XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#1 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Ahoj lidi, mám problem s turbem. Při studeném startu a za studena při prudkém sešlápnutí plynu v turbu kolem 2tis otáček zapíská. Když se dotýkám rukou wastegate podtl. regulátoru a šlápne se na plyn, tak máte pocit, že uvnitř vibtuje ta pružina. Když jsem regulátor odpojil - táhlo, pískání zmizne. Vyměnil jsem regulátor a myslel, že bude klid. Jenže s jiným regulátorem (ktery mi ochotně půjčil Dugy - ještě jednou díky) je pískot zpět. A za další, čím dál jedu tim miň to píská až je to zhruba po 10km pryč. Nechce se mi věřit, že turbo odchází... má najeto 65tis km. A proto bych se vás chtěl zeptat na názory/zkušenosti. Prasklina v domečku turba, lopatka, výfuk, kat, potrubí... upřímně nevím jestli se na něco zaměřit/vyzkoušet a nebo mi rovnou řeknete, ano... nové turbo bez debat. Předem moc díky za názor, radu.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12097
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od Urvanej »

Turbo mi za studena píská už 100tkm (u D5). Beru to jako informaci o tom, že je auto studený, a že na něj musim opatrně.
Neuškodilo by hrábnout na vrtuli, zda je ok a lopatky v cajku a vůle žádná. Občas turbo umí onemocnět špatnou montáží a pozdním zaolejováním.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Závada může být na více místech. Ale vždycky je nutnost to zblízka vidět. Pokud je turbo sundané na stole a očistíš to, je vidět úplně všechno(chyby-anomálie). I miniaturní prasklinky, netěsnosti, vůle, obroušení(zapečení) pístních kroužků- prostě všechno. Je to složitější celek a i kdybych ti poradil, že píská-těsnění, gumový O-kroužek u kompresorový části, musíš to stejně z větší části sundat z auta dolu. Takže já bych poradil: sundat turbo z auta a úplně rozebrat. Pak to můžeš zkoumat klidně třeba i lupou(mikroskopem) ale na autě to asi neopravíš. Mě to jeden čas bavilo v kuchyni na kuchyňským stole, než mě s tim přítelkyně vyhodila :D
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#4 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Jasný, jasný... je mi jasný, že je to hledání a faktorů může být spousta. Jen je mi divný, že když odpojím táhlo regulace od wastegate tak ten pískot zmizne. Takže si myslím, že to bude něco s tím tlakem. Asi začnu tím, že sundám z turba výfuk a kouknu na vrtulky, vůle, wastegate klapku a těsnění výfuku. Tohle můžu překontrolovat aniž bych to musel vyndat celý.

A začlo to asi před 3týdny. Ráno jsem nastartoval a najednou píííísk a od té doby to dělá. Nejvíc je to slyšet hned po startu a když jsou ještě volnoběžné otáčky kolem 1500ot/min tak klepnu nohou do plynu a je to slyšet. Pokud přidávám plyn plynule, tak to nedělá. A je mi divný, že když se to zahřeje tak se to postupně ztrácí, ale chápu, že materiál se teplem roztahuje a vůle jsou menší. Spíš mi jde o to abych nevyměnil turbo zbytečně, ale při odpojení wastegate to zmizne, takže si myslím, že problém bude uvnitř nebo kolem turba.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od Zajsoft »

Osobne bych zacal tim, ze nejblizsi vymenu oleje udelas s cisticem/proplachem.
A otlakovat sani, at mas jistotu, ze nikde neni zadna fales, nebo unik tlaku...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#6 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Našel jsem tohle video na YT. Ten vibrující pískavej zvuk je přesně to co to dělá mě při přidání plynu. Tak jen jestli se s tím někdo náááhodou setkal a jestli to třeba nepomůže k identifikaci problému. Díky moc!

https://www.youtube.com/watch?v=TzloqCNHwRI

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2216
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od Zajsoft »

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#8 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Jen dotaz... CBV ventil ale "foukne" když pustíš plynový pedál a ne při akceleraci, ne? Mě to dělá jen při šlápnutí na pedál, přesně jak je v tom videu. Ale jen se ptám, tomuhle tolik nerozumím a nechci tady dělat machra, to vůbec ne.
Díky

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12097
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od Urvanej »

Hele k obojímu vede hadička, jak WG tak CBV. Měl bys bejt schopen i na autě k nim přivézt jinou a hubou, nebo čimkoliv do toho fouknout, což by mělo odhalit případnou netěsnost.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#10 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

To je fakt. WG jsem zkoušel hubou a ten je OK, ten CBV mě nenapadl... zaměřil jsem se na WG páč jsem na dotek cejtil jak to při tom přidání vibruje a píská. Zkusím, díky moc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#11 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Ahoj lidi, tak jsem se nasral a včera vyměnil kompletní turbo. Když jsem to vyndal, zjistil jsem, že hřídel, lopatky, vše je bez vůlí, prasklin a celé turbo je ok. A taky, že jo... pískavej zvuk je stále přítomnej a já jsem nasranej. Každopádně i u nového turba, když lehce přiotevřu wastegate klapku zvuk zmizne. Pokud je WG klapka připojená k táhlu, při zvuku cítím jak klapka vibruje. Jako kdyby výfukové plyny způsobovaly vibrace klapky - divný, když je klapka zavřená. Prolezl jsem hadičky podtlaku, prolezl jsem výfukové potrubí i sběrací potrubí od hlavy k turbu - nikde není vidět, že by bylo prasklé (u sběracího potrubí by prasklina byla slyšet i na volnoběh si myslím). Koukal jsem na vlnovec a katalyzátor, nikde žádná prasklina nebo náznak úniku výfukových plynů.

Mohl by to způsobovat třeba přicpanej katalyzátor nebo výfuk?
Ještě mě napadá Regulační ventil plnícího tlaku - pokud by byl špatnej tak by neotvíral WG při akceleraci a v turbu by byl přetlak, ale to by asi napsala diagnostika??... možná plácám krávoviny, ale už nevím co dál vyzkoušet nebo na co se zaměřit :(
Kdyby měl ještě někdo nějakej nápad budu rád. Dva dny pod tím ležím a čumím na všechno možný, vodpojuju všechno možný a už jsem z toho blbej.

V nejhorším se objednám do T6R a budu za exota, kdy po výměně turba jedu s prosíkem k nim, když je závada pořád stejná.

Díky za jakýkoli názor/nápad

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#12 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

Ahoj všem, pro info píšu, že závada odhalena a vyřešena... těsnění na svodech.
image.png
image.png (279.29 KiB) Zobrazeno 516 x

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12097
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od Urvanej »

Díky za info, zpětná vazba je důležitá.
Hlavně že si to vyřešil a uklidnit tě může info, že spousta servisů by to řešila stejně jako ty...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 89
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

#14 XC90 2.5T 154kW turbo píská při prudké akceleraci

Příspěvek od liQuid »

jasný!
jj bohužel, přesně tak jak píšeš...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“