Práce se spojkou
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#26 Práce se spojkou
podřazuju prakticky neustále, nemám problém ani s tím, že to vytočím k 6000ot. Klidně takto brzdím ze 140 postupně přes všechny kvalty až prakticky do zastavení (15km/h).
Přesto se mi ještě nikdy nepovedlo zničit spojku, nebo převodovku. To spíše dříve zakukaly motory (3x Š120, 2x 1.6 8V Opel, 1.4MPI).
Přesto se mi ještě nikdy nepovedlo zničit spojku, nebo převodovku. To spíše dříve zakukaly motory (3x Š120, 2x 1.6 8V Opel, 1.4MPI).
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#27 Práce se spojkou
A proč odřazuješ ze 140 na 15?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#28 Práce se spojkou
protože obec a ucpaný kruháč?
Nebo je ta otázka spíše proč nepoužívám brzdy? Škoda žárovek v brzdových lampách, spotřeba benzínu je zbytečně zvýšená, brzdy se opotřebovávají, rychle se zapráší disky brzdovým prachem ...
Nebo je ta otázka spíše proč nepoužívám brzdy? Škoda žárovek v brzdových lampách, spotřeba benzínu je zbytečně zvýšená, brzdy se opotřebovávají, rychle se zapráší disky brzdovým prachem ...
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#29 Práce se spojkou
pokud jde o lamely, tak to přece není pravda. a pokud jde o ložisko, tak to je už horší, ale asi ne nijak zásadně. pokud bychom měli jít do extrému, nejlepší pro spojku je řadit bez ní, mít ji jen na rozjezdy, že ano...Honza píše:Ničemu to nepomůže a zatížení spojky se zvedne o 80% Takže místo šesti let vydrží jen čtyři.
už jsi někdy podřadil tak rychle, žes šel přes zuby? když podřazuješ v (relativně) vysokých otáčkách, dost dlouho to trvá, než si to synchrony sami srovnají. takhle je nejen šetříš, i když to přesně netrefíš, protože dorovnávaj menší rozdíl, ale navíc podřadíš velmi rychle, což se může hodit a navíc je to fakt uspokojující, když se to povede o tom, jak je to hezký, třeba tady "Honza píše:A za další: se synchro převodovkou se to stejně nenaučíš protože ti to vždycky sežerou synchrony.
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#30 Práce se spojkou
"když podřazuješ v (relativně) vysokých otáčkách, dost dlouho to trvá, než si to synchrony sami srovnají."
No a když člověk jezdí na pohodu a podřazuje s citem tak ani tohle není problém. Jí to dělám na cit, jak to tam samo nechce zaskočit tak to tam nervu.
No a když člověk jezdí na pohodu a podřazuje s citem tak ani tohle není problém. Jí to dělám na cit, jak to tam samo nechce zaskočit tak to tam nervu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#31 Práce se spojkou
Pokud se řadí s meziplynem a rychle, o zkrácení životnosti spojky nemůže být ani řeč a když se na spojce nestojí, ložisku je to celkem buřt.
Moje první auto se ke mně dostalo s tím, že spojku budu muset co nevidět udělat novou. Každý kdo o autech něco věděl mi prorokoval, že do 8k km začne klouzat, spíš dřív. Naučil jsem se meziplyny dost záhy a světe div se, najezdil jsem s ní 53k km a rozhodně nebyla na výměnu. Ve městě jsem klidně řadil 3-2-1 a brzdil až z těch sotva 15 (za 47k km jsem nové kotouče ojel o 0,5 mm a desky o asi 0,8 mm). Auto mělo omezovač v 7,5k takže jsem párkrát řadil ve stovce 5->2 a na brzdách v 70 2->1 a s meziplynem auto ani necuklo, natož abych musel nižší kvalt rvát. Převodovka ho prostě spolkla sama.
Pokud je to pravý meziplyn s dvojím šlapáním spojky (spojka-vyřadit na neutrál-spojku pustit-plynem poslat motor na nebo těsně nad otáčky které bude při dané rychlosti a budoucím kvaltu točit-spojku vyšlápnout-zařadit požadovaný kvalt-spojku pustit ve chvíli, kdy jsou otáčky motoru přesně), synchrony musí požrat jen nepřesnost mezi otáčkami motoru a otáčkami hřídelí v převodovce-což pokud je v desítkách nebo v řádu do 200ot, tak je dost jedno jestli je to v 2,5k nebo v 7k, zvlášť když má člověk čas na to při řazení letmo uvolnit plyn a otáčky motoru na potřebnou hodnotu spadnou. Resp. se o maličko brzdí motor o auto, místo aby se o auto roztáčel nebo byl o ždibec vedle a pod plynem. A čas na tyhle hrátky v běžném provozu prostě je.
Vytočit benzín těsně pod omezovač není problém, hnát takhle naftu je zvěrstvo a nemělo by se podle mého názoru chodit výrazně nad běžně používané otáčky dálniční rychlosti-i když i zahřátá nafta potřebuje jednou za čas něžně profouknout kvůli karbonu, ale to je OT.
Pokud někdo vnímá podřazení jako sekvenci vyšlápnout spojku-narvat tam přes synchrony nižší kvalt-pomalu pustit spojku aby to cuklo jenom málo nebo "plynule", tak ano-tím spojku i špajzku drbe a to fakt hodně. Ale s meziplynem jediné co se zatěžuje víc je ložisko a to je na to stavěné, takže no problemo. Ještě možná bowden pokud je, ten dostává víc na frak, pravda...
Ale jinak, nic ve zlém, kamarád je prostě trochu kopyto a má to pomotané
Moje první auto se ke mně dostalo s tím, že spojku budu muset co nevidět udělat novou. Každý kdo o autech něco věděl mi prorokoval, že do 8k km začne klouzat, spíš dřív. Naučil jsem se meziplyny dost záhy a světe div se, najezdil jsem s ní 53k km a rozhodně nebyla na výměnu. Ve městě jsem klidně řadil 3-2-1 a brzdil až z těch sotva 15 (za 47k km jsem nové kotouče ojel o 0,5 mm a desky o asi 0,8 mm). Auto mělo omezovač v 7,5k takže jsem párkrát řadil ve stovce 5->2 a na brzdách v 70 2->1 a s meziplynem auto ani necuklo, natož abych musel nižší kvalt rvát. Převodovka ho prostě spolkla sama.
Pokud je to pravý meziplyn s dvojím šlapáním spojky (spojka-vyřadit na neutrál-spojku pustit-plynem poslat motor na nebo těsně nad otáčky které bude při dané rychlosti a budoucím kvaltu točit-spojku vyšlápnout-zařadit požadovaný kvalt-spojku pustit ve chvíli, kdy jsou otáčky motoru přesně), synchrony musí požrat jen nepřesnost mezi otáčkami motoru a otáčkami hřídelí v převodovce-což pokud je v desítkách nebo v řádu do 200ot, tak je dost jedno jestli je to v 2,5k nebo v 7k, zvlášť když má člověk čas na to při řazení letmo uvolnit plyn a otáčky motoru na potřebnou hodnotu spadnou. Resp. se o maličko brzdí motor o auto, místo aby se o auto roztáčel nebo byl o ždibec vedle a pod plynem. A čas na tyhle hrátky v běžném provozu prostě je.
Vytočit benzín těsně pod omezovač není problém, hnát takhle naftu je zvěrstvo a nemělo by se podle mého názoru chodit výrazně nad běžně používané otáčky dálniční rychlosti-i když i zahřátá nafta potřebuje jednou za čas něžně profouknout kvůli karbonu, ale to je OT.
Pokud někdo vnímá podřazení jako sekvenci vyšlápnout spojku-narvat tam přes synchrony nižší kvalt-pomalu pustit spojku aby to cuklo jenom málo nebo "plynule", tak ano-tím spojku i špajzku drbe a to fakt hodně. Ale s meziplynem jediné co se zatěžuje víc je ložisko a to je na to stavěné, takže no problemo. Ještě možná bowden pokud je, ten dostává víc na frak, pravda...
Ale jinak, nic ve zlém, kamarád je prostě trochu kopyto a má to pomotané
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3212
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#32 Práce se spojkou
2 FrantaB a ostatní
díky za postřehy, tož to vypadá, že nic špatného nedělám. Já to mám právě zakódovaný od mala, kdy máma v autě neustále řvala na tátu
"sakra Michale, ty neumíš jezdit!! to je furt brzda, plyn, brzda, plyn, brzda, plyn!" a je fakt, že tatík, ačkoli za 50 let boural 1x na ledu, máti jezdí
dle mého daleko lépe, rychle, svižně, nikoho nebrzdí, předvídá a prostě brzdí jen když to je opravdu nutné - vadí mi ty "vánoční stromečky", který
pořád stojí na brzdě, nevím jestli kvůli automatu nebo jen blbému zlozvyku. Na ostatní řidiče to působí rušivým dojmem, protože instinktivně
mají připravenou pravou na brzdovym pedálu, přitom ten vocas před tebou brzdit vůbec nemusí. Když pak jedeš za takovym oslem několik kilometrů,
máš sto chutí ho předjet a pustit mu zadní mlhovku nebo ho poslat zpátky do autoškoly
díky za postřehy, tož to vypadá, že nic špatného nedělám. Já to mám právě zakódovaný od mala, kdy máma v autě neustále řvala na tátu
"sakra Michale, ty neumíš jezdit!! to je furt brzda, plyn, brzda, plyn, brzda, plyn!" a je fakt, že tatík, ačkoli za 50 let boural 1x na ledu, máti jezdí
dle mého daleko lépe, rychle, svižně, nikoho nebrzdí, předvídá a prostě brzdí jen když to je opravdu nutné - vadí mi ty "vánoční stromečky", který
pořád stojí na brzdě, nevím jestli kvůli automatu nebo jen blbému zlozvyku. Na ostatní řidiče to působí rušivým dojmem, protože instinktivně
mají připravenou pravou na brzdovym pedálu, přitom ten vocas před tebou brzdit vůbec nemusí. Když pak jedeš za takovym oslem několik kilometrů,
máš sto chutí ho předjet a pustit mu zadní mlhovku nebo ho poslat zpátky do autoškoly
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2891
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#33 Práce se spojkou
Já to s tím podřazováním dělám podobně a rejže 260tkm a furt origo spojka.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#34 Práce se spojkou
Tvl. tady jsou dobrý pacoši. Nějaké meziplyny a dvojité sešlapávání spojky? Na co? Proč se teda vymýšlely synchrony?
Já jezdím tak nějak normálně, komfortně. Brzdím pedálem, když je potřeba zpomalit. Kvalt tam dávám pomaleji, aby stačil synchron kolečka v převodovce srovnat, spojku pouštím taky s citem a světe div se, na spojce mám namotáno 320 kkm a nějak se netváří, že by měla odejít. Převodovka taky řadí v pohodě.
Já jezdím tak nějak normálně, komfortně. Brzdím pedálem, když je potřeba zpomalit. Kvalt tam dávám pomaleji, aby stačil synchron kolečka v převodovce srovnat, spojku pouštím taky s citem a světe div se, na spojce mám namotáno 320 kkm a nějak se netváří, že by měla odejít. Převodovka taky řadí v pohodě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#35 Práce se spojkou
My na škodě taky řadíme pomaleji, ale jenom na dvojku
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#36 Práce se spojkou
Je to dobrý třeba na to, aby se dalo brzdit plynuleji než brzdami-což motor dělá.
Abys mohl brždění/akceleraci řešit jenom plynem.
Aby se na krabici dalo brzdit jenom zadkem.
Aby když se auto začne trhat, abys tam bez jeho doutržení cuklým podřazením, na což občas stačí jen setrvačnost hřídelí špajzky (a taky podstatně rychleji) dostal kvalt o dva stupně níž než tam máš a měl šanci se z toho vybojovat řízeným smykem, což s autem v cestovních otáčkách prostě nejde (OK, jde-ale tyhle auta tu asi má málokdo a řeč je o běžné cestovní jízdě, že).
Aby když jedeš v Alpách po nějaké místní šoustce co je sotva v mapách a zjistíš, že po třech kilometrech 18% klesání samá zatáčka o průměru 7 metrů tam máš kus s kledáním 25%, tak nespálíš brzdy a zastavíš i dole, pokud se necítíš komfortně s místním folklorem dojíždět s hořícím obložením.
Aby když musíš zastavovat dveřma napřed a ABS neABS ho suplovat a hamtat do brzdy jak do zelí, abys měl dost podtlaku v posilovači, protože jeho rezerva je omezená.
Celý se to hodí v běžném provozu na šetření auta, dobrý vnitřní pocit a machrování.
A když je mokro, namrzlo, nasněženo a tak, je to faktor mezi pojedu-nepojedu a když už jedeš, tak mezi tím že jedeš a tím že bouráš. Není to všespásné, ale pomáhá to fakt dost.
Užitečnost se mi ukázala hned druhou zimu za volantem, kdy jsem jel ze Strahova dolů a pod Rošičákem se po zasněžené, částečně namrzlé silnici s fleky jen mokrého asfaltu sesouvala od obrubníku ke klandru na druhé straně a zpátky nějaká S-klasse, kde se hádali asistenti a osoba za volantem jen bezmocně koukala. Podle toho co dělal motor a jak se točila nebo naopak úplně stála kola i při vytočeném motoru bych řekl, že v tom byla opravdu nevinně. Někdo s Octou pokračoval na Hřebenky rovně, ale nejdřív dveřma a pak zadkem napřed-a já jel kudy jsem chtěl a jak jsem chtěl a dvěřma napřed jen tehdy, když jsem chtěl podle původního plánu serpentinami dolů do Holečkovy. Bez podřazování a brždění motorem no way...
Loni, namrzlá silnice v Krkonoších. Velice místní a znalý kamarád s SX4 s asistenty, naloženou celou rodinou, po dotyku brzdy půl kiláku bojoval o udržení se na silnici. Já po dotyku brzdy nechal analogovou, jen ABS vybavenou devítku na vyšláplé spojce znova se chytit, podřadil 3 nad volnoběhem-1 a pomalým ubráním plynu si zpomalil na komfortní rychlost. Zadek přitom tu a tam šoupnul, ale předek držel, řídil a nikam neklouzal. Dotyk brzdy znamenal v první řadě klouzání předku. Nevím, jestli bych to bez toho jemného podřazení ustál-takhle Like a boss
Abys mohl brždění/akceleraci řešit jenom plynem.
Aby se na krabici dalo brzdit jenom zadkem.
Aby když se auto začne trhat, abys tam bez jeho doutržení cuklým podřazením, na což občas stačí jen setrvačnost hřídelí špajzky (a taky podstatně rychleji) dostal kvalt o dva stupně níž než tam máš a měl šanci se z toho vybojovat řízeným smykem, což s autem v cestovních otáčkách prostě nejde (OK, jde-ale tyhle auta tu asi má málokdo a řeč je o běžné cestovní jízdě, že).
Aby když jedeš v Alpách po nějaké místní šoustce co je sotva v mapách a zjistíš, že po třech kilometrech 18% klesání samá zatáčka o průměru 7 metrů tam máš kus s kledáním 25%, tak nespálíš brzdy a zastavíš i dole, pokud se necítíš komfortně s místním folklorem dojíždět s hořícím obložením.
Aby když musíš zastavovat dveřma napřed a ABS neABS ho suplovat a hamtat do brzdy jak do zelí, abys měl dost podtlaku v posilovači, protože jeho rezerva je omezená.
Celý se to hodí v běžném provozu na šetření auta, dobrý vnitřní pocit a machrování.
A když je mokro, namrzlo, nasněženo a tak, je to faktor mezi pojedu-nepojedu a když už jedeš, tak mezi tím že jedeš a tím že bouráš. Není to všespásné, ale pomáhá to fakt dost.
Užitečnost se mi ukázala hned druhou zimu za volantem, kdy jsem jel ze Strahova dolů a pod Rošičákem se po zasněžené, částečně namrzlé silnici s fleky jen mokrého asfaltu sesouvala od obrubníku ke klandru na druhé straně a zpátky nějaká S-klasse, kde se hádali asistenti a osoba za volantem jen bezmocně koukala. Podle toho co dělal motor a jak se točila nebo naopak úplně stála kola i při vytočeném motoru bych řekl, že v tom byla opravdu nevinně. Někdo s Octou pokračoval na Hřebenky rovně, ale nejdřív dveřma a pak zadkem napřed-a já jel kudy jsem chtěl a jak jsem chtěl a dvěřma napřed jen tehdy, když jsem chtěl podle původního plánu serpentinami dolů do Holečkovy. Bez podřazování a brždění motorem no way...
Loni, namrzlá silnice v Krkonoších. Velice místní a znalý kamarád s SX4 s asistenty, naloženou celou rodinou, po dotyku brzdy půl kiláku bojoval o udržení se na silnici. Já po dotyku brzdy nechal analogovou, jen ABS vybavenou devítku na vyšláplé spojce znova se chytit, podřadil 3 nad volnoběhem-1 a pomalým ubráním plynu si zpomalil na komfortní rychlost. Zadek přitom tu a tam šoupnul, ale předek držel, řídil a nikam neklouzal. Dotyk brzdy znamenal v první řadě klouzání předku. Nevím, jestli bych to bez toho jemného podřazení ustál-takhle Like a boss
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#37 Práce se spojkou
Tééééda, tá "práca so spojkou", to vám je normálna veda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#38 Práce se spojkou
kvuli uživatelské přívětivosti. pod brzdou mi meziplyn u volva jde fakt blbě, navíc kdyby tam nebyly, tak bych slyšel zuby velmi často. takhle jen člověk pomáhá jak spojce, tak převodovce. a jak píše franta, ono to má mnohdy dost smysl, hlavně když se pak pouští spojka do vysokých otáčekraolsa píše:Tvl. tady jsou dobrý pacoši. Nějaké meziplyny a dvojité sešlapávání spojky? Na co? Proč se teda vymýšlely synchrony?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#39 Práce se spojkou
Mám dojem, že pacoši jsou ti, kteří dodržují bezpečnou vzdálenost na 200% aby nemuseli šlapat na prostřední pedál, protože jim to připadá jako něco nemravného (nebo ti co je baví rajblovat "kniplem" z plus na mínus u lepších automatů, aby nemuseli šlapat na levý pedál ) obecně mi vychází, že to budou obezřetnější řidiči, než ti, co jedou brzda-plyn (nebo spíš naopak ) a jedou vám dva metry za prdelí.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek