Jelikož mi doma leželo už drahnou dobu a poté, co jsem s ním pokusně čerpal naftu a následně zapůjčil, umřelo, tak jsem ho zkusil otevřít. Je to vnější čerpadlo co patří pod sedačku řidiče.
Ten pertl kolem vršku jsem uvolnil.
A následně už šlo vysunout těleso pumpy a rozhodit na prvočinitele.
Opucoval jsem kotvu, protože uhlíky mají ještě dost masa a jelikož nemám soustruh, tak jsem kotvu ani nesrovnával. Každopádně už vrčí a myslím, že ještě dlouho bude.
Na celým tom martyriu je zajímavý uložení rotoru, kterej se točí UVNITŘ toho futýrka co vypadá jako hřídel u kotvy. A hlavně samotný systém čerpání, na který jsem několik minut čuměl a snažil se pochopit, jak to funguje.
Né že bych tutím chtěl říct, abyste ty čerpadla opravovali. Pouze pokazuji na velmi zajímavé technické řešení, které by mohlo zajímat technikou fascinované jedince. Protože vyhodit, to můžete i rozebraný
A co byla závada tohoto kusu? Zanesená kotva a uhlíky, a vznik izolační vrstvy mezi nima, která zabrání přenesení napětí na rotor. Mi tak napadlo, že pokud je elektromotor mrtvý a odmítá se roztočit, tak by to mohlo jít "prorazit" i vyšším napětím s proudovým omezením. Tzn. na zdroji nastavím omezení na 2A a postupně zvyšuji napětí, až se "izolant" propálí a mohlo by se to roztočit. Uvidíme, zkusím na další mrtvolce.
Oprava hlavního palivového čerpadla.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#1 Oprava hlavního palivového čerpadla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 131
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Jižní Čechy
- Vůz: Volvo S80 2,5T AWD
#2 Oprava hlavního palivového čerpadla.
Taky jsem jich měl několik rozebraných.
Možná bude ještě něco na půdě.
Možná bude ještě něco na půdě.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 9 Odpovědi
- 1128 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hoonnzzaa89
-
- 14 Odpovědi
- 572 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od SGC
-
- 5 Odpovědi
- 1193 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jarda S40
-
- 5 Odpovědi
- 417 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 25 Odpovědi
- 1408 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1