uložení tlumičů
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#1 uložení tlumičů
Loni jsem si nechal vyměnit tlumiče i s uložením. Nicméně auto pořád tak lehce podivně poskakuje, v zatáčce drží, ale komfort jízdy nic moc. Prostě vím, že to bývalo lepší, navíc se to pomalu zhoršuje. Původně jsem si myslel, že třeba tlumiče budou špatné, nevhodné, nekvalitní. Ale začal jsem to zkoumat a zjistil, že je dle mne velká vůle na misce pružiny/tlumiče a tlumič tady hodně pruží. Vypadá to takto.
https://youtu.be/7oAki4LvHAk"
Je sundané kolo, takže to visí právě na tlumiči a zvedám to montpákou. No a otázka zní, jestli si myslím správně, že problém je tady? Může tam být taková vůle? Respektive může to tak moc pružit?
Když jsem se ptal v servise, tak mi bylo sděleno, že misky neměnili, že vypadaly v pořádku, nová jsou jen ložiska.
https://youtu.be/7oAki4LvHAk"
Je sundané kolo, takže to visí právě na tlumiči a zvedám to montpákou. No a otázka zní, jestli si myslím správně, že problém je tady? Může tam být taková vůle? Respektive může to tak moc pružit?
Když jsem se ptal v servise, tak mi bylo sděleno, že misky neměnili, že vypadaly v pořádku, nová jsou jen ložiska.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 uložení tlumičů
Nevidím tam vůli, pouze pružení gumového uložení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#3 uložení tlumičů
Je to ok. Co geometrie?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#4 uložení tlumičů
Geometrie dvakrát.
Se mi to pružení zdá právě moc. Takže je to v pořádku?
Jde o to, že to chodí tak 15 mm určitě, takže tlumič tento zdvih vlastně netlumí. Ale nevím, jestli to tak má být.
Jsem si říkal, že bych ty misky vyměnil, ale abych pak nezjistil, že je to stejné. Plus geometrie a dva litry zbytečně...
Výměnu bych zvládl sám.
Se mi to pružení zdá právě moc. Takže je to v pořádku?
Jde o to, že to chodí tak 15 mm určitě, takže tlumič tento zdvih vlastně netlumí. Ale nevím, jestli to tak má být.
Jsem si říkal, že bych ty misky vyměnil, ale abych pak nezjistil, že je to stejné. Plus geometrie a dva litry zbytečně...
Výměnu bych zvládl sám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#5 uložení tlumičů
Nezapomeň, že když ti auto sedí na kolech, tohle se neděje - je to na miskách opřený o kastli. Geometrie byla i na zadní nápravě?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#6 uložení tlumičů
Neděje se to, když je rovná silnice. Když to skáče na nerovnostech, tak se to nejspíš děje ne? Otázka je, jak moc.
Jo a silentbloky na ramenech nové.
Geometrie nevím, jestli i vzadu, nemám ten papír u sebe. Může to mít nějakou souvislost?
Jo a silentbloky na ramenech nové.
Geometrie nevím, jestli i vzadu, nemám ten papír u sebe. Může to mít nějakou souvislost?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#7 uložení tlumičů
Taky mě to zajímá, naše V70 ještě nemá uplně v čudu tlumiče, ale komfort na nerovnostech je na úrovni multikáry bez nákladu.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#8 uložení tlumičů
Ještě jedno video
https://youtu.be/ZLFpOk16R4U"
https://youtu.be/ZLFpOk16R4U"
#9 uložení tlumičů
Záleží spíš jestli jsou v tom silentbloku horního uložení nějaké trhliny. Jinak je to tam vlastně jen opřené a drží to vlastní vahou proti pružině.
A náhradní tlumiče jsou kolikrát horší, než ty původní desetileté. Stav silnic se taky soustavně vylepšuje
A náhradní tlumiče jsou kolikrát horší, než ty původní desetileté. Stav silnic se taky soustavně vylepšuje
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4857
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#10 uložení tlumičů
Já teď měnil komplet uložení, ale tohle sem nezkoušel. Kamaráda spíš zajmalo, proč a k čemu je tam ta matice???
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 uložení tlumičů
Ta matice ti přes uložení drží pružinu, když to sundáš z auta. Ta druhá matka s podložkou drží tlumič s uložením v ložisku, aby navypadl na díře.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#12 uložení tlumičů
Udělal jsem malý test. Mezi ložisko a horní podložku tlumiče jsem dal podložku 5mm a tím jsem zrušil vůli/pružení na uložení. No a je to lepší, zmizelo takové to mikroposkakování. Samozřejmě je to trochu tvrdší, jelikož se ty rázy nemají kde zatlumit. Ale auto je stabilnější a líp sedí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#13 uložení tlumičů
Takže, vyměnil jsem ty horní misky a je to úplně jiné auto. Zase už to sedí a tlumí jak má. Zmizelo takové to mikro kolíbání levá pravá a mikro poskakování. Komfort, který jsem čekal po výměně tlumičů. Tedy až budete měnit tlumiče, určitě vyměnit komplet uložení...
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#14 uložení tlumičů
Resil sem neco podobneho na kabru, a misto podlozky jsme zkratili tu distancni matkuTod2 píše:Udělal jsem malý test. Mezi ložisko a horní podložku tlumiče jsem dal podložku 5mm a tím jsem zrušil vůli/pružení na uložení. No a je to lepší, zmizelo takové to mikroposkakování. Samozřejmě je to trochu tvrdší, jelikož se ty rázy nemají kde zatlumit. Ale auto je stabilnější a líp sedí.
Horni ulozeni je dobry HD od IPDcka...
Jinak popisovanej problem dela i lozisko, kdyz je v nem vule a na tu podlozku vsichni srandartne serou i kdyz stoji ze vsech polozek kolem tlumice asi nejmin(levnejsi uz je asi jen guma pod pruziny a penovej doraz ).
A ono pak je ve vysledku videt, jak je vlastne stelovak od BC vlastne levnej(25k), kdyz vemu, ze za ty penize je tam uplne vse na tlumice(resp. tam neni akorat horni ulozeni zadnich tlumicu)...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#15 uložení tlumičů
Takhle to prostě dopadne, když řekneš v servisu, že chceš vyměnit tlumiče i s komplet uložením a pak se dozvíš, že misku neměnili, že vypadala v pořádku...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#16 uložení tlumičů
co myslíš přesně tou "horní miskou" v tvém případě? díkyTod2 píše:Takhle to prostě dopadne, když řekneš v servisu, že chceš vyměnit tlumiče i s komplet uložením a pak se dozvíš, že misku neměnili, že vypadala v pořádku...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#17 uložení tlumičů
Díl, ve kterém je uložena pružina a který je pak v ložisku. Zároveň v něm drží nahoře tlumič a funguje jako silentblok pro tlumič.
Dolní miska je součástí tlumiče...
Dolní miska je součástí tlumiče...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#18 uložení tlumičů
tohle nevyměnili a tys musel znovu vyndat tlumič a sunat pružinu?
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#19 uložení tlumičů
Ano.
Ona ta miska vypadala na pohled v pořádku, ale ta guma silentbloku už byla unavená.
Ona ta miska vypadala na pohled v pořádku, ale ta guma silentbloku už byla unavená.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#20 uložení tlumičů
Ale to je právě to "horní uložení" které odchází. A to ti v servisu nevyměnili? I když jsi to chtěl?
Bavíme se o tomto? http://www.fm-autodily.com/horni-ulozeni-tlumice-perovani-0019-febi-volvo-v70-xc70-p-2163.html
Bavíme se o tomto? http://www.fm-autodily.com/horni-ulozeni-tlumice-perovani-0019-febi-volvo-v70-xc70-p-2163.html
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#21 uložení tlumičů
Ano. Vyměnil mi tlumiče a "ložiska", což jsem bral, že jako komplet i s tou miskou, prostě trochu komunikační šum.
No a pořád se to chovalo divně, tak se ptám, jestli měnil i ty misky a že ne, že vypadaly v pohodě. No a pak jsem to už řešil zde...
Prostě co si člověk neudělá sám...
No a pořád se to chovalo divně, tak se ptám, jestli měnil i ty misky a že ne, že vypadaly v pohodě. No a pak jsem to už řešil zde...
Prostě co si člověk neudělá sám...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4857
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#22 uložení tlumičů
No snad by v servisu tohle měli vědět, že se mění oba díly...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#23 uložení tlumičů
Aha, takze tam je problem. Kupil som nove tlmice sachs, tycky riadenia, tycky stabilizatora, ramena su ok. No furt to bucha na dierach a ono to je to kokotske ulozenie ktore sa mi zdalo v poriadku... ppc, dalsi odjebany den bo som chcel usetrit.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#24 uložení tlumičů
No, ještě jedna poznámka.
Pořád to bylo docela tuhé a já nemohl přijít na to proč. Až před pár dny mi došlo, že se vlastně dávalo i nové uložení předního stabilizátoru PUR. Odpojil jsem tedy stabilizátor a jak je ten PUR oproti gumě tvrdý a celé je to hodně utažené, tak stabilizátor neměl možnost pohybu v tom uložení. Prostě s tím rukou skoro nešlo hnout. Takže jsem objímky uložení povolil a namazal aby tyč v PUR uložení klouzala a hned to bylo lepší. Podotýkám, že tam mám namontované objímky proti bočnímu posunutí, jelikož i před tím stabilizátor cestoval.
Pořád to bylo docela tuhé a já nemohl přijít na to proč. Až před pár dny mi došlo, že se vlastně dávalo i nové uložení předního stabilizátoru PUR. Odpojil jsem tedy stabilizátor a jak je ten PUR oproti gumě tvrdý a celé je to hodně utažené, tak stabilizátor neměl možnost pohybu v tom uložení. Prostě s tím rukou skoro nešlo hnout. Takže jsem objímky uložení povolil a namazal aby tyč v PUR uložení klouzala a hned to bylo lepší. Podotýkám, že tam mám namontované objímky proti bočnímu posunutí, jelikož i před tím stabilizátor cestoval.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 55
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Příbram
- Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10
#25 uložení tlumičů
Po 11 měsících se vytrhl SKF silentblok horního uložení a vymlátil i ložisko které tím získalo vůli. Viz foto.
Tak jsem teď zkusil misku od SACHS a ložisko originál. Pro zajímavost přikládám foto jaký je na něm výrobce.
Vyraženo je tam INA, ale v online katalogu korporace Schaeffler zastřešující INu se ložisko pod tímto výrobcem jako druhovýroba nenachází. Mají tam FAG 814 0001 10 nebo RUVILLE 826503 tak třeba jedno z nich bude skrytý originál.
Tak jsem teď zkusil misku od SACHS a ložisko originál. Pro zajímavost přikládám foto jaký je na něm výrobce.
Vyraženo je tam INA, ale v online katalogu korporace Schaeffler zastřešující INu se ložisko pod tímto výrobcem jako druhovýroba nenachází. Mají tam FAG 814 0001 10 nebo RUVILLE 826503 tak třeba jedno z nich bude skrytý originál.
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 pofejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni
Volvo S80II T6 210kw 2009 pofejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek