Právě je 27 kvě 2019 01:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 led 2019 23:16 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 339
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Koníček... Vzniklo to trochu ze zájmu a jinak docela jako nutnost-po úrazu, s límcem na krku a prognózou, že jestli se blbě a zprudka posadím, budu od krku dolů kripl nafurt nebo taky mrkev, jsem musel udělat dřevo na topení které jsem jinak i tak nějak ze sportu dělal ručně. Chvíli před úrrazem jsem si z druhé ruky koupil Jonsered 2041 za vlastně poslední studentské peníze-a díky němu jsme tu zimu topili. Akorát jak jsem byl pomalý (musel být pomalý), tak to chtělo něco co je schopné v rámci své velikosti řezat maximálně efektivně, navíc jsem pravou ruku učil spoustu věcí vlastně znovu. Na pile s vodorovně půleným karterem a plastovým spodkem se toho moc nevymyslí, pokud člověk nechce riskovat že něco nevydrží, takže jen decentní úprava tlumiče a výfukového kanálu. Takže 40ccm pila se dokáže v tvrdém dřevě do 35-40 cm docela dobře držet 50ccm kategorie a v přepočtu na odvedenou práci je neskutečně úsporná, citelně oproti stavu před úpravou-podle tloušťky dřeva o asi 12-20%.
A od té doby mi jakákoliv tovární varianta připadá jako strašná zdechlina, která sotva táhne a hlavně nechce do otáček :D

Jsem vlastně samouk, takže jsem se učil na stromech které nikdo nechtěl-ze země i z lana. A hodně rychle jsem pochopil úsloví "modded mufflers save lives", prostě je rozdíl jestli se dá něco uříznout, nebo uříznout dřív než řezaná věc zaregistruje že by měla začít podléhat gravitaci nebo vnitřnímu pnutí.

Z H61/H162 můžeš stvořit 268/272. Hlavně 272 po lehkém tuningu je fajn zařízení do silnějšího dřeva tam, kde s ní nemusíš moc mávat.
Protože pokud se nepletu, H61 v našich krajích jsou bez výjimky open port a tam se moc tuningu nenadělá. Teda dalo by se, ale kvůli celkem těžkému pístu a konstrukci proudění z karteru do přefuků leda na krouťák v nižších otáčkách a pak to hůř snáší klikovka, ložiska i karter.
A 24" lišta je na takovou pilu akorát, není těžká na nos. S 28" už to při prázdné nádrži není tak jednoznačné, i když líp se s ní dělá a občas se fackuju že jsem si ji nevzal-ale s 24" na laně na stromě to docela jde, 28" by byl o dost větší kopec přemýšlení a hlídání navíc, takže se fackovat rychle přestanu. Holt máme tady malé stromy, takže na dost věcí je filosofie "sweedisch stump dance" (vida, jsme jen kousek od Volva) taková použitelnější. Akorát když někdo neumí nic jiného, tak pak jde člověk lesem a u OM brečí nad čtyřmi štípnutými trojkami skrze tu trhlinu ve IV jakosti, když to původně mohla být krásná 12m v jedničce a speciálu třeba na trám 45x30 a pár parádních prken.
No teď už jsem fakt hodně OT od pil i tvých parádně přestavěných sekaček...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 úno 2019 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1053
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Jako samouk si člověk podle mě ty věci lip ošahá a když pak s pilama experimentuje a ladí je jako ty tak ty ziskany znalosti a skušenosti jsou k nezaplacení. Mohla by tě zaměstnat firma co pily vyrábí :wink: . Ja pily neladím udělám servis opravu aby vše fungovalo jak má..

Další pacient
Příloha:
Fotografie4108 [800x600].jpg
Fotografie4108 [800x600].jpg [ 61.81 KiB | Zobrazeno 265 krát ]
Příloha:
Fotografie4107 [800x600].jpg
Fotografie4107 [800x600].jpg [ 46.83 KiB | Zobrazeno 265 krát ]
Příloha:
Fotografie4111 [800x600].jpg
Fotografie4111 [800x600].jpg [ 51.44 KiB | Zobrazeno 265 krát ]
Příloha:
Fotografie4115 [800x600].jpg
Fotografie4115 [800x600].jpg [ 62.27 KiB | Zobrazeno 265 krát ]

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 úno 2019 15:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9886
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Tady je hezký, že jako laik vůbec nevim, co na těch obrázkách vidim :-D
Jako jedno je asi oholenej řemen, to sem identifikoval. :-D

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 úno 2019 20:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1053
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Je to sněžnej skutr Buran 640 md. Je tam rozdělanej variator vydaval kovový zvuky a to neměl a takhle vypadal řemen z toho variatoru a je kaput :D .

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 00:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9886
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jak z toho nemam šajna o měřítku, tak sem taky tipoval variátor, ale pak sem si uvědomil, že na sekačce ani motorovce to neni uplně typická výbava a sněžnej skůtr mi teda nenapadl. :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 19:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1053
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Je to takovej ruskej drobeček...
Příloha:
Fotografie4127 [800x600].jpg
Fotografie4127 [800x600].jpg [ 66.76 KiB | Zobrazeno 201 krát ]

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 19:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9886
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jééé, já si pamatuju z dětskejch let ty žlutý a menčí burany. :-D
To si fakt šikulka, jesi umíš dát dohromady i takovýdle archiválie. :good:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 20:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1053
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
JJ těžký retro tak to vypadá :) ale takhle to vyrábí rusaci pořád tenhle je rv 2008 8) od toho puvodního co si pamatuješ tam moc změn nebude :D Mají to tady na udržbu sjezdovky.

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.041s | 21 Queries | GZIP : On ]