Právě je 18 led 2018 02:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 14:32 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 867
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
ja mam egr funkcny staci ho cistit a nemyslim si ze sa tam ma co pokazit pokial tam nieje tona bordelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3006
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 09 led 2018 09:54 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 573
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
st_Andy píše:
Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:

Automat má trochu rozdielne pomery v prevodovke, ale nie je to nič diametrálne. Čo mám odsledované, tak automat točí 110km/h pri 2000 ot/min a cca 2700 ot/min pri 160km/h. Manuál si už nepamätám, ale dajme tomu +5 km/h
Nikto nehovorí, aby si tam nechával zaradenú preventívne 5ku, to je blbosť samozrejme.

Teraz k tomu motoru a spaľovaniu. To je otázka na motorára, teda niekoho, kto motorom a procesom v nich fakt dobre rozumie. Na rovinu, ja to nie som. :-)
Ale čo tu už bolo popísané:
Motor najviac dymí pri akcelerácii, kedy je bohatá/chudobná zmes (podľa toho či berieme do úvahy palivo/vzduch) a vtedy sa aj najviac zasiera DPF.
Naopak EGR prepúsťa časť spalín len pri ustálenej rýchlosti a nízkej záťaži alebo decelerácii. Na druhej strane však pomáha znižovať teplotu horenia a dochádza k optimálnemu spaľovaniu paliva atď...
O eliminácii škodlivín všetkého druhu nejdem rozvíjať debatu, to považujme v tomto prípade za pridruženú činnosť týchto eko kurvítok.

Záver:
EGR a DPF sa najviac zasiera v meste. Na diaľnici dochádza k pasívnemu vypaľovaniu DPF a minimálnemu znečisťovaniu EGR.
Pre mňa osobne ostávajú otázkou biosračky v nafte a ich podiel na zanášaní DPF a EGR.

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
BSR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.074s | 20 Queries | GZIP : Off ]