Filtr pevných částic do TDI

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#1 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Basstl »

Má někdo zkušenosti s instalací DPF na TDI (P80)?
Narazil jsem na tohle, ale nemám představu jestli a jak to bude reálně fungovat.
https://www.highperformanceparts.cz/univerzalni-sportovni-filtr-pevnych-castic-dpf-redback.95671
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#2 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Zajsoft »

No me to zaujalo i s CATem, kdyz si to uz nekam daval tuhle.
Kdyz sem nadhodil, ze by se mi to libilo na D24, tak se prislo s dobrou myslenkou, ze DPF je asik delany na mensi saze, nez jaky D24 produkuje, takze by ho clovek asik rychle ucpal...
Ale rad si poslechnu nazory, jeste lepe pokud do toho nekdo realne vidi... :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#3 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od jirkaTDI »

Němci tyhle věci hodně dávají, aby dostali zelenou emisní plaketu. Ne teda zrovna toto, spíš tzv. Cityfilter od HJS, který má homologaci. Dělá se buď univerzální filtr samotný, nebo univerzální filtr i s katalyzátorem v jednom obalu a pak i celá downpipe na konkrétní auto. Tu poslední možnost mám na svý D5 jako dědictví po předchozím majiteli z německa. Funguje to výborně, auto vůbec nekouří a "regeneruje" se to pouze tak, že když auto proženeš, tak se to vyfouká ven, ale ani tehdy to nikdy není černá mlha, většinou to není viditelné vůbec, nebo jen chvilková lehká mlha (ale to jen tehdy, pokud se s autem jezdilo dlouho po městě na malou zátěž).

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od hajnej »

Není to úplně k tématu, ale včera jsem jel za VW T4 nejspíš s motorem 2,5TDI tudíž identický. Valil to úplně stejně rychle jako já, kopec, zrychlování no čuměl jsem.
Ale proč to píšu - vůbec mu to nekouřilo. Ale fakt vůbec. Třeba měl DPF :) .
Naposledy upravil(a) hajnej dne 03 lis 2020 07:59, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Ondra. »

nebo prostě jen měl vstřiky a čerpadlo v cajku, easy byznys :)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#6 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Basstl »

Taky mám vstřiky čerpadlo v cajku, ale úplně bez kouře to teda nejede. :)
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Ondra. »

tak je to čipem :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#8 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od jirkaTDI »

2.5TDI s obtokovým turbem si vždy zakouří, než se roztočí turbo, i když je vše OK. T4 mělo i 111 kW verzi, která má VGT turbo, proto nekouří.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#9 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od outdoor »

já ho tam nejspíš mám původem z Německa, mám TDI a zelenou německou nálepku , musím uznat, že to moc nehulí, ale mám to i lehce chipované. jsou situace, když to člověk prožene, tak nějaký ten dým taky vyletí

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#10 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Zeb »

Nevíte jak je těžké naroubovat to VGT turbo? Lineárnější náběh zátahu by se mi na TDI hrozně moc líbil...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#11 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Tarkin »

Řeším to samé v jiným vlákně, svoje TDI pravděpodobně nechám předělat na GARRETT 753959-5005s, což je GT2260V s VNT regulací.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Urvanej »

Filtr DPF se do TDi běžně dával jako dodělávka. Nefunguje to moc dobře, to auto potom ani moc nejede, ale zase to nehulí. Nicméně ta přestavba nebyla nic levnýho, mam pocit, že sem viděl cenovku řádově 100kKč, ale to už je několik let a od tý doby ty filtry stojí výrazně míň a některý i fungujou :-D
A to VGT turbo naroubovat na TDi bude sranda, ta řj co bude naklápět lopatky nebude nic levnýho, ale pokud umíš s arduinem, tak by to mohla být tisícikorunová položka. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od peter cz »

Jednotka k ovládání VGT je sranda https://www.tuning-diesels.com/store/DIGIBOOSTER-c21487243 ale místní tdi ladiči to prý umí i bez :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#14 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Petrp »

Tak jestli to mistni ladici umi za "hubicku", pripadne hubu, tak se stavim do řady jako prvni... Nechci zanovni lehce zajety vuz s pouhymi 394 xxx tisic poslat do kopriv jen proto, ze se s tim nekdo na STK nechce patlat a opakovat, a vyzeneme me smer Kovohute (Jsou 500 metru od me STK :-)
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 443
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#15 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od quaero »

jirkaTDI píše: 03 lis 2020 00:25 Němci tyhle věci hodně dávají, aby dostali zelenou emisní plaketu. Ne teda zrovna toto, spíš tzv. Cityfilter od HJS, který má homologaci. Dělá se buď univerzální filtr samotný, nebo univerzální filtr i s katalyzátorem v jednom obalu a pak i celá downpipe na konkrétní auto. Tu poslední možnost mám na svý D5 jako dědictví po předchozím majiteli z německa. Funguje to výborně, auto vůbec nekouří a "regeneruje" se to pouze tak, že když auto proženeš, tak se to vyfouká ven, ale ani tehdy to nikdy není černá mlha, většinou to není viditelné vůbec, nebo jen chvilková lehká mlha (ale to jen tehdy, pokud se s autem jezdilo dlouho po městě na malou zátěž).
JJ, je to tak. Koukal jsem po D5 120kW z Reichu a skoro všechny měli filtr. Každopádně díky za doplňující info.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#16 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od kamov »

hajnej píše: 03 lis 2020 07:49 Není to úplně k tématu, ale včera jsem jel za VW T4 nejspíš s motorem 2,5TDI tudíž identický. Valil to úplně stejně rychle jako já, kopec, zrychlování no čuměl jsem.
Ale proč to píšu - vůbec mu to nekouřilo. Ale fakt vůbec. Třeba měl DPF :) .
Nemusel mat dpf, mam S70 tdi a tiez mi to vobec nedymi, pritom vsetko povodne, auto ma 500 000 km :D
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#17 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Basstl »

Nevěřím že "vobec nedymi".
Každý 2,5TDI kouří. I když bylo nový z fabriky.
V zátěží, v kopci, pod plným plynem. Pokud je všechno v pořádku a dobře seřízený, tak jen krátce.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: praha západ :-)
Vůz: V70 1998 & XC70 2008

#18 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Petrp »

Kdyz jsem so ztezoval, ze mánevr "chobotnice" ( v pripade ohrozeni pridej plnej plyn a zmiz v oblaku koure) je na muj vkus moc casty, tak mi nejmenovany Volvoguru (zdravim Davida P.) rekl, ze TDI je zkratkaTen Dym Ignoruj.... Co by clovek chtel od motoru z konce osmdesatek... Takze tak, ale unie nezahali, premysli, co by zakazala, a mam si misto toho koupit FAbia 1,O BituTirbo jednovalec?
_________________
Volvo V70 2.5 TDI 1998 Hnusák
Volvo XC 70 2.4 2008 Elvíra
Volvo 745 2,3 1987 Sabaton

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od raolsa »

Ne biturbo, ale quatroturbo a ty turba bude roztáčet elektromotor. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#20 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Zajsoft »

No uz sem po el. turbu(tj. je roztaceny el. motorem namisto vyfukovych plynu) pokukoval, ale aby melo nejakou slusnou ucinnost/tlak/prutor, tak od 1kEUR nahoru...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#21 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od kamov »

Basstl píše: 04 lis 2020 22:22 Nevěřím že "vobec nedymi".
Každý 2,5TDI kouří. I když bylo nový z fabriky.
V zátěží, v kopci, pod plným plynem. Pokud je všechno v pořádku a dobře seřízený, tak jen krátce.
Zasa ked sa motam 50 km po meste, potom mu dam napit na okreske, tak z neho vyjebe bordel, ale potom uz nic, ani pod zatazou do kopca nedymi. Auto bolo firemne, jazdilo do 400 000 hlavne dialnice, co ho mam ja tak akurat menim olej po 10 000 km, jazdim furt nad 1600 ot a sem tam dam vif, alebo petrolej s olejom.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#22 Filtr pevných částic do TDI

Příspěvek od Basstl »

Je opravdu naivní si myslet, že z výfuku nic nejde.
Když sedíš za volantem, tak si všimneš jen opravdu velkýho kouře, kterej je, jak píšeš, " potom mu dam napit na okreske, tak z neho vyjebe bordel".
Posaď někdy za volant někoho jinýho a jeď za ním v závěsu. Možná se budeš divit. :D
Je to vlastnost toho motoru a zabránit tomu jde právě jen DPF filtrem, možní i jiným turbem.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“