Zdravím,
244 D6 89´
asi týden zpět mi začaly náhodně nefungovat světla. Když jsem (se zapnutým zapalováním/nastartovaným motorem) zmáčkl brzdu, rozsvítil se levý blinkr a postupně během 1vteřiny klesla "zářivost" na cca 50%. (Na palubce i světla vzadu). Brzda se zapnutým blinkrem- zrychleně blikal a problikávala i brzdovka. (ale blinkry opět nezhasly uplně- blikaly 50%-100%-50%-100%...). Jelikož to něják fungovalo, myslel jsem že je problém se zemí/kontaktem. Všechny kontakty jsem zkontroloval, očistil, přejel kartáčem. To samé se zemí. V brzdovce byla na dně vrstvička ledu/vody, nedosahovala na žárovku- vyčistil jsem, nechal vyschnout. Problém stále přetrvával. Nakonec přestaly brzdovky svítit uplně. Žárovky jsou vpořádku.
Dostal jsem radu, že by to mohlo být v "relé" pro kontrolu žárovek, že to způsobuje kde jaké bordely a problémy podobné těm mým. Našel jsem si nějáké schémata (https://www.davebarton.com/pdf/bulbfailure86-93.pdf) a zkusil proměřit "co je s čím průchozí" pomocí ohmmetru. Vše je průchozí přesně podle obrázku krom jediného rozdílu- piny 5 a 8 (5- brzdovky, 8- zem) jsou mezi sebou průchozí. Nemám tušení, zda to znamená, že je to "relé" špatné, nebo jsem jen zbytečně proměřoval věci. Kdyby se našel někdo kdo by věděl po čem pátrat dál, budu rád za každou radu.
Díky!
Problém se světly 244
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
Problém se světly 244
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4877
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Problém se světly 244
bude to dělat podle mě policajt prasklých žárovek, takové kulaté skororelé co visí někde nad pedálama
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Problém se světly 244
Samá voda hošani... Zadní světlo nemá kostru - počítám, že je problém v rohovém konektoru (ten, který se nasazuje přímo na přehnutou vodivou folii.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
Problém se světly 244
standa píše:Samá voda hošani... Zadní světlo nemá kostru - počítám, že je problém v rohovém konektoru (ten, který se nasazuje přímo na přehnutou vodivou folii.
Jak to že nemá kostru? :O Já jsem myslel, že z toho tištěného spoje je právě tažená kostra na kastlu hned vedle světla tenkým černým drátkem
Jinak ten spoj jsem taky kontroloval, čistil, dohýbal drátky v konektoru aby měli větší tlak... Ruku do ohně za to nedám, ale myslím si, že by měl být vpořádku.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Problém se světly 244
Přerušovač blinkrů bliká rychleji tehdy, když je odběr proudu menší než 2x21W (boční blinkr a indikaci zanedbáme). Menší odběr zapříčiní třeba prdlá žárovka, nebo dobrá žárovka kostřená přes jiné žárovky.
Kouskem drátu propoj kalíšek žárovky blinkru s kastlí a uvidíme.
Na ten kostřicí drátek jsem zapoměl - odvolávám konektor.
Taky můžeš přijet, už jsi u mě byl...
Kouskem drátu propoj kalíšek žárovky blinkru s kastlí a uvidíme.
Na ten kostřicí drátek jsem zapoměl - odvolávám konektor.
Taky můžeš přijet, už jsi u mě byl...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
Problém se světly 244
Zkusím drátek a když nic nevymyslím sám, asi mi nezbude než se s tebou domluvit a přijet.standa píše: Kouskem drátu propoj kalíšek žárovky blinkru s kastlí a uvidíme.
Taky můžeš přijet, už jsi u mě byl...
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
Problém se světly 244
Tak se ukazuje, že kostření je svatá pravda. Drátkem, od žárovky jsem to ukostřil a vše blikalo jak má. Vzal jsem domů celé světlo a zjistil, že někde napůl cesty mezi kostrou od blinkru, mlhovky a jedné z obrysovek se "přelomil" ten "plošný spoj" či jak to nazvat (ale jen vnitřně- na první pohled vše drželo pohromadě). Řešení se našlo polopatické- použít dírku v "plošném spoji" na druhé straně světla k ukostření. Zítra to namontuji a uvidí se, co dále je a není fungující.standa píše:Přerušovač blinkrů bliká rychleji tehdy, když je odběr proudu menší než 2x21W (boční blinkr a indikaci zanedbáme). Menší odběr zapříčiní třeba prdlá žárovka, nebo dobrá žárovka kostřená přes jiné žárovky.
Kouskem drátu propoj kalíšek žárovky blinkru s kastlí a uvidíme.
.
Děkuji za radu!
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
Problém se světly 244
Blinkry už fungují jak mají, nic neproblikává, bylo to tím kostřením, ale brzdovky stále nefungují.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
Problém se světly 244
Tak páč do zadních lamp už asi rok chcandilo (je jim 6 let skandix, hmm...), po myčce dycky akvárko, čočky vodloupnutý, já furt jestli provrtat, votmelit, nakonec vyhrál muj universal tool, anóbrž průhledná lepenka. No tak jsem je dneska konečně vyměnil. Jen to po sestavení svítilo celej spodek furt i na mlhovky, a to i s kolíbkou na palubce v poloze off. Dyxem je koupil v kompletu, jen nandat a nacvaknout konektor, tak co je? Nakonec na kámovo popud courat po žilkách mm po mm a šilhat u toho na ten starej. A ejhle, ten tišťák v těch novejch byl nedobře procvaklej, i.e. nepřerušenej v takovym tom kroužku u jednoho toho bajonetku. No a tudma to tam jak vidnozřiti teklo, ty kilovolty s megawattama. Takže nůžtičkama prošmiknout dle tišťáku starýho a habemus papam!
P.S. Díkes Zajsoft za distanční asistenci.
P.P.S. Nechcete někdo výsledek úklidu - zdarma (za jedno pivo někdy) airfilter Champion do kromobyčejných legend typu 240 ropák 2.0/2.4? Je to samosebou i do nějakejch těch audin 100/200, VW, eventuelně do kamen...
P.S. Díkes Zajsoft za distanční asistenci.
P.P.S. Nechcete někdo výsledek úklidu - zdarma (za jedno pivo někdy) airfilter Champion do kromobyčejných legend typu 240 ropák 2.0/2.4? Je to samosebou i do nějakejch těch audin 100/200, VW, eventuelně do kamen...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4877
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Problém se světly 244
penku jak je to s těma světlama, tebe nějaký zbyly ?? já nějaký uživim, že do nich chcá mi nevadí, já v dešti nejezdim
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
Problém se světly 244
Hej, jsou hezký, nepoškrábaný, vyceň se do SZ a jsou tvoje.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé