Dobrý den,
prosím o radu.
Vozidlo Volvo S40 II, D4202T, 2.0D, 100 Kw, r.v. 2005.
Problém -
1) auto po startu chcípne v 500 otáčkách (poté chytne na první škytnutí jako zcela nové auto )
2) auto se klepe v 500 otáčkách a odněkud z pravé strany, kde je paliv. čerpadlo se lehce kouří - nutno chcípnout a nastartovat znovu ( chytne na první škytnutí jako zcela nové auto )
3) kolísají otáčky v horizontu 900-1000
4) ztrácí výkon
5) škube v nízkých otáčkách
- Diagnostika v autorizovaném servisu nic nenašla!
Postup -
- vyčištění škrtící klapky a EGR - dočasně pomohlo
- výměna teplotního čidla a tlaku vzduchu u škrtící klapy - beze změny
- uškrcení mechanicky EGR ventilu - problém vyřešen - auto jede jako nové bez známky jakéhokoliv problému
Bohužel pro správnou funkci DPF je nutno EGR ventil mít funkční a nezaslepený, aby se DPF nezasvinil a regeneroval, takže jsem po 4 měsících ježdění se zaslepeným EGR ventilem rozhl o koupi nového.
Dnes jsem EGR ventil vyměnil, nechal zrestartovat přes diagnostiku, auto jede jak má, neškube, nehoupou otáčky, neztráci tah, ALE chcípne při startu / klepe v 500 otáčkách
Co by mohla být prosím příčina? Mechanik říká, že jsem ho mohl špatně vyměnit a někde je netěsnost ( kontroloval jsem dotažení a všude OK ) , která pak mate EGR ventil a ten při startu zůstává přiotevřený, nebo EGR ventil je špatný ( i když 3 z 5 problémů odezněly ) a diagnostika opět nic nehlásí.
Může na to mít vliv i přívodní trubka? Chladič EGR ventilu ( ten jsem čistil taky ) ?
Zkusil jsem EGR Ventil odpojit elektricky a stejný problém, motor se klepal v 500 otáčkách.
Pokud startuji s lehkým přitlačením plynového pedálu, tak je vše OK.
Už si fakt nevím rady, ani nemám nápady, co by to mohlo dělat. Zítra ještě pojedu na dílnu a zkusím vše povolit a znovu dotáhnout, zda-li se to zlěpší a vyčištit přívodní trubku, ale moc se mi tomu nechce věřit, tak kdyby někoho něco kloudného napadlo, nebo měl stejný problém, tak prosím pomooooc, jinak to už pošlu ze skály i když to auto miluju.
Předem díky
SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 47
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
#2 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Ahoj,
princip EGRu je, že přepouští už jednou spálenou směs zpět do sání. Snižuje to emise a rychleji se ohřívá motor.
Pokud by zůstával trvale otevřený/nedovřený při startování, tak by si vůbec nenastartoval. Pokud by zůstával otevřený při jízdě, tak by auto nešlo za plynem, protože pokud se nemýlím, tak se musí při akceleraci zavřít. Pokud by byl při startování nějak "málo" nedovřený, možná by to mohla být příčina. Jen mi je divné, že by to dělal nový EGR. Nechal si ho zresetovat přes VIDU? (originální diagnostika), pokud ne, tak to zkus. ikdyž si osobně myslím, že na 2.0D se při výměně kalibrovat nemusí...
Podle mě, to netěsnost nebude. Já jsem jednou zapomněl vrátit k EGRu to kovové těsnění a fungovalo to. Navíc to přesně v tom místě čudilo a smrdělo...
Co ta klapka? Jestli se nemýlím, tak spolupracuje s EGRem. Když se EGR otevře, tak by se klapka měla zavírat/zavřít. Při startování by měla být otevřená. Nemůže blbnout? Jde lehce? vede do ní podtlaková hadice od ventilu. Je ventil OK?
víc mě nenapadá, třeba jsem s radou úplně mimo mísu....
princip EGRu je, že přepouští už jednou spálenou směs zpět do sání. Snižuje to emise a rychleji se ohřívá motor.
Pokud by zůstával trvale otevřený/nedovřený při startování, tak by si vůbec nenastartoval. Pokud by zůstával otevřený při jízdě, tak by auto nešlo za plynem, protože pokud se nemýlím, tak se musí při akceleraci zavřít. Pokud by byl při startování nějak "málo" nedovřený, možná by to mohla být příčina. Jen mi je divné, že by to dělal nový EGR. Nechal si ho zresetovat přes VIDU? (originální diagnostika), pokud ne, tak to zkus. ikdyž si osobně myslím, že na 2.0D se při výměně kalibrovat nemusí...
Podle mě, to netěsnost nebude. Já jsem jednou zapomněl vrátit k EGRu to kovové těsnění a fungovalo to. Navíc to přesně v tom místě čudilo a smrdělo...
Co ta klapka? Jestli se nemýlím, tak spolupracuje s EGRem. Když se EGR otevře, tak by se klapka měla zavírat/zavřít. Při startování by měla být otevřená. Nemůže blbnout? Jde lehce? vede do ní podtlaková hadice od ventilu. Je ventil OK?
víc mě nenapadá, třeba jsem s radou úplně mimo mísu....
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 II D4204T
#3 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Děkuji za odpověď. Nebyl jsem na ten reset v autoriztovaném servisu, ale u známého a popravdě se přiznám, že nevím co za sw má - tvrdil, že reset proběhl v pořádku a ať auto pořádně projedu ať se naučí krajní polohy.
Každopádně jsem v sobotu sundal tu kovovou trubku mezi EGR ventilem a škrtící klapkou, pročistil jí. Více jsem si pohrál i s následným nasazením, aby třeba nebylo někde přiskříplé těsnění.
Pak jsem si musel ještě prodloužit golu, abych zkusil přetáhnout ten šroub, který má na pikatchu přístup ( ten spodní mezi chladičem a EGR ) a o dobrých 3/4 otáčky jsem ho dotáhl.
Podtlakové hadice jsem kontroloval a zdá se být vše v pořádku.
Škrtící klapka nejeví taky známky přidrhávání.
Nicméně tento proces vedl ke zdárnému konci. Nevím, co nakonec pomohlo, ale startuji bez problémů "ťuk, ťuk" , už jen doufám, že se to neobjeví.
PS. starej egr se mechanicky nevracel do své krajní polohy " zavřeno " a zůstával cca. 2 mm viset.
Každopádně jsem v sobotu sundal tu kovovou trubku mezi EGR ventilem a škrtící klapkou, pročistil jí. Více jsem si pohrál i s následným nasazením, aby třeba nebylo někde přiskříplé těsnění.
Pak jsem si musel ještě prodloužit golu, abych zkusil přetáhnout ten šroub, který má na pikatchu přístup ( ten spodní mezi chladičem a EGR ) a o dobrých 3/4 otáčky jsem ho dotáhl.
Podtlakové hadice jsem kontroloval a zdá se být vše v pořádku.
Škrtící klapka nejeví taky známky přidrhávání.
Nicméně tento proces vedl ke zdárnému konci. Nevím, co nakonec pomohlo, ale startuji bez problémů "ťuk, ťuk" , už jen doufám, že se to neobjeví.
PS. starej egr se mechanicky nevracel do své krajní polohy " zavřeno " a zůstával cca. 2 mm viset.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 II D4204T
#4 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Edit. Tak dnes z 5 startů jeden nepovedený, kdy v 500 otáčkách klepal, v tu chvíli nereaguje na přidání plynu nic, prostě se trápí v 500 ot. a musím ho chcípnout. Jediná změna, že už nekouří.
Už fakt nevim, kdyby to nemělo spojitost s egr ventilem, tak by ty 4 měsíce , co byl egr zaslepený alespoň někdy zazlobilo, ale byl úplný klid.
Už fakt nevim, kdyby to nemělo spojitost s egr ventilem, tak by ty 4 měsíce , co byl egr zaslepený alespoň někdy zazlobilo, ale byl úplný klid.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 35
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: SVK
- Vůz: Ford S-max 2.5T
#5 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Skus odpojiť podtlakovu hadičku na skrtiacej klapke na saní. Zaslep ju nech ti neunika podtlak. A vyskúšaj. Mne to pomohlo. Solenoid co zatvara klapku nepúšťal podtlak a pomaly ju stále zatvaral az motor strácal otáčky a vykon. Žiadne chyby to nehlasilo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 II D4204T
#6 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Děkuji za radu. Zkusím pokud se problém znovu objeví. Jezdím nyní 7 dní bez problémů, po výměně toho EGR ventilu mě trápily pouze ty starty, které " ťuk, ťuk " už teď taky nezlobí, nevím jestli si to sedlo, ale zatím pohoda.
Zkusím preventivně projít tu hadičku a případně jí vyměnit, mám k dispozici " kilometry" hadiček od Festa do 6 barů, tak si s tím pohraju
Zkusím preventivně projít tu hadičku a případně jí vyměnit, mám k dispozici " kilometry" hadiček od Festa do 6 barů, tak si s tím pohraju
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13068
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Festo je naprd. Ohřeje se od motoru a podtlak ho vcucne, není dělané na takové teploty. Dej radši normální hadičku, nebo silikonovou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 II D4204T
#8 SOS - S40 II, 2.0D 100 kw, klepání v 500 otáčkách u startu
Fuuha, měl jsem je na golfu a bez problémů, ale ok, nechám si poradit a radši tam dám, co tam má být
Dík
Dík
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 843 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od BRESSER
-
- 2 Odpovědi
- 422 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od norcofiala
-
- 2 Odpovědi
- 613 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spy
-
- 3 Odpovědi
- 455 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 2 Odpovědi
- 500 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej