Turbo xc90 D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#1 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Ahojda chlapáci, mám volvo xc90 D5 136 kw a žere olej, jako hoodně, 1 litr za cca 650 km. Chci se kouknout na turbo jakou má vůli. Poradíte nějakou nejsnazší cestu k turbu😉...? Děkuji.
Pak další v pořadí budou gufírka ventilů. Ty budou asi taky na maděru.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#2 Turbo xc90 D5

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Mě třeba turbo většinou žralo olej uvnitř-mezi hřídelí turba-kam je přívod mazání a pístním kroužkem-tamtéž. Pak jde olej do výfuku(víc to kouří). To musíš ale turbo rozebrat-abys viděl detaily. Taky to nemusí souviset s vůlí turba. Turbo může mít vůli a přitom ten pístní kroužek u oleje může ještě celkem těsnit. Vyměň turbo a máš klid :D (Nebo dej repas-hřídel s turbínou+kroužky, ložiska).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#3 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Mě to nekouří právě vůbec, ani když to je v tahu nebo tomu dám napít . Asi se hodně snaží DPFko :wink: . Jasný, že chci dát repasovaný turbo tím začnu a uvidím. Jen právě přemýšlím jak se k tomu turbu nejlépe dostat. Jestli vrchem nebo spodem, tady je tak nešťastně zezadu právě.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#4 Turbo xc90 D5

Příspěvek od kishmick »

Tak hledej jinde(ledaže by to pouštělo olej na druhou stranu: do kompresorový části-sání). Každý turbo trochu propouští olej na obě strany-do sání i do výfuku. V případě saní bys měl třeba olej v intercooleru atd. Vyndej turbo a uvidíš. Většinou jsou tam ty úniky vidět. Nebo to turbem třeba vůbec nebude :Search: .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#5 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Jasko »

Typujem to skôr na piestne kružky turbo zistiš či je vadne keď odpojiš vytlak naštartovať teplý motor niekto ti pridá plyn a ty držiš ruku na vytlaku pokiaľ budeš mať na ruke olejové kvapky tak je ko. Idealne je to pred testom poriadne zohriať.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#6 Turbo xc90 D5

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! On ale říká, že to vůbec nekouří. Pístní kroužky nebo gufera ventilů dost kouří při nastartování a i potom zahřátý jde víc kouře z výfuku, než normálně(musí se ale dívat proti světlu-vychází takovej šedej náznak kouře, i když je fakt, že spousta amatérů to přehlídne a zdá se jim, že to moc nekouří). Stejně to bude muset rozebrat.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#7 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Děkuji za rady a nápady. Zas jako uplnej amatér myslím nejsem, nějaký ten pátek dělám auta, ikdyž spíše náklaďáky. Tady mne právě zaráží, že to auto fakt nezahulí ani trochu. Ani černě ani modře prostě nic a to ikdyž jsem táhl skoro 2tunový karavan. Na turbo se juknu to je taková první stopa. Měl jsem již pár tereňáků a ty aspoň zakouřili v tahu, tohle ani prd 🤣.
Dotazek mám:
kudy nejlépe k turbu? Máte nějaký fígl jak se k němu co nejjednodušším způsobem dostat😉?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#8 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Jasko »

Martin píše:Děkuji za rady a nápady. Zas jako uplnej amatér myslím nejsem, nějaký ten pátek dělám auta, ikdyž spíše náklaďáky. Tady mne právě zaráží, že to auto fakt nezahulí ani trochu. Ani černě ani modře prostě nic a to ikdyž jsem táhl skoro 2tunový karavan. Na turbo se juknu to je taková první stopa. Měl jsem již pár tereňáků a ty aspoň zakouřili v tahu, tohle ani prd .
Dotazek mám:
kudy nejlépe k turbu? Máte nějaký fígl jak se k němu co nejjednodušším způsobem dostat?
V tvojom pripade to asi poberie dpf k turbu sa dostaneš odspodu výtlak ide z turba dole cez plastovú rúru nazad hore ku intrcooleru

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#9 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Fíla »

Pokud ti jde o vyndání turba, tak ve zkratce:
- vypustit vodu a olej
- sundat rozpěru mezi tlumiči, která slouží jako závěs motoru
- sundat kryt pod motorem
- sundat plastovou trubku včetně rezonátoru mezi turbem a intercoolorem co vede pod motorem, oddělat přepad turba - tohle všechno dělat zespoda motoru
- pak už "jen" demontovat tepelný štít nad turbem, demontovat vedení vody a oleje, sundat trubku mezi filtrboxem a turbem, vymontovat lambdu a teplotní čidlo, odšroubovat výfuk, odšroubovat turbo od svodů, vyndat turbo ven - tohle všechno už z vrchu motoru. Spodem ho nevyndáš, není kudy.
Plus určitě udělat ještě pár věcí, na které jsem zapomněl.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#10 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Děkuji za perfektní kuchařku 😉👍🏻👍🏻. Domluvím si kanál a jak bude volný vrhnu se na to. Pak dám vědět jak se věci vyvíjí 😉

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 325
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Pohjola

#11 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Ykka »

Kroužky jsou běžná věc, řešilo se to tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=64559

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#12 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Ahojda tak se dnes díval mechanik na turbo a vůle se tam nezdá. Podezření teda padá asi na kroužky. To se již bohužel nepořídí časově zvládnout.Tak zkusíme ještě nějakou chemií aby se nemusel rozebírat celej motor. Snad to pomůže.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#13 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Jinak to překroužkování vyjde na kolik a náhodou to nedělá někdo v okolí Týniště nad Orlicí? Díky za odpověď😉

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#14 Turbo xc90 D5

Příspěvek od JirkaŘ »

Ahoj, mám 136 kw verzi D5 a v létě 2020 kdy jsem auto koupil mi bral motor litr oleje na 1000km... nechal jsem udělat na podzim "Dekarbonizaci" po které motor začal brát litr oleje za 500 km a později dokonce na 300 km. V lednu 2021 se udělal první repas turba u kamaráda, kterému věřím (je motorář). Jenže situace byla stejná. Tak jsem to v červnu 2021 dal specialistovi na Švédské tanky a dělal se další repas toho samého turba a k tomu výměna odlučovače oleje. No a stav se nezměnil. Stále spotřeba 1L oleje na 300 najetých km. Navíc filtr sazí zacpaný od oleje jsem si musel už nechat vyčistit jinde. Za 10.000 najetých km za rok a půl motor "sežral" asi 12-13 litrů oleje. Takže jsem se rozhodl na podzim 2021 sehnat jiný motor, a ten se nyní měnil - včetně všech potřebných věcí okolo. (rozvody, vodní pumpa, gufera klikovky, vačky, klapky sání, těsnění vany, sání, žhavičky, všechny náplně...) Tento týden jsem si auto převzal a hned vezl na emise a STK, kde konečně auto prošlo bez problémů. Konečně za autem při jízdě není žádný dým... Tak to jen tolik, aby jsi viděl, že ten problém řešilo, nebo řeší více lidí. A info kolik to stálo ? "Dekarbonizace" 5000,- , první výměna turba u kamaráda za 15.000,- , druhá oprava turba a separátor oleje za 34.000,- , vyčištění filtru sazí 7.000,- , motor z Polska s dovozem až ke mně za 20.000,- (s garancí, že olej nebere), výměna motoru s díly a náplněmi dalších 35.000,-

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 Turbo xc90 D5

Příspěvek od raolsa »

Co se dělalo při té druhé opravě turba a separátoru za 34.000?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#16 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Že by kouzlil expert z Lichnova stylem pokus omyl?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#17 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Nosound89 »

Jj, byl to on.
Asi jako moje servo kde ,,kouzlení,, vyšlo na více než koupě nového a ještě se nic nevyřešilo..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#18 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Nosound89 »

Počítám, že ten servis samozřejmě u něho, co? A ještě bez papíru..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#19 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Nosound89 »

Co to bylo? Proč vymazáno?
Nestojí si za tím, co napsal?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3003
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#20 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Tod2 »

j, to už tu párkrát proběhlo stejně
co tam bylo?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4178
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#21 Turbo xc90 D5

Příspěvek od Nosound89 »

Ve zkratce, že využil služby poradentství martinopela při koupi nového auta, auto schválil, doporučil a pak do něj (pravděpodobně u něj) vsypal 50K s tím, že by to ještě dalších 100K chtělo..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“