Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#1 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Zdarec, chtěl bych vyměnit zadní tři žhavky na D24TIC, lze sundat a nandat (zaaretovat) vstřikovací čerpadlo tak abych nemusel nastavovat předvstřik atd? A ještě by mě zajímalo přetěsňoval ho někdy někdo pro případ že se u toho stejně rozladí ?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#2 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Zaaretovat nejde. Čtvrtá a pátá jsou v pohodě i s čerpadlem, šestá se při troše snahy taky dá (časově je to tak na stejno jako sundat čerpadlo).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#3 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
To jako fakt ? ale to potřebuju ruce malých čínských dětí abych se tam dostal u mě je takový držák čerpadla a absolutně nevím ani co tam strčit za nářadípeter cz píše:Zaaretovat nejde. Čtvrtá a pátá jsou v pohodě i s čerpadlem, šestá se při troše snahy taky dá (časově je to tak na stejno jako sundat čerpadlo).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#4 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Sesta zhavicka jde vyndat bez sundavani cerpadla. Pokud jsi osminoha chobotnice vyucena u VW, hrave to zvladnes. V drzaku cerpadla je pro tento ucel otvor, je potreba si pouze obstarat vhodny vercajk a trosku improvizovat
Sundat cerpadlo a zpetne ho tam vratit bez nutnosti opetovneho nastavovani jde, ale je to ponekud porod, pricemz se nesmis ridit oficialnim navodem
V rychlosti se to da udelat nasledovne:
1) Pootocit motorem az do momentu, nez zapadne aretacni kolik mezi kolo cerpadla a drzak.
2) Oznacit si polohu remenu na obou kolech, tj. jak na vacce, tak na cerpadle (jistota je jistota).
3) Oznacit si polohu cerpadla vuci drzaku.
4) Povolit kolo cerpadla, vyndat aretacni kolik a stahnout kolo dolu i s remenem (na rozdil od kola na vacce je to na cerpadle aretovane vuci pootoceni woodruffovym perem).
5) Povolit tri srouby, ktere drzi samotne cerpadlo v drzaku a vytahnout ho ven.
Zpetna montaz je malinko vice o nervy, neb musis:
1) Vratit cerpadlo na misto a chytit ho zpet zminenymi tremi srouby, ktere ale nesmis dotahnout - s cerpadlem musi jit otacet.
2) Soucasne nasadit zpet kolo cerpadla zaroven s remenem (podle rysek, ktere jsi si predtim oznacil), coz je ponekud obtizne, neb aby ti vse zapadlo jak ma, budes muset trosku pootacet s cerpadlem a pomalicku dotahovat kolo cerpadla, cimz se zaroven napina remen. Nedotahuj kolo uplne, by sis neotocil motorem!
3) Vrazit zpet do kola cerpadla aretacni kolik (mel by sednout jak "prdel na hrnec")
4) Nastavit cerpadlo vuci drzaku zpet na rysky a finalne dotahnout vsechny tri srouby, ktere ho drzi.
5) Dotahnout kolo cerpadla na predepsany moment a vytahnout aretacni kolik.
Snad jsem na nic nezapomnel.
Osobne bych volil variantu "chobotnice" a na cerpadlo nesahal
Sundat cerpadlo a zpetne ho tam vratit bez nutnosti opetovneho nastavovani jde, ale je to ponekud porod, pricemz se nesmis ridit oficialnim navodem
V rychlosti se to da udelat nasledovne:
1) Pootocit motorem az do momentu, nez zapadne aretacni kolik mezi kolo cerpadla a drzak.
2) Oznacit si polohu remenu na obou kolech, tj. jak na vacce, tak na cerpadle (jistota je jistota).
3) Oznacit si polohu cerpadla vuci drzaku.
4) Povolit kolo cerpadla, vyndat aretacni kolik a stahnout kolo dolu i s remenem (na rozdil od kola na vacce je to na cerpadle aretovane vuci pootoceni woodruffovym perem).
5) Povolit tri srouby, ktere drzi samotne cerpadlo v drzaku a vytahnout ho ven.
Zpetna montaz je malinko vice o nervy, neb musis:
1) Vratit cerpadlo na misto a chytit ho zpet zminenymi tremi srouby, ktere ale nesmis dotahnout - s cerpadlem musi jit otacet.
2) Soucasne nasadit zpet kolo cerpadla zaroven s remenem (podle rysek, ktere jsi si predtim oznacil), coz je ponekud obtizne, neb aby ti vse zapadlo jak ma, budes muset trosku pootacet s cerpadlem a pomalicku dotahovat kolo cerpadla, cimz se zaroven napina remen. Nedotahuj kolo uplne, by sis neotocil motorem!
3) Vrazit zpet do kola cerpadla aretacni kolik (mel by sednout jak "prdel na hrnec")
4) Nastavit cerpadlo vuci drzaku zpet na rysky a finalne dotahnout vsechny tri srouby, ktere ho drzi.
5) Dotahnout kolo cerpadla na predepsany moment a vytahnout aretacni kolik.
Snad jsem na nic nezapomnel.
Osobne bych volil variantu "chobotnice" a na cerpadlo nesahal
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 891
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#5 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
6tá lze vyměnit, ač jsem tomu sám nevěřil. Nejvíc se mi osvědčilo vyskočit si na hrnce tlumičů a operovat shora (tzv. být nad věcí ). jo nemám zrovna nejmenší ruce...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#6 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#7 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Pan Klobouk píše:No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.
A odkud ti ta nafta chčí?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#8 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
To vůbec netuším je to celý zeblitý, ale řekl bych že od někud zhora čerpadlaimrija píše:Pan Klobouk píše:No díky do rady, nejdřív to zkusím bez sundání toho čerpadla. A nicméně mne to stejně nemine bude potřebovat přetěsnit protože z něj chčije nafta. Takže pokud znáte motoráře kterej by to chtěl přetěsňovat dejte vědět protože já asi nebudu mít tolik času se stím dělat.
A odkud ti ta nafta chčí?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#9 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Rádo teče třeba futro kolem hřídelky plynu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#10 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
ono to takl i vypadá co tam je nějaké gufero ?peter cz píše:Rádo teče třeba futro kolem hřídelky plynu.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#11 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Bronzový ložisko a na hřídelce o-kroužek.
https://thosbryant.wordpress.com/2014/11/13/volvo-d24t-bosch-ve-injection-pump-re-seal/
https://thosbryant.wordpress.com/2014/11/13/volvo-d24t-bosch-ve-injection-pump-re-seal/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#12 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
super odkaz dík A koukám že mi na tom chybí nějaký díly oproti tomu na obrázkupeter cz píše:Bronzový ložisko a na hřídelce o-kroužek.
https://thosbryant.wordpress.com/2014/11/13/volvo-d24t-bosch-ve-injection-pump-re-seal/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#13 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#14 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Aha že zrovna v americe a ten váleček na studený starty byl taky jen u US verzí?Sergej píše:Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#15 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Nie, ten je vzdy. Ale kedze sa dost kazi, tak sa nahradzuje lankom napriklad.Pan Klobouk píše:Aha že zrovna v americe a ten váleček na studený starty byl taky jen u US verzí?Sergej píše:Na obrazku je US verzia cerpadla s eko ficurami, co sa u nas nevyskytovali.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 891
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#16 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
už se zase dá zakoupit nový
já s TICem jezdim denně a za 6let se nepokazil ani jednou a to nevím, jak dlouho už tam sloužil před tím
já s TICem jezdim denně a za 6let se nepokazil ani jednou a to nevím, jak dlouho už tam sloužil před tím
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#18 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
No, hlavne ze je tam egr
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 891
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#19 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Přesně to mě napadlo taky
Mohl bys prosím vyfotit jak to vypadá s hadicema vpravo od termostatu?
Mohl bys prosím vyfotit jak to vypadá s hadicema vpravo od termostatu?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#20 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Zdar, vyfotim to odpoledne jinak chtel bych podekovat za rady povedlo se mi ty zhavky vymenit a startuju na 6valcu konecne! bez sundani cerpadla ale musel jsem sundat palivove vedeni aby bylo vice mista na ruce, byl to ale totalni vomrdvityjan píše:Přesně to mě napadlo taky
Mohl bys prosím vyfotit jak to vypadá s hadicema vpravo od termostatu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Na konci světa
- Vůz: 940 D24TIC
#21 Demontáž vstřikovacího čerpadla D24TIC (výměna žhavek)
Tady jsou ty detajlnější fotky jak jste chtěli ale už vim asi proč je to jiný mluvil jsem z předchozím majitelem a motor by měl být z VW LT
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek