Cistenie ventilov na B230FT
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#1 Cistenie ventilov na B230FT
Ludia mudrí, prosim, radte...
Docital som sa, ze vyfukove turbo ventily sa nesmu zabrusovat kvoli Stellite coatingu. Cim to potom cistit od karbonu (Carb cleaner a mosadzna kefa?) a ako sa zabrusuju v hlave, ked sa teda nesmu zabrusovat. Jeden nemenovany mechanik mi tvrdi, ze pri zabrusovani sediel to neplati, ze to sa proste musi.
https://forums.tbforums.com/archive/index.php/t-11761.html
Tu je ta stellite vrstva ukazana prave na tej ploche, ktora sa zabrusuje, tak som z toho jelen.
https://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Head/cylinder_head_531_530.htm
Svojou sprostotou som jeden saci ventil nevhodnym brusenim zrejme znicil. Da sa vymenit za jazdeny z inej hlavy, alebo proste kupit novy?
Ospravedlnujem sa, ak moje otazky zneju sprosto, snazim sa o tom zisti co najviac, aby som si nenarobil dalsie problemy.
Diky za rady.
Docital som sa, ze vyfukove turbo ventily sa nesmu zabrusovat kvoli Stellite coatingu. Cim to potom cistit od karbonu (Carb cleaner a mosadzna kefa?) a ako sa zabrusuju v hlave, ked sa teda nesmu zabrusovat. Jeden nemenovany mechanik mi tvrdi, ze pri zabrusovani sediel to neplati, ze to sa proste musi.
https://forums.tbforums.com/archive/index.php/t-11761.html
Tu je ta stellite vrstva ukazana prave na tej ploche, ktora sa zabrusuje, tak som z toho jelen.
https://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Head/cylinder_head_531_530.htm
Svojou sprostotou som jeden saci ventil nevhodnym brusenim zrejme znicil. Da sa vymenit za jazdeny z inej hlavy, alebo proste kupit novy?
Ospravedlnujem sa, ak moje otazky zneju sprosto, snazim sa o tom zisti co najviac, aby som si nenarobil dalsie problemy.
Diky za rady.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Cistenie ventilov na B230FT
No, když to tak čtu, tak se ventily nesmí zabrušovat, ale zalapovat do hlavy můžou - bez toho by netěsnily. Zabrušováním je myšleno, že se ventily nesmí brousit na brusce - je tam velký úběr materiálu a ta vrstva by zmizela.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Cistenie ventilov na B230FT
Ventil obrousit od karbonu ve vrtačce a drátěným kartáčem v ruce a normálně zalapovat do sedla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#4 Cistenie ventilov na B230FT
Rozumiem. Dakujem za objasnenie.
Drotena kefa teda neposkodi ten coating?
Saci ventil kupim novy?
Drotena kefa teda neposkodi ten coating?
Saci ventil kupim novy?
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Cistenie ventilov na B230FT
Proč nový, cos mu provedl?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#6 Cistenie ventilov na B230FT
Skusil som nan jemny brusny papier, lebo bolo mi povedane, ze povrch by po cisteni mal byt rovny az leskly, co sa pri wire brush nedalo dosiahnut. Nastastie len jeden si to odniesol a snad ma tu neukamenujete:-D. Chyba v komunikacii a nedostatok skusenosti...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Cistenie ventilov na B230FT
Todle mi přijde v pohodě... jen příště mosaznej kartáč a šmitec. Tohle zaleštění ničemu nevadí, pokud si nevzal tim dráťákem i dosedací plochy
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#8 Cistenie ventilov na B230FT
Dakujem za posudenie:) dam to pre istotu omrknut este ludom, co uz zopar motorov poskladali. Kazdopadne dalej asi budem skusat len mosadznu kefu a carb cleaner a pekne rucne...cistil som tak kluku, vacku, balance shaft aj ojnice a zatial pekny vysledok, len na tych ventiloch to vyzera byt podstatne viacej zapecene:D
Stretli ste sa uz s hlavou, ktorej vackove loziska/neloziska vyzeraju takto? Bohuzial, nemal som sajnu, ako to vyzera vnutri, ked som to kupoval. Borec vo vybrusovej firme mi povedal, ze akoby to niekto srobovakom doryhoval z neznameho dovodu, ale ze kazdopadne to nejako extra neprekaza, lebo je to hlinik. Hlava je klasika 530, ale teda z FTcka.
Stretli ste sa uz s hlavou, ktorej vackove loziska/neloziska vyzeraju takto? Bohuzial, nemal som sajnu, ako to vyzera vnutri, ked som to kupoval. Borec vo vybrusovej firme mi povedal, ze akoby to niekto srobovakom doryhoval z neznameho dovodu, ale ze kazdopadne to nejako extra neprekaza, lebo je to hlinik. Hlava je klasika 530, ale teda z FTcka.
- Přílohy
-
- hlava.jpg (102.52 KiB) Zobrazeno 756 x
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Cistenie ventilov na B230FT
No tvl to jsou story... tohle asi uplně nevadí, hlavně pokud je ten most v pořádku... každopádně bych to uložení vačky stejně nechal kompletně přefrézovat. Ta hlava celá vypadá, jak když v tom někdo jezdil na prodlouženej interval a lil tam to, co zrovna teklo... nebo jen výměny oleje platil, ale nikdo je neprováděl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#10 Cistenie ventilov na B230FT
Kazde vackove lozisko vyzera takto nejako podobne posulozene. Mne tiez hned napadlo, ze nejakym sposobom to prefrezovat, ale vraj to tu nikto nespravi (vyjadrenie borca od vybrusov), a ak aj ano, tak by to bola strasna palka. Uprimne, neviem akym sposobom by sa tam potom ta vacka uchytila. Je to strasna kravina, ze tam nie su vymenitelne loziska ako vo zvysku motora.
K tomu oleju - ano, niekto to s olejom strasne posral, bohuzial...aspon blok nebol zadrety a valce sa klzali pekne. Kazdopadne vybrus bude s 0.6mm oversize piestmi.
K tomu oleju - ano, niekto to s olejom strasne posral, bohuzial...aspon blok nebol zadrety a valce sa klzali pekne. Kazdopadne vybrus bude s 0.6mm oversize piestmi.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Cistenie ventilov na B230FT
Jsi si jist? Na redblok se běžně jde po 0,25.
Hele ty máš FT ventily, nebo jen z klasický atmosféry?
Jinak teda ofrézovat uložení na hlavě by měl umět každej rozumnej servis, kterej dělá hlavy a nemá jen "magnetku". Ale uznávám, že to neni tak jednoduchý, jako upevnit hlavu a nechat sundat desetinku až pět
Hele ty máš FT ventily, nebo jen z klasický atmosféry?
Jinak teda ofrézovat uložení na hlavě by měl umět každej rozumnej servis, kterej dělá hlavy a nemá jen "magnetku". Ale uznávám, že to neni tak jednoduchý, jako upevnit hlavu a nechat sundat desetinku až pět
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#12 Cistenie ventilov na B230FT
To nemam z vlastnej hlavy. Bolo to merane a vraj hlavne tam hore pri strete s hlavou (posledny 0.5cm valca) to uz teraz bolo zbrusene k 0.25, cize vraj bude bezpecnejsie brusit rovno na 0.6.
Motor je komplet b230ft, tak ventily by mali byt tiez.
S tym frezovanim - netusim, nemam s tym skusenost, asi sa popytam este inde, kazdopadne ked mi hento povedal clovek, co robi vybrusy 30 rokov, tak uz neviem, comu verit:-D
Motor je komplet b230ft, tak ventily by mali byt tiez.
S tym frezovanim - netusim, nemam s tym skusenost, asi sa popytam este inde, kazdopadne ked mi hento povedal clovek, co robi vybrusy 30 rokov, tak uz neviem, comu verit:-D
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Cistenie ventilov na B230FT
No já jen že na 0,6 oversize budeš muset nechat dělat zakázkový písty... kdežto 0,5 se daji koupit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Cistenie ventilov na B230FT
Je to dobrý, jsem idiot. Oversize je po 0.3. Nevim jak jsem přišel na 0.25.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT
#16 Cistenie ventilov na B230FT
Pohoda, 0.25 a 0.5 sa robia ložiská:)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#17 Cistenie ventilov na B230FT
Os2 zozenie skor piesty ako os1. Niekde dokonca uz jediny mozny rozmer.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Cistenie ventilov na B230FT
Tak jsem zjistil, že opravdu se dělá po 0,25 mm velikost, ale jen u WISECO.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 391 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Arkaz
-
- 1 Odpovědi
- 257 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 4 Odpovědi
- 230 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od michal.kraljr
-
- 0 Odpovědi
- 145 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od RadoKE
-
- 2 Odpovědi
- 1039 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gusto