740 D24T Motor šejdrem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
#1 740 D24T Motor šejdrem
Vcelku v poklidu si zrychluju a najednou motor chcípne a rozsvítí se kontrolky. Zajedu si ke kraji. Nastartovat to jde, zní to docela normálně. Když se chcí rozjet tak to chcípne a škube to autem.
No a po tom co otevřu kapotu zjistím, že se motor rozhodl že už ho podélné uložení nebaví, a po vzoru novějších modelů by byl radši napříč. Celej je šoupnutej stranou. Na fotce je to docela vidět, jak je větrák vyoosenej, klíňák se dostal až k hadici chlazení kterou docela načal.
Je mi jasný že to asi jen tak nevyřeším sám, ale moje otázka je: Jak moc jsem v prdeli?
Dík!
No a po tom co otevřu kapotu zjistím, že se motor rozhodl že už ho podélné uložení nebaví, a po vzoru novějších modelů by byl radši napříč. Celej je šoupnutej stranou. Na fotce je to docela vidět, jak je větrák vyoosenej, klíňák se dostal až k hadici chlazení kterou docela načal.
Je mi jasný že to asi jen tak nevyřeším sám, ale moje otázka je: Jak moc jsem v prdeli?
Dík!
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#2 740 D24T Motor šejdrem
A to je ten motor stále řádně přidělaný?
PS: jestli ti něco z toho auta zbyde, tak dej vědět, měl bych o spoustu dílů zájem
PS: jestli ti něco z toho auta zbyde, tak dej vědět, měl bych o spoustu dílů zájem
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
#3 740 D24T Motor šejdrem
Díky za optmismus To předpokládám bude kámen úrazu, někde asi přidělaný nebude.imrija píše:A to je ten motor stále řádně přidělaný?
PS: jestli ti něco z toho auta zbyde, tak dej vědět, měl bych o spoustu dílů zájem
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#4 740 D24T Motor šejdrem
Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?
PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor A našlo by se toho víc.
PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor A našlo by se toho víc.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
#5 740 D24T Motor šejdrem
Jo co jsem pochopil tak D24T moc nejsou, co...imrija píše:Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?
PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor A našlo by se toho víc.
Upřimně já nevim kde ten motor má uložení všude, to na svý starý V70 jsem věděl zpaměti... a nemůžu najít diagram. Až nebude mokro tak pod to vlezu a zkusim se podívat, asi bude jasněji pak...
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 605
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#6 740 D24T Motor šejdrem
Pošli VINko, mrknu se ti do VIDYmichalnavratil píše:Jo co jsem pochopil tak D24T moc nejsou, co...imrija píše:Podíval bych se jak to vypadá u uložení motoru, to podle mě musí být na hadry, nebo není?
PS: Ne, fakt, moje sedmička by potřebovala... třeba pojízdnej motor A našlo by se toho víc.
Upřimně já nevim kde ten motor má uložení všude, to na svý starý V70 jsem věděl zpaměti... a nemůžu najít diagram. Až nebude mokro tak pod to vlezu a zkusim se podívat, asi bude jasněji pak...
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#7 740 D24T Motor šejdrem
Myslím, že pod to lézt nemusíš. Jestli mě paměť neklame (nemám 740 při sobě a nemůžu najít vhodné obrázky), tak jsou tam 2 hlavní silentbloky - uložení motoru. Takové dva špalky, každý na jedné straně. Vidět jsou i z vršku, ale na jedné straně ti ve výhledu může překážet turbo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#8 740 D24T Motor šejdrem
Motor drzi v predni casti na dvou silentblokach (po kazde strane motoru jeden). Vzadu nema nic, tam ho jisti prevodovka.
Podle meho Ti ulitnul bud sroub na silentbloku, pripadne se cely rozsypal.
Podle meho Ti ulitnul bud sroub na silentbloku, pripadne se cely rozsypal.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#9 740 D24T Motor šejdrem
Zapomnel jsem dodat - silentbloky najdes na napravnici
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 740 D24T Motor šejdrem
Utrhaný silentbloky, nebo urezlá nápravnice. Ohni se a budeš vědět, je tam spousta místa a na všechno krásně vidět.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
#11 740 D24T Motor šejdrem
A zlatého bludišťáka vyhrává...
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 740 D24T Motor šejdrem
Silentbloky tohoto typu se dělaly dvoje, velký, na diesel, a malý na redblock. Dieselový má ve směru šteftu ještě výstupek, benzín ne.
A pak je ještě verze hydro, ta vypadá uplně jinak.
Řešení máš dvě, zkusíš to někde koupit nový, kučera určitě poradí, nebo někde jetý, ale tam bych se obával stavu a životnosti. I když u tech novejch to asi taky nebude žádná hitparáda. Já měnil tohle zavěšení za hydra, takže to někde musim mít.
Jo a vlastně máš ještě řešení to udělat jako jsem to udělal já, tzn. vyměnit komplet držáky na novější hydro-silentbloky, ale jedinej výsledek je, že silentblok pak nestojí 180Kč, ale 1800 a o malinko se utlumí přenášený vibrace.
Výměna je na chvíli, heverem přizvedneš motor a vyměníš. K tomu spodnímu šroubu se leze blbě, možná budeš muset sundat celej držák z nápravnice. Nic z toho ale neni nijak náročný na zručnost, jen se u toho trochu vyvztekáš.
PS: poprvé na závodech sme je likvidovali á 2h a ten poslední sme vyměnili odhadem za 3 minuty.
A pak je ještě verze hydro, ta vypadá uplně jinak.
Řešení máš dvě, zkusíš to někde koupit nový, kučera určitě poradí, nebo někde jetý, ale tam bych se obával stavu a životnosti. I když u tech novejch to asi taky nebude žádná hitparáda. Já měnil tohle zavěšení za hydra, takže to někde musim mít.
Jo a vlastně máš ještě řešení to udělat jako jsem to udělal já, tzn. vyměnit komplet držáky na novější hydro-silentbloky, ale jedinej výsledek je, že silentblok pak nestojí 180Kč, ale 1800 a o malinko se utlumí přenášený vibrace.
Výměna je na chvíli, heverem přizvedneš motor a vyměníš. K tomu spodnímu šroubu se leze blbě, možná budeš muset sundat celej držák z nápravnice. Nic z toho ale neni nijak náročný na zručnost, jen se u toho trochu vyvztekáš.
PS: poprvé na závodech sme je likvidovali á 2h a ten poslední sme vyměnili odhadem za 3 minuty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 740 D24T Motor šejdrem
Akorát teda přemejšlim, jak ten posun může mít vliv na chcípnutí motoru, protože to je obyč mechanická stříkačka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#14 740 D24T Motor šejdrem
No jo, ten je vysloveně Urvanej
Chcípání taky nevím, ale umím si představit třeba přiškrcenou některou hadici. Začal bych vrácením motoru na své místo.
Chcípání taky nevím, ale umím si představit třeba přiškrcenou některou hadici. Začal bych vrácením motoru na své místo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#15 740 D24T Motor šejdrem
Kardanka mimo osu? Na volnobeh bezi jak ma, pri rozjezdu zaskube a chcipneUrvanej píše:Akorát teda přemejšlim, jak ten posun může mít vliv na chcípnutí motoru, protože to je obyč mechanická stříkačka.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#16 740 D24T Motor šejdrem
se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 881
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#17 740 D24T Motor šejdrem
kolemjdouci píše:se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.
Co středový uložení kardanu? Mimo ty silentbloky motoru a špajzky - to je samozřejmě taky dobrý vyřešit...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#18 740 D24T Motor šejdrem
Presne tak, silentbloky v haji plus pravdepodobne stredove ulozeni kardanu jak pise vityjan. Az pojedes na Turnov, dej vedet a stav se - mam doma origo volvacke ulozeni kardanu na dvojku (nove)kolemjdouci píše:se přidám. Občas ingot skáče, někdy při rozjíždění kopne. Motor je taky divně nakloněnej a silentbloky šejdrem. Zatím to neřeším, ale do budoucna budu muset. Ty puky jsou zjevně po smrti a drží to převodovka. Tim, si myslim, se přenáší na kardan větší síla, než by měla a vibruje to, případně chcípe.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#19 740 D24T Motor šejdrem
Olivíne díky, ale to si jako heretik nezasloužím, píšu sz
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#20 740 D24T Motor šejdrem
a protože bez fotek je topic bezcenný, jak říká klasik, tak doplním ilustrační obry:
takhle to nakonec s tím pukem dopadne ale předtím se nakloní motor to je levá strana a tohle pravá, viditelně horší
takhle to nakonec s tím pukem dopadne ale předtím se nakloní motor to je levá strana a tohle pravá, viditelně horší
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 740 D24T Motor šejdrem
To ale nevysvětluje to první chcípnutí za jízdy. Bych se možná obával, že ty silentbloky jsou následek něčeho jinýho. Ale to se uvidí, až si motor narovná.olivin píše:Kardanka mimo osu? Na volnobeh bezi jak ma, pri rozjezdu zaskube a chcipne
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#22 740 D24T Motor šejdrem
Vychazim z toho, ze pokud je motor v predu takto bestialne posunuty ke strane, bude na tom vzadu za prevodovkou jeste hur. Muze se tim dostat kardanovy kriz na limit, pripadne se oprit o tunel kastle.Urvanej píše:To ale nevysvětluje to první chcípnutí za jízdy. Bych se možná obával, že ty silentbloky jsou následek něčeho jinýho. Ale to se uvidí, až si motor narovná.
Resil jsem neco podobneho na Land Roveru, kam dal puvodi majitel jen o dva centimetry delsi houpacky na listova pera. I dva cm stacily k tomu, aby sel kriz na limit a kardanka se prestala volne otacet - pri zarazenem prednim nahonu to skubalo a bouchalo tak dlouho, dokud se nerozpadl cely kriz
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#23 740 D24T Motor šejdrem
To vycházíš špatně, protože vzadu je uchycení převodovky "kousek" od kříže, takže řádově 5cm na silentblokách vidm jako max 1cm vzadu a to kříž na limit nedostane (vycházim z toho, že zadní kříž je stejný a ten cestuje +-20cm, přičemž rameno páky má cca dvojnásobný.
Ten případ co zmiňuješ s lanďákem je běžný, ale větší roli než změna pozice má natočení, který je optimální pro původní umístění, ale vyšším zdvihem se zároveň změní úhel. U offroadů celkem běžná chyba při liftingu.
Ten případ co zmiňuješ s lanďákem je běžný, ale větší roli než změna pozice má natočení, který je optimální pro původní umístění, ale vyšším zdvihem se zároveň změní úhel. U offroadů celkem běžná chyba při liftingu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#24 740 D24T Motor šejdrem
Jsi si jisty, ze tam nejaky silentblok pod prevodovkou jeste je? Pokud ano, je ma uvaha samozrejme spatna.Urvanej píše:To vycházíš špatně, protože vzadu je uchycení převodovky "kousek" od kříže, takže řádově 5cm na silentblokách vidm jako max 1cm vzadu a to kříž na limit nedostane (vycházim z toho, že zadní kříž je stejný a ten cestuje +-20cm, přičemž rameno páky má cca dvojnásobný.
Ten případ co zmiňuješ s lanďákem je běžný, ale větší roli než změna pozice má natočení, který je optimální pro původní umístění, ale vyšším zdvihem se zároveň změní úhel. U offroadů celkem běžná chyba při liftingu.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12081
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#25 740 D24T Motor šejdrem
Hele ten silentblok znám, měnil jsme ho už asi 5x.
Pokud umře, propadne se držák do díry, zespoda kouká šroub a je vidět pod autem (indikátor gumy v hajzlu), ale převodovka zustane na místě a auto začne brutálně přenášet resonance.
Pokud umře, propadne se držák do díry, zespoda kouká šroub a je vidět pod autem (indikátor gumy v hajzlu), ale převodovka zustane na místě a auto začne brutálně přenášet resonance.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 490 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od michalnavratil
-
- 42 Odpovědi
- 3986 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi.cz
-
- 50 Odpovědi
- 3091 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 11oxo
-
- 18 Odpovědi
- 2395 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 6 Odpovědi
- 402 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Shaebaumers