Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#26 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Už jsem si taky pohrával s myšlenkou, že o víkendu najedu autem na vysoký pangejt, lehnu si pod něj a ten kryt sundám a hodím do kumbálu, aby bylo vidět, zda z auta něco teče když stojí. Líně jsem ale hledal nějakou pohodlnou nájezdnovou rampu... :crazy:

BTW ještě jsem si všiml, že mám docela dost zasraný výfukový svody na jejich pravé straně od oleje. Může být stopa?
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3000
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#27 Proklatě málo oleje

Příspěvek od 3m3 »

Koupil bych cistic brzd nebo motoru v kelly,umyl vse mastny apak sledoval odkud co a kam tece,vzlina atd...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#28 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

No vážení... a je to v riti. Dojel jsem domů, začal houat volnoběh mezi 400-800 ot/min s vibracema a auto pokud má zařazené D nebo R chcípne. Auto v Mostě u baráku, tak tak pojízdné... Někdo rady, nápady? Představa, že to nakládáme na plaťák a necháváme táhnout do Prahy... nic moc...nebyl by někdo ochotný na Mostecku kouknout s diagostikou? Na palubáku žádná hláška ani kontrolka. Jet se mi s tím moc nechce. Ale auto až na ten volnoběh jede normálně, když se ho podaří rozjet. Odměna jistá... :cry: :cry:
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3000
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#29 Proklatě málo oleje

Příspěvek od 3m3 »

Nema hajnej vidu v teplicich?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#30 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

To by bylo uplně nejlepší! Bohatě se odměním...

JInak jsem našel video, které je nejpodobnější akuální situaci. https://www.youtube.com/watch?v=XgXR-0fYR5w . Jen kontrolka motoru nesvítí.

Komentář s PCV systémem a cenou jeho opravy... no potěš koště.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#31 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Pavel K. »

Máš v tom benzín? :D
_________________
je:
Fiesta ST180
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 6 MPS, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#32 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Pan vtipnej.... půlku nádrže :D
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#33 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Pavel K. »

To není vtip, jen se mi tohle stávalo s osmdesátkou .. :) stačilo zaparkovat čumákem z kopečka a člověk s dojezdem 120km už neodjel. A předevčírem se mi to povedlo s devítkou, takže jsem šel jak pitomeček s kanystrem. :D Jen jsem se zeptal, byla by to paráda, kdyby to byl jen benzín. :) Držím palce!
_________________
je:
Fiesta ST180
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 6 MPS, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#34 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Ale! Našel jsem kde to chčije olej... pár fotek z míst kde jsem olej našel, třeba někoho napadne konkrétní místo odkud to teče. A bojím se, že těch úniků oleje bude vícero... :(
Přílohy
Blbě to je vidět, ale flek pod turbem.
Blbě to je vidět, ale flek pod turbem.
Pohled kolem rozvodů na kryt pod motorem. Je vidět flek... asi taky olej.
Pohled kolem rozvodů na kryt pod motorem. Je vidět flek... asi taky olej.
Intake manifold se vstřikovači. Zechcaný na pravé straně.
Intake manifold se vstřikovači. Zechcaný na pravé straně.
Trubka vedoucí z chladiče do sání (za levým světlem), kolem zechcaný od oleje.
Trubka vedoucí z chladiče do sání (za levým světlem), kolem zechcaný od oleje.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3435
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#35 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Ekky »

Fotky celkem o ničem...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#36 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Mám pocit, že tu řeším dva problémy... jedno je únik oleje a druhý je asi zanesený odvětrávání klikovky nebo jiná sranda, která hupe volnoběhem... a ty dvě věci spolu asi nesouvisí... nebo by mohli?

Ekky: Já si to myslel, ono s baterku, mobilem na parkovišti v osm večer toho člověk moc nevykouzlí.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3435
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#37 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Ekky »

To mi je jasný... Nech to na zejtra za deniho světla... ;)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2135
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#38 Proklatě málo oleje

Příspěvek od peter cz »

Souviset to může, pokud je ucpaný odvětrání klikovky, olej se cpe ven kudy to jde...

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3000
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#39 Proklatě málo oleje

Příspěvek od 3m3 »

Vem igelitovej pytlik,natoc motor a sundej vicko od oleje,pytlik strc pres diru a uvidis,podtlak je dobre,pretlak spatne
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#40 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Díky kluci,
mám pár otázek, který mě zajímají. Můj primární problém, který řeším, je jak dostat auto z Mostu do Prahy na servis.

1) Chování je shodný s tím videem, co jsem posílal. Ale tak ze zvědovasti mě zajímá, jak může přetlak v klikové skříni rozhoupat volnoběh, až tak, že to chcípá s kvaltem při zastavení.

2) Starší auta měla odvětrávání prostě vytažený ven do vzduchu. Pak to kvůli emisím někdo nařídil vrátit do sání. Co kdybych ten ventil vytáhl a vstup na sání zaslepil? Asi bude tou dírou po ventilu lítat olej jedna radost. Stačí tenhle zákrok na nouzový dojetí Most -> Praha, nebo si tak koleduji o pořádný malér?

3) Zatím podle internetů a zjišťování to fakt vypadá na to odvětrávání klikovky, což by vysvětlovalo i ten olej. Ale mohlo by tohle chování, jako je na videu být kombinace odvětrávání plus Magneti Maléry? Nikde v historii jsem nenašel, že by se klapka měnila.

4) A taky to nemusí být PCV a klapka... Auto, když se vytočí nad 1500ot tak jede normálně bez příznaků. Zkusit s tím bez nějakých nouzových oprav dojet do Prahy, nebo to radši dát na plaťák?
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#41 Proklatě málo oleje

Příspěvek od Bizon »

Tak jsem udělal test s rukavicí na víčku oleje a opravdu jí to nafoukne. Zajímavý je, že když jsem to nastartoval za studena, tak motor běžel normálně a nehoupal. Přemýšlím, zda by bylo bezpečný jet 90km do Prahy volným tempem s vytaženou měrkou oleje, aby se tlak ze skříně uvolňoval přes ní a netlakovalo to. Co myslíte? Fotky nedělám, strašně venku prší, takže by bylo vidět na zlitém motoru totéž co ve tmě.

Myslím, že s tím PCV ventilem už alespoň přihořívá :Bravo:
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#42 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od Pavel K. »

Měrku radši nech kde je, mohl bys mít olej všude. Pokud se rozhodneš jet po své ose, tak já v pondělí večer pojedu z Ústí a klidně Ti udělám doprovod. Při nejhorším bychom to docukali na laně, ale to by se asi nemuselo líbit automatce.
_________________
je:
Fiesta ST180
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 6 MPS, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#43 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od Bizon »

Díky moc za nabídku, ale pojedu dnes večer po ose neboť musím. Do Prahy to dojede, protože, jak se auto hýbe a má víc jak 1000ot ak se chová normálně. Jen neudží volnoběh v klidu. Největší problém bude ve městě, tam budu při zastavování muset vyřadit na N a zastavit. Při rozjezdu zase hned po zařazení D do pár sekund šlápnout na plyn aby to nechcíplo... snad auto neumře uplně :unknown:
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#44 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od Bizon »

Tak dneska pi cestě do Prahy mi auto chcíplo 3km za Mostem na benzínce, jelikož nedokázalo udržet volnoběh už vůbec. V zoufalosti, že se bude nakonec tahat na plaťáku jsem vyškubl kabel od MAFu a zkusil nastartovat. :crazy: A ejhle! Auto chytlo, drželo si volnoběh kolem 650ot a kráně předlo. I poskakovačku po Praze dalo. :Yahoo!: Pak jsem zkusil připojit MAF a hned zase chcíplo. :evil:

Takže chyba nalezena :Bravo: Jsem fakt happy, že to nebude žádná zapeklitá záhada.
Předběžná diagnóza: Mrtvý MAF a ucpané PCV.
Teď mi sice po odpojení MAFu svítí krásně Check Engine kontrolka s nápisem o tom, že motor potřebuje servis, ale s tím si kluci v servise jistě poradí. :roll:

Morální poučení: Pokud jednou olej máte, i po krátné dovče ho mít nemusíte. Řiďte se manuálem a radši to kontrolujte vážně při každém tankování, jak v něm píšou. :D
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3000
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#45 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od 3m3 »

Jen drobna otazka jak to jelo odpojenym Mafem?Tipuju ze moc ne
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#46 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od Bizon »

Upřímně, moc jsem to nehonil, jsel jsem max 120 a šel jsem do max 3000 ot. Ale jelo to mnohem líp než kdyby tam byl zapojený vadný MAF. Než jsem ho odpojil, měl jsem pocit, že se dloooohou nic neděje pak, že se auto nějak rozmyslelo a neochotně jak by řikalo "Tak jo no, když na tom trváš" jelo. Když jsem ho odpojil, tak to bylo línější než normálně, ale pořád to odpich mělo. I zmrzačená T5ka, která přišla o MAF dala o sobě vědět že je T5ka. Přišlo mi to taky trošku hlučnější. To ale může být jen subjektivní pocit, způsobený velmi detailním poslechem motoru, jestli ten odpojený MAF snaší dobře. Lepší tedy žádný MAF než vadný MAF, by se dalo říct. Jo a ještě mám jeden poznatek. Vylítla spotřeba nahoru. Byla někde mezi 11 - 13 na sto, občas padla na 8. Což by odpovídalo predikci ze sweedspeed, že bez MAFu se automaticky dělá co nejbohatší směs...
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5041
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#47 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od PINĎABC »

MAF nakopněte mě co je to za fičurku dik

Offline
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

#48 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od Bizon »

Mass Air Flow => Váha vzduchu :)
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5041
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#49 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od PINĎABC »

Bizon píše:Mass Air Flow => Váha vzduchu :)
Dík :good:
přeji šťastný konec.
Jinak nám 2,4T žere za 10KKM 2 až 3 litry oleje a neřešíme to prostě nějak mizí přes motor, turbo máme nové, vyčištěné odvětrání. prej je to normální, ale tady se k tomu moc lidí nemá odvahu přiznat :wink:

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5041
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#50 Houpání volnoběhu a chcípání aneb kam mizí olej

Příspěvek od PINĎABC »

Jak to nakonec dopadlo s tím únikem, vyřešil si to nebo se s tím učíš žít?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“