Teplota oleje?

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#51 Teplota oleje?

Příspěvek od jancho »

Fíla píše: 14 led 2022 13:00 Ale samozřejmě chápu záměr neubližovat motoru nebo mu ubližovat co možná nejmíň. Mám to stejně. A dělám to tak, že prvních deset a poslední 3 až 2 kilometry jedu naprosto klidnou jízdou. Zatím to asi vychází...
Dělám to také tak. Prvních 10km max 2000 otáček a i na dálnici jedu tu chvilku max 100km/h - dálnici mám za barákem, tak na ní najíždím s ještě ne plně ohřátým motorem.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#52 Teplota oleje?

Příspěvek od Romulusw »

To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.

Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#53 Teplota oleje?

Příspěvek od Fíla »

2 Vapik: Díky. To zní velmi rozumně.
Vychází mi z toho to, co jsem si myslel. Že je to hodnota teploty určená pro jednotku, která řidiči vlastně neřekne vůbec nic bez znalostí souvislostí. S největší pravděpodobností to bude stejné i s teplotou chladící kapaliny.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#54 Teplota oleje?

Příspěvek od Fíla »

Romulusw píše: 14 led 2022 14:04 To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.

Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
U naftové D5 na dálnici?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#55 Teplota oleje?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak tak. D5 na dalnici pri 130 toci cca 2300
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#56 Teplota oleje?

Příspěvek od Romulusw »

Hovořilo se o prvních 10 km, než se to zahřeje

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#57 Teplota oleje?

Příspěvek od Vapik »

Fíla: U nás to platí pro všechny kapaliny, hydraulika, motorový olej i chladící kapalina.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#58 Teplota oleje?

Příspěvek od jirka789 »

Romulusw píše: 14 led 2022 14:04 To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.

Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
To se dělá s automatem docela blbě, když po tom co začne uzamykat měnič to hrne furt pod 1500. Takže řešení je jet pořád na S na převodovce. To je mi také daleko příjemnější než drkotání kolem volnoběhu na D. Zajímalo by mě co na časté poklidné ježdění na S řekne převodovka :unknown: někdo tady kdysi psal že si snad převodovka v S režimu drží vyšší tlaky na solenoidech, atd.
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#59 Teplota oleje?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale prd, das sice rezim S, ale pak si muzes navolit jakou rychlost chces.
Takze S se zapne jen kdyz das paku k sobe.
+ a - uz pak radis ana budicich uvidis pak misto S rychlosti.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#60 Teplota oleje?

Příspěvek od jirka789 »

Jojo, to vím. Ale pořád je převodovka v "S" a má určo jinou mapu a jinak se chová. Protože občas řadí lehce "tvrdě, á la sportovně" oproti D. Ale jestli je to jenom dřívějším uzamykáním měniče nebo čímkoli jiným... Každopádně určitě se rejpu v lejnu a na častější používání S musí být auto dělané :D
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#61 Teplota oleje?

Příspěvek od jirka789 »

Fíla píše: 14 led 2022 09:58 Ještě by bylo dobrý tyto hodnoty teploty oleje porovnat s jiným měřením, například dát teplotní čidlo do hlavního mazacího kanálu, tam co je čidlo tlaku.
Protože si myslím, že to, co vám zobrazuje Car Scanner nebo podobné aplikace, má velmi malou vypovídající hodnotu o skutečnosti.
To čidlo, ze kterého si bere údaje ř.j. a tím pádem i vaše aplikace, je na dně vany, kde je nejchladněji v celém motoru. Naopak nejteplejší bude olej na prvním pístním
kroužku, kde bude mít teplotu klidně okolo 200°C.
A pak se nabízí otázka, jak s údajem z teplotního čidla nakládá ECU. Když jí čidlo říká, že má olej teplotu 50°, myslí si, že má olej teplotu opravdu 50 nebo si nějakým vzorcem pak vypočítává, že je skutečná průměrná teplota nějaká jiná a podle toho upravuje dávku paliva?

Pozoruju, že čím dál tím víc lidí, co si pořídí nějakou apku nebo Vidu, tak získávají pocit, že mají auto rozbitý. Dokud ji neměli, tak jim auto jezdilo dobře, topilo, chladilo, startovalo, vypalovalo, ale teď?
A to je ještě dobrý, ale co se bude dít, až se jednou dostane na trh nějaký přístroj na domácí CT vyšetření, to bude pak umírajících... :lol:
Tak Fila asi vyhrává zlatého bludišťáka.
V CarScanneru našel ještě položku "Oil temperature (Calculated)" a to bude asi to co většina aut zobrazuje na displeji, viz. graf níže z cesty Blankou přes celou Prahu. Posledních cca. 5min kde je větší nárůst je cesta do kopce.
Screenshot_2022-01-19-08-07-51-995_com.ovz.carscanner.jpg
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 41
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 ocean race

#62 Teplota oleje?

Příspěvek od Ondra a. »

Calculated temp. respektive změřená temp. odpovídá mému zjištění kdy po normálním projetí a okamžitém vypuštění oleje má olej okolo 50°C. U letadel, o které se starám (vše se suchou klikovou skříní) se teplota měří na vstupu a výstupu z motoru. Teplota okolo 100°C je celkem snadno dosažitelná.
_________________
XC70 P3 Ocean race

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#63 Teplota oleje?

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 14 led 2022 15:42 Ale prd, das sice rezim S, ale pak si muzes navolit jakou rychlost chces.
Takze S se zapne jen kdyz das paku k sobe.
+ a - uz pak radis ana budicich uvidis pak misto S rychlosti.
Když dáš S a jedeš na to normálně v automat modu tak je to pro převodovku z dlouhodobého hlediska špatné? Sice je to trošku ucukanější jizda,ale ve městě to alespoň tak brutálně nepodtáčí motor jako má my14

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#64 Teplota oleje?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja nic o špatnosti nepsal.
Jinak z logiky veci asi by ta funkce jinak nebyla ne?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#65 Teplota oleje?

Příspěvek od Ykka »

Jenže s čím výrobce nepočítal je právě uvažování českého koumáka, který sportovní režim používá na to, aby si šetřil ojniční lágry :D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#66 Teplota oleje?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To je asi jako kdyz ke me prijel borec a mel na 10 let starem aute najeto 2hod na bufiku. No proc by ho pouzival, zima mu preci neni. :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“