Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC90, D5, 2006 136 kw
Bydliště: Dejvice

#201 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od akostelecky2 »

Díky kuci

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#202 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#203 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.

Volvo (EU), XC90, XC90 D5 AWD, 2005-2010
Výrobce: Volvo Car Corporation, Göteborg, Sweden
Typ pohonu: pohon všech kol
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP / 136 kW při 4000 ot./min.

Motor D5244T4
Vznětový, 4-zdvih, 5 Válec, Řada, 4 ventily/válec, Mezichladič turbodmychadla, kapalinou chlazené
Obsah válce: 2400 kubických centimetrů
Výkon: 185 HP/136 kW při 4000 ot./min.
Obsah Servisní plnění: 6.2 l.

Použití: Normální
Výměna 30000 km/12 měs.

OEM doporučení
celoročně ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30

Products Header
Products Not Found

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 39
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum

#204 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od biimbo »

výrobce ví přesně co tam lít a co motoru dělá dobře. Proto nastavil z výroby interval 30 tis km. Stejně jako doživotní náplně automatických převodovek.

Jinak hlásím najeto na 5W30 Mobil Formula V (504, 507 pro VW) cca 8 tis km zatím vše ok. Před tím BG proplach. Jediný co jsem postřehl, že to asi míň klepe. Občas na volnoběh klepou asi hydra nebo něco jinýho a po výměně oleje se to asi po 500 km projevuje míň častěji.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#205 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám
Co si pod tím představit?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#206 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

hajnej píše:
Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám
Co si pod tím představit?
Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#207 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od paiu »

Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#208 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Romulusw »

Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.

Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#209 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

paiu píše:Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm
Názor mám takovej, že na něj jezdím již 2 rok stejně jako Smidcze. A vše jak má být. Nic nedolévám a to se blížím ke 200tis.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#210 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od paiu »

Jakub Svoboda:) Díky, už ho mám objednán.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#211 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Romulusw píše:
Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.

Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.
Týká se to spíše běžných olejů...motor, převodovka atd. Na určování náplní pro všechny typy vozidel používám Olyslager a případně komunikuji přímo se společností Castrol. Konkrétně tyto náplně pro Volva jsem prověřoval a i v Castrol mi doporučili originál náplně. Zatím co jsem vykoumal:
Volvo 97314 – Castrol Axle EPX 80W-90
Volvo 1161513-5 - Zde pouze originál
Pro manuální převodovky dle modelu.
- MMT6 (6MTT450) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M56 (5MTT350) (5 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)
- M66 (6MTT400) (6 speed) – Castrol Syntrans FE 75E (oficiálně schválen)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#212 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

paiu píše:Pánové jakej máte názor na tento olej, má ACEA: A5/B5 https://www.alza.cz/auto/mobil-super-3000-x1-form-fe-5w-30-1l-d4828706.htm
Ahoj. Je to podobný olej, ale určený spíš pro Fordy. Zřejmě tomu neublížíš, ale tvůj olej by měl mít specifikaci Volvo VCC 95200377 pokud se nepletu. Ono to není jen o viskozitě, ale i o aditivech v oleji, které motor potřebuje pro bezproblémový chod. Jinak všechny značky, které za sebou mají nějakou historii (alespoň 10 let) jsou v pohodě...Mobil, Castrol, Total, Shell...jen vybírat správnou formulaci.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#213 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Romulusw píše:
Jammal píše: Že s nimi pracuji. S některými záležitostmi v oblasti norem, aditiv nebo konkrétních náplní do různých typů vozidel dokážu poradit.

Týká se to i speciálních olejů např pro haldex, nebo DPS?

To by mi docela zajímalo ohledně "originálů" různých firem, ježto někteří uživatelé jsou schopni koupit pravděpodobně stejný olej, ale protože má pixla samolepu volvo, nebo honda, vysolit za to n násobek ceny oleje koncernového haldexu, nebo DPS oleje od ravenolu.

Stejně tak náplně do posilovače.

Takže jestli máš povědomost, tak poraď.
Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 168
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

#214 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od beatle »

jak je to s tou viskozitou? mel jsem za to ze vyssi cislo znamena lepsi mazivost... tedy lepe pro motor, hure pro spotrebu
proc je tedy pro motor horsi 17 nez 10?

B

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#215 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Zajsoft »

Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.
Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...

No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).

Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).

A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 11 dub 2019 10:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#216 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Zajsoft »

Jammal píše: Na posilovač sem se díval k mojí V70 (Volvo 1161529) a tady patří normální zelené CHF, podobně jako do některých škodovek. U posilovačů je to ve většině případu zelené CHF nebo červený Dexron III nebo VI (podle roku výroby). Jsou i speciálky co jsem nedohledal, ale to vždy záleží na konkrétním modelu. Některé automobilky si kuchařku dobře chrání a Volvo k nim bohužel patří.
No zrovna co se tyce posilovace, tak clovek postupne zkusil kde co. Aktualne musim rict, ze nejlepsi co jsem zatim zkusil je Ravenol SSF, rizeni jde naprosto hladce a ani neknoura v dorazech(nasilne podrzenych).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#217 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

SSF od Ravenolu take pouzivam. Jak do Volva, tak i do jednickovyho Supa. 4 litrovy kanystrik za pohodovou cenu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#218 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Zajsoft píše:
Jammal píše:Trošku se v olejích vyznám a je to zajímavé počtení, ale přes všechny doporučení zde uvedených jiných typů olejů, bych rozhodně zůstal u dané viskozity. Výrobce vozu rozhodně bude věděl líp co motoru udělá dobře, jaké součásti co potřebují a z jakého důvodu tento olej předepsal. Za mě jediné čím se může motoru přilepšit je zkrácení výměnného intervalu, ale rozhodně nedávat neschválenou viskozitu, toť můj názor.
Mno nezlob se na me, ale z tech par prispevku co jsi tu napsal, mi to zatim vychazi, ze umis hledat v katalogu vyrobku Castrol(cimz nerikam, ze jejich vyrobky jsou spatne, zalezi na aplikaci)) a slepe se drzet toho co je tam napsane...

No ze vyrobce vedel... Mno... Ehm...
Zalezi na uhlu pohledu... Ano vedel, ze Mobil1... Pak Volvo koupil Ford a najednou vedel, ze Castrol(a jak krasne ve Volvech karbonuje vetsina z nas vi...).

Ono se ruzne veci taky kolikrat meni v case, s ohledem na firemni politiku, penize, s kym se kdo vyspal, etc...
Stejne jako byl treba nejakej interval na treba rozvody a najednou po 5-10letech, je 1/2...
To same olej v prevodovce, aktualni oficialni nazor Volva je, ze napl v AT je dozivotni(neboli, musi prezit 1. vlastnika a cca 100-150kkm...).

A to, ze nekdo neco neschvalil jeste neznamena, ze to je spatne, ze to nejde, nebo treba ze v nekterych pripadech, to neni dokonce lepsi.
Proste to pouze nekdo nepredepsal/neschvalil, nic vic, nic min...
Umím hledat v katalogu, to je samozřejmě základ :) Nad osobní zkušenosti samozřejmě není a já ti je neberu a taky ti nic nevnucuju. Karbonování zrovna ve Volvo motorech...ve většině případů je to konstrukční záležitost nebo právě využití jiné než předepsané formulace oleje. Řešilo se i karbonování u motorů škoda, toto je evergreen, který co chvilku někdo vytáhne. Spolupracujeme s většinou servisů v ČR i SK a zvýšené karbonování díky oleji se neprokázalo ani v laboratoři. Zřejmě nemáš představu, jak se při vývoji motoru oleje testují a co všechno se sleduje, aby se zvolilo správné mazivo. Tvoje "slepě se držet předpisu" znamená, že rovnou odsuzuješ to co zjistily desítky lidí za stovky hodin v laboratoři i na cestách...toto není žádný čínský výrobce, aby sis ty vymýšlel co tam dát....předpokládám, že zrovna Volvo si na tomto dalo dost záležet. A už vůbec ti tady nebudu dokazovat svoji odbornost, na to mám svoje nadřízené a kulaté razítko 8) Ale přiznávám, že na Volvo odborník nejsem a řešil jsem jich minimum, tak se tu třeba něco přiučím :wink:

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#219 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Romulusw »

No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili :-D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#220 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Romulusw píše:No, mě spíš šlo obecně o to, co je v těch pixlách s nálepkou volvo, že se jich někteří drží jak h...o košile a nic jiného by do svého miláčka nenalili :-D
V tom má Zajsoft pravdu, automobilky si to pravidelně tendrují...jednou jim to plní Shell, podruhé Castrol, jindy zas Mobil a je to jedno jestli je to Škoda, Mercedes, BMW nebo Ford, co vím všichni to dělají stejně. Ale tady se jedná hlavně o vysoko obrátkové položky jako jsou motorové oleje. Tam, kde se toho prodá málo a má to svá specifika se většinou drží jednoho výrobce, jako právě například u náplní do haldexu a know how si chrání. Tím zopakuju, že u motorového oleje pokud se držíš renomovaného výrobce nešlápneš vedle při dodržení specifikace.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#221 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od michal_0077 »

automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.

to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#222 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

michal_0077 píše:automobilce jde vic o CO2 nez ochranu motoru... 0W30 mi zvladla akorat zakarbonovat motor. Kdyz se motor vycistil tak akorat zacala tect gufera.

to same u dieselu neprijde mi normalni aby auta mela po 300 000 hydrostely na odpis
Ahoj. Viskozita oleje má určitě souvislost, ale jde i o stav motoru...olej musí správně dotěsňovat pístní kroužky, jinak jde do oleje víc spalin než je zdrávo a problém je na světě. Dál jde samozřejmě o kvalitu oleje a obsah aditiv zajišťujících čistotu motoru i oleje (detergenty, dispersanty). Někteří výrobci na tom šetří, použijí základní aditivační balíček, pouze aby olej splnil průmyslové limity a mohli na něm uvést dané normy, oleje třeba vůbec netestují.
Pokud jde o to vyčištění motoru, to se stává pokud jezdí motor delší dobu na olej, který nedostatečně čistí nebo je zde jiný důvod zvýšeného zanášení. Staré usazeniny ti motor dotěsňovaly a tím, že si je rozpustil, jsi uvolnil doposud dotěsněné mezery...může se to stát i když se přejde z horšího oleje na olej, který má čistící schopnost tak jak má být nebo ji má zvýšenou.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 84
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#223 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od python.p »

Jak to tak čtu, tak hromada obecných řečí a nic konkrétního. Měl bys nějaký důkaz, nebo tak něco? :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 304
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#224 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#225 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

ivanvanata píše:no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.
Ahoj, v tomto máš pravdu, ale přesně je to o tom, že když použiješ olej s nižší HTHS viskozitou do motoru kam nepatří, tak jej můžeš poškodit hlavně díky tomu, že za vyšší teploty rychleji stéká z mazaných částí a na dílech se neudrží dostatečně dlouho. Kdežto když pro motor, kde je olej se sníženou HTHS viskozitou předepsaný použiješ olej s viskozitou vyšší (což tady právě děláte s tím Mobilem 5W-50 atd.), stane se maximálně to, že se o něco málo zvedne spotřeba. Neříkám, že je to úplně špatně, jen jsem se vždy držel předpisu výrobce a neměl jsem důvod tomu nedůvěřovat. Když už mluvíme o vodičkách, jsou i oleje 0W-8 a dokážou motor namazat velmi dobře, jen musí být konstrukčně vhodný pro tento typ maziva. Za mě je favorit pro starší motory bez DPF kde je na výběr z více viskozit jednoznačně 5W-40 A3/B4.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“