Brzdění motorem 850 benzin

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#1 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Čau, jen rychlý dotaz, na B5252S při zařazené rychlosti po uvolnění plynového pedálu trvá různě dlouhou dobu než motor začne citelně brzdit, někdy je to i několik sekund, ale obvykle tak cca 2-3s. Mám pocit, že při vymáčknutí spojky, zařazení kvaltu a puštění spojky bez šlapání na plyn to brzdí hned. Je to sice prkotina, ale jsem zvyklej brzdění motorem dost využívat a tenhle 2,5L brzdí celkem použitelně :) Ale trvá mu to.
Je tohle normální chování? Případně to asi může být jedině volnoběžný ventil, nebo nějaké snímače na pedálech?
Dík
Honza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#2 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Ykka »

Stav volnoběžného ventilu na to může mít vliv, ale pokud jinak volnoběh nekolísá, prodleva je do jisté míry normální, vzpomínám si matně, že v té době to bylo prezentováno jako nějaká bezpečnostní funkce proti smyku předních kol při prudkém ubrání plynu na kluzkém povrchu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#3 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Jo, tak dík, asi to nechám bejt... Pokud by ještě někdo přidal svoje zkušenosti budu rád.

ERVÍN BARTŮNĚK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: PLZEŇ

#4 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Ahoj, taky dost brzdím motorem, ale v porovnání s mou 740D moje 850 s 2,0 20V skoro motorem nebrzdí:) Ale nějakou velkou prodlevu tam moc necítím, max. tak vteřina.
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#5 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Já jsem to furt nevyřešil a furt mě to trochu štve... :D Už jsem vás s tím tady nechtěl otravovat, ale pravdou je, že jsem si na to úplně nezvykl... Zdá se mi, že všechno je v pořádku, ale prostě to někdy začne brzdit až za několik sekund, u nižších kvaltů (1-2-3) to jde dost poznat. Kdyby náhodou někdo tušil co s tím, budu rád.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

Hele a neni to ta ekologická "vychytávka", kdy auto reaguje pomalu na povely plynu? Protože tim, že reguj pomalu se dokáže dobře udržet poměr pro spalování. Ale teda u lankovýho plynu bych to teda moc nečekal...
Jo a ještě mi napadlo, že pomalý padání z otáček dělá bohatá směs. Ale to bys neprošel emisema.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#7 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

To asi ne, na plyn to reaguje okamžitě, i na uvolnění, ale prostě výkon neklesne na nulu ale třeba na 5%? Pak až na několik sekund přestane vstřikovat úplně. Lambda je v pořádku (je tam už druhá a bez změny) a vůbec zbytek všeho se zdá OK, diag nehlásí chyby ve spojitosti s tímto.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

hele nemáš tam řj. z automatu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#9 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Tak to pochybuju... Ještě mě napadá volnoběžnej ventil, ale ten jsem měl venku a je čistej, startuje dobře a volnoběh drží jak přibitej. Tak nevim... Nebo spínač volnoběhu na klapce? Jestli tam něco takovýho je, mám za to, že tam je jen poták.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

Tak to ti nepovim, krabice maji třeba jen spínač volnoběhu a dráhu mezitím nesledujou. Jak to má 850 fakt netušim, to musí někdo chytřejší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#11 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Petr.Chrpa »

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#12 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Měřil jsem ho ohmmetrem a zdálo se že nikde nevynechává, ani auto nijak necuká nebo tak. Vyměnit to ale můžu, to mě zase nezruinuje :-) dík za tip

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 56
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice

#13 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od RadoKE »

Mám 850 s b5252 a tá brzdí motorom okamžite. Riešil som pred časom záhadu, v lete po vypnutí motora ešte motor točil nejakú sekundu na samozápal. Spôsobené to bolo príliš bohatou zmesou, rj mala info že nasávaný vzduch má stovky °C pretože bol zaseklý bimetalový termostat v airboxe a do motora šiel iba vyhriaty luft od výfuku. Skontroluj si aj regulátor tlaku na lište vstrekovačov.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

#14 Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Supr, dík za info, to jsem hlavně potřeboval vědět jestli je to normální nebo ne. Očividně ne, tak to zkusím ještě pořešit...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“