Laděné svody

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

#1 Laděné svody

Příspěvek od ondrej.h »

Zdravím vás kolegové.

Koukal jsem v obchodě : https://www.europeantuning.com/Stainless-5-in-1-Exhaust-Manifold-for-T3-/-TD04-/-K24
na tyhle nádherné svody. Moc rád bych si je pořídil na svůj vůz Volvo V70 I T5 1997 motor B5204T3.
Nemáte někdo tyto svody koupené a namontované na svém miláčkovi ?
Museli jste to nějak dopasovat ? Bylo vzadu dost místa na ně ? Jestli se poloha turba změnila ?
Mám downpipe od BSR 3", takže netuším jestli to tam vůbec půjde.

Děkuji za studenou sprchu. :D
Nebo i naději. :Yahoo!:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Laděné svody

Příspěvek od Urvanej »

Jednu studenou mám, nebude možná kombinace tvojí downpipe a tutěch svodů bez zásahu svářeče. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

#3 Laděné svody

Příspěvek od ondrej.h »

Aha, a myslíte, že dobrý svářeč si s tím poradí nebo to bude jak ježek v kleci ?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Laděné svody

Příspěvek od Urvanej »

Dobrej svářeč si poradí se vším...
Upřímně, nevím přesně jak to tam je, tuten motor jsem nikdy neměl, ale přepokládám, že bude potřeba nejen převařit DP, ale i poladit vstup a pak vodu a olej. A toho místa je tam opravdu poskrovnu, takže i nějaká izolace bude potřeba pořešit.
Ne nadarmo se namísto tutěch svodů většinou kupujou lepší litinový, kterých je jak šafránu.
Ale posečkej na vyjádření zkušeného borce, já ty předokolky neumím ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#5 Laděné svody

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Ty samé svody má asi Bastl, ale zatím je na auto asi nedával. Všechno bys musem udělat jinak(downpipe, vedení oleje k turbu atd...), nově.
JInak... jsou, oproti litinovým, horší materiálově(roztažnost, stálost teploty atd..), ale jsou tkzv. "laděné". A co se tím myslí? Tím se myslí hlavně délkově. Délky trubek od jednotlivých válců jsou stejné a pak se ty pulsy skládají rovnoměrně za sebou a netvoří se před turbem protitlaky. To ty litinový neumí. Tam se to vždycky poskládá trochu přes sebe. Sice většinou jen mezi dvěma válci - menší nepřesnost a už tam máš protitlak. Litinový nejsou špatný, ale ve větších otáčkách by těm laděným určitě nestíhaly. Na youtubu máš mraky videí, jaká je výhoda laděných svodů.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

#6 Laděné svody

Příspěvek od ondrej.h »

Takže spíš sprška :D
Ale i tak díky za postřehy. S tím Výfukem by se dalo něco udělat, ale nevím jak s vedením oleje. Psali na stránce, pozor na "firewall" což jsem pochopil je asi přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem, že se tam nemusí vejít.
A já myslel. že to bude díra na díru a nic.
Taky jestli se kvůli tomu nemusí vyndat motor :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#7 Laděné svody

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Já bych si za ty prachy radši koupil 5 plných nádrží benzínu.
Co to v praxi udělá krom jiného zvuku? 2 teoretické kw navíc?
Chápu u nějakého speciálu na sprinty, kde i desetina sekundy znamená lepší umístění.

Ale u civilního auta? Vyhozený peníze za zamotaný trubky
Naposledy upravil(a) Carl-Gustaf Sudhoven dne 13 kvě 2022 23:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2127
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 Laděné svody

Příspěvek od peter cz »

V ruce jsem je neměl, ale imho to nebude nic moc - materiál píšou pouze nerez, takže to bude obyč aisi 304, který bude na svodech praskat a že budou všechny trubky stejně dlouhé taky pochybuju - v obou případech by s tím jinak určitě v popisu machrovali (že je to aisi 321 a equal length) :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

#9 Laděné svody

Příspěvek od ondrej.h »


Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#10 Laděné svody

Příspěvek od kishmick »

Ty taky nejsou nic moc. Je to designově skoro stejné, jako ty před tím. Bude to tam ve výkonu haprovat mezi 2. a 4. větví. Druhá větev je dlouhá a hned po ní zapaluje 4. větev, která je o dost kratší. Tam je právě ryziko, že právě v tomto místě, ten 4. zápal dožene ten 2. a vznikne tam protitlak(pořadí zapalování je: 1-2-4-5-3). Úplně nejlepší jsou pak asi svody od Snabbu. Tam už od pohledu jsou ty trubky fakt stejně dlouhý. https://www.snabb.us/Tubular-Exhaust-Manifold-for-EFR-7670b_p_310.html
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T5 B5204T3

#11 Laděné svody

Příspěvek od ondrej.h »

Ty jo za 60tis je asi pro někoho kdo chce do toho dát 1000koní :)
Ale rozumím té logice těch svodů.
Já jsem spíš chtěl koupit nějaké takové svody a omotat je. Bral jsem to tak, že ulevím trochu motoru, aby se tam netvořilo tak velké teplo.
Tak snad někdo napíše, kdo má nějaké podobné už dané na autě a jak je spokojen.

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#12 Laděné svody

Příspěvek od S60 GOLD »

Na tyhle svody jsem se ptal Aarona z Vasttuningu a nedoporucoval je prave kvuli materialu. Takze za nej urcite nebrat.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“