D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach výfuku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: S60 D5 120kw, Volvo FH16 750
#1 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach výfuku
Zdravím všechny, jsem novým majitelem S60tky 120kw s DPF, před koupí jsem nechal prohlídnout ve volvu, protože volvo znám jenom jako trucks , v servisu řekli že vyměnit žhavičky jinak vše v pořádku. S autem mám za sebou prvních 4000km, nájezd činí 253000km i podle servisky souhlasí i online v databázi. Předchozí majitel používal olej od Mobilu 0w30 údajně. Chorvatsko 4 lidi a plnej kufr tempomat 140km/h cca 6,7l/100km, slovensko ve dvou lidech 5,2l/100km - 5,6l/100km podle jízdy. Se spotřebou jsem spokojen, ale pocitově mi přijde že octavia PD 96kw jela líp. Nikdo v okolí takový auto nemá, tak ani nemůžu s nikým porovnat
1. dotaz studenej motor ihned po startu běží normálně tiše, bez krytu má ještě hezčí zvuk, porotže kryt divně drnčí, ale po jízdě, když je olej ohřátej je slyšet z vršku hlavy šustění od vačky. Znám zvuk TDiček když mají špatný hydroštely a ťukají, ale tohle je zvuk měkčí a dělá to jenom když je ohřátej olej, za studena nikdy, tak mně vůbec napadlo, jestli to můžou dělat hydroštěly až za tepla. Přijde mi divný že má studenej pětiválec lepší zvuk než ohřátej. Mohlo by se něco změnit použitím jinýho oleje?
2. dotaz po otevření nalévacího hrdla na olej jde z víka ventilů ten klapavej zvuk, je toho tu plno ale nikde sem se nakonec nedozvěděl jestli to má skutečně dělat jen na volnoběh nebo i při přidání plynu, nebo když odpojím hadičku z toho podtlakovýho ventilu u airboxu
3. dotaz oproti TDI moje D5 skoro vůbec nebrzdí motorem, kopce co jsem byl zvyklej jet s oktávkou bez šlápnutí na brzdu musim u volva přibrždovat. Sledoval jsem to víc a přijde mi že po sundání nohy z plynu jede auto setrvačností dál jako by bylo vyřazeno a až po cca 4 vteřinách ucítím že brzdí motorem, ale ta prodleva se mění. Může tahle věc mít nějakou souvislost s podtlakem? Nebo řešil někdy někdo už obdobnej poznatek?
4. když mám nastartováno v garáži ať studený nebo teplý tak po půl minutě cítím smrad a strašně z toho štípou oči, prakticky se nedá v garáži být ani minutu s nastartovanym autem, dle diagnostiky DPF vpořádku, tankuji pouze vervu nebo vpower + VIF
zvuk motoru až přijedu domu o víkendu nahraju pro lepší představu
díky za Vaše postřehy
1. dotaz studenej motor ihned po startu běží normálně tiše, bez krytu má ještě hezčí zvuk, porotže kryt divně drnčí, ale po jízdě, když je olej ohřátej je slyšet z vršku hlavy šustění od vačky. Znám zvuk TDiček když mají špatný hydroštely a ťukají, ale tohle je zvuk měkčí a dělá to jenom když je ohřátej olej, za studena nikdy, tak mně vůbec napadlo, jestli to můžou dělat hydroštěly až za tepla. Přijde mi divný že má studenej pětiválec lepší zvuk než ohřátej. Mohlo by se něco změnit použitím jinýho oleje?
2. dotaz po otevření nalévacího hrdla na olej jde z víka ventilů ten klapavej zvuk, je toho tu plno ale nikde sem se nakonec nedozvěděl jestli to má skutečně dělat jen na volnoběh nebo i při přidání plynu, nebo když odpojím hadičku z toho podtlakovýho ventilu u airboxu
3. dotaz oproti TDI moje D5 skoro vůbec nebrzdí motorem, kopce co jsem byl zvyklej jet s oktávkou bez šlápnutí na brzdu musim u volva přibrždovat. Sledoval jsem to víc a přijde mi že po sundání nohy z plynu jede auto setrvačností dál jako by bylo vyřazeno a až po cca 4 vteřinách ucítím že brzdí motorem, ale ta prodleva se mění. Může tahle věc mít nějakou souvislost s podtlakem? Nebo řešil někdy někdo už obdobnej poznatek?
4. když mám nastartováno v garáži ať studený nebo teplý tak po půl minutě cítím smrad a strašně z toho štípou oči, prakticky se nedá v garáži být ani minutu s nastartovanym autem, dle diagnostiky DPF vpořádku, tankuji pouze vervu nebo vpower + VIF
zvuk motoru až přijedu domu o víkendu nahraju pro lepší představu
díky za Vaše postřehy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
D5244T nemá dpf, pokud máš dpf, máš jiný motor
Jestli je udávaná spotřeba z palubáku, tak to nebude pravda
Nevím, co si představit pod pojmem hezčí zvuk motoru
Jestli to nahlas výrazně klape po sundani víčka, máš v haji podtlak a tim pádem nefunguje správně turbo
Volvo nebrzdí hned po sundání nohy z plynu, plyn ubírá postupně a plynule automaticky, pro větší komfort
Můj D5 bez dpf taky takhle "smrdí"
Jestli je udávaná spotřeba z palubáku, tak to nebude pravda
Nevím, co si představit pod pojmem hezčí zvuk motoru
Jestli to nahlas výrazně klape po sundani víčka, máš v haji podtlak a tim pádem nefunguje správně turbo
Volvo nebrzdí hned po sundání nohy z plynu, plyn ubírá postupně a plynule automaticky, pro větší komfort
Můj D5 bez dpf taky takhle "smrdí"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: S60 D5 120kw, Volvo FH16 750
#3 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
V techničáku je D5244T, leda že by udělali na evidenčce chybu, protože je to dovoz Francie. Rok 2008, 120kw, má dpf, a má vířivý klapky a šedej kryt motoru...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Koukni co je napsaný na štítku na krytu rozvodů.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 168
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
#5 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
D5244T je bez DPF
Ty dalsi s cislem D5244Tx maji DPF
B.
Ty dalsi s cislem D5244Tx maji DPF
B.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 8
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sokolov
- Vůz: V70 II D5244T5 m.y. 2006
#6 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Mám ten samý motor. 120kw s dpf je D5244T5 . Zjistil jsem až podle vin. Jinak i v TP a na krytu rozvodů mám D5244 .raolsa píše:Koukni co je napsaný na štítku na krytu rozvodů.
_________________
V70 2.4d D5244T5 2006,
V50 1.6d DrivE 2012
V70 2.4d D5244T5 2006,
V50 1.6d DrivE 2012
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Co se akustiky týče, tak to dělá taky olej. Hustší olej by nedělal takovej rambajs. To bys slyšel změnu, kdybys nalil 5w50, jenže to neni tak uplně kompatidebilní s normou pro auta s DPF.
Smrad je normální, vysokotlaký nafty a jejich NOx...
D5 brzdí dobře jen ve vyšších otáčkách. To je daný řízenim motoru a EKO serepetičkama na něj nalepenýma.
Smrad je normální, vysokotlaký nafty a jejich NOx...
D5 brzdí dobře jen ve vyšších otáčkách. To je daný řízenim motoru a EKO serepetičkama na něj nalepenýma.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: S60 D5 120kw, Volvo FH16 750
#8 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Na krytu rozvodů mám 5244T taky, další věc, přední silentblok na motoru vypadá po otebření kapoty že je splasklej, protože lanko který ho jistí je volný ( v nějakým vláknu jsem četl že mezi lanko a silentblok nesmí jít strčit prst, pochopil jsem že lanko má bejt napnutý, jinak je silentblok K.O. ale zase se tam nepsalo jestli při demontovaným stavu nebo i pod vahou motoru musí být lanko naplý ) Když odpojím z ventilu u airboxu hadičku, tak tam neni žádnej podtlak jak na volnoběh, tak v otáčkách, takže problém s podtlakem asi mít budu. Zítra se tomu pověnuju víc, nahraju videa zvuku motoru a nafotim.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: S60 D5 120kw, Volvo FH16 750
#9 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Tady zvuk teplýho motoru, pozná někdo třeba špatný hydroštely nebo trysku? Jak se Vám to pozdává?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#10 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Ten čpavkovej smrad dělá VIF.....odzkoušeno. Klapavý zvuk po otevření víčka =vakuovka. Když si tu počteš, zjistíš že to klape skoro každému.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 195
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
#11 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Teď jste mě zmátli, v TP i podle VIN mám taky D5244T (120 kW, šedej kryt) a mechanik mi po první prohlídce tvrdil, že DPF funguje dobře, že mám čistej vejfuk
Tak nevim ... ještě mě zmátl i David patočka když koukal na motor, tak tvrdil že to je 136kW verze a nevěřil mi, že to je 120
je v tom nějakej bordel, poznám to podle něčeho opravdu zaručeně? Díkes
Tak nevim ... ještě mě zmátl i David patočka když koukal na motor, tak tvrdil že to je 136kW verze a nevěřil mi, že to je 120
je v tom nějakej bordel, poznám to podle něčeho opravdu zaručeně? Díkes
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#12 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Ve Vidě po načtení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#13 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
To bude nějakej podlazenej dovoz (kvůli daním).resk181 píše:Teď jste mě zmátli, v TP i podle VIN mám taky D5244T (120 kW, šedej kryt) a mechanik mi po první prohlídce tvrdil, že DPF funguje dobře, že mám čistej vejfuk
Tak nevim ... ještě mě zmátl i David patočka když koukal na motor, tak tvrdil že to je 136kW verze a nevěřil mi, že to je 120
je v tom nějakej bordel, poznám to podle něčeho opravdu zaručeně? Díkes
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#14 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
D5244T je myslím základní (první) verze D5 (bez DPF, černý kryt, asi do r. 2006)
pak se dělaly verze se 120kW ale už s DPF, ale třeba jiným turbem, jiný kompresní poměr a novějším CR
no a ještě i dvoulitr
ale jak a podle čeho se to kam dávalo, nevím
pak se dělaly verze se 120kW ale už s DPF, ale třeba jiným turbem, jiný kompresní poměr a novějším CR
no a ještě i dvoulitr
ale jak a podle čeho se to kam dávalo, nevím
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 195
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007
#15 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
První registrace v ČR a celou dobu zůstalo v ČR, žádnej dovoz ... jedině by musel bejt motor z dovozu, ale to bych věděl, že se měnil, což se neměnil, mám doloženo od Volvahajnej píše:To bude nějakej podlazenej dovoz (kvůli daním).
