Na zimních pneu v létě?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na zimních pneu v létě?
"Chvilka" je pojem velice relativní z toho plyne, že když může jezdit chvilku a nezabije se, tak může jezdit i delší chvilku aniž by se zabil, ego kladívko může na tom jezdit celé léto
Ale teď vážně, léto u nás je poněkud jiné než léto u čaučesků, tam by to opravdu chtělo ty gumy letni.
Ale teď vážně, léto u nás je poněkud jiné než léto u čaučesků, tam by to opravdu chtělo ty gumy letni.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Na zimních pneu v létě?
Tak jestli je to tahle, rozhodně bych dojel na zimních tam a přezul.
BTW... co jdeš dělat?
BTW... co jdeš dělat?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 832
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
Na zimních pneu v létě?
Zase nesmíš všechno žrát co se píše,jinak já jsem psal o čínách..hajnej píše:http://auto.idnes.cz/dojizdite-v-lete-zimaky-brzdete-driv-nerezte-zatacky-p0u-/automoto.aspx?c=A120411_140941_pneu_fdvcuhan píše:že řidiči jezdici na zimákách v létě je hazard jsou akorát keci,
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na zimních pneu v létě?
Asi budeš muset časem ty názory na čínu přehodnotit. Např. HANKOOK najednou cpe na své hačaperky i MB. Zvláštní je, že CAPTIVA na nich ujela 40Kkm a měly stále 6,5 mm. PIRELLI 10Kkm a 3,5mm. Fakt je, že to nebylo žádné závodění, ale strach s nima jezdit jsem neměl.
-
Offline
- Příspěvky: 832
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
Na zimních pneu v létě?
Není náhodou hankook korea..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na zimních pneu v létě?
Jestli není severní, tak to vyjde nastejno a vubec, nepatří volvo taky číně?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Na zimních pneu v létě?
ano tak jest na pevnoRomulusw píše:Jestli není severní, tak to vyjde nastejno a vubec, nepatří volvo taky číně?
-
Offline
- Příspěvky: 832
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
Na zimních pneu v létě?
Ses do toho nějak zamotal..Romulusw píše:Jestli není severní, tak to vyjde nastejno a vubec, nepatří volvo taky číně?
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Na zimních pneu v létě?
Osobně myslím,že to hlavně hodně prožíváte.Stačí nebýt debil!!!Jsem ochoten se vsadit,že dobrých 90% zde přítomných se k hladině adheze ani nepřiblíží.Diskutujete tady o ničem,protože i velmi přémiové letní gumy se chovávají hůř,než některé činy,nebo některé zimní gumy.Velmi podstatný a velmi často zanedbávaný faktor je správný tlak v pneumatikách.Jezdívají mi tu auta s doporučeným 2,4-2,6 a auto plave jako prase ,po dofouknutí na 2,8-3 auto drží mnohem lépe.Takže vy experti,zkuste si někdy pohrát s tlaky v pneumatikách,když chcete všichni jezdit tak strašlivě bezpečně.Vy ostatní používejte zdravý rozum a pamatujte,že fyzika platí pro všechny stejně.
-
Offline
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
Na zimních pneu v létě?
Přefouknout kola je dobré, ale půjde to dost znát na komfortu cestování.martinopel píše:Osobně myslím,že to hlavně hodně prožíváte.Stačí nebýt debil!!!Jsem ochoten se vsadit,že dobrých 90% zde přítomných se k hladině adheze ani nepřiblíží.Diskutujete tady o ničem,protože i velmi přémiové letní gumy se chovávají hůř,než některé činy,nebo některé zimní gumy.Velmi podstatný a velmi často zanedbávaný faktor je správný tlak v pneumatikách.Jezdívají mi tu auta s doporučeným 2,4-2,6 a auto plave jako prase ,po dofouknutí na 2,8-3 auto drží mnohem lépe.Takže vy experti,zkuste si někdy pohrát s tlaky v pneumatikách,když chcete všichni jezdit tak strašlivě bezpečně.Vy ostatní používejte zdravý rozum a pamatujte,že fyzika platí pro všechny stejně.
Fyzika platí sice pro všechny stejně, ale máme možnost posunout její hranice.
A taky si myslím, že auta plavou hlavně proto, že nemají zpevněné bočnice jejich pneumatiky. Když pořídíš runflaty, tak ti bude stačit i těch 2.4baru
Hlavně, ať to neskončí u toho, že si máme koupit všichni goodridy
Na zimních pneu v létě?
Kdepak Goodride SV308 si kupují lidé,co se nechtějí zabít.Ti ostatní pak kupují třeba Pirelli Cinturato apod.mot píše:Hlavně, ať to neskončí u toho, že si máme koupit všichni goodridy
Mimochodem na Goodride SV308 jsem jel i Farinku s 960 .
-
Offline
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
Na zimních pneu v létě?
Jo cinturata p6 jsem měl a nikdy víc. Jsou to jediné pirellky, co jsem měl a je nespravedlivé, co teď řeknu, ale krom p-zero už žádné pirellky nechcimartinopel píše:Kdepak Goodride SV308 si kupují lidé,co se nechtějí zabít.Ti ostatní pak kupují třeba Pirelli Cinturato apod.mot píše:Hlavně, ať to neskončí u toho, že si máme koupit všichni goodridy
Mimochodem na Goodride SV308 jsem jel i Farinku s 960 .
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na zimních pneu v létě?
Mě se na autě doslova vypařily ZERO ROSSO italové umějí houno a chtěli by pomník.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Na zimních pneu v létě?
Není pak adhezní plocha mnohem menší tzn. auto zabrzdí za delší dobu?martinopel píše:Jezdívají mi tu auta s doporučeným 2,4-2,6 a auto plave jako prase ,po dofouknutí na 2,8-3 auto drží mnohem lépe.Takže vy experti,zkuste si někdy pohrát s tlaky v pneumatikách,když chcete všichni jezdit tak strašlivě bezpečně.Vy ostatní používejte zdravý rozum a pamatujte,že fyzika platí pro všechny stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Na zimních pneu v létě?
Zkus si to a uvidíš.Navíc myslím,že ani tohle nelze paušalizovat,protože každá guma bude chtít něco jiného.hajnej píše:Není pak adhezní plocha mnohem menší tzn. auto zabrzdí za delší dobu?martinopel píše:Jezdívají mi tu auta s doporučeným 2,4-2,6 a auto plave jako prase ,po dofouknutí na 2,8-3 auto drží mnohem lépe.Takže vy experti,zkuste si někdy pohrát s tlaky v pneumatikách,když chcete všichni jezdit tak strašlivě bezpečně.Vy ostatní používejte zdravý rozum a pamatujte,že fyzika platí pro všechny stejně.
-
Offline
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na zimních pneu v létě?
Tak tak, ono to není jako před lety, kdy se poznalo, že někdo gumy přehušťuje podle toho , že má sjetý střed běhounu.
Přehuštění sice má vliv na komfort jízdy, ale úspora paliva to s bonusem výrazně kompenzuje. Já tam mám 2,7 - 2,9 a sedí to úplně stejně jako se dvěma.
Přehuštění sice má vliv na komfort jízdy, ale úspora paliva to s bonusem výrazně kompenzuje. Já tam mám 2,7 - 2,9 a sedí to úplně stejně jako se dvěma.
-
Online
- Příspěvky: 806
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Na zimních pneu v létě?
Přehuštěné pneu snižují plochu styku pneu s vozovkou a zhoršují adhezi, proto i prodlužujou brzdnou dráhu. Navíc víc opotřebovávají podvozek. Já hustim víc, ale s rozumem, a s přihlédnutím k zatížení auta. A dofukuju nejmíň 1x měsíčně (/600 - 800 km).
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
Na zimních pneu v létě?
Sorry ale pokud nepoznáš rozdíl mezi 2 a 2,9 tak jsi totální lama.Romulusw píše:Tak tak, ono to není jako před lety, kdy se poznalo, že někdo gumy přehušťuje podle toho , že má sjetý střed běhounu.
Přehuštění sice má vliv na komfort jízdy, ale úspora paliva to s bonusem výrazně kompenzuje. Já tam mám 2,7 - 2,9 a sedí to úplně stejně jako se dvěma.
-
Offline
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
Na zimních pneu v létě?
Postreh ze sveta, jsem na Hvaru a kupodivu i zde je velke mnozstvi aut na zimnich pneu.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Na zimních pneu v létě?
No ale to nebudou mistni ne? Rekl bych severni evropane na vyleteselap píše:Postreh ze sveta, jsem na Hvaru a kupodivu i zde je velke mnozstvi aut na zimnich pneu.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13180
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Na zimních pneu v létě?
No, tam se jezdí na zimních kvůli tomu jejich vápenatému asfaltu. Za mokra totiž dost klouže.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 859
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Bělov
Na zimních pneu v létě?
Já mám u každého auta 2 sady kol a měním je vždy na jaře a na podzim. Ale když se zimní sjedou na 3,5-4mm,tak je dojíždím aj přes léto. Proč bych je hned vyhazoval? Když člověk jezdí rozumně, tak může jezdit v pohodě aj v létě na zimních pneumatikách. Důležité je dodržovat předpisy a nedivočit v zatáčkách a taky dodržovat dostatečný odstup za ostatními vozidly.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
Na zimních pneu v létě?
Ano,mistni cesty dost klouzou i za sucha, takze je maji obute hlavne mistni.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 494
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
Na zimních pneu v létě?
Letos dojíždím zimáky. Musím je teda držet kolem na 2.8-2.9, ale dá se to. Jsou to 15" a oproti letním 17" (které stejně foukám na 2.7) jsou dost měkčí, ale v tom větším tlaku to nějak extra neplave, nehučí, při brzdění si to trošku více dřepne, ale jinak žádná tragédie. Na vodě taky v pohodě. Na zimu bych je již použít nesměl, ale s vzorkem 3.8 - 4.2 na nápravách je to na léto v pohodě a odložím tak likvidaci loni koupených letních gum. Na zimu bych tak jako tak musel koupit zimní nové. Je to jen o ekonomice. Při dodržování rychlostních limitů a normální neagresivní jízdě to je v pohodě.
Pravdou ale je, že pokud tlak klesne na 2.5 (PP mi uchází, ale už jen dofukuji, neřeším a dojíždím) tak je to sakra znát. Je to jak blátíčko.
Prostě jízdy v létě na zimních není třeba se bát. Dojet zimní je v pohodě, ušetří se i za likvidaci jinak dobrých pneu, které ještě službu udělají.
Pravdou ale je, že pokud tlak klesne na 2.5 (PP mi uchází, ale už jen dofukuji, neřeším a dojíždím) tak je to sakra znát. Je to jak blátíčko.
Prostě jízdy v létě na zimních není třeba se bát. Dojet zimní je v pohodě, ušetří se i za likvidaci jinak dobrých pneu, které ještě službu udělají.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Na zimních pneu v létě?
tvl to je zase výplodcuhan píše:Pravda,zimní gumy jsou měkčí,tím pádem mají dobrou přilnavost...že řidiči jezdici na zimákách v létě je hazard jsou akorát keci,jak píše karelvolvo,raděj zimáky v létě než nějaká letní čína..
Měkčí se rozhodně vždycky nerovná dobrá přilnavost, naopak, žvejkaji se, kloužou a vůbec jsou nevychovaný. Troufnu si říct, že letňáků horších než zimáky v létě nenajdeš mnoho, jestli vůbec nějaký.
Nešířit bludy prosím.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé