TF80-SC houpající otáčky

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#1 TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od Majkl1 »

Ahoj,
na 4q při cca 50-55km/h a jízdě do malého kopce mi na udržovačku (nezrychluji) občas houpou otáčky mezi 1600-1800 ot/min (v jiných otáčkách se to neděje) v pravidelných intervalech cca 2 vteřiny (pocit jak při tažení auta na laně). Stačí o mm ubrat nebo přidat plyn (případně hodit řadičku do manuálního režimu) a hydroměnič ihned "zamkne". Přijde mi, jak když by řídící jednotka nevěděla, co má dělat - zda měnič uzavřít nebo nechat prokluzovat. AT nekope, řadí snad normálně (moje první AT). Jen mi přijde, že je každé přeřazení trošku jiné. I v relativně stejných podmínkách jednou zamkne měnič skoro hned, jindy to nechá dvě tři vteřiny zlehka prokluzovat. Když řadím v manuálním režimu, všechny přeřazení nahoru i dolů jsou jak podle kopíráku. Může pomoci adaptace nebo je to OK a do ničeho raději nehrabat? :oops:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#2 TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od David Patočka »

Ano, tento jev někdy zákazníci pozorují při zapnutém tempomatu.
Např.při rychlosti 70 km/hod. se auto dostane do rozsahu otáček a zátěže, kdy se hydroměnič snaží zamykat, ale následně se zase odemkne.
Je to bohužel vlastnost převodovky, která nemusí znamenat závadu.
Někdy se v závislosti na opotřebení lamely hydroměniče projevuje častěji, ale je dobré jet prostě o 5km v hodině více, a nedělá to.
Pokud by se závada vyskytla, tak bude uložena v paměti diagnostiky a následně vyskočí i hláška na budíkách.

Takže pokud to nemá najeto 300 tis.a víc, olej v převodovce je měněný a nepadá to do nouzového režimu, tak zbývá jen
případná možnost aktualizace SW TCM a jezdit dál.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#3 TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od Majkl1 »

Ano, v režimu tempomatu (především v 50km/h po městě) se to projevuje častěji. Vida neukazuje žádnou chybu, Olej měním každých 10 tisíc km s olejem v motoru a nájezd je 222 tisíc. Dělá to od koupi (195 tis.) a nemění se to (nezhoršuje).
Děkuji za uklidnění :good:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“