Hřebenové řízení P3 vůle
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Při hledání zdroje klepání na podvozku což řeším v jiném tématu jsem se podíval na řízení - to při zkoušení lehce cvakalo, čekal jsem kloub na tyčce řízení.
Po sundání prachovky je tyčka řízení ok, ale zvuk jde z hřebene řízení a je i vidět že je vevnitř vůle.
Když vezmu za hřeben rukou tak je však pevný.
Nějaká vůle tam být má,ale nedokážu posoudit jaká a v kombinaci ze zvukem mi to dobré nepřipadá.
Na videu to není moc vidět,ale při cukání se hřeben trošku kinklá do stran.
Auto se řídí dobře a nic neteče ,ale klepání které už nějakou dobu hledám bude mít zřejmě spojitost s tímhle. Máte nějaké rady jak tohle řešit případně potvrdit diagnozu?
https://youtu.be/vCcClXIkz_k
Po sundání prachovky je tyčka řízení ok, ale zvuk jde z hřebene řízení a je i vidět že je vevnitř vůle.
Když vezmu za hřeben rukou tak je však pevný.
Nějaká vůle tam být má,ale nedokážu posoudit jaká a v kombinaci ze zvukem mi to dobré nepřipadá.
Na videu to není moc vidět,ale při cukání se hřeben trošku kinklá do stran.
Auto se řídí dobře a nic neteče ,ale klepání které už nějakou dobu hledám bude mít zřejmě spojitost s tímhle. Máte nějaké rady jak tohle řešit případně potvrdit diagnozu?
https://youtu.be/vCcClXIkz_k
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Věcer ti postnu odkaz oč asi jde, já osobně čekám na balíček z Ruska. Protože mi to klepe taky, zjistil jsem to když byly kola zvednuta při výměně oleje v řízení.
-
Offline
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
Hřebenové řízení P3 vůle
Až dneska jsem si to video pustil. Přesně takhle mi to klepe. Nejvíce pokud zatáčím a jedu přes drobné hrbolky (například na prasáka položené dlažební kostky v praze). Zajímavé je, že to klepe pouze na pravé straně a je to cítit i ve volantu. Co musím všechno sundat abych to takhle otestoval??
Díky
Díky
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice
Hřebenové řízení P3 vůle
Uplne rovnako mi to klepe na mojej 850, ako bonus mam aj jemne podrcavanie do volantu pri zatacani a brzdeni do zakruty. Tiez som spociatku myslel ze su v prdeli axialne tiahla ale po rozkuchani boli bez voli. Na webe som nasiel zmienku o tom ze volvo zverejnilo nejaky pdf manual repasu riadiacej tyce. Bohuzial ho neviem dohladat a zistit ci je mozne tie vole nejak zostelovat, tusim ale ze to ide kedze sa bezne predavaju repasovane tyce na vymenu za stary diel.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Když budem mluvit o P3 s plastovou zátkou tak tam to normálně přitáhnout nejde. U starších s kovovou ano - někde je tu na to vlákno.
Na vizuální kontrolu vůle se sundá levé kolo, kuláček řízení a stáhne prachovka. Je to hned a vyzkoušíš dobře i tyčku řízení a kloub co má pod prachovkou.
Je lepší mít novou sponu protože dát zpět tu starou je fakt něco. Šroubovací ,,hadicovka" je moc široká.
Ještě prý často klepe povolený sloupek řízení tak jestli někdo zná kde a na kolik Nm dotáhnout dejte tip.
Na vizuální kontrolu vůle se sundá levé kolo, kuláček řízení a stáhne prachovka. Je to hned a vyzkoušíš dobře i tyčku řízení a kloub co má pod prachovkou.
Je lepší mít novou sponu protože dát zpět tu starou je fakt něco. Šroubovací ,,hadicovka" je moc široká.
Ještě prý často klepe povolený sloupek řízení tak jestli někdo zná kde a na kolik Nm dotáhnout dejte tip.
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Tak to mám za sebou. Více podrobností a foto hodím do neděle. Jen podotknu, že je po klepání.
PS: narazil jsem na utahovací moment toho sloupku řízení. Tak to sem taky hodím.
PS: narazil jsem na utahovací moment toho sloupku řízení. Tak to sem taky hodím.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Dals ses do toho dříve než jsem čekal, tak to se těším na informace. paráda
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Tak zde to pánové máte.
Jediné co je jasné, tak bez zvedáku nedáte ani ránu, páč je potřeba si podepřít rám motoru.
NO, já měl, ale z prdele kliku, protože když jsem to vše oddělal, abych se dostal k zátce, tak na mě vykoukla zátka KOVOVÁ
No, ale to nebyl konec, páč jsem nechtěl rám spouštět, ale jen zátku přitáhnout, tak i tak to byla sranda najít klíč kterým se tam dostanu. Takže i tak musel ven držák výfuku/katu, příčka pod výfukem, nějaké kabely a pak jsem zkoušel golu - bez šance a nakonec stačil obyč očkový klíč č.17mm. Otáčel jsem pomalu a zároveň druhý cukal s volantem dokud nepřestalo klepání. Celkem to odhaduji otočení cca o 5mm.
Ale jinak pokud se do toho chce někdo pustit a vyměnit zátku plastovou za kovovou, tak zde je odkaz na Rusa co je prodává, za cca 500Kč + pošta do ČR . "https://vk.com/snoopyco" a objednávka přes mail "snoopyco@mail.ru"
A pro úspěšnou výměnu je opravdu potřeba spustit o cca 5-10 rám pod motorem. Musí se odšroubovat samotné řízení z rámu, vše je patrné ze screanů z VIDY. Samotný rám pouze na straně u řízení a pak je teprve možno se dostat k zátce, která je pod úhlem a těsně u rámu. A zbytek je už víceméně jasný.
PS: na posledním obrázku je utahovací moment sloupku řízení
Jediné co je jasné, tak bez zvedáku nedáte ani ránu, páč je potřeba si podepřít rám motoru.
NO, já měl, ale z prdele kliku, protože když jsem to vše oddělal, abych se dostal k zátce, tak na mě vykoukla zátka KOVOVÁ
No, ale to nebyl konec, páč jsem nechtěl rám spouštět, ale jen zátku přitáhnout, tak i tak to byla sranda najít klíč kterým se tam dostanu. Takže i tak musel ven držák výfuku/katu, příčka pod výfukem, nějaké kabely a pak jsem zkoušel golu - bez šance a nakonec stačil obyč očkový klíč č.17mm. Otáčel jsem pomalu a zároveň druhý cukal s volantem dokud nepřestalo klepání. Celkem to odhaduji otočení cca o 5mm.
Ale jinak pokud se do toho chce někdo pustit a vyměnit zátku plastovou za kovovou, tak zde je odkaz na Rusa co je prodává, za cca 500Kč + pošta do ČR . "https://vk.com/snoopyco" a objednávka přes mail "snoopyco@mail.ru"
A pro úspěšnou výměnu je opravdu potřeba spustit o cca 5-10 rám pod motorem. Musí se odšroubovat samotné řízení z rámu, vše je patrné ze screanů z VIDY. Samotný rám pouze na straně u řízení a pak je teprve možno se dostat k zátce, která je pod úhlem a těsně u rámu. A zbytek je už víceméně jasný.
PS: na posledním obrázku je utahovací moment sloupku řízení
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Teda dobře že jsi nezjistil dřív že máš kovovou a tak máme pěkný postup opravy
Dneska jsem pod tím ležel a koukal jak se tam dostanu a je to fakt peklo. Pustím se do toho koncem léta tak to ještě bude otázek...
Ten rám se musí popustit na obou stranách a nebo jen u řízení?
Dneska jsem pod tím ležel a koukal jak se tam dostanu a je to fakt peklo. Pustím se do toho koncem léta tak to ještě bude otázek...
Ten rám se musí popustit na obou stranách a nebo jen u řízení?
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Jen u řízení pod, vepředu se nedostaneš na šrouby. A řízení taky musí od rámu, protože bude držet na sloupku řízení. A to by se ti hnula i geometrie, která by stejně byla vhodná poté udělat.
Ale jak jsem říkal, raději jsem objednal tu sadu, než pak mít nepojizdné auto na heveru.
Ale jak jsem říkal, raději jsem objednal tu sadu, než pak mít nepojizdné auto na heveru.
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Suchá
- Vůz: S80 D5 136kw 2.4 r.v. 2007
Hřebenové řízení P3 vůle
Jde ta sada objednat, nebo sehnat i jinde? Přece to nebude dělat jen nějaký Rusák. Hledám už ale druhý den a nic
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Si to přijeď oměřit a věř, že ti to nikdo za 500Kč fakt neudělá. Tedy pokud nemáš nějaké známosti.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Je to fakt pěkný, rusák dělá dobře. Za ty prachy bych jinde nescháněl kort když je vyzkoušené že to dojde a je to ok. Taky to musím koupit.
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Suchá
- Vůz: S80 D5 136kw 2.4 r.v. 2007
Hřebenové řízení P3 vůle
Určitě to neodkládej, já jsem to odkládal asi 4 měsíce a sliskalo mi to obě gumy.
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Hřebenové řízení P3 vůle
Nestálo by za to udělat hromadnou objednávku?
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Suchá
- Vůz: S80 D5 136kw 2.4 r.v. 2007
Hřebenové řízení P3 vůle
Budu se to snažit zrealizovat co nejdřív, tak kdyby měl někdo zájem. Nebo kdyby to chtěl zrealizovat někdo jiny, rád se přidám.
-
Offline
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Hřebenové řízení P3 vůle
Vzhledem k ceně poštovného pouze 5EUR, nemá smysl to vůbec posílat po ČR, natož se bát, že to lapi CLO a DPH
Tudíž hromadná objednávka v tomto případě nemá smysl.
Tudíž hromadná objednávka v tomto případě nemá smysl.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 28 říj 2020 10:11, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Hřebenové řízení P3 vůle
Nici to gumy jak prosim? Ja mam ometene venkovni hrany, geometrie probehla, ale porad nic. Tlak snad nemusim zminovat, jezdim na 2,6atm eko prazdny dle stitku.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Suchá
- Vůz: S80 D5 136kw 2.4 r.v. 2007
Hřebenové řízení P3 vůle
Já mam obě vnitřní strany a doopravdy stejně opotřebované.
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Hřebenové řízení P3 vůle
Dobre, pak tedy obecna otazka, je tohle jenom zdroj “nedohledatelneho” cvakani anebo to ovlivnuje i jizdni vlastnosti? Pripadne jak? Pouze vuli v rizeni?
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Suchá
- Vůz: S80 D5 136kw 2.4 r.v. 2007
Hřebenové řízení P3 vůle
Za mě žádné změny v jízdních vlastnostech, jen to klepe když třeba parkuji nebo se rozjíždím a zatáčím koly. Těch sjetých pneu jsem si jen všimnul jak jsem šel k autu a měl jsem plný rejd.
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Hřebenové řízení P3 vůle
Je pravda že bych to měl koupit rychle než začne vánoční chaos. Spíš ta výměna bude oser, to na dvorku nedám bohužel.
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Dobřany
- Vůz: V70 2,4 D5, 120 kW; 2004
Hřebenové řízení P3 vůle
Ahoj,
Chci vám chlapi poděkovat za tenhle topic....sice mám P2 ale taky jsem přitáhl řízení o jednu čárku a hodně se zlepšilo chování auta ..... pro majitele P2 jen poznámka: na práci vám stačí očko 17, jen chce lehce přibrousit to očko a narovnat jeho vyhnutí
Chci vám chlapi poděkovat za tenhle topic....sice mám P2 ale taky jsem přitáhl řízení o jednu čárku a hodně se zlepšilo chování auta ..... pro majitele P2 jen poznámka: na práci vám stačí očko 17, jen chce lehce přibrousit to očko a narovnat jeho vyhnutí
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé