Filtr sazí

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 35
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc, Martin
Vůz: V70 III 2.0 107kw

#101 Filtr sazí

Příspěvek od adam147 »

Stav filtra len tak voľným okom nespoznáš :) chce to napojiť na Vidu, spustiť nútenú regeneráciu. Pred spustením skontrolovať hodnoty filtra a potom po regenerácii pozrieť hodnoty znovu. Ak budú nižšie tak ok, ak nie tak je problém. Ale DPF filtre na 2.0 by toho mali vydržať celkom dosť. Skôr by som problém videl v cidlach ktoré na ňom sú. Ale bez Origo diagnostiky sa asi nepohnes.
_________________
Volvo V70 III 2.0 107kw
Volvo S60 2.5T 2005 - predane "black dynamite"
Volvo V50 1.6d 2007 - po smrti "francúz"
Fabia 1.2 htp, "ferari"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: V50 2.0D 100 kw

#102 Filtr sazí

Příspěvek od Jenofefa »

Dobrý den, mám trochu dilema. Mojí V50 2007 2.0D 100 kw byl v autorizovaném servisu diagnostikovan ucpaný DPF filtr, s tím, že se často spouští regenerace, která neproběhne do konce. V motoru bylo 2 litry oleje navíc, ukázalo se, že je již smísený s naftou (díky tem neúspěšným regeneracim). Doporučili mi filtr vyměnit a auto do té doby nepoužívat. Výměna není samozřejmě nejlevnější a tak hledám jiné varianty. Narazila jsem na nějaký DPF čistič, který by mohl filtr vypálit za delší jízdy ,ale bojím se, abych tomu víc neublížila. A další věc, která me trápí, jak to řešit, nepomůže-li to. Jestli tedy nechat vyměnit za originál ve Volvu :( nebo z druhovyroby nebo se pokusit nechat vyčistit. Každý říká něco jiného. Prosím poraďte. Děkuji Pavlína

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#103 Filtr sazí

Příspěvek od hajnej »

Jenofefa píše:Dobrý den, mám trochu dilema. Mojí V50 2007 2.0D 100 kw byl v autorizovaném servisu diagnostikovan ucpaný DPF filtr, s tím, že se často spouští regenerace, která neproběhne do konce. V motoru bylo 2 litry oleje navíc, ukázalo se, že je již smísený s naftou (díky tem neúspěšným regeneracim). Doporučili mi filtr vyměnit a auto do té doby nepoužívat. Výměna není samozřejmě nejlevnější a tak hledám jiné varianty. Narazila jsem na nějaký DPF čistič, který by mohl filtr vypálit za delší jízdy ,ale bojím se, abych tomu víc neublížila. A další věc, která me trápí, jak to řešit, nepomůže-li to. Jestli tedy nechat vyměnit za originál ve Volvu :( nebo z druhovyroby nebo se pokusit nechat vyčistit. Každý říká něco jiného. Prosím poraďte. Děkuji Pavlína
Ahoj. Pro ucpávání DPF většinou jsou nějaké důvody. Nejdříve bych se zajímal o to, proč se vlastně DPF ucpal. Jestli je opravdu už na konci své životnosti a nebo je tu jiná příčina typu vyběhané vstřikovače, netěsný intercooler apod.
Důležité je také auto s DPF provozovat správným způsobem tzn. tankovat kvalitní naftu, používat správný olej a také nejezdit na spotřebu a motor držet v otáčkách. Jak vlastně auto provozuješ? Jaké trasy jezdíš? Filtr se může zanášet také nevhodným provozováním naftového vozu s DPF.
Jde o to, abys nevyměnila DPF a za chvíli se tu ptala znovu, co s tím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: V50 2.0D 100 kw

#104 Filtr sazí

Příspěvek od Jenofefa »

Ahoj, fakt je, že auto ma najeto 190000km,takže ta životnost už je asi na hraně. Těžko říct, jak bylo o auto pečováno před tím. Mám ho od února. Ty vstřiky mě napadly také, ale podle té diagnostiky by měly být v pořádku. Nikdy nejedu až na rezervu a často jezdím delší trasy, ale je fakt, že to střídám i s kratší městskou jízdou. S držením otáček taky problém nebude a olej byl měněn v dubnu,za jaký to nevím, ale myslím, že ten pán věděl, co tam má nalít. Všechno vlastně začalo hlášením "doporučen servis motoru" a na diagnostice se ukázalo, že by to mohly být aditiva pro DPF, tak jsem je nechala doplnit a za 14 dní se hláška objevila znovu, kdy už tedy ve Volvu konstatovali, že je DPF kaput. A teď právě řeším, zda tedy opravdu vyměnit za originál nebo zkusit to profi čištění a nebo to napřed zkusit vypálit tou chemií při delší jízdě. Děsí mě ale ta nafta, co uniká do oleje,abych ještě neoddělala turbo :(...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#105 Filtr sazí

Příspěvek od hajnej »

Těžko poradit takhle od stolu. Ideálně auto dát někomu, kdo s tím má dost zkušeností. Zkusil bych poptat specialisty v Praze, kterým se dá věřit. Z autorizáků to je Auto Kurtz, z neatorizáků AV Díly nebo Marra servis. Ještě přichází v úvahu Polarcars Cvikov. Případně někdo šikovnej na okrese, ke kterému máš důvěru.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#106 Filtr sazí

Příspěvek od hajnej »

Ohledně toho čištění moc nevím. Zkoušeli třeba řízenou regeneraci přes diagnostiku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: V50 2.0D 100 kw

#107 Filtr sazí

Příspěvek od Jenofefa »

O tom se vůbec nezmínili, takže asi ne. Jen řekli, že to má neustále samo potřebu se neúspěšně regenerovat. A já se jich na tu řízenou regeneraci ani nemohla zeptat, protože jsem vlastně o tom vůbec nic nevěděla. Všechny informace jsem nahromadila až po návštěvě Volva. Učím se, je to můj první diesel. A lidi v okolí, co diesely mají a DPF by měli mít, zatím nic takového neřešili,dost možná mají i ten filtr odstraněný. Jen jsem se ještě dozvěděla o nějakém člověku z Děčína, co ho prý čistí vypalováním přímo na vozidle. To mi přijde jako nejméně rozumná varianta. Každopádně děkuji za ty servisy, zkusím se v některém z nich poradit a objednat.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#108 Filtr sazí

Příspěvek od python.p »

Než budeš řešit DPF, tak si zjisti proč a co. DPF samo od sebe neodejde... pokud auto nejezdí, nech vyndat vstřiky a někde změřit. Já je měl podle diagnostiky taky v cajku a co to udělalo, no malou neplechu ne.

Zjisti si i ten olej, protože spousta lidí leje oleje podle toho jak jsou zvyknutí a třeba si ani neuvědomí, že to není vhodný olej pro DPF.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“