Stavba motoru T5

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi

#26 Stavba motoru T5

Příspěvek od jirik »

Vím že se dá u nás sehnat od BSR tuningový kit. Viz odkaz: https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/Volvo/1995/850 Co jsem se tak dočetl tak pětiválec turbo v 850 má slabinu v ojnicích a nemá moc smysl tahat výkon nahoru, pokud nechceš vynaložit enormní finance.

Jinak nějaký ten základní kit úprav, který nebude převyšovat cenu auta je nějak takto:
- větší turbo + vstřiky (modré nebo zelené teď přesně nevím), s tím souvisí,
- úprava mapy ŘJ
- úprava sání za větší a stejný průměr po celé délce k od filtrboxu k turbu
- těleso klapky z atmosféry
- výfuk (S60R svody nebo Japanifoldy + downpipe a zbytek výfuku na 3"), high flow katalyzátor
- výměna váhy vzduchu z V70 (popř. jen tělo) - jak toto funguje nevím,
- výkonnější palivová pumpa a regulátor tlaku paliva
- odlehčený setrvačník

Samozřejmě že ti nikdo nezaručí, že to sériové střeva vydrží, proto bych možná vynechal větší turbo, zkušenější by v tomhle lépe poradili. To vše na motoru, který jak píšeš by měl udělanou hlavu se vším všudy (dříky, nové sedla, srovnáno atp..). Víc bych to vzhledem k životnosti nehonil. Kolik toto vše udělá ti nepovím, sám půjdu max. do lepšího výfuku (japanifold + 3"komplet výfuk) a sání sjednotit do stejného průměru. Stejně na turbu je to užší než zbytek celého sání, ale originál husí krk mi praskl :D.
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 660
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#27 Stavba motoru T5

Příspěvek od jirkaTDI »

No ono je dost rozdíl stavět motor na 350 (s odřenýma ušima 400) koní a na 500 koní.

Na těch 350 koní bude stačit v podstatě sériový motor po GO, jen s kovanými ojnicemi, případně block modem (liner shims) a jinak je to o věcech okolo (turbo, vstřiky, IC, výfuk,...)

Na 500 koní už je to jiná píseň, tam už se budou řešit vložky, block guard, písty, ojnice, upravy hlavy atd. - úpravy za nesmysl :)

Těch 350-400 koní se dle mě na FWD ještě dá, s dobrým podvozkem, svorem a semislicky je to jezditelný, samozřejmě na rozjezdu to prohrabe, ale třeba na okruh je to v klidu.

Osobně bych se do toho bez rozborky motoru, důkladné revize a alespoň částečné GO vůbec nepouštěl. Na větší úpravy to chce mít motor v super kondici, s perfektní kompresí, zbavený karbonu.
A bez lepšíc ojnic bych nechodil moc daleko přes 300 koní. Turbo taky lepší větší, naladěné s rezervou, než malé naladěné na max. Malé turbo našponované na hranici bude vytvářet vysoké EGT a EMP a to není dobré pro životnost turba ani motoru.

To co píšu, jsou takové obecné poznatky, s benzínovým Volvem nemám zkušenost, jen to, co jsem stačil pochytit od jiných, takže to berte s rezervou a budu rád, když mě někdo doplní/opraví :wink:

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#28 Stavba motoru T5

Příspěvek od yellman »

Zdravim, kdybys nekdy byl pobliz strednich cech, dej vedet - muzem par veci probrat u aut. Honza
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#29 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

Ahoj,

V podstatě tady nepadlo nic nového co bych nevěděl nebo se nedočetl, ale každopádně všem děkuji za reakce.. :)
Teď jsem ve fázi kdy se kompletně rozdělal motor, udělala hlava, koupil sem komplet těsnění na celý motor - pod hlavu jde z S60R, kované ojnice, komplet ložiska na kliku, ojniční ložiska,pístní kruhy, vačky z atmosféry a mnoho jiného..je dost možné, že jsem něco vynechal.

Teď je ještě na čištění blok a převodovka - mnoha leté usazeniny.

Stále čekám asi 3tí měsíc na zásilku z Ameriky, která by měla obsahovat nové turbo, svody, vstřiky, veškeré vedení hadic turba, downpipe..

Co už dorazilo, jsou nové hadice vedení vody na motor, ojnice, odvětrání kliky, velký 3,5" maf housing, Vibrant resonator, Vzduchový filtr.

A ještě kola po renovaci :)
_________________
Volvo 850 T5R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#30 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

jirik píše: 04 bře 2021 09:13 Vím že se dá u nás sehnat od BSR tuningový kit. Viz odkaz: https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/Volvo/1995/850 Co jsem se tak dočetl tak pětiválec turbo v 850 má slabinu v ojnicích a nemá moc smysl tahat výkon nahoru, pokud nechceš vynaložit enormní finance.

Jinak nějaký ten základní kit úprav, který nebude převyšovat cenu auta je nějak takto:
- větší turbo + vstřiky (modré nebo zelené teď přesně nevím), s tím souvisí,
- úprava mapy ŘJ
- úprava sání za větší a stejný průměr po celé délce k od filtrboxu k turbu
- těleso klapky z atmosféry
- výfuk (S60R svody nebo Japanifoldy + downpipe a zbytek výfuku na 3"), high flow katalyzátor
- výměna váhy vzduchu z V70 (popř. jen tělo) - jak toto funguje nevím,
- výkonnější palivová pumpa a regulátor tlaku paliva
- odlehčený setrvačník

Samozřejmě že ti nikdo nezaručí, že to sériové střeva vydrží, proto bych možná vynechal větší turbo, zkušenější by v tomhle lépe poradili. To vše na motoru, který jak píšeš by měl udělanou hlavu se vším všudy (dříky, nové sedla, srovnáno atp..). Víc bych to vzhledem k životnosti nehonil. Kolik toto vše udělá ti nepovím, sám půjdu max. do lepšího výfuku (japanifold + 3"komplet výfuk) a sání sjednotit do stejného průměru. Stejně na turbu je to užší než zbytek celého sání, ale originál husí krk mi praskl :D.

Díky za odpověď, ale tady těmi všeobecnými úpravami do 300hp jsem si už prošel..teď to směřuji kousek dál..a doslova a do písmene vše, co jsi výše napsal už na mém autě bylo... :wink:
_________________
Volvo 850 T5R

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3199
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice

#31 Stavba motoru T5

Příspěvek od Basstl »

Pokud chceš jít na 500k, tak už by to chtělo vyztužit blok a dát kovaný písty.
Do 400k stačí kovaný ojnice.
Plánuješ i úpravy na převodovce, jinou spojku, podvozek brzdy?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#32 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

Podle setupu co tam bude by to mělo být 400-430 hp, což bych se u b5204T bloku nebál a i písty - co mi bylo řečeno do 450hp nejsou problém a když budou, tak se to ukáže což se doufám nestane, spojka je 850R s keramickou lamelou, brzdy jsou 320mm a podvozek, než se to složí bude taky buď CX racing nebo bilstein s pružinami eibach.
_________________
Volvo 850 T5R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#33 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

Update:

Konkrétně tento set tomu bude pomáhat..
Přílohy
turbo2.png
turbo1.png
_________________
Volvo 850 T5R

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1816
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#34 Stavba motoru T5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

ady123 píše: 12 bře 2021 12:42
Konkrétně tento set tomu bude pomáhat..
:good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1008
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#35 Stavba motoru T5

Příspěvek od David Patočka »

.....a tak jsem to radši smazal
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#36 Stavba motoru T5

Příspěvek od Zajsoft »

No ja sem radsi nakonec po 2vetete to taky smazal.
Je tu relativne malo informaci, aby si to tom clovek udelal radnej nazor, osobne me nejvic asi vydesilo "základní kit úprav, který nebude převyšovat cenu auta" (zatim u vseho sem cilil na mensi latky(300-350-400) a vetsinou ty upravy(pravda, i vcetne podvozku, na druhou stranu, vse VO a jinak lepsi ceny, vetsinu si namontuju/upravim sam) prekrocily 2-3nasobek ceny vozu) a KINUGAWA.
Ono je otazka, jakej je s tim zamer a co to ma vydrzet. Je/byl tu i jeden clovicek, co ma 2.4T(seriove vnitrnosti) hozene mam pocit v Pontiac Fiero, taha z toho asi 600HP. Ma to na sprinty a pravidelne meni motory za dalsi kus :D
A tak nejak doufam, ze tam alespon bude manual, ale i ten by chtel prekopat(nebo alespon GO) a obal i streva protahnout Kryogenikou, etc, etc, etc...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#37 Stavba motoru T5

Příspěvek od Zajsoft »

Jinak se rad o tom pobavim bliz, ale pouze za predpokladu ze informace potecou i druhym smerem.
Nejak uz lidi co se sem chodej akorat ptat/poradit a samy nicim neprispejou(ani zpetnou vazbou, zda jim rada pomohla, cim to bylo, etc...) plny zuby...
A mluvim obecne, ne ze je to nutne tazateluv pripad...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2927
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#38 Stavba motoru T5

Příspěvek od Vapik »

Zajsoft: otázka ke kryogenice, máš nějakou studii s ověřením zpracování dílů kryo metodou? S tím že díly byly v době zpracování používané s nejasným materiálovým složením? Neber to jako flame, ale já osobně vidím přínos tohohle zpracování pouze při výrobě od začátku, jinak si sice krytem odstraníš zbytkový austenit (pokud tam při pokojové teplotě ještě byl) úměrně ti stoupne podíl martenzitu a to vše za nejasného vlivu na tvrdost, pevnost a houževnatost. U ale bloku, nebo skříně převodovky, pak netuším co by se mělo kryem změnit. Co jsem o tom hledal (pravda moc jsem tomu v minulosti nedal) moc věrohodných zdrojů jsem nenašel. Klidně do SZ. Díky.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#39 Stavba motoru T5

Příspěvek od Zajsoft »

Vapik: vubec, jen sem tam neco nacteno, na tohle sem nedavno akorat narazil u nejakeho upravce prevodovek(a za boha Ti ted nereknu kde, po 2h spanku mel vzbudili z prace a vcera sem akorat v ramci udrzby smazal veskerou historii v prohlizecich).
Jinak souhlas s tim, co jsi napsal, viditelne o tom vis znacne vic, takze se tvar, jako ze sem vlastne nic nenapsal :D Ja to naopak krapet jako flame(to kryo) hodil.

Ale zatim to v tomhle vlakne vypada, ze tazatel uz vsude vse cetl, ale zatim sem tu nejak nevidel nic, co by se bezne nedelalo na 300HP a podobne...
Ale ono tady v tomhle rybnicku je zasadni problem, ale lidi vedej co by chteli, ale uz vetsinou nejsou ochotny pro to udelat/obetovat(investovat) co je treba, viz. standartni kecy, ze nepotrebujou lepsi brzdy/olej, etc. protoze oni nejsou zavodnici. A pak se divej, ze maj zakarbonovany motory, nedobrzdej o 1/2metru a podobne, ale hlavne, ze jim D5 zere 4L, ze :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2927
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#40 Stavba motoru T5

Příspěvek od Vapik »

Dík za info v tom kryu se holt musím dovzdělat, samotného mě to zajímá a chtěl bych pochopit jestli to je jen móda nebo to opravdu někdo má ošefované.
Jinak s tím ostatním mám bohaté zkušenosti ze závodů. Pár let zpět se mě zželelo kluka co začínal závodit a měl stejnou motorku jako já akorát úpravy žádné a podle toho vypadali výsledky. Přes zimu jsem mu půjčil válce hlavy kliku atd. s tím ať vše pouze zreplikuje, řekl jsem mu kde co koupit a že bude výkonově tam co jsem já. Chlapec to pojal z
po svém a vyrobil si slátaninu, stylem válce podle mě, hlavy podle někoho jiného stejně tak klika a něco podle sebe, do toho nakoupil nesmyslnou kombinaci komponentů. Další sezónu na tom byl výkonem hůř než když s tím začal. A to se do toho motoru reálně vylil a výsledek nikde. Nakonec jsem byl ještě za blbce, že jsem mu určitě dal na kopírování špatné díly :D.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#41 Stavba motoru T5

Příspěvek od Zajsoft »

Jaja, Ejdou Style :D
Tak ja mam taky prirozene vetsinu nactenou, lecos pokus/omyl, ale v dnesni dobe lidem dost chybi "selskej rozum".
Jo motorka(50ccm Dandy, skoncil sem nekde na 14-15konikach, tu doufam taky nekdy(treba v duchodu) doskladam, ale neni cas.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#42 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

Zajsoft píše: 11 dub 2021 22:59 No ja sem radsi nakonec po 2vetete to taky smazal.
Je tu relativne malo informaci, aby si to tom clovek udelal radnej nazor, osobne me nejvic asi vydesilo "základní kit úprav, který nebude převyšovat cenu auta" (zatim u vseho sem cilil na mensi latky(300-350-400) a vetsinou ty upravy(pravda, i vcetne podvozku, na druhou stranu, vse VO a jinak lepsi ceny, vetsinu si namontuju/upravim sam) prekrocily 2-3nasobek ceny vozu) a KINUGAWA.
Ono je otazka, jakej je s tim zamer a co to ma vydrzet. Je/byl tu i jeden clovicek, co ma 2.4T(seriove vnitrnosti) hozene mam pocit v Pontiac Fiero, taha z toho asi 600HP. Ma to na sprinty a pravidelne meni motory za dalsi kus :D
A tak nejak doufam, ze tam alespon bude manual, ale i ten by chtel prekopat(nebo alespon GO) a obal i streva protahnout Kryogenikou, etc, etc, etc...

Nějakou dobu jsem tady nebyl a tak ani nevím, co se tady vlastně řešilo nebo mazalo.. Toto téma sem založil právě proto protože se tady řeší ledasco a všichni vědí vše, ale nic konkrétního a tak sem v koutku duše doufal, že se k tomu snad vyjádří i někdo, kdo už něco podobného stavěl a třeba dá i cenné zkušenosti abych nemusel všechno procházet jako doposud metodou pokus - omyl, ono to totiž není úplně finančně, časově jednoduchá cesta, ale co Ti budu povídat..

A věř, že až to auto bude fungovat, a bude tam aspoň zajímavý výkon, nebudou upadávat poloosy, lámat se kola v převodovce, nebo i kdyby, moc rád se podělím a s několika členy to už pár let dělám,
jen ne veřejně.
_________________
Volvo 850 T5R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Mořice - Kroměříž
Vůz: Volvo 850 T5-R

#43 Stavba motoru T5

Příspěvek od ady123 »

Zajsoft píše: 12 dub 2021 07:13 Vapik: vubec, jen sem tam neco nacteno, na tohle sem nedavno akorat narazil u nejakeho upravce prevodovek(a za boha Ti ted nereknu kde, po 2h spanku mel vzbudili z prace a vcera sem akorat v ramci udrzby smazal veskerou historii v prohlizecich).
Jinak souhlas s tim, co jsi napsal, viditelne o tom vis znacne vic, takze se tvar, jako ze sem vlastne nic nenapsal :D Ja to naopak krapet jako flame(to kryo) hodil.

Ale zatim to v tomhle vlakne vypada, ze tazatel uz vsude vse cetl, ale zatim sem tu nejak nevidel nic, co by se bezne nedelalo na 300HP a podobne...
Ale ono tady v tomhle rybnicku je zasadni problem, ale lidi vedej co by chteli, ale uz vetsinou nejsou ochotny pro to udelat/obetovat(investovat) co je treba, viz. standartni kecy, ze nepotrebujou lepsi brzdy/olej, etc. protoze oni nejsou zavodnici. A pak se divej, ze maj zakarbonovany motory, nedobrzdej o 1/2metru a podobne, ale hlavne, ze jim D5 zere 4L, ze :D
Tak, že jsem tím tazatelem, tak kupodivu tady nic moc jiného nepadlo než jak sem napsal a ano, musel jsem toho dost přelouskat hlavně v zahraničí, abych dostal nějaké informace - nevěnuji se tomu první rok a 90 procent věcí si na autě dělám taky sám. Auto jsem složil, naladilo se, odbrzdil a chci se posunout zase dál. Nechci aby to vyznělo nějak špatně ale do 300hp s T5 to není zase takový problém.

Jinak Kinugawa je docela rozšířená značka a používá se u velké spousty i závodních aut a docela i funguje, všechno je hlavně o tom, jak se to naladí, pokud to naladíš na hranici max. plnícího tlaku a otáček, tak se to brzy projeví..
_________________
Volvo 850 T5R

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#44 Stavba motoru T5

Příspěvek od Zajsoft »

Ano neni, "vicemene" se da rict, ze ciste CHIP :D
A ano, sem presne na tom stejne, jak si napsal, takze kdyz budes chtit, tak pisni SZ, a muzeme si treba zavolat, pacz jsme vzajemne asi z ruky, jinak bych klidne i nejakou tu hodinku se o tom pobavil na zivo.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“