pakny ruční brzdy, seřízení

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#1 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Ahoj,
možná trapný dotaz, ale nikde jsem tady nenašel odpověď. Koupil jsem nové brzdové kotouče na zadní nápravu. Povolil jsem šroub u páky ruční brzdy. Ale pořád mi nejde seřídit to rozpínání těch zadních paken. Nejdou mi tam ani nasadit ty nové kotouče.. dočetl jsem se, že tam má být taková ta hvězdicová rozpěrka, ale já ta mam pevnou. Co s tím, jiné nastavení těch paken jsem nikde nenašel, jak se vymezuje ta vůle u tohohle typu? Pilníkem? Díky moc David
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od raolsa »

Máš to pořádně povolené?
Lanovody chodí dobře?
Ten převodník na rozpínání je taky v pořádku a chodí?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#3 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Radku, dik za odpoved. Povoleny, ze to uz jde uplne rukou az jakoby vytocit ven. Za lanka jde tahat rukou. Mam to z tech prevodniku cvicne vyhodit a vycistit? Ja to jeste protahnul konkorem, tak na to mrknu. Nekdo to cele delal, pakny, pruziny atd jsou jak nove, bez tecky rezu..
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od raolsa »

Vyčištěním a promazáním nic nezkazíš. :wink:
Kdyžtak to vyfoť jak je to poskládaný i když na tomhle asi není co zkazit.
Zkus jak pakny sedí v bubnu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od standa »

Pakny spojuje pevná rozpěrka nahoře a dole se pakny v "odbrzděné" poloze opřou o kovový nálitek. Pokud nejde v takovém případě nasadit nový kotouč, tak flexou "lízni" na paknách ty zaoblený výstupky na paknách, který dosedají na nálitek...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#6 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Stando moc dik! Ja jsem dosel ke stejnemu zaveru, jen jsem to chtel cele sundat a pilovat. Flexa mi to vyresi rychleji. Diky, nafotim to, at je to videt pro dalsi generace. D.
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od standa »

Ještě mě napadlo - obložení spíš než že by se opotřebovalo často od paken odrezne. Obložení ještě na části pakny zákeřně drží, ale odrezlá část opisuje větší průměr a pak nejde nasadit kotouč...

Prča pak je, když se ve stovce pakna utrhne a v bubnu se rozemele. Auto je jak prchající hlavonožec :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#8 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Tady jsou pakny jak novy. Obrazek horni rozperky a spodku
Obrázek
Obrázek
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od raolsa »

Ty pakny by dole měli sedět na tom nálitku, takže tam je něco špatně. Buď máš málo povolené lanovody, nebo nechodí pořádně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#10 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Lanovody chodi volne, i dole jak to rozpira pakny tak chodi volne. Ta pakna uz v tom nikam dal nemuze. Pockam na Standu. Standoooo : )
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#11 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od olivin »

Hrozne rad rovnez zareza "klic", nebo jak nazvat ten maly pakovy mechanismus uvnitr bubnu. Pakny se pak nevraci zpet a drhnou o buben.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#12 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Nezbyde, nez pakny shodit dolu a cele to projit. Kdyz za ten mechanismus dole vezmu, tak to jde rukou volne a citim a slysim jak se volne hybe lanko v lanovodu. Jen to trci na ty rozperce a ta nikam dal nemuze, zatim jsem tu flexu do ruky nevzal, tak to nechci znicit, neb ty pakny jsou jak novy
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#13 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od olivin »

Solniak píše:Nezbyde, nez pakny shodit dolu a cele to projit. Kdyz za ten mechanismus dole vezmu, tak to jde rukou volne a citim a slysim jak se volne hybe lanko v lanovodu. Jen to trci na ty rozperce a ta nikam dal nemuze, zatim jsem tu flexu do ruky nevzal, tak to nechci znicit, neb ty pakny jsou jak novy
Jeste jedna uvaha nez to cele rozeberes znovu - puvodni kotouc jde v soucasnem stavu nasadit bez problemu? Uz jsem se parkrat setkal s tim, ze mel novy dil z druhovyroby malicko jine rozmery nez original a ejhle - problem byl na svete :-(
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#14 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Prave, ze nejde. Jenom na jedne strane a to s problemy.
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od standa »

Skoro vše již bylo napsáno ctěnými kolegy.

Lanko bowdenu je možné ještě "prodloužit" přímo pod pákou ruční brzdy - začátek lanka je tvořen závitovou tyčkou a dorazovou matičkou.

Uvnitř toho "klíče" je tuším čep bez zajištění, který má snahu vyklouznout ze své střední polohy a způsobit potíže. Když to občas montuju, tak mám pocit, že "klíč" jde poskládat a zastrčit na místo mnoha způsoby, avšak jen jediný je správný :D

V každým případě jsem pořád přesvědčen, že pakny musí dosednout na nálitek. OBĚ! :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#16 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Diky moc vsem. Lanka jsou povoleny uplne, uplne. Problem je, ze rozperka nahore a dole na tech nalitcich to nikam uz vic nepusti. Kdyz jsem shodil hodni rozperku tak to tam jde krasne. No co, sundam to i dole, jestli to neni nejak zarostly, ze by to nepustilo a pak uz nezbyva nic jinyho nez flexa na pakny
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#17 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Solniak »

Olivin na to kapnul. To prepakovani ve kterem chodi to lanko se volne hybalo jen na zacatku, zbytek byl uplne zatuhly/zrezly, to mne matlo. Po nasilnem rozhybani a proliti konkorem to chodi krasne a novy kotouc tam padnul jak vino! Moc diky za rady. Tohle auto ze mne opravdu udela mechanika...ObrázekObrázek
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#18 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od raolsa »

No vidíš, však jsem ti to psal hned v prvním příspěvku. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#19 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od outdoor »

trochu se připojím k tématu ručky protože už mi takřka nebrzdí...
koupit pakny ATE nebo TRW nebo..? koukal jsem na rozměry čelistí (co uvádí výrobci) a někde je průměr bubnu 178cm a někde 176cm?
Máte někdo čerstvou zkušenost?

kotouče bych vzal TRW a desky zkusím od ATE a uvidím.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2113
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#20 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od jirka87 »

Já bral teďka na jiné auto komplet brzdový set (bubny, pakny, lanovody, pružinky) od TRW a pohoda. Rozměrově to sedělo hezky, jejich (bubnů) hmotnost byla (v provedení na to konkrétní auto) stejná jako cokoliv jiného (ATE) a ani při montáži jsem neměl pocit, že by to byl šmejd.

Brzdy TRW dávám už celekm dlouho a nikdy nebyl problém. ATE montuju ale taky..Jen někdy mám u ATE a Textaru problém, že nabídka je podezřele široká...Kolikrát na jedno auto i 4 typy a rozdíly moc nevidím.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#21 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Vapik »

178 a 176 nebudou cm ale mm, tam bych to bral jako takřka zanedbatelné, případně koukni na rozměry kotouče v TRW katalogu. U paken to bude loterie, tenhle systém ručky je na to dost háklivý na správnou ovalitu (snad nepletu pojmy), napříč různými výrobci aut. Já si nové pakny vždy zalapuju přesně na kotouč, je stím sice .raní, ale aspoň to brzdí.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2113
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#22 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od jirka87 »

Kámoš mi kdysi říkal, že na S80 I , S60I a V70II nebyl nikdy schopen tu parkovací brzdu dostat do takového stavu, aby to fungovalo výborně do doby, než tam dal originál pakny,..Ale už se mi nesvěřil jaké značky tam zkoušel dávat před těma origošama

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#23 pakny ruční brzdy, seřízení

Příspěvek od Vapik »

Tohle je možné řešit tím lapováním cca 1,5 hodiny na kolo
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“