Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#51 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Vyřešeno. Našel jsem SKVĚLÝ pneuservis přímo v Praze. Pán velmi zkušený - machr od pohledu, bylo vidět, že umí. K tomu velmi příjemný. Vyvažuje s přesností na 2g, což je dost nadstandard. Bronzovým kartáčem očistil a máznul dosedací plochu, cena ani ne 1/2 "značkového" servisu. Přirovnal bych ho k oáze uprostřed pouště. Nechápu. Když do pneuservisu, tak už jedině k němu
Je to o lidech. Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale můj konkrétní "značkový" servis je naleštěná bída ...
Je to o lidech. Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale můj konkrétní "značkový" servis je naleštěná bída ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 411
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#52 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
No tak rovnou řekni, kde to bylo? Nebo to nechceš zveřejňovat?
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#53 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@giew: já to nerad dělám. Je lehký o někom něco napsat, ale je správný dát té druhé straně možnost konfrontace. Já jím každopádně cinknu a na problém upozorním, jsem zvědav, jak se k tomu postaví.
Taktéž je třeba férově říct (sám mechanik to zdůrazňoval), že požadavek na vyvážení na 2g je hodně přísný a většina výrobců toleruje (myslím, nevím to na 100%) kolem 7g. Často je prý i vyvažovačka nastavena tak, aby do 5g ukázala "nula" nebo "ok". Zkoušel jednu pneu čerstvě vyváženou na vyvažovačce a ta ukazovala 10g jak na vnějším tak vnitřním okraji, takže to bylo zcela jistě za hranou.
Myslím si však, že spíš pro lidi by bylo užitečnější dát dohromady pár tipů, jak poznat kvalitní pneuservis, např.:
- zeptat se, s jakou přesností se vyvažuje
- mrknout, zda očistí lepidlo od starých závaží ("značkový" servis se ani neobtěžoval)
- ideálně očistit / máznout střed kola před nasazením (poprvé, co jsem to viděl někoho dělat)
- zda dotahují finálně kola momentovým klíčem. Nebo alespoň nějakým (vím, všude se píše cca 100 km zkontrolovat / dotáhnout, ale dotahoval jsem kola po "značkovém" servisu, na pravém kole 2 šrouby z 5-ti málo dotažené, to mi nepřijde ok)
Fakt je dnes problém sehnat kvalitního řemeslníka. Ani na AS není spoleh, že to neodrbou - viz můj příspěvek výše. Nejde to však paušalizovat a všechny odsoudit, to by nebylo fér. Je to o lidech. Proto už nejedu dnes do servisu, kde osobně někoho neznám, nebo mi tam někdo známý někoho "nedomluví".
Taktéž je třeba férově říct (sám mechanik to zdůrazňoval), že požadavek na vyvážení na 2g je hodně přísný a většina výrobců toleruje (myslím, nevím to na 100%) kolem 7g. Často je prý i vyvažovačka nastavena tak, aby do 5g ukázala "nula" nebo "ok". Zkoušel jednu pneu čerstvě vyváženou na vyvažovačce a ta ukazovala 10g jak na vnějším tak vnitřním okraji, takže to bylo zcela jistě za hranou.
Myslím si však, že spíš pro lidi by bylo užitečnější dát dohromady pár tipů, jak poznat kvalitní pneuservis, např.:
- zeptat se, s jakou přesností se vyvažuje
- mrknout, zda očistí lepidlo od starých závaží ("značkový" servis se ani neobtěžoval)
- ideálně očistit / máznout střed kola před nasazením (poprvé, co jsem to viděl někoho dělat)
- zda dotahují finálně kola momentovým klíčem. Nebo alespoň nějakým (vím, všude se píše cca 100 km zkontrolovat / dotáhnout, ale dotahoval jsem kola po "značkovém" servisu, na pravém kole 2 šrouby z 5-ti málo dotažené, to mi nepřijde ok)
Fakt je dnes problém sehnat kvalitního řemeslníka. Ani na AS není spoleh, že to neodrbou - viz můj příspěvek výše. Nejde to však paušalizovat a všechny odsoudit, to by nebylo fér. Je to o lidech. Proto už nejedu dnes do servisu, kde osobně někoho neznám, nebo mi tam někdo známý někoho "nedomluví".
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#54 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
To vyvážení ač se to nezdá je věda. Ono pokud by jsi to chtěl na +-2 gramy tak si myslím, že toho nebude schopna žádná pneuservisní vyvažovačka. Teoreticky správný postup by měl totiž obsahovat tzv. kompenzaci pootočením a to fakticky znamená, že každé kolo budeš dělat cca 4x. Tahle kompezace totiž eliminuje nepřesnost zařízení. Když jsem si naposled přezouval kola (mám přístup ke kamarádovi do pneuservisu) tak jsem si s tím hrál a pokud jsem kolo vyvážil klasicky na ty 2g tak jsem tam při kompenzaci dalších 5 našel a to na vyvažovačce několik měsíců staré co měla odlítaných cca 20 sad na osobáky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#55 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
To věřím, že to není legrace. Pán má vyvažovačku nastavenou na 2g a jde to. Měl nějakou dobrou vyvažovačku. Říkal, že mu servisní technik doporučoval, ať to zvedne na 5g (nahraje firmware), s tím, že to je v pořádku.
Možná jsem to špatně napsal. Nemyslel jsem svůj příspěvek jako honbu za každým gramem. Já bych musel vyměnit půlku auta, abych dosáhl takového minima vibrací, jako u nového auta. Mne stačí dostat se na nějakou rozumnou úroveň. Mne jde spíše o to, aby pneuservis odvedl kvalitní práci. Věřím, že i s 5g nevyvážení by to bylo zcela ok.
Já v tom "značkovém" servisu byl 4x. Poprvé přehozeno na zimní a vibrace. Podezříval jsem všechno možné včetně kardanu a můj servisák tvrdil, že kola. OK, nechal jsem to v tom samém servisu po nějaké době převážit a poprosil o pečlivost a zpětnou vazbu. Říkali mi, že to bylo hodně nevyvážené, že to muselo s autem dělat divy. Dělalo Celou dobu jezdím na zimních. Po 3. jsem tam nechal převážit kola, už potřebovala a zase ok. Po 4. výměna pneu - viz výše a zase nevyváženo.
Buď mají naprd vyvažovačku (ale neměli by mít nějaký šmejd) anebo to mechanici neumí a je to mechanik od mechanika. Ale předat to s nevyvážením 2x 10g, to už je za hranou.
PS: co vím, tak těch problémů s pneu může být více a ani vyvažovačka není 100% záruka, ale je to základ
PPS: chápu, co myslíš tou kompenzací
Možná jsem to špatně napsal. Nemyslel jsem svůj příspěvek jako honbu za každým gramem. Já bych musel vyměnit půlku auta, abych dosáhl takového minima vibrací, jako u nového auta. Mne stačí dostat se na nějakou rozumnou úroveň. Mne jde spíše o to, aby pneuservis odvedl kvalitní práci. Věřím, že i s 5g nevyvážení by to bylo zcela ok.
Já v tom "značkovém" servisu byl 4x. Poprvé přehozeno na zimní a vibrace. Podezříval jsem všechno možné včetně kardanu a můj servisák tvrdil, že kola. OK, nechal jsem to v tom samém servisu po nějaké době převážit a poprosil o pečlivost a zpětnou vazbu. Říkali mi, že to bylo hodně nevyvážené, že to muselo s autem dělat divy. Dělalo Celou dobu jezdím na zimních. Po 3. jsem tam nechal převážit kola, už potřebovala a zase ok. Po 4. výměna pneu - viz výše a zase nevyváženo.
Buď mají naprd vyvažovačku (ale neměli by mít nějaký šmejd) anebo to mechanici neumí a je to mechanik od mechanika. Ale předat to s nevyvážením 2x 10g, to už je za hranou.
PS: co vím, tak těch problémů s pneu může být více a ani vyvažovačka není 100% záruka, ale je to základ
PPS: chápu, co myslíš tou kompenzací
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#56 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Ta obsluha hraje velkou roli, pokud je vyvažovačka v pořádku a udělá se to jak má musí to fungovat. Já si to zkoušel hlavně proto, že jsem navrhoval setrvačník pro motor v práci a řešili jsme jak nastavit vyvažování u dodavatele a jak to pak kontrolovat u nás. Jezdil jsem na nalejvárnu do firmy v Brně, kde jsme měli teorii a pak i ukázky z praxe, u nich na proto dílně.
Měli tam zrovna aftermarket setrvačník a přítlačák z nějakého koncernu a ten byl tak zmršený až běda, pán si ho tenkrát vyvažoval pro sebe do auta. Sám o sobě tvrdil, že je úchyl na vyvážení a každý rotační díl na auto si kontroluje a dovažuje
Měli tam zrovna aftermarket setrvačník a přítlačák z nějakého koncernu a ten byl tak zmršený až běda, pán si ho tenkrát vyvažoval pro sebe do auta. Sám o sobě tvrdil, že je úchyl na vyvážení a každý rotační díl na auto si kontroluje a dovažuje
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 411
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#57 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Špatně jsme se pochopili. Já chtěl tip na toho, kdo Ti to udělal dobře a za dobrou cenu, ať vím, kam můžu v Praze zajet.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4211
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#58 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
V Praze doporučuji ve Slivenci pneu Slavík. Ještě v dnešní době přezutí za 500 i s dýškem - pokud nezdražil. Byl jsem tam naposledy na jaře.
Tam pán nebyl líný zrovna obutou pneu zout a otočit (nebyla směrová) kvůli lepšímu vyvážení.
Ale to je už off topic.
Tam pán nebyl líný zrovna obutou pneu zout a otočit (nebyla směrová) kvůli lepšímu vyvážení.
Ale to je už off topic.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#59 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@vapik: taky si myslím, že když to obsluha udělá dobře, neměl by to být problém i při "standardním" nastavení vyvažovačky. Jinak každý máme nějakou tu "úchylku", takže chápu
@Giew: rozumím, doporučit to samozřejmě klidně a rád můžu: http://www.smeford.cz/ Je to v Dubči. Cena za komplet přezutí Alu 17" 700 Kč nebo 800 Kč (nejsem si jist, zda XC60 je malé či velké SUV). Ale hlavní je, že to udělá dobře.
Pro srovnání "značkový" servis chtěl za přezutí 2 pneu a vyvážení 850 Kč, takže tipuju 1 700 Kč/auto. Tady pán sice kola nemyje (což mi opravdu nevadí), ale očistí lepidlo po závažích, očistí / mázne středy atd.
@Giew: rozumím, doporučit to samozřejmě klidně a rád můžu: http://www.smeford.cz/ Je to v Dubči. Cena za komplet přezutí Alu 17" 700 Kč nebo 800 Kč (nejsem si jist, zda XC60 je malé či velké SUV). Ale hlavní je, že to udělá dobře.
Pro srovnání "značkový" servis chtěl za přezutí 2 pneu a vyvážení 850 Kč, takže tipuju 1 700 Kč/auto. Tady pán sice kola nemyje (což mi opravdu nevadí), ale očistí lepidlo po závažích, očistí / mázne středy atd.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 411
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#60 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Díky, to mě zajímalo
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 26
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#61 Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
NZ. rádo se stalo
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 600 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zajsoft
-
- 8 Odpovědi
- 415 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ot0
-
- 1 Odpovědi
- 324 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gogocars
-
- 9 Odpovědi
- 1052 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gogocars
-
- 4 Odpovědi
- 928 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky