. jakmile fouká tak vždy poletíš déle jak při bezvětří.
Tedy pokud si nenaplánuješ jednosměrnou cestu po větru...
A také se nějak potřebuješ do toho vzduchu dostat a následně též přistát.
Obecně platí, že startovat a přistávat se má proti větru. Každé letadlo má ve své letové příručce tabulku/graf kde jsou popsané maximální přípustné limity pro vzlet a přistání
Například moje LK2M Sluka má maximální povolenou rychlost větru ve směru dráhy 10m/s a kolmo ve směru dráhy 5 m/s.
Samozřejmě se dá zvládnout i větší vítr, ale to už chce něco za tím kniplem umět a dokonale znát letadlo.
Já a kamarád jsme si kdysi dali cvičně pár okruhů kdy to foukalo +- 12m/s kolmo do boku, dali jsme to, ale už to bylo hooodně nadoraz. Sebemenší chybka a skončilo by to pěknou kraksnou... A to bylo v dobách, kdy jsme oba na tom éru nalétaly skoro 100h ročně, takže jsme jej měli sakra dobře v pazourách...
Letos mám se Slukou nalétáno pouhých cca 20h a dobrovolně bych s ní nešel ani do polovičního větru.
Takže to zkrátím - čím silnější vítr, tím menší požitek z létání
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: mirekcafa, ms231, powl, yebat