XC 90 - kolaps
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
#1 XC 90 - kolaps
Vážení příběh mého křápu(XC 90 MY2004 2,4D/120 KW) nekončí ani po 3 měsících trápení z odstraňovaním závad ....
dnes při jízdě došlo postupně k následujícímu
1. hláška - protiprokluz doporučen servis
2. po několika km - hláška brzdy vadné zastavte na bezpečném místě , symbol brzd a abs
3. nefunkční rychloměr a počítadlo km
4.po chvíli i nefunkční otáčkomer a teploměr
po vypnutí nešlo auto nastartovat , naštěstí se povedlo dojet domů
auto jsem připojil na Vdash a smazal chyby (viz . zde):
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
CEM-1A5F - Komunikace s řídící jednotka ABS. Žádný signál. Přerušovaný chyba
CEM-1A62 - Komunikace s řídicím modulem motoru (ECM). Signál chybí
CEM-1A5E - Komunikace s modulem snímače úhlu natočení volantu (SAS). Signál chybí
ECM-9210 - Regulace rychl. Vadný signál
ECM-E000 - Komunikace řídícího modulu. Signál chybí
ECM-A03B - Komunikace, centrální elektronický modul (CEM). Vadný signál
ECM-A500 - Control area network (CAN) chyba. Vadný signál
ECM-A02B - Komunikace řídicího modulu, anti-lock brzdy (ABS). Vadný signál
ECM-940A - Snímač polohy brzdového pedálu. Porucha komunikace
ECM-E003 - Chyba konfigurace. Vadný signál
ISAS-E003 - Chyba konfigurace Vadné konfigurace
poté šlo nastartovat dojel jsem ke garáži znovu výpis (viz.chyba 2)
CEM-1A5F - Komunikace s řídící jednotka ABS. Žádný signál. Přerušovaný chyba
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
CEM-DF15 - CAN-H, vysokorychlostní sítě. Signál příliš nízký
CEM-DF14 - CAN-L, vysokorychlostní sítě. Signál příliš nízký
ECM-930A - Spínače spojkového pedálu A Signál chybí
ECM-940A - Snímač polohy brzdového pedálu. Porucha komunikace
ECM-A02B - Komunikace řídicího modulu, anti-lock brzdy (ABS). Vadný signál
ECM-A500 - Control area network (CAN) chyba. Vadný signál
BCM-0094 - Komunikace mezi řídící jednotky Komunikační problémy s
DEM BCM-0148 - Komunikace mezi řídicími moduly. Chybná konfigurace ID
BCM-0115 - Komunikace mezi řídicími moduly. Komunikace se snímačem úhlu řízení. Signál chybí
BCM-0100 - Komunikace mezi řídicími moduly. Problémy v komunikaci s řídicí modul motoru (ECM)
BCM-E000 - Komunikace řídícího modulu. Chybná komunikace
BCM-0150 - Spínače brzdového světla. Signál mimo jeho povolený rozsah
poté za cca 15 min třetí výpis již bez pohybu auta
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
ECM-930A - Spínače spojkového pedálu A Signál chybí BCM-0094 - Komunikace mezi řídící jednotky Komunikační problémy s DEM
podotýkám že auto je poměrně čerstvě po výměně jednotky Haldex (DEM) 23.12.2018 do dnešního dne bez problému
mate prosím tušení co budu řešit a kupovat teď ?
Tipnul bych si CEM
Nebo znovu DEM
či spíše BCM
měl jsem 10 let S80(MY 2000) ujel s ní 400.000 km a nikdy s ní nezažil za těch 10 let ani desetinu toho co s XC 90 za tri měsice a ani ne 2 tis ujetých km.....
dnes při jízdě došlo postupně k následujícímu
1. hláška - protiprokluz doporučen servis
2. po několika km - hláška brzdy vadné zastavte na bezpečném místě , symbol brzd a abs
3. nefunkční rychloměr a počítadlo km
4.po chvíli i nefunkční otáčkomer a teploměr
po vypnutí nešlo auto nastartovat , naštěstí se povedlo dojet domů
auto jsem připojil na Vdash a smazal chyby (viz . zde):
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
CEM-1A5F - Komunikace s řídící jednotka ABS. Žádný signál. Přerušovaný chyba
CEM-1A62 - Komunikace s řídicím modulem motoru (ECM). Signál chybí
CEM-1A5E - Komunikace s modulem snímače úhlu natočení volantu (SAS). Signál chybí
ECM-9210 - Regulace rychl. Vadný signál
ECM-E000 - Komunikace řídícího modulu. Signál chybí
ECM-A03B - Komunikace, centrální elektronický modul (CEM). Vadný signál
ECM-A500 - Control area network (CAN) chyba. Vadný signál
ECM-A02B - Komunikace řídicího modulu, anti-lock brzdy (ABS). Vadný signál
ECM-940A - Snímač polohy brzdového pedálu. Porucha komunikace
ECM-E003 - Chyba konfigurace. Vadný signál
ISAS-E003 - Chyba konfigurace Vadné konfigurace
poté šlo nastartovat dojel jsem ke garáži znovu výpis (viz.chyba 2)
CEM-1A5F - Komunikace s řídící jednotka ABS. Žádný signál. Přerušovaný chyba
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
CEM-DF15 - CAN-H, vysokorychlostní sítě. Signál příliš nízký
CEM-DF14 - CAN-L, vysokorychlostní sítě. Signál příliš nízký
ECM-930A - Spínače spojkového pedálu A Signál chybí
ECM-940A - Snímač polohy brzdového pedálu. Porucha komunikace
ECM-A02B - Komunikace řídicího modulu, anti-lock brzdy (ABS). Vadný signál
ECM-A500 - Control area network (CAN) chyba. Vadný signál
BCM-0094 - Komunikace mezi řídící jednotky Komunikační problémy s
DEM BCM-0148 - Komunikace mezi řídicími moduly. Chybná konfigurace ID
BCM-0115 - Komunikace mezi řídicími moduly. Komunikace se snímačem úhlu řízení. Signál chybí
BCM-0100 - Komunikace mezi řídicími moduly. Problémy v komunikaci s řídicí modul motoru (ECM)
BCM-E000 - Komunikace řídícího modulu. Chybná komunikace
BCM-0150 - Spínače brzdového světla. Signál mimo jeho povolený rozsah
poté za cca 15 min třetí výpis již bez pohybu auta
CEM-1A64 - Komunikace s diferenciální elektronický modul (DEM). Signál chybí
ECM-930A - Spínače spojkového pedálu A Signál chybí BCM-0094 - Komunikace mezi řídící jednotky Komunikační problémy s DEM
podotýkám že auto je poměrně čerstvě po výměně jednotky Haldex (DEM) 23.12.2018 do dnešního dne bez problému
mate prosím tušení co budu řešit a kupovat teď ?
Tipnul bych si CEM
Nebo znovu DEM
či spíše BCM
měl jsem 10 let S80(MY 2000) ujel s ní 400.000 km a nikdy s ní nezažil za těch 10 let ani desetinu toho co s XC 90 za tri měsice a ani ne 2 tis ujetých km.....
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2429
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno - střed
- Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#2 XC 90 - kolaps
MY2004 ... Tohle vypadá na infarkt CEM v docela pokročilém stádiu :/
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
#3 XC 90 - kolaps
Všude tu čtu že selhání je CEM způsobeno zejména teplem.... Včera minus 1, spíš voda, sníh... Ptám se jestli tenhle kolaps spíš nemohla zapřičinit DEM (měsíc a půl po repasi)...zavadou protiprokluz to začalo a nyni po smazání všeho přetrvávají závady viz. Výše... Jde o to co mám dělat, má smysl otravovat tam kde měnili DEM nebo se spíše snažit domluvit jinde kde provedou opravu CEM.. Jsem nešťastný člověk tahle xc90 mě za tři měsíce co jí mám naučila hodně pročitat tohle fórum a bat se dalšího dne co zase nastane.....
Na závěr dodávám že se samozřejmě vzhledem k mému štěstí se jedná o MY2004 presne HW cislo CEM, ktera je z vadne serie: 000008688513.... To auto je proklete
Na závěr dodávám že se samozřejmě vzhledem k mému štěstí se jedná o MY2004 presne HW cislo CEM, ktera je z vadne serie: 000008688513.... To auto je proklete
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 596
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihočeský kraj
- Vůz: XC70 D5 MY08
#4 XC 90 - kolaps
Tak asi určitě uvést do pohody CEM,ať je jistota a je ošetřená... potom bych pokračovalk dál,protože pokud je z té vadné serie,stejně by tě to čekalo.návod tu dokonce někde je, pokud ještě půjde takto zachránit a ušetřit ji nejhoršímu..
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
#5 XC 90 - kolaps
Měl jsem úplně ty samé potíže, a ačkoli patřím do rodiny, kde hrozí kolaps CEM, tak ta byla krásně čistá. U mě to opravdu bylo tou DEMkou, není nic jednoduššího, než ji odpojit. Jestli po tomto zjistíš, že se závada neprojevuje, tak máš jasno. Vypadá to hrozivě, ale věř, že nic není neřešitelný. Hlavně ať se v tom nehrabe nikdo, kdo tomu nerozumí. Kontaktuj kluky z @d5t5.com - nikdo ti lépe nepomůže.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
#6 XC 90 - kolaps
Dem je před měsícem a půl udělaná...... Že by zase byla špatně by bylo smutné..... Teď momentálně auto jede a chybu píše právě jen v komunikaci s tou DEM.. Tím že ji manuálně odpojim toho moc nezjistím... Stále bude neviditelná... S D5T5 kozultovano....mr1 píše:Měl jsem úplně ty samé potíže, a ačkoli patřím do rodiny, kde hrozí kolaps CEM, tak ta byla krásně čistá. U mě to opravdu bylo tou DEMkou, není nic jednoduššího, než ji odpojit. Jestli po tomto zjistíš, že se závada neprojevuje, tak máš jasno. Vypadá to hrozivě, ale věř, že nic není neřešitelný. Hlavně ať se v tom nehrabe nikdo, kdo tomu nerozumí. Kontaktuj kluky z @d5t5.com - nikdo ti lépe nepomůže.
#7 XC 90 - kolaps
Ano, to je fuk. Ať si je neviditelná. Odpoj ji, je to otázka pár minut. Já teda ne, ale normální lidi se k ní dostanou i bez zvedáku. Pokud tím vyřešíš ty padající budíky, tak je to DEMkou. U mě to tak bylo 100%. Kdo ti ji dělal?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#8 XC 90 - kolaps
Jako, že DEM je úplně nová? Není nic snadnějšího než jí vyndat pojistku (je vzadu v kufru za levým kolem) a pak by se vidělo. Ale já myslím, že DEMkou to nebude. Ta by asi nerozhodila ECM,,
#9 XC 90 - kolaps
Klidně jo. Já měl opravdu úplně přesně to samý! Nevím, jestli stačí odpojit pojistku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#10 XC 90 - kolaps
Když vyndáš pojistku, tak je demka "mrtvá" (nepřijímá ani nevysílá po CAN BUS) a neběží ani čerpadlo. Pojistka č.17 pravá řada, druhá odspodu.
Já myslím, že bude problém v CEM. Konektor (špatné kontakty), voda (a ta by to v těch sněhovejch sr.čkách být mohla).
Já myslím, že bude problém v CEM. Konektor (špatné kontakty), voda (a ta by to v těch sněhovejch sr.čkách být mohla).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
#11 XC 90 - kolaps
DEM kompletně repasovna prostřednictvím AZ Soldat Praha 23.12.2018...otazkou je jestli problém způsobil DEM což teď nezjistím když auto jede normálně a pouze hlásí chybu komunikace s DEM a nebo jestli je problém s CEM.. Obojí mám. Z ruky proto přemýšlím zda se vypravit do Prahy k AZ Soldat a jakoby reklamovat měsíc a půl stary DEM a nebo čekat 3 týdny než bude mít kapacitu Volvo česky na opravu CEM....
V tento moment auto jede nic se neděje pouze hlásí protiprokluz doporučený servis a DEM se nehlásí.... Dle vyjádření D5T5 je ale méně pravděpodobné že by celkový kolaps který se stal včera způsobila DEM.... Spíše to vypadá na infarkt CEM.... Při mém štěstí počítám že bude v hajzlu jak měsíc stará DEM tak i navíc CEM.... Já už bych se ničemu nedivil.... Teď jenom přemýšlím jak s autem naložit a co dělat... Jestli jet k soldatovi(dealer D5T5) a pokusit se o reklamaci DEM a nebo vyčkat na volné kapacity ve D5T5 a čekat co se bude dít za vůli boží
V tento moment auto jede nic se neděje pouze hlásí protiprokluz doporučený servis a DEM se nehlásí.... Dle vyjádření D5T5 je ale méně pravděpodobné že by celkový kolaps který se stal včera způsobila DEM.... Spíše to vypadá na infarkt CEM.... Při mém štěstí počítám že bude v hajzlu jak měsíc stará DEM tak i navíc CEM.... Já už bych se ničemu nedivil.... Teď jenom přemýšlím jak s autem naložit a co dělat... Jestli jet k soldatovi(dealer D5T5) a pokusit se o reklamaci DEM a nebo vyčkat na volné kapacity ve D5T5 a čekat co se bude dít za vůli boží
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#12 XC 90 - kolaps
Zdar:
nejprve pár obecných informací: u této "šedé" CEM MY04 je infarkt způsoben pouze a jen teplem (a ano i v zimě - to se právě do prostoru pod nohami zdatně topí). Zatím jsme tady neviděli zatečení (resp. jednou, ale to bylo prasklé či špatně přilepené sklo). Zatéká až v MY05 (ale to je jiná CEM a jiná story).
Vyprovokovat CEM k infarktu jde velmi snadno - je to práce na 5 minut:
- 2x Torx T25 sundat kryt nad pedály
- vycvaknout CEM z držáku
- protáhnout ji dolů přes pedály
- fénem (nebo horkovzduškou - opatrně) ji do prostoru mezi relé, přes tu černou plastovou mřížku pěkně prohřát.
Pokud auto začne dělat volvoviny (světla, zámky, cvakání relé, atp.) - je to CEM zralá na repasi a bude to jen a jen časem horší.
Toto konkrétní auto už by (teoreticky) mělo být mimo nebezpečí, ale je nutné to prověřit. Tím bych asi začal.
Ale můj soukromý favorit (auto jsem vůbec neviděl, tak jen dle výpis chyb a křišťálové koule) je - v tomto případě - BCM (ABS). Diagnostika teoreticky relativně snadná: zkusit odpojit konektor a jezdit. Samozřejmě to bude hlásit mraky chyb, ale neměla by nastat situace, že bude blokované startování (zjednodušená verze je vyhodit pojistky 14 a 19 v motorovém prostoru, potenciálně vadná BCM bude ale pořád "viset" na drátech CAN sběrnice, ale většinou to na diagnostiku postačí).
/PL
nejprve pár obecných informací: u této "šedé" CEM MY04 je infarkt způsoben pouze a jen teplem (a ano i v zimě - to se právě do prostoru pod nohami zdatně topí). Zatím jsme tady neviděli zatečení (resp. jednou, ale to bylo prasklé či špatně přilepené sklo). Zatéká až v MY05 (ale to je jiná CEM a jiná story).
Vyprovokovat CEM k infarktu jde velmi snadno - je to práce na 5 minut:
- 2x Torx T25 sundat kryt nad pedály
- vycvaknout CEM z držáku
- protáhnout ji dolů přes pedály
- fénem (nebo horkovzduškou - opatrně) ji do prostoru mezi relé, přes tu černou plastovou mřížku pěkně prohřát.
Pokud auto začne dělat volvoviny (světla, zámky, cvakání relé, atp.) - je to CEM zralá na repasi a bude to jen a jen časem horší.
Toto konkrétní auto už by (teoreticky) mělo být mimo nebezpečí, ale je nutné to prověřit. Tím bych asi začal.
Ale můj soukromý favorit (auto jsem vůbec neviděl, tak jen dle výpis chyb a křišťálové koule) je - v tomto případě - BCM (ABS). Diagnostika teoreticky relativně snadná: zkusit odpojit konektor a jezdit. Samozřejmě to bude hlásit mraky chyb, ale neměla by nastat situace, že bude blokované startování (zjednodušená verze je vyhodit pojistky 14 a 19 v motorovém prostoru, potenciálně vadná BCM bude ale pořád "viset" na drátech CAN sběrnice, ale většinou to na diagnostiku postačí).
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 XC 90 - kolaps
Podobný projevy jsem měl taky. Mrtvá DEM, i po odpojení pojistky to házelo chyby. No nic sem neriskoval, do opravy šly jednotky obě naráz a pak byl klid.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#14 XC 90 - kolaps
Já si taky myslím, že pojistka nestačí.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 XC 90 - kolaps
No já si matně vybavuju hovor s Davidem Patočkou, že správně mrtvá DEM umí nějak rušit LIN, a pak je z toho i CEM v řiti, ale už si nepamatuju přesně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#16 XC 90 - kolaps
Presne to iste robilo aj mne S80 my 04 awd.
Vadna dem ta zhadzovala can komunikaciu a blokovala aj štart niekedy. Bcm-ka vypadavala sporadicky ale motor fungoval.
Najlepšie spraviš keď sa dohodneš z Pavlom ten to umí
Vadna dem ta zhadzovala can komunikaciu a blokovala aj štart niekedy. Bcm-ka vypadavala sporadicky ale motor fungoval.
Najlepšie spraviš keď sa dohodneš z Pavlom ten to umí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#17 XC 90 - kolaps
DEM není na LIN, ale na CAN. A když není DEM napájená, tak nemůže po CAN komunikovat. Za tím si stojím. Až trochu vyleze slunko, tak vezmu noťas a půjdu to vyzkoušet jak se to chová (když mě ti simulanti nechaji v klidu)Urvanej píše:No já si matně vybavuju hovor s Davidem Patočkou, že správně mrtvá DEM umí nějak rušit LIN, a pak je z toho i CEM v řiti, ale už si nepamatuju přesně.
Tak takhle to vypadá po vyndání pojistky DEM. Chyba BCM a CEM pouze. Komunikace není. Nic jiného to neovlivní, takže chyby ECM a
3. nefunkční rychloměr a počítadlo km
4.po chvíli i nefunkční otáčkomer a teploměr s tím vůbec nesouvisí
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 XC 90 - kolaps
Já řikal, že si to přesně nepamatuju , každopádně sem tim chtěl říct, že sem poslal obě jednotky na kontrolu a opravu a pak už byl klid.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#19 XC 90 - kolaps
Chyták je v tom, že jednotka nemusí jen chybně komunikovat. Může v krajním případě i celou sběrnici vyzkratovat.
Každopádně Pavel Soldát je odborník a stoprocentně mu věřím, takže to jistě vyřeší ke spokojenosti.
Každopádně Pavel Soldát je odborník a stoprocentně mu věřím, takže to jistě vyřeší ke spokojenosti.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#20 XC 90 - kolaps
No, to jistě.
#21 XC 90 - kolaps
Já vím prd, nechci to kazit, ale u mě pojistka nepomohla. S jistotou se to dalo říct až po odpojení. U mě to tak prostě bylo. Asi to opravdu celé nějak zkratovala tam DIMka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
#22 XC 90 - kolaps
Závada zda se vyřešena.... Opětovné zatečení do DEM.
#23 XC 90 - kolaps
Říkal jsem to od začátku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#24 XC 90 - kolaps
Ahoj, připojím se k vláknu se svým trápením. Včera při cestě z práce jsem si všiml špatně fungujícího vnějšího ukazatele teploty. Házel teploty mnohem nižší než reálné cca o 15 stupňů. Večer jsem auto napíchl na Vdash a nic. Tak jsem si řekl, že holt nějaký šotek a, že se uvidí. Dneska při odjezdu z práce po asi 100 m Hláška DSTC dopučen servis plus oranžový trojúhelník. Po tom co jsem to doma napíchl (Vdash) ukázali se dvě závady viz. obr.
Když jsem je zkusil smazat šla pouze ta žlutá BCM. Červená tam visí stále. (CEM-1A63) svítí od začátku jelikož AEM modul v autě není.
No a teď bych se chtěl zeptat jaký radíte postup?
Dle mého internetové rešerše by to mohlo mohlo být něco z následujícího:
BCM modul umřel - asi nejpravděpodobněji
CEM modul umírá
DEM modul umírá
Bohužel teď nemůžu použít Vidu jelikož se mi bije s druhým (rozuměj peníze tvořícím) programem a nemám čas na reinstal obého.
Chápu, že je to tak trochu na křišťálovou kouli, ale nemáte někdo typ na upřesnění?
Díky.
Když jsem je zkusil smazat šla pouze ta žlutá BCM. Červená tam visí stále. (CEM-1A63) svítí od začátku jelikož AEM modul v autě není.
No a teď bych se chtěl zeptat jaký radíte postup?
Dle mého internetové rešerše by to mohlo mohlo být něco z následujícího:
BCM modul umřel - asi nejpravděpodobněji
CEM modul umírá
DEM modul umírá
Bohužel teď nemůžu použít Vidu jelikož se mi bije s druhým (rozuměj peníze tvořícím) programem a nemám čas na reinstal obého.
Chápu, že je to tak trochu na křišťálovou kouli, ale nemáte někdo typ na upřesnění?
Díky.
- Přílohy
-
- en.JPG (66.78 KiB) Zobrazeno 879 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#25 XC 90 - kolaps
Tak snad posun ten brake pressure sensor B by teoreticky mohl být na brzdovém válci a mohl by to být tenhle:
http://www.dily-volvo.cz/index.php?stoken=FF32FBC2&force_sid=&lang=2&cl=search&searchparam=30793669&searchcnid=&searchmanufacturer=
http://www.dily-volvo.cz/index.php?stoken=FF32FBC2&force_sid=&lang=2&cl=search&searchparam=30793669&searchcnid=&searchmanufacturer=
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 881 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od norbi3