Zná někdo tento typ olejů? Nedal by se normálně užívat v osobácích?
https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-castrol-vecton-long-drain-e6-e9-10w-40-5l_203482.html?gclid=Cj0KCQjwxMjnBRCtARIsAGwWnBNDTYz_e_VRZRQwRr_Qf_vtInBgXBJCIZt1zN18f0jwO4qraLkcYoQaAgMEEALw_wcB
Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9880
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#1 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#2 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
Jezdím něco podobného ale od Shellu odjakživa a nikdy žádný problém momentálně Rimula R5 10W30hajnej píše:Zná někdo tento typ olejů? Nedal by se normálně užívat v osobácích?
https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-castrol-vecton-long-drain-e6-e9-10w-40-5l_203482.html?gclid=Cj0KCQjwxMjnBRCtARIsAGwWnBNDTYz_e_VRZRQwRr_Qf_vtInBgXBJCIZt1zN18f0jwO4qraLkcYoQaAgMEEALw_wcB
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
#3 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
Oleje na nakladaky maju iny aditivacny balik, hlavne co sa tyka zvladania vyssieho najazdu km, motoru osobaku to nemusi dlhodobo vyhovovat.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#4 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
karelvolvo : řidič C/C+E z profese ?
Na Rimule známej přidřel vačky na obyčejném TDI. Ať si říká kdo chce co chce, tak běžný 10-12L motor z náklaďáku se prakticky nikdy nedostane nad 2200ot/min s tím, že jeho běžné pole je od cca 500 volnoběhu po 1600ot. (alespoň u neretardovaného řidiče), do kopce vyjímečně 1800 a s bržděním motorovkou okolo těch 2000-2200 maximálně.
Takže ano, ten olej je stavěnej na dlouhý proběh. Ale je to s otazníkem. Protože ten 10-12L motor má náplň cca +/- 45L !!!!! Tedy poměrově to nevychází ani přepočtem na osobák, kde berme v potaz objem 2.0L jako průměr a náplň 5,5L. Tedy pokud by svůj objem při tomto poměru zvětšil na 10L, bylo by tam 27,5L oleje. Což je +/- o 15-20L méně, než ten ekvivalent v náklaďáku.
Zkrátka a dobře, ten olej v náklaďáku nevydrží tolik jenom proto, že to není zmetek, ale hlavně proto, že je ho tam obrovská zásoba a tím pádem degraduje pomaleji.
Navíc v osobáku do 2000otáček jezdit nebudeš.
Já VŘELE nedoporučuju používat náklaďákové oleje v osobních autech. Takový olej od Esmoilu, což je bývalé elmi dobře známé ESSO s názvem TIGROL udělá určitě lepší službu a je i levnější. U nás ve městě to odebírá i autorizovaná Škodovka a normálně to lije do aut po záruce při výměnách. A bez obtíží. 5w30 se mi moc na Common Railu nezdál (ale motor mě v hajzlu 2 vstřiky, špony v oleji už předtím a 312 najeto), ale například obyčejná 10w40 od Tigrolu mi na Megane 1.9D 47kw tak brutálně zklidnila motor (tam je 10w40 předepsaných pro rejpaly...) že jsem nechápal. Předtím tam byl nějaký Agip (neosvědčil se mi už u 4aut-nonstop mi to tam lil mechanik, tak už tam nejezdím = VŘELE nedoporučuju AGIP - brutální spotřeba oleje, samozřejmě to dýmilo jak dýmovnice atd.) a mlátilo to na vačkách (hydroštel) a všechno špatně...Po Tigrolu klid.
Na Rimule známej přidřel vačky na obyčejném TDI. Ať si říká kdo chce co chce, tak běžný 10-12L motor z náklaďáku se prakticky nikdy nedostane nad 2200ot/min s tím, že jeho běžné pole je od cca 500 volnoběhu po 1600ot. (alespoň u neretardovaného řidiče), do kopce vyjímečně 1800 a s bržděním motorovkou okolo těch 2000-2200 maximálně.
Takže ano, ten olej je stavěnej na dlouhý proběh. Ale je to s otazníkem. Protože ten 10-12L motor má náplň cca +/- 45L !!!!! Tedy poměrově to nevychází ani přepočtem na osobák, kde berme v potaz objem 2.0L jako průměr a náplň 5,5L. Tedy pokud by svůj objem při tomto poměru zvětšil na 10L, bylo by tam 27,5L oleje. Což je +/- o 15-20L méně, než ten ekvivalent v náklaďáku.
Zkrátka a dobře, ten olej v náklaďáku nevydrží tolik jenom proto, že to není zmetek, ale hlavně proto, že je ho tam obrovská zásoba a tím pádem degraduje pomaleji.
Navíc v osobáku do 2000otáček jezdit nebudeš.
Já VŘELE nedoporučuju používat náklaďákové oleje v osobních autech. Takový olej od Esmoilu, což je bývalé elmi dobře známé ESSO s názvem TIGROL udělá určitě lepší službu a je i levnější. U nás ve městě to odebírá i autorizovaná Škodovka a normálně to lije do aut po záruce při výměnách. A bez obtíží. 5w30 se mi moc na Common Railu nezdál (ale motor mě v hajzlu 2 vstřiky, špony v oleji už předtím a 312 najeto), ale například obyčejná 10w40 od Tigrolu mi na Megane 1.9D 47kw tak brutálně zklidnila motor (tam je 10w40 předepsaných pro rejpaly...) že jsem nechápal. Předtím tam byl nějaký Agip (neosvědčil se mi už u 4aut-nonstop mi to tam lil mechanik, tak už tam nejezdím = VŘELE nedoporučuju AGIP - brutální spotřeba oleje, samozřejmě to dýmilo jak dýmovnice atd.) a mlátilo to na vačkách (hydroštel) a všechno špatně...Po Tigrolu klid.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#5 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
A kolik se točí turbo v kamionu !!!! Na tyto oleje mám v polovolvu kde je motor renault najeto za 19 roků 530 tkm a nevím o něm na D5-ce 150 tkm nevěřím předraženým vodičkám !! Opravuji kamiony 30 let a kdysi mi nějaký olejový specialista řekl že s olejem do kamionu chybu neudělám a že jsem jich zkusil Fuchs, Aral, Mobil, OMW, posledních asi osum let Shell
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 637
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
- Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
- Bydliště: VRZČ
#6 Castrol VECTON Long Drain E6/E9 10W-40
Ne, že bych nějak u Tdi řešil specifikace a co kam má patřit, ale v tomhle s Karlem souhlasim... červená už 3 roky nejezdí na nic jiného, než olej do Scanie a chroupá to velice dobře. Akorát se dodržuje interval 10tkm...nikdy s tím problém nebyl. Do D5 nevim, jestli bych to nalil, ale u Tdi se toho vůbec nebojim. A evidentně to krásně chroupe i ta D5...nikdy bych to nenalil do 740, ale tam už jsme u benzínu a trochu jiném autě. U nafty myslim v pohoděkarelvolvo píše:A kolik se točí turbo v kamionu !!!! Na tyto oleje mám v polovolvu kde je motor renault najeto za 19 roků 530 tkm a nevím o něm na D5-ce 150 tkm nevěřím předraženým vodičkám !! Opravuji kamiony 30 let a kdysi mi nějaký olejový specialista řekl že s olejem do kamionu chybu neudělám a že jsem jich zkusil Fuchs, Aral, Mobil, OMW, posledních asi osum let Shell
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek