Ahoj,
cca před měsícem mi začalo zlobit řízení. Situace se nelepší, spíše naopak. Potřeboval bych prosím radu a nějaké vodítko na co se zaměřit a jak postupovat abych to dal dohromady. Četl jsem tu něco o magnetu, ale na ten už u mě bude zřejmě pozdě.
Děje se to, že mi při otáčením volantu na místě "lupe" ve volantu. Někdy více, někdy méně. Je to ale dost nahlas a hrubě. Odkud přesně zvuk jde, se mi zatím nepodařilo zjistit. Pocitově jakoby ten zvuk byl ve volantu. Teď už to dělá někdy i při rozjezdu do zatáčky. Dále jakoby posilovač při jízdě chvílemi neposiloval skoro vůbec a chvílemi zase posiloval více. Prostě buď jde otáčet lehce nebo těžko. Nevím jestli to má spojitost, ale ještě při plném rejdu při rozjezdu na levou stranu si něco pískne.
Kapaliny v servu mám dost.
Byl bych Vám velice vděčný za každou radu, postřeh či zkušenost.
Předem moc děkuji.
Marek
Problém se servo řízením - Volvo 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#2 Problém se servo řízením - Volvo 940
Otázka už zní jenom jestli repasi, nebo použité. S tím, že použitá řízení 1) už prakticky došla (už mám jen dvoje náhradní ) a hlavně 2) bývají často v podobném stavu.
tomasss měl dobrý tip na repas.
Jestli auto denně potřebuješ, mám tady asi tak pět řízení k repasi, můžeš si to nechat nachystat dopředu. Ale nic nikam neposílám, trávím čas raději jinak než na poště
P.S.: Ještě se podívej, v jakém stavu máš kloub, co je na tyči nad řízením. Jsou tam dva, občas není v kondici ten spodní. Můžeš mít kliku a třeba odešel jen on, ale moc bych se k takové naději neupínal. Ten kloub by se měl teoreticky chovat tak, že při otáčení volantem na místě to jde střídavě lépe a hůře.
tomasss měl dobrý tip na repas.
Jestli auto denně potřebuješ, mám tady asi tak pět řízení k repasi, můžeš si to nechat nachystat dopředu. Ale nic nikam neposílám, trávím čas raději jinak než na poště
P.S.: Ještě se podívej, v jakém stavu máš kloub, co je na tyči nad řízením. Jsou tam dva, občas není v kondici ten spodní. Můžeš mít kliku a třeba odešel jen on, ale moc bych se k takové naději neupínal. Ten kloub by se měl teoreticky chovat tak, že při otáčení volantem na místě to jde střídavě lépe a hůře.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#3 Problém se servo řízením - Volvo 940
Ad lupani - zkontroloval bych horni ulozeni tlumicu, tam to lupe pri otaceni volantem nejcasteji.
Ad piskani/posiluje a neposiluje - zkontroluj si napnuti remenu pro pumpu posilovace. Muze bejt bud volnej, nebo ztvrdlej a tim padem prokluzujici.
Pokud by se preci jen potvrdilo vadny rizeni, ja nechaval repasovat >zde< (rizeni puvodne posilovalo jen na jednu stranu) a vse ok, pokud vim tak to jezdi dodnes...
Ad piskani/posiluje a neposiluje - zkontroluj si napnuti remenu pro pumpu posilovace. Muze bejt bud volnej, nebo ztvrdlej a tim padem prokluzujici.
Pokud by se preci jen potvrdilo vadny rizeni, ja nechaval repasovat >zde< (rizeni puvodne posilovalo jen na jednu stranu) a vse ok, pokud vim tak to jezdi dodnes...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 881
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#4 Problém se servo řízením - Volvo 940
Jak píše Tomáš, to lupání bude spíš souviset s uložením tlumičů.
Prokluzující řemen (písknutí v krajní poloze, když za volant vezmeš na prasáka tak pumpa dostane zabrat a klade větší odpor) snadná kontrola a dotažení nebo výměna za stovku
Prokluzující řemen (písknutí v krajní poloze, když za volant vezmeš na prasáka tak pumpa dostane zabrat a klade větší odpor) snadná kontrola a dotažení nebo výměna za stovku
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#5 Problém se servo řízením - Volvo 940
Pravda, na uložení tlumičů jsem zapomněl. Je to asi tím, že jsem v poslední době viděl tolik řízení s vůlí, že mně už prostě nic jinýho nenapadlo...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 133
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD
- Bydliště: Pelhřimov
#6 Problém se servo řízením - Volvo 940
Děkuji za výše napsané postřehy a zkušenosti!
Včera jsem byl u kolegy na dílně, tak jsme se na to koukli. Řemen opravdu nebude v nejlepší kondici, i když jsem ho nedávno měnil. To písknutí při plném rejdu se zvyšuje s otáčkami, takže koupím nový řemen a poté uvidím zdali se změní kolísání tuhosti posilovače.
Při kontrole spodního kloubu viz. Honzům příspěvek, jsme na něm zjistili značnou vůli. Nevíte prosím kde by se dal sehnat?
Spíše si myslíme že "lupání" bude od tohoto kloubu, uložení bychom řešili až posléze. Uložení jsem také měnil docela nedávno.
Včera jsem byl u kolegy na dílně, tak jsme se na to koukli. Řemen opravdu nebude v nejlepší kondici, i když jsem ho nedávno měnil. To písknutí při plném rejdu se zvyšuje s otáčkami, takže koupím nový řemen a poté uvidím zdali se změní kolísání tuhosti posilovače.
Při kontrole spodního kloubu viz. Honzům příspěvek, jsme na něm zjistili značnou vůli. Nevíte prosím kde by se dal sehnat?
Spíše si myslíme že "lupání" bude od tohoto kloubu, uložení bychom řešili až posléze. Uložení jsem také měnil docela nedávno.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#7 Problém se servo řízením - Volvo 940
Je jich vice typu. Ten pozdejsi bych tady nekde mel mit asi i nekolikrat,pokud to nespecha,podivam se po nem. K Olomouci bych to umel po nekom poslat.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#8 Problém se servo řízením - Volvo 940
To lupání asi znám, není to jako od horního uložení. Myslim, že moje devítka má teď začínající podobnej symptom. Při otočení volantem ze středový polohy (je jedno jestli je nastartováno, nebo klíč venku) se chvíli nic neděje (vůle ve středový poloze) a pak když by auto už začalo měnit směr, lehce v něm chroupne.
Další co pozoruju, nebo jsem moc paranoidní je to, že občas když jedu hodně pomalu, třeba na kruháči, tak se ztrácí účinek posilovače.
Další co pozoruju, nebo jsem moc paranoidní je to, že občas když jedu hodně pomalu, třeba na kruháči, tak se ztrácí účinek posilovače.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek