D5252T - klepání, vibrace

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#26 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od Urvanej »

To ale přece neni chyba designu, to by se dělo všem... Ale děje se to jen někomu - a proč zrovna tady.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#27 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od raolsa »

No to nevím. Páteční (pondělní) auta? :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#28 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od jirkaTDI »

Vždyť se to děje všem, tento problém je u všech R5 TDI i v Audinách a T4kách. Ještě je dobré si hlídat šroub/rozvodové kolečko na klice a občas se ulámou i trysky na ostřik pístů olejem.

Ty šrouby stačí vyměnit za nové pro 1.9 a je klid. Některý motory, který neměly těžký život, tak zvládly se štěstím přežít i s původními šrouby, ale u více zatěžovaných a chipovaných motorů se to velmi vyplatí vyměnit preventivně :)

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#29 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

S naprostou upřímností říkám znovu, že mi každý tvrdil, že nic neslyší. Až teď, když asi už spadla ta dvojka do vany, tak se to vážně nedalo poslouchat. Nicméně - pořád to jezdilo. A vsadím ledvinu, že netechnický člověk by s tím jezdil do úplného rozpadu. Pokračovat budu následovně. Mám bokem motor. Nicméně mám i samotný spodek. V zájmu záchrany motorů obou, udělám minimálně to, že to nechám přeměřit. Zeptám se zkušených - jakou toleranci si můžu dovolit? Pokud bude maso, můžu brousit... ale bojím se, aby nebyl situace opačná. Potom už opravdu jedině ten motor.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#30 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od raolsa »

A ty už máš motor venku z auta?
Protože měřit ovalitu a souosost můžeš jenom když je motor rozebraný, neboli vyndaná klika.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#31 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

No to ne. Myslel sem, že přeměřím jen ty šály a víka. Ta ovalita by se dala změřit v autě, jen na hodinky. Souosost nezměřím. Radku, já se zeptám úplně na rovinu - myslíš si, že jen ztrácím čas? Já si nedělám iluze, že by ten motor seděl na tisícinu. A taky si tak trochu říkám, že si to může sednout. Mě vlastně jde jen o to, že teď se mi to jeví tak, že mě příjde škoda ten motor jen tak vyhodit.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#32 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od peter cz »

Bral bych to tak, že náhradní motor máš, takže bych naházel víka na ten tvůj a buď si to sedne nebo ne :D tahat motor můžeš pak.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#33 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

No, já k tomu tak právě přistupuji, ale nemám s tím žádný zkušenosti. Rád si nechám poradit. Na druou stranu - pokud by si to sedlo, tak jsem zachránil jeden motor. A druhý mám v rezervě. Mám ještě TDI vosmpade, a S80. A bůhví, co bude dál... prodat to můžu kdykoli.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#34 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Vůbec bych se v tom nešťoural, prohodil celej motor a jezdil. A pak bych se možná ve volnejch chvílích zabejval tím polorozpadlým motorem. Jestli se to vůbec vyplatí s tím laborovat. Prodával jsem tu tenhle motor za cca 6000 se 420tkm na hrbu a nikdo to skoro nechtěl
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#35 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od raolsa »

Naprosto upřímně, pokud máš náhradní funkční motor, tak ho přehoď, z tohoto očesej co by se mohlo hodit a zbytek vyhoď. :wink:
Taky mám doma svůj původní motor a za 9 let jsem z něj použil dva držáčky, vvt kolo, ventil a pár zdvihátek. Jinak nic.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#36 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od Romulusw »

mr1 píše: 15 úno 2022 17:40 S naprostou upřímností říkám znovu, že mi každý tvrdil, že nic neslyší. Až teď, když asi už spadla ta dvojka do vany, tak se to vážně nedalo poslouchat.
Víš kolik lágrů měla na klice š100? :D a taky to jezdilo


Jinak, dávat víka z jiného motoru - to by možná zkusili mododci v rusku, ale tady to moc dlouho fungovat nebude :D

f.e.e.t
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#37 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od f.e.e.t »

No hezky se na to (ne)kouká.

Jaká se obštrukce vyměnit ty šrouby na klice za pevnostní? Nejsem mechanik, ale stejně si dost věcí na autě troufnu. :-D
Čip na TDI nemám ani neplánuju, od výkonu mám T5. Ale i tak využívám celkem často celé spektrum otáček, tak bych nerad, aby mi to někde zakukalo podobně jako taky na fotkách.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#38 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od dumi.cz »

Napodobne...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#39 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

Takže, asi bych měl říct, že motor žije. Víka sem nechal namřit. A opravdu to nebylo veseslé zjištění, rozdíly tam prostě byly. Nicméně, mám šikovné kamarády na šikovných strojích, víka jsou tam. Zatím je to tiché, nikde žádné klepání. Pro velikou jostotu jsem na to zatím moc nedupal, ale máme za sebou teprve cca 30km. Ještě chvíli si to nechám sedat, a pak udělá zkoušku ohněm, nějakým dálničním přestřelem. Nemůžu tvrdit, že je to jak když svrtené s fabriky, ale obarvené to bylo tak jako řekl bych hezky. Pokud se to povede, tak jest jeden vrcholný motor zachráněn.

Rád bych poděkoval všem za přínosné rady! Moc si toho vážím, a u příštího TDi už nedám na sluch ostatních (kteří mě tvrdili, že nic neslyší), a už budu vědět přesně, o co jde... mám ještě další dvě TDI (s80+850), takže i takové zkušenosti se hodí. Díky pánové! :good: :beer:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#40 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od Vapik »

Nazdar, prozradíš jaký jsi zvolil postup? Měřil jsi na autě nebo jsi proměřil nepoškozené víka z auta a podle nich upravil ty náhradní? A taky na jakou technologii jsi je upravoval? Díky

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#41 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

Prozradím, jen co vím. Sondou se oťukala stará vs nepoškozená víka z druhého spodku. Se zbytkem si pohrál kamoš na CNCéčku. Trošičku peachoval, že na to musel vytvořit jakýsi přípravek, ale zvládnul to. Jedno víko vyšlo bez planžet - bylo z čeho brát. Druhé je s nějakou pavučinkou. Dušoval se, že je to do stovky. Měřit už jsem to nedával. Je to šikovný motorář (poslední roky se spíš zaměřil na moto), tak snad to něco zvládne. Jak říkám - zatím je tichounké, ale ještě sem tomu nedal kartáč. Hele, já to beru tak trochu jako experiment. Když to neklapne, tak mám ten motor. Ale jako strojaři mi to nedalo to nezkusit. Kamarád mechanik - který mi odmítkl měnit motor "kvůli takové khokhotině" mi tvrdí, že se to tak běžně dělá. Jeho slovy "měnit nic nebudu - to umí každá khunda, to se opraví...". Znovu říkám - uvidíme. Myslím, že tak po 5-10 tkm budu schopen říct, jestli je to cajk.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

f.e.e.t
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#42 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od f.e.e.t »

Výměna těch šroubů na klice je plug&play?

Přemýšlím, že bych možná shodil taky vanu a vyměnil to. Ale jsou to jen myšlenky.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#43 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od Vapik »

Mě právě taky baví takové zkoušení a testování, proto se ptám. Každopádně budu rád, když se ještě ozveš

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#44 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od mr1 »

Jojo, určitě - pokud téme nezmizne, tak se rád podělím, jak to jede dál.
Jinak - ohledně náročnosti - dle mého soudu to není nic, co by se nedalo zvládnout - myslím - ten čenž šroubů. Kdybych se tady zeptal hned ze začátku, mohl jsem skončit jen u toho.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#45 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od dumi.cz »

Tyka se.to i TDI v 850 tzn 103kW?
na zacatku se pise V70/II. Ale tam.bylo uz D5 ne?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 421
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#46 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od C 3 »

dumi.cz TDi se do V70 II dávala (také 103kW).. Mám doma dvě a až mám chuť ty šrouby přeházet také :-))

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#47 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od dumi.cz »

A jeje takze vanu dolu? Je to nejak ppznat ze to zacina? Kde sezenu ty lepsi srouby?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 421
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#48 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od C 3 »

také by mě zajímalo, od koho koupit náhradu. Resp. ozkoušený výrobce?
btw co Elring? (897.450)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#49 D5252T - klepání, vibrace

Příspěvek od jirkaTDI »

Šrouby nejlíp origo VW, č. N90130001 (pevnost 10.9)
Nebo pak pevnější 12.9 z TDI PD 110 kW a novějších common railů, č. N90889701
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“