Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#1 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

Ahoj Volvaři, jsem tady nový a potřeboval bych poradit. Chci si koupit v50 facelift 2008 +. Chci diesel a jediné petivalec. Ale jaký mám vybrat ? Jaké jsou rozdíly a který je nejlepší na vydrž, výkon a spotřebu ? D3/D4/D5 ? Slyšel jsem, že D3 a D4 nemá nějaká kurvítka v motoru, tak by měl být pro tohle auto lepší. A navíc je to dvoulitr, ale pořád od Volva.
Co mám vybrat ? Jo a důležité info, chci manuál a dobre pružné zrychlení.

Díky za rady.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#2 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od selap »

Hlavně 5ti válec, jinak je to vcelku jedno.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#3 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Teflon_490 »

Vzhledem k tomu ze D3/D4/D5 je v porovnani s 1.6 a 2.0 co se delaly masove jako safranu, tak chybu neudelas ani jednim petivalem. Pokud to bude v dobrym stavu celkove, tak se toho neboj.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#4 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

Dobře, tak je to teda jedno ? A je pravda, že d3 a d4 jsou úplně stejné ? Mají i stejně turbo, prej jen jiný software. Je to pravda nebo ne ? Slyšel jsem, že to mají být ještě větší držáky než d5. Ale nevím, co je na tom pravdy. Jen se bojím u těch d3 a d4 eura 5.... a má to i start stop.... ale měly by být úspornější než d5 a výkonově po úpravě stejné. Ale fakt nevím, co je lepší.
A ještě mě zarazí, jak je možné, že d4(130kw) má o 0,8s horší zrychlení než d5, která má jen o 2kw víc (132kw) jak je to možné ? Čím to je ? Kroutak mají oba motory 400. Pokud se bavíme o manuálu.

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od karelvolvo »

Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#6 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

A pak ještě nevím, jaký je rozdíl u těch novějších aut ve vybavach summum, business edition a business pro edition. Jinak mám zájem o auto v kůži a s navigací. Ale trápí mě motor a ty výbavy.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#7 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

Já ale chci v50. Líbí se mi, není tak velká a s petivalcem musí jezdit suprově.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#8 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Michl »

karelvolvo píše:Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!
Zdravím a slinty tohohle chudáka neber vážně, sám taky nechápu co svými příspěvky tady vůbec myslí. Jeho myšlení se zastavilo už před lety, kdy přesedlal z tříkolky do Volva v platformě P2.
Jinak výbavové stupně byly tři, od nejnižší Kinetic přes Momentum do nejvyšší Summum (při hledání to poznáš ze štítku na sloupku po otevření pravých zadních dveří). Současně byly ještě i edice, např. tebou zmiňovaná Business (kožená sedadla, navigace...)nebo R Design (venkovní spoilery, prahy, křídlo, sportovní dvoubarevné sedačky, pedály, volant, modré budíky...), ale vždy ve spojení s těmi třemi výbavovými stupni. A jak už bylo psáno, v pětiválcem neděláš chybu. Motory s označení D3 a D4 přišly až v roce 2010 a jsou to zmenšené verze motoru D5 obě o obsahu 2000 cm3, rozdíl je (pokud se nepletu) že D3 má jeden výfuk a jedno turbo a D4 dva výfuky a na motoru dvě turba.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#9 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od karelvolvo »

Michl píše:
karelvolvo píše:Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!
Zdravím a slinty tohohle chudáka neber vážně, sám taky nechápu co svými příspěvky tady vůbec myslí. Jeho myšlení se zastavilo už před lety, kdy přesedlal z tříkolky do Volva v platformě P2.
Jinak výbavové stupně byly tři, od nejnižší Kinetic přes Momentum do nejvyšší Summum (při hledání to poznáš ze štítku na sloupku po otevření pravých zadních dveří). Současně byly ještě i edice, např. tebou zmiňovaná Business (kožená sedadla, navigace...)nebo R Design (venkovní spoilery, prahy, křídlo, sportovní dvoubarevné sedačky, pedály, volant, modré budíky...), ale vždy ve spojení s těmi třemi výbavovými stupni. A jak už bylo psáno, v pětiválcem neděláš chybu. Motory s označení D3 a D4 přišly až v roce 2010 a jsou to zmenšené verze motoru D5 obě o obsahu 2000 cm3, rozdíl je (pokud se nepletu) že D3 má jeden výfuk a jedno turbo a D4 dva výfuky a na motoru dvě turba.
Jeden výfuk jedno turbo - dva výfuky dvě turba tak to tu ještě nebylo !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#10 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Michl »

Hele fakt nevím, zda má D4 jedno nebo dvě turba v pětiválci. Novější čtyřválcová D4 už má opravdu turba dvě. Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).
Jinak reakcí si mi opět dokázal svojí ubohost a demenci.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#11 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od karelvolvo »

Michl píše:Hele fakt nevím, zda má D4 jedno nebo dvě turba v pětiválci. Novější čtyřválcová D4 už má opravdu turba dvě. Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).
Jinak reakcí si mi opět dokázal svojí ubohost a demenci.
No zrovna máme služební V50 D3 a bohužel má dva výfuky takže jsem asi dementní ubožák ty pepiku
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#12 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Michl »

Ok, nejsem "Brouk Pytlík" co všechno ví a zná.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#13 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

Ahoj, je to jak říkáte později. D3 má dva výfuky stejně jako d4 a d5, to vím. Ale co srovnání motoru d3 a d4 ? Jsou opravdu stejné ? Co velikost Turba ? A převodovky jsou u všech pětiválců stejné, nebo ne ?
A jak je to s tim zrychlením nevíte ? Proc je d4 skoro o vteřinu pomalejší než D5 a přitom má jen o 2 kw méně ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#14 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

A Turbo je podle mě také všude jen jedno. Jen u D5 je větší.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#15 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Teflon_490 »

...
Naposledy upravil(a) Teflon_490 dne 18 bře 2018 00:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#16 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Teflon_490 »

Michl píše:Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).
Taky potvrzuju ze V50 D3 ma z vyroby 2 vyfuky
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#17 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Teflon_490 »

TheMichal píše:Dobře, tak je to teda jedno ? A je pravda, že d3 a d4 jsou úplně stejné ? Mají i stejně turbo, prej jen jiný software. Je to pravda nebo ne ? Slyšel jsem, že to mají být ještě větší držáky než d5. Ale nevím, co je na tom pravdy. Jen se bojím u těch d3 a d4 eura 5.... a má to i start stop.... ale měly by být úspornější než d5 a výkonově po úpravě stejné. Ale fakt nevím, co je lepší.
Na V50 se nastesti start/stop hovadina nestihla implementovat, takze tohle tam nenajdes.

A jinak ty uz si si nasel vhodny kandidaty na koupi ve vsech 3 motorizacich, ze tady resis jejich nuance? Protoze jak rikam, budes rad kdyz najdes aspon jednu z tech motorizaci, a pokud bude v obstojnym stavu, tak ji s klidem muzes vzit. A nebo v zavislosti kolik mas casu, cekat az se objevi nejaka dalsi, a doufat, ze bude minimalne ve stejnym stavu :)
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#18 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Michl »

I některé V50 mají podle určení trhů start/stop, ve Volvu označované eDrive a poznatelné dle vypínače na středové konzole. Zajímavostí je, že tyto auta mají např. i jiné speciální pružiny tlumičů (přední i zadní) oproti vozům bez eDrive.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#19 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Michl »

Jak psal kolega, hledání aut s D3, D4 nebo D5 a aby byly ještě ve slušném stavu a měly i zajímavou výbavu je fakt těžké a to i za hranicemi. Takže jako vše je to i o kompromisech.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5

#20 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od TheMichal »

Jj o kompromisech to je. Ale já jsem nějaké adepty našel. Jen se bojím toho stop startu, který v cizině bývá. Našel jsem d3 i d4 v cizině, v kůži a vypadají dobře. Jen nevim, co vybrat. D3 mi přijde slabá.... jinak dva výfuky a jedno Turbo je u všech volvackych pětiválců. Já jsem se ptal spis na jejich porovnání a převodovku. Teď jsem našel jednu d3 i v Čechách, ale nemá kůži, tak asi nechci. Ale jinak je krásná. A pořád nerozumím tomu zrychlení. Proč je d5 skoro o vteřinu rychlejší než d4. Ale asi to bude tím větším turbem, jinak nevím. Ale někdo zase říká, že menší turbo se rychleji naplní a auto je s nim rychlejší na rozjezdu... tak já nevím....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 67
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V50 D5 R-Design 2009

#21 Jaký dieselový pětiválec do V50 ?

Příspěvek od Gintiik »

Taky záleží, jestli je to manuál nebo automat. Manuál má vyšší zrychlení i jiné hodnoty točivého momentu v jiném rozsahu otáček. A to v rámci jednoho motoru (D5)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“