740 D24T Motor šejdrem

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#1 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od michalnavratil »

Vcelku v poklidu si zrychluju a najednou motor chcípne a rozsvítí se kontrolky. Zajedu si ke kraji. Nastartovat to jde, zní to docela normálně. Když se chcí rozjet tak to chcípne a škube to autem.

No a po tom co otevřu kapotu zjistím, že se motor rozhodl že už ho podélné uložení nebaví, a po vzoru novějších modelů by byl radši napříč. Celej je šoupnutej stranou. Na fotce je to docela vidět, jak je větrák vyoosenej, klíňák se dostal až k hadici chlazení kterou docela načal.

Je mi jasný že to asi jen tak nevyřeším sám, ale moje otázka je: Jak moc jsem v prdeli?

Dík!
Přílohy
IMG_7165.jpg
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#2 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od imrija »

A to je ten motor stále řádně přidělaný?
PS: jestli ti něco z toho auta zbyde, tak dej vědět, měl bych o spoustu dílů zájem :-D
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#3 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od michalnavratil »

imrija píše:A to je ten motor stále řádně přidělaný?
PS: jestli ti něco z toho auta zbyde, tak dej vědět, měl bych o spoustu dílů zájem :-D
Díky za optmismus :D To předpokládám bude kámen úrazu, někde asi přidělaný nebude.
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#4 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od imrija »

Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?

PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor :-) A našlo by se toho víc.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#5 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od michalnavratil »

imrija píše:Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?

PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor :-) A našlo by se toho víc.
Jo co jsem pochopil tak D24T moc nejsou, co...

Upřimně já nevim kde ten motor má uložení všude, to na svý starý V70 jsem věděl zpaměti... a nemůžu najít diagram. Až nebude mokro tak pod to vlezu a zkusim se podívat, asi bude jasněji pak... :Search:
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#6 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od SuGi »

michalnavratil píše:
imrija píše:Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?

PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor :-) A našlo by se toho víc.
Jo co jsem pochopil tak D24T moc nejsou, co...

Upřimně já nevim kde ten motor má uložení všude, to na svý starý V70 jsem věděl zpaměti... a nemůžu najít diagram. Až nebude mokro tak pod to vlezu a zkusim se podívat, asi bude jasněji pak... :Search:
Pošli VINko, mrknu se ti do VIDY
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#7 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od imrija »

Myslím, že pod to lézt nemusíš. Jestli mě paměť neklame (nemám 740 při sobě a nemůžu najít vhodné obrázky), tak jsou tam 2 hlavní silentbloky - uložení motoru. Takové dva špalky, každý na jedné straně. Vidět jsou i z vršku, ale na jedné straně ti ve výhledu může překážet turbo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#8 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

Motor drzi v predni casti na dvou silentblokach (po kazde strane motoru jeden). Vzadu nema nic, tam ho jisti prevodovka.
Podle meho Ti ulitnul bud sroub na silentbloku, pripadne se cely rozsypal.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

Zapomnel jsem dodat - silentbloky najdes na napravnici ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

Utrhaný silentbloky, nebo urezlá nápravnice. Ohni se a budeš vědět, je tam spousta místa a na všechno krásně vidět.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#11 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od michalnavratil »

A zlatého bludišťáka vyhrává...
Přílohy
IMG_7175.jpg
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

Silentbloky tohoto typu se dělaly dvoje, velký, na diesel, a malý na redblock. Dieselový má ve směru šteftu ještě výstupek, benzín ne.
A pak je ještě verze hydro, ta vypadá uplně jinak.
Řešení máš dvě, zkusíš to někde koupit nový, kučera určitě poradí, nebo někde jetý, ale tam bych se obával stavu a životnosti. I když u tech novejch to asi taky nebude žádná hitparáda. Já měnil tohle zavěšení za hydra, takže to někde musim mít.
Jo a vlastně máš ještě řešení to udělat jako jsem to udělal já, tzn. vyměnit komplet držáky na novější hydro-silentbloky, ale jedinej výsledek je, že silentblok pak nestojí 180Kč, ale 1800 a o malinko se utlumí přenášený vibrace.
Výměna je na chvíli, heverem přizvedneš motor a vyměníš. K tomu spodnímu šroubu se leze blbě, možná budeš muset sundat celej držák z nápravnice. Nic z toho ale neni nijak náročný na zručnost, jen se u toho trochu vyvztekáš.
PS: poprvé na závodech sme je likvidovali á 2h a ten poslední sme vyměnili odhadem za 3 minuty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

Akorát teda přemejšlim, jak ten posun může mít vliv na chcípnutí motoru, protože to je obyč mechanická stříkačka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#14 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od imrija »

No jo, ten je vysloveně Urvanej :crazy:


Chcípání taky nevím, ale umím si představit třeba přiškrcenou některou hadici. Začal bych vrácením motoru na své místo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#15 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:Akorát teda přemejšlim, jak ten posun může mít vliv na chcípnutí motoru, protože to je obyč mechanická stříkačka.
Kardanka mimo osu? Na volnobeh bezi jak ma, pri rozjezdu zaskube a chcipne ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#16 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od kolemjdouci »

se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.
_________________
škatule hejbej se

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#17 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od vityjan »

kolemjdouci píše:se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.

Co středový uložení kardanu? Mimo ty silentbloky motoru a špajzky - to je samozřejmě taky dobrý vyřešit...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#18 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

kolemjdouci píše:se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.
Presne tak, silentbloky v haji plus pravdepodobne stredove ulozeni kardanu jak pise vityjan. Az pojedes na Turnov, dej vedet a stav se - mam doma origo volvacke ulozeni kardanu na dvojku (nove) ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#19 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od kolemjdouci »

Olivíne díky, ale to si jako heretik nezasloužím, píšu sz :)
_________________
škatule hejbej se

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#20 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od kolemjdouci »

a protože bez fotek je topic bezcenný, jak říká klasik, tak doplním ilustrační obry:
takhle to nakonec s tím pukem dopadne
IMG_20190516_231850.jpg
IMG_20190516_231850.jpg (43.35 KiB) Zobrazeno 605 x
ale předtím se nakloní motor
IMG_20190516_232146.jpg
to je levá strana
IMG_20190516_232200.jpg
IMG_20190516_232200.jpg (88.78 KiB) Zobrazeno 605 x
a tohle pravá, viditelně horší
IMG_20190516_232247.jpg
IMG_20190516_232247.jpg (101.85 KiB) Zobrazeno 605 x
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

olivin píše:Kardanka mimo osu? Na volnobeh bezi jak ma, pri rozjezdu zaskube a chcipne ;-)
To ale nevysvětluje to první chcípnutí za jízdy. Bych se možná obával, že ty silentbloky jsou následek něčeho jinýho. Ale to se uvidí, až si motor narovná.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#22 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:To ale nevysvětluje to první chcípnutí za jízdy. Bych se možná obával, že ty silentbloky jsou následek něčeho jinýho. Ale to se uvidí, až si motor narovná.
Vychazim z toho, ze pokud je motor v predu takto bestialne posunuty ke strane, bude na tom vzadu za prevodovkou jeste hur. Muze se tim dostat kardanovy kriz na limit, pripadne se oprit o tunel kastle.
Resil jsem neco podobneho na Land Roveru, kam dal puvodi majitel jen o dva centimetry delsi houpacky na listova pera. I dva cm stacily k tomu, aby sel kriz na limit a kardanka se prestala volne otacet - pri zarazenem prednim nahonu to skubalo a bouchalo tak dlouho, dokud se nerozpadl cely kriz :-(
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

To vycházíš špatně, protože vzadu je uchycení převodovky "kousek" od kříže, takže řádově 5cm na silentblokách vidm jako max 1cm vzadu a to kříž na limit nedostane (vycházim z toho, že zadní kříž je stejný a ten cestuje +-20cm, přičemž rameno páky má cca dvojnásobný.
Ten případ co zmiňuješ s lanďákem je běžný, ale větší roli než změna pozice má natočení, který je optimální pro původní umístění, ale vyšším zdvihem se zároveň změní úhel. U offroadů celkem běžná chyba při liftingu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#24 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:To vycházíš špatně, protože vzadu je uchycení převodovky "kousek" od kříže, takže řádově 5cm na silentblokách vidm jako max 1cm vzadu a to kříž na limit nedostane (vycházim z toho, že zadní kříž je stejný a ten cestuje +-20cm, přičemž rameno páky má cca dvojnásobný.
Ten případ co zmiňuješ s lanďákem je běžný, ale větší roli než změna pozice má natočení, který je optimální pro původní umístění, ale vyšším zdvihem se zároveň změní úhel. U offroadů celkem běžná chyba při liftingu.
Jsi si jisty, ze tam nejaky silentblok pod prevodovkou jeste je? ;-) Pokud ano, je ma uvaha samozrejme spatna.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 740 D24T Motor šejdrem

Příspěvek od Urvanej »

Hele ten silentblok znám, měnil jsme ho už asi 5x. :bad:
Pokud umře, propadne se držák do díry, zespoda kouká šroub a je vidět pod autem (indikátor gumy v hajzlu), ale převodovka zustane na místě a auto začne brutálně přenášet resonance.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“