Motorky

  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 4874
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#476 Motorky

Příspěvek od PetrXC70 »

Aha, to chápu. Taky sem po koupi objevil pár zázraků od pův. majitele...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 4218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#477 Motorky

Příspěvek od jancho »

Domeček u Vapika, při nakládce a u nás 🙂
Edit: pořadí rozházeno a omluva za OT
Přílohy
20210421_200000.jpg
IMG-20210104-WA0002.jpg
20210609_211216.jpg
IMG-20210104-WA0004.jpg
20210421_170051.jpg
20210421_172958.jpg
20210421_170958_HDR.jpg
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 161
Příspěvky: 1897
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#478 Motorky

Příspěvek od Munga »

Jako pěkný ale proč dětem na ten domeček čůráš?

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 4218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#479 Motorky

Příspěvek od jancho »

To byl Vapik a bylo to na rozloučenou :D
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 1277
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#480 Motorky

Příspěvek od xSam »

Pratele,
ja se rozjizdim na te Shadow a docela to jde. Prekvapive.
Na motorce jsem v podstate sedel pred 22 lety jednou v autoskole:-)
Od pristiho tydne mam zaplaceny kondicni jizdy, ale stejne jsem nevydrzel a vytahnul to sam.
No, co vam budu povidat, na krizovatkach se motam jako nudle v bande, kvalty tam nejak kvedlam a ono to proste nejak jede, i kdyz netusim co mam zarazeno.
Moje prvni jizda byla vcera 70km.
Nemam zatim zadny srovnani, ale Shadow je hodna motorka a s mejma 120kg a 191 cm se pere velmi ststecne.
Nechci to zakriknout, ale ve 41 letech jsem asi motorkar:-)
Asi by se mi hodily padaky a koupil jsem si vetsi zrcatka.
Motorkam vubec nerozumim, treba netusim jak se meni tlumice, jestli tam nejaky jsou (prijde mi, ze na nerovnostech je to takove neklidne) a podobne.
Hele, vyzva proste jako prase, ale bojuju:-)Obrázek
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2936
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#481 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Přední tlumiče se dají repasovat, ale dělal bych to až když začnou téct, pokud netečou vyměň v nich olej, vyskozitou si můžeš doladit tlumení. Zadní pokud se nepletu jsou nerozebiratelné a dá se na nich nastavit předpětí pružiny pootočením spodní misky. Pokud jezdíš sám začni na druhém nejměkčím nastavení a podle pocitu přitvrzuj. Ostatní přijde časem.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 96
Příspěvky: 4991
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#482 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

Jsou ty tlumiče dofukovací? Pokud jo, tak kontrolovat a jinak výměna oleje v tlumičích je naprosto triviální věc.

Na cestě (hlavně v zatáčkách) se VŽDY koukej TAM, KAM CHCEŠ ABY JELO a nikdy jinam, třeba na strom, který nechceš trefit, protože jinak ho 100% trefíš.

Jo, a bacha na "černý hady" na asfaltu, ty tě rozhodí, ani nevíš jak.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 48
Příspěvky: 275
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

#483 Motorky

Příspěvek od amddawe »

yoby píše: 31 kvě 2022 22:00
amddawe píše: 31 kvě 2022 18:35 Mám teď chuť samozřejmě něco pořídit, ale nebudu s tím moc často jezdit. Forzu bych pak asi poslal do světa, drží si docela cenu tady ty béčkové skútry.
Je tu někdo kdo se v moto vyzná, jestli jsou nějaké typické motorky pro začátky? Jsme na volvo foru ale řeší se tu vše :)

PS. vzhledem k tomu že bych málo jezdil, přemýšlel jsem koupit i něco staršího co by drželo cenu a jen to občas vyvenčit - jen abych nezapomněl jak super to je projet se na motorce (nic proti skutru - do Prahy ideal).
Tak na naučení nějakej naháč 500-650, pokud chceš aby to nějak jelo :-) ale něco co nebude ztrácet cenu a bude přívětivý .. nevím. To tak koukat někam k skoroveteránům, ale chceš řešit karbece, sytiče, naučit se bez ABS? Ale kdyžtak mam furt k prodeji 650 Bandita :-D
a mas nekde inzerat? Zkusim to dohledat tady nebo nejake certvejsi info. Jinak ta starsi technika je pravda me trochu odrazuje, protoze se v tom tolik nevyznam a nevim jak to chodi s dily na starsi moto. Docela se mi libil tady i ten Zephyr, 550 by mi stacila.

Ad rozjezdeni - super i to co se dnes uci a je ve zkousce na autoskole, doporucuju v Praze Zubra

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 96
Příspěvky: 4991
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#484 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

S tím zephyrem chybu neuděláš, když bude zachovalej.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2936
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#485 Motorky

Příspěvek od Vapik »

No já bych šel raději do CB750, tam vidím spolehlivost lépe než u Kawasaki, taky technicky je Honda dál, motor, podvozek atd.
Každopádně zachovalý Zephyr taky bude fungovat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#486 Motorky

Příspěvek od Laurel »

Do Zephyru jenom leju benzín a jezdím, na rozdíl od Jawy, kde sem strávil víc hodin na dílně než na silnici - to jakože fakt bez prdele, neexistovala vyjížďka, aby se na ní nevysrala alespoň jedna věc.

Mám ho tři roky a za tu dobu jsem si dal nový pneumatiky, udělal vůli ventilů, vyměnil olej a svíčky, letos v zimě sem si přetěsnil kohoutek, a před dvěma týdny vyčistil spínač brzdového světla na přední brzdu. Toť vše.
Náhradní díly na to seženeš prakticky skoro všechny, origo.

CB750 bude taky dobá, ta má kultivovanější zvuk na volnoběh, protože Zephyr nemá napínák primárního řetězu, tak to na volnoběh chrastí. Ale spolehlivost bude stejná. Honda má trochu vyšší stavbu. Ale není tak hezká :D Nebo Inazuma je taky dobrá, Bandaska taky. Vybírej srdcem, chybu neuděláš s žádnou.
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 96
Příspěvky: 4991
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#487 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

Jak na tom byly vůle ventilů, kolik destiček jsi měnil?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#488 Motorky

Příspěvek od Laurel »

No bylo to mimo u většiny ventilů, možná dva byly v normě (z osmi). Trochu mi prolínal olej pod ventildeklem, tak jsem chtěl dát nový těsnění, a při tý příležitosti na to koukl, protože mi to blbě startovalo, dlouho trvalo, než se chytly všechny válce. Někde na internetu jsem koupil sadu podložek všech možných tlouštěk. Kdybych měl momenťák tak jsem to měl za jedno odpoledne hotový :)
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 96
Příspěvky: 4991
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#489 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

Mě teda olej nikde nekápne a jede to jak ďas (ZN 750 LTD A2) ale mám cukání ty vůle zkontrolovat ....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#490 Motorky

Příspěvek od Laurel »

No záleží, kdy to kdo dělal naposledy, asi se vyplatí to zkontrolovat. Ale pokud to nezlobí, nechal bych to třeba na zimu..
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 1277
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#491 Motorky

Příspěvek od xSam »

Za kazdou radu diky, je to pro me cenne. Dneska jsme si to na chvilku zkusili ve dvou, no, je to trochu narocnejsi, ale slo to.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 3655
Registrován: 17 roků
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#492 Motorky

Příspěvek od yoby »

_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 1277
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#493 Motorky

Příspěvek od xSam »

Podivam se, dekuju moc
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 385
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#494 Motorky

Příspěvek od Weight »

Romulusw píše: 06 čer 2022 12:23 Jsou ty tlumiče dofukovací? Pokud jo, tak kontrolovat a jinak výměna oleje v tlumičích je naprosto triviální věc.

Na cestě (hlavně v zatáčkách) se VŽDY koukej TAM, KAM CHCEŠ ABY JELO a nikdy jinam, třeba na strom, který nechceš trefit, protože jinak ho 100% trefíš.

Jo, a bacha na "černý hady" na asfaltu, ty tě rozhodí, ani nevíš jak.
Hlavne meniť ťažisko motorky vysedávaním na pol zadku a pekne ťahať koleno po zemi. Žiadne poser prúžky! :lol:
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 96
Příspěvky: 4991
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#495 Motorky

Příspěvek od Romulusw »

Nebo "srabácký špunťíky" :D

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2936
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#496 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Pokud někdo má zájem prodám ojeté slidery a na závodech sjeté pneu, cena nových + 10%, na machrovani na benzince dobrý a rovne se na nich jezdit ještě da ;-)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 161
Příspěvky: 1897
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#497 Motorky

Příspěvek od Munga »

Vapik píše: 06 čer 2022 09:44 Přední tlumiče se dají repasovat, ale dělal bych to až když začnou téct, pokud netečou vyměň v nich olej, vyskozitou si můžeš doladit tlumení. Zadní pokud se nepletu jsou nerozebiratelné a dá se na nich nastavit předpětí pružiny pootočením spodní misky. Pokud jezdíš sám začni na druhém nejměkčím nastavení a podle pocitu přitvrzuj. Ostatní přijde časem.
Hele v zásadě máš pravdu, ale tohle by fakt dělat neměl a už v žádném případě si hrát s viskozitou. Akorát se pak rozjede a na prvních hrbolech či brzdění mrtvola.
Psal že tomu vůbec nerozumí a je tam velký prostor na chyby.
Určitě i preventivně vyměnit olej v tlumení ,ale dát to někomu kdo to umí. Pokud začíná z ježděním tak nemá šanci odhadnout jestli je podvozek fakt ok.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 161
Příspěvky: 1897
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#498 Motorky

Příspěvek od Munga »

Romulusw píše: 06 čer 2022 12:23 Jsou ty tlumiče dofukovací? Pokud jo, tak kontrolovat a jinak výměna oleje v tlumičích je naprosto triviální věc.

Na cestě (hlavně v zatáčkách) se VŽDY koukej TAM, KAM CHCEŠ ABY JELO a nikdy jinam, třeba na strom, který nechceš trefit, protože jinak ho 100% trefíš.

Jo, a bacha na "černý hady" na asfaltu, ty tě rozhodí, ani nevíš jak.
Ve dne na hady a v noci na netopejry - kámoš takhle dostal jednoho do otevřené helmy a měl plnou pusu žlutého slizu, když pak za jízdy zvracel tak mu slzely oči a narval to do svodidel. Motorka KO. Prej že má netopejr radar a vyhne se..

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 171
Příspěvky: 2936
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#499 Motorky

Příspěvek od Vapik »

Munga: Moje myšlenkové pochody byly následující: Výměna oleje v předních tlumičích není raketová věda povolíš vypoušťák, vypustíš a pokud ti neteče vyloženě bahno naleješ nový olej. Informaci o viskozitě jsem psal hlavně proto, aby si na ni dal xSam pozor. Předpětí zadních pružin bude na 100% popsáno v manuálu (jízda v jednom / ve dvou) Hondy měli dřív běžně v nařádí k motorce "C" klíč na nastavení. Na tohle nemusíš být Rossi ani jeho mechanik, stačí dodržet specifikace a do základního nastavení to dostaneš sám. Pokud je motorka tvrdá a uskákaná tak se vsadím, že je to tím, že ve předu je mrtvý olej nebo jeho málo a zadek je nastavený na jízdu ve dvou + s plnýma brašnama.

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 100
Příspěvky: 1277
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#500 Motorky

Příspěvek od xSam »

Jo, nekam do servisu to dam. Motorka je proste trochu uskakana.
Jestli je to chyba, nebo vlastnost netusim. Do vymeny oleje se sam cpat nebudu.
Vazim 120kg, tak zadni tlumic bude asi spise chtit pritvrdit, mrknu na to.
Taky jsem nekde ztratil merak tlaku pneu, mozna budou moc tvrdy. Koupim a overim.
Naradicko, vcetne klice na tlumic v motorce je, to je bomba.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Naše a vaše motorky, kola“