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: S60 D5 120kw, Volvo FH16 750
#17 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Já co jsem zjistil v techničáku d5244t, na rozvodech na stitku taky d5244t, sedej kryt motoru, dpf, turbo ovladany uz elektronicky nikoli podtlakem, a egr uz ma taky nejakej servomotorek
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
A nemůže to bejt způsobený jen tim, že jsou liný mít milion popisků, tak číslo za T už nepíšou?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#19 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Ahoj, pakliže máš auto s DPF, tak máš D5244T5, prostě to tak je. Také jsem řešil typ a taky mám napsáno v techničáku D5244T... Asi se někdo musel upsat nebo nevím. Jinak to moje je dovezený z Německa.
4. A také jsem řešil, že mi dost zapáchalo auto, zjistil jsem, že to bylo kvůli ucpanému DPF filtru... Auto to mi tu závadu vůbec nenahlásilo, jen přibývala nafta... Naštěstí jsem tuto závadu včas objevil, v AV dílech mi tuto závadu odstranili vyčištěním filtru a výměnou čidel.
4. A také jsem řešil, že mi dost zapáchalo auto, zjistil jsem, že to bylo kvůli ucpanému DPF filtru... Auto to mi tu závadu vůbec nenahlásilo, jen přibývala nafta... Naštěstí jsem tuto závadu včas objevil, v AV dílech mi tuto závadu odstranili vyčištěním filtru a výměnou čidel.
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 18
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Zaječov u Hořovic
- Vůz: S80I, 2.4D 147 kW, 2003
#20 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
jenik.becka píše:
3. dotaz oproti TDI moje D5 skoro vůbec nebrzdí motorem, kopce co jsem byl zvyklej jet s oktávkou bez šlápnutí na brzdu musim u volva přibrždovat. Sledoval jsem to víc a přijde mi že po sundání nohy z plynu jede auto setrvačností dál jako by bylo vyřazeno a až po cca 4 vteřinách ucítím že brzdí motorem, ale ta prodleva se mění. Může tahle věc mít nějakou souvislost s podtlakem? Nebo řešil někdy někdo už obdobnej poznatek?
díky za Vaše postřehy
Je pravda, že průvodní spomalení při sundání nohy z plynu je oproti oktávce hodně rozdílný, ale rozhodně to motorem brzdí, ikdyž plynuleji, což mě docela vyhovuje (chce to s tou prodlevou počítat a sundat nohu o něco dříve). Ale jezdím docela pravidelně do Prahy a co je kopec dolů směrem na baranďák, tak tam jsem 50 - 60 u oktávky držel, když jsem měl zařazenou 3 a moje S80 D5 to drží, ikdyž mám zařazenou 4. Je to tedy manuál, tak nevím jestli to může mít vliv
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#21 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
jde o to, že u D5 když pustíš pedál plynu, tak auto neubere hned na nulu, ale ubírá postupně, aby nebyl takový ráz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#22 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach výfuku
Dva roky som jazdil s oktou PD 74kW. Doteraz som nevidel nafťák, ktorý by mal aspom podobný kopanec z nízkych otáčkach ako tento motor Holt PD Akurát vo vyšších otáčkach to chcíplojenik.becka píše: ↑28 lis 2018 16:48 Se spotřebou jsem spokojen, ale pocitově mi přijde že octavia PD 96kw jela líp.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 49
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 D5 Sport
- Bydliště: Brno
#23 D5244T zvuk zahřátého motoru, brždění motorem, zápach vý
Jestli ti to pomůže, tak takhle klape moje D5 136kWjenik.becka píše: ↑02 pro 2018 21:03 Tady zvuk teplýho motoru, pozná někdo třeba špatný hydroštely nebo trysku? Jak se Vám to pozdává?
_________________
Range Rover Sport HSE / Range Rover L322 tdv8 VOGUE / ex XC90 D5 136 kW => 150 kW Stage1 D5T5 AWD SPORT AUTOMAT 7s 2008 - 416 t. km / Přijedu s DICE - VIDA - VDASH - VDD - Jižní Morava, Zlínsko
Range Rover Sport HSE / Range Rover L322 tdv8 VOGUE / ex XC90 D5 136 kW => 150 kW Stage1 D5T5 AWD SPORT AUTOMAT 7s 2008 - 416 t. km / Přijedu s DICE - VIDA - VDASH - VDD - Jižní Morava, Zlínsko
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek