Plíseň v interiéru
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#1 Plíseň v interiéru
Ahoj vsem,
jelikoz jsem nebyl pul roku doma, odstavil jsem svou sedmu na zahrade. Po navratu me cekalo velmi nemile prekvapeni - cely vnitrek auta se za tech 6 mesicu doslova obalil plisni
Nema nekdo nejaky tip, jak se toho svinstva zbavit? V aute se nelze ani nadechnout - po vnoreni se dovnitr jsem jeste dobrou hodinu kaslal jako astmatik
jelikoz jsem nebyl pul roku doma, odstavil jsem svou sedmu na zahrade. Po navratu me cekalo velmi nemile prekvapeni - cely vnitrek auta se za tech 6 mesicu doslova obalil plisni
Nema nekdo nejaky tip, jak se toho svinstva zbavit? V aute se nelze ani nadechnout - po vnoreni se dovnitr jsem jeste dobrou hodinu kaslal jako astmatik
- Přílohy
-
- Plesnivy interier 03.jpg (126.92 KiB) Zobrazeno 6693 x
-
- Plesnivy interier 05.jpg (127.06 KiB) Zobrazeno 6693 x
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#2 Plíseň v interiéru
Zdar chlape, co zkusit ozon? Jinak teda to je masakr, to by mě vůbec nenapadlo že to takhle zplesniví. Neteče tam někudy?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#3 Plíseň v interiéru
Vystrikat Savem proti plisni a vytepovat cely interier a nechat ho dobre vyschnout...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#4 Plíseň v interiéru
Ahoj sousede. Ozon neni vubec spatny napad, protoze podle me jedinou sanci je necim to vyplynovat. Normalni cisteni v tomhle pripade nepomuze - ty spory od plisne budou zalezle uplne vsude. Mas nejaky napad, jak ten ozon aplikovat, respektive kde ho vzit a jak ho tam natlacit?smolda píše:Zdar chlape, co zkusit ozon? Jinak teda to je masakr, to by mě vůbec nenapadlo že to takhle zplesniví. Neteče tam někudy?
Jedine, kudy by tam mohlo tect je sibr, ale nez jsem v cervnu odjizdel, poctive jsem cistil vsechny drenazni hadice - fakt nevim.Osobne jsem nic takhle plesniveho (vyjma lodi) jeste nevidel
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#5 Plíseň v interiéru
Zajeď někam, kde čistí klimatizace mě to dělal týpek tady v Bestdrivu na Přepeřský a normálně dal do auta nějaký ozonátor a nechali jsme to hodinu tvořit. Podle mě když někoho ukecáš, tak ti to tam nechá puštěný klidně déle.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#6 Plíseň v interiéru
Savo v tomhle pripade asi nepomuze.Volvo Polestar píše:Vystrikat Savem proti plisni a vytepovat cely interier a nechat ho dobre vyschnout...
Jednak by dalo asi dost na frak veskerym textiliim (ztrata barvy, zflekateni) a druhak neodstrani plisen na mistech, kam se nedostanu. Pak bude jen otazkou casu, kdy se to objevi znovu
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#8 Plíseň v interiéru
To nejdriv budu muset sehnat dychaci pristroj, abych tam vubec dojel - do toho auta se neda ani sednout. Je to ve skutecnosti mnohem drsnejsi, nez je z tech par mizernych fotek videtsmolda píše:Zajeď někam, kde čistí klimatizace mě to dělal týpek tady v Bestdrivu na Přepeřský a normálně dal do auta nějaký ozonátor a nechali jsme to hodinu tvořit. Podle mě když někoho ukecáš, tak ti to tam nechá puštěný klidně déle.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5013
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#9 Plíseň v interiéru
Co by stál jiný interiér, jestli to náhodou nebude nejlevnější varianta.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#10 Plíseň v interiéru
Sedacky uz jsem odepsal, ty dam jine. Jenom si neumim predstavit vykuchat uplne vsechno - vyplne dveri, pristrojovku, stropnici apod. To by asi prevysilo cenu celeho auta Navic kde mam jistotu, ze ta hnusna vec nezustane nekde zahnizdena a nezlikviduje dalsi interier.... Nene, tohle chce nejaky obzvlast brutalni jed!PINĎABC píše:Co by stál jiný interiér, jestli to náhodou nebude nejlevnější varianta.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 952
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#11 Plíseň v interiéru
Ten chrlic ozonu je mala krabicka, staci 230V. "
Treba ti ho pujci nekde ze servisu na noc.
Treba ti ho pujci nekde ze servisu na noc.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#12 Plíseň v interiéru
Tvl. to je mazec, ale úplně stejně dopadl Citroen, který žena tenkrát nabourala a stál taky cca půl roku bez hnutí na place.
Jak to dostat pryč nevím, ale jedinou obranou proti tomu je prostě s autem jezdit, nebo ho alespoň jednou za měsíc projet a vyvětrat.
Jak to dostat pryč nevím, ale jedinou obranou proti tomu je prostě s autem jezdit, nebo ho alespoň jednou za měsíc projet a vyvětrat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#13 Plíseň v interiéru
Zatim to vypada jako nejrozumnejsi reseni.ms231 píše:Ten chrlic ozonu je mala krabicka, staci 230V. "
Treba ti ho pujci nekde ze servisu na noc.
Dik vsem za tipy.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#14 Plíseň v interiéru
v práci mám v akváriu velkej, silnej ozonizér asi za 8 000kč. Ryby (ne akvarijní, ale klasický candáti, kapři, sumci, amuři) mi chytaly plíseň, žádná chemie nepomáhala.
Od té doby, co je v tý 2 000l krávě ozonizér, ryby jsou rok v kuse čistý a po plísni ani památky. Ten ozonizér mi neřiká pane, ale asi by se mohl na dva dny ztratit. Bohužel až v Praze na Letné
EDIT: ale podle fotek je to auto zralý na to, aby si s tim zajel do nějaký plynový, hermeticky uzavřený komory a nechal to tam alespoň hodinu.
Určitě to někde v ČR maji - rodiče jsou úchylové na starožitnej nábytek, vždycky když přitáhnou nějakej barokní sekretář, tak to vozej do nějaký speciální komory, kde "vysvítí" červotoče. Určitě bude něco podobného na plyn. Ale je to kurevsky drahé - klidně několik desítek tisíc kč
Od té doby, co je v tý 2 000l krávě ozonizér, ryby jsou rok v kuse čistý a po plísni ani památky. Ten ozonizér mi neřiká pane, ale asi by se mohl na dva dny ztratit. Bohužel až v Praze na Letné
EDIT: ale podle fotek je to auto zralý na to, aby si s tim zajel do nějaký plynový, hermeticky uzavřený komory a nechal to tam alespoň hodinu.
Určitě to někde v ČR maji - rodiče jsou úchylové na starožitnej nábytek, vždycky když přitáhnou nějakej barokní sekretář, tak to vozej do nějaký speciální komory, kde "vysvítí" červotoče. Určitě bude něco podobného na plyn. Ale je to kurevsky drahé - klidně několik desítek tisíc kč
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#15 Plíseň v interiéru
Diky za nabidku - Letna je pro me na "dobrem" konci Prahy. Mozna by to slo dejme tomu na nejaky vikend? S tou plynovou komorou me to taky napadlo, ale jak pises, ta cena.....Ejdou Rotacak píše:v práci mám v akváriu velkej, silnej ozonizér asi za 8 000kč. Ryby (ne akvarijní, ale klasický candáti, kapři, sumci, amuři) mi chytaly plíseň, žádná chemie nepomáhala.
Od té doby, co je v tý 2 000l krávě ozonizér, ryby jsou rok v kuse čistý a po plísni ani památky. Ten ozonizér mi neřiká pane, ale asi by se mohl na dva dny ztratit. Bohužel až v Praze na Letné
EDIT: ale podle fotek je to auto zralý na to, aby si s tim zajel do nějaký plynový, hermeticky uzavřený komory a nechal to tam alespoň hodinu.
Určitě to někde v ČR maji - rodiče jsou úchylové na starožitnej nábytek, vždycky když přitáhnou nějakej barokní sekretář, tak to vozej do nějaký speciální komory, kde "vysvítí" červotoče. Určitě bude něco podobného na plyn. Ale je to kurevsky drahé - klidně několik desítek tisíc kč
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#16 Plíseň v interiéru
OK, nějak bych to vymyslel - zavolám týpkovi, kterej zajišťuje údržbu akvárií, zeptám se, jestli to můžu jednoduše odpojit a pokud jo, tak ti
to půjčím - předpokládám, že jsi gentleman a dodržíš termín vrácení velmi těžko bych vysvětloval, proč se ztratil ozonizér z uzamčenýho
deklu, z uzamčený a hlídaný expozice :-DD
to půjčím - předpokládám, že jsi gentleman a dodržíš termín vrácení velmi těžko bych vysvětloval, proč se ztratil ozonizér z uzamčenýho
deklu, z uzamčený a hlídaný expozice :-DD
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#17 Plíseň v interiéru
Diky za duveru - termin vraceni samozrejme dodrzim, nemam zajem zneuzivat neci ochoty pripadne ze sebe delat volaEjdou Rotacak píše:OK, nějak bych to vymyslel - zavolám týpkovi, kterej zajišťuje údržbu akvárií, zeptám se, jestli to můžu jednoduše odpojit a pokud jo, tak ti
to půjčím - předpokládám, že jsi gentleman a dodržíš termín vrácení velmi těžko bych vysvětloval, proč se ztratil ozonizér z uzamčenýho
deklu, z uzamčený a hlídaný expozice :-DD
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Plíseň v interiéru
Bacha na ten ozon, umí to poměrně slušně narušit veškerý materiály, který v tom lepšim případě jen zkřehnou.
Ta plíseň je sice hnus fialovej, ale pokud uschne, tak jde utřít, vyluxovat.
Takže auto vysušit je první krok, jinak jakýkoliv čištění nemá žádnej smysl, vyroste to zas.
Na krabici se mi to nikdy nestalo, ale moje první auto na tohle umřelo. Zavřel jsem ho do garáže a po pár měsících bylo vše pokryto bílou vrstvou (sněhu). Šlo to vyčistit jak píšu výše (vysušit, vytřít/vyluxovat).
Ta plíseň je sice hnus fialovej, ale pokud uschne, tak jde utřít, vyluxovat.
Takže auto vysušit je první krok, jinak jakýkoliv čištění nemá žádnej smysl, vyroste to zas.
Na krabici se mi to nikdy nestalo, ale moje první auto na tohle umřelo. Zavřel jsem ho do garáže a po pár měsících bylo vše pokryto bílou vrstvou (sněhu). Šlo to vyčistit jak píšu výše (vysušit, vytřít/vyluxovat).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#19 Plíseň v interiéru
Ze by Ozon dokazal narusit plasty? Jak jsem vycetl, bezne se pouziva na dezinfekci autointerieru. Myslis, ze by si nekdo lajznul to pouzivat i pres to, ze to likviduje plastiky? Nevim, nejak si me nahlodal.....Urvanej píše:Bacha na ten ozon, umí to poměrně slušně narušit veškerý materiály, který v tom lepšim případě jen zkřehnou.
Ta plíseň je sice hnus fialovej, ale pokud uschne, tak jde utřít, vyluxovat.
Takže auto vysušit je první krok, jinak jakýkoliv čištění nemá žádnej smysl, vyroste to zas.
Na krabici se mi to nikdy nestalo, ale moje první auto na tohle umřelo. Zavřel jsem ho do garáže a po pár měsících bylo vše pokryto bílou vrstvou (sněhu). Šlo to vyčistit jak píšu výše (vysušit, vytřít/vyluxovat).
Na druhou stranu - se susenim mam zkusenosti z lodi. Vsechno pekne vysusis, otres a jakmile nastanou vhodne podminky, BUM, je to tam znova!!! Asi ten ozon preci jen risknu, v nejhorsim budu shanet novy interier tak jako tak.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#20 Plíseň v interiéru
No zrovna o klimatizaci mi nemluv. Lidi houfně používaji čističe, který jde koupit kdekoliv a s dobrým pocitem si je aplikují. No a hliníkovej výparník si chrochtá blahem, když na něj pouštějí ty zásaditý humáče...
Ta plíseň tam bude a je všude kolem nás. Jediný jak se jí vyhnout je větrat větrat větrat. Když je sucho, nerostou v lese houby a na věcech plísně.
Ta plíseň tam bude a je všude kolem nás. Jediný jak se jí vyhnout je větrat větrat větrat. Když je sucho, nerostou v lese houby a na věcech plísně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#21 Plíseň v interiéru
Neco podobneho jako "zazracna" aditiva do oleje ?
Na druhou stranu mi pri mych mizivych znalostech nedochazi zadny diametralni rozdil mezi pusobenim O2 a O3 na termoplasty.
Na druhou stranu mi pri mych mizivych znalostech nedochazi zadny diametralni rozdil mezi pusobenim O2 a O3 na termoplasty.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#22 Plíseň v interiéru
Hele ale ozon je mnohem agresivnější plyn oproti kyslíku, nenech se zmást tím, že je v tomto případě kyslík trojmocný místo klasicky dvojmocný. Každopádně je to silné oxidační činidlo a je velice reaktivní a také má vynikající desinfekční vlastnosti údajně se v medicíně používá i ke sterilizaci chirurgických nástrojů, tak podle mě musí plíseň zvládnout levou zadní. Otázka je, kolik toho ten ozonizátor je schopný vyrobit, protože to funguje na principu přetváření kyslíku ve vzduchu na ozón, takže 100% koncetrace nebude nikdy a myslím si, že nebude ani vyšší jak 21%, protože víc kyslíku prostě ve vzduchu neníolivin píše:Neco podobneho jako "zazracna" aditiva do oleje ?
Na druhou stranu mi pri mych mizivych znalostech nedochazi zadny diametralni rozdil mezi pusobenim O2 a O3 na termoplasty.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#23 Plíseň v interiéru
Ono toho ozonu stačí poměrně málo. Zkus se někdy kouknout na "přízemní ozon". Je to hodnota čistoty ovzduší a ty limity jsou hodně nízko.
Nicméně uznávám, že kritická situace si žádá extrémní přístup.
Nicméně uznávám, že kritická situace si žádá extrémní přístup.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2890
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#25 Plíseň v interiéru
Tak taky už jsi dědek plesnivej, tak se nediv...
Toho sava bych se pro začátek nebál, hodně naředit a prostě to prolejt, kde to jde. Pak se plácnout přes kapsu, koupit plnou a nechat to s topením na vnitřní vokruh celej den vrčet, blbost? A klidně tam nastříkat i nějakou sračku na čištění A/C. Pak třeba ještě ten ozón. No a sehnat nekuní vytápěnou garage, v ní to nechat pár dní pozvotvíraný a mělo by to bejt, ne?
Před lety se mi na pařbě kámo v noci vloupal do nezamčenýho auta, že si tam jako zchrupne. No ale trochu mu hajaja koplo a hodil mi kačenu přes palubku do těch výdechů vofuku předního fenstru. Taky to pár tejdnů pak ještě nevonělo. Já když si vzpomenu na ten kýbl leča s bramborovým salátem přes celej kokpit, punková záležitost...
Toho sava bych se pro začátek nebál, hodně naředit a prostě to prolejt, kde to jde. Pak se plácnout přes kapsu, koupit plnou a nechat to s topením na vnitřní vokruh celej den vrčet, blbost? A klidně tam nastříkat i nějakou sračku na čištění A/C. Pak třeba ještě ten ozón. No a sehnat nekuní vytápěnou garage, v ní to nechat pár dní pozvotvíraný a mělo by to bejt, ne?
Před lety se mi na pařbě kámo v noci vloupal do nezamčenýho auta, že si tam jako zchrupne. No ale trochu mu hajaja koplo a hodil mi kačenu přes palubku do těch výdechů vofuku předního fenstru. Taky to pár tejdnů pak ještě nevonělo. Já když si vzpomenu na ten kýbl leča s bramborovým salátem přes celej kokpit, punková záležitost...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek