Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#26 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Ted budu za blbce,ale tu adaptaci delate vzdy pri vymene oleje?V cem to vlastne spociva? Zvladne to i nekdo jiny, nez autorizovany servis?
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#27 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kdokoliv s diagnostikou a ano mělo by se to dělat po výměně oleje.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#28 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od David Patočka »

Adaptace u posledních typů 6 st. autom. převodovky, prosím nemazat po výměně oleje. Platí pro vozy od roku 2011.
Když se dělá olej, tak se maže ta druhá kolonka,která souvisí pouze s výměnou oleje : Transmission oil counter
Když si tyto adaptace smažete, bude se dít to, co nechcete........
U těchto nových typů rozvaděčů se adaptace najíždějí poměrně obtížně a zdlouhavě, kdy musí být připojená originál
VIDA online na klíně spolujezdce a jezdí se v přesně požadovaných režimech, které nejsou úplně snadné.
Dělá se to hlavně po opravě převodovky, při problémech s řazením, změnách P,R,D a nebo po změně softwaru převodovky.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#29 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

No super. Musim uprimne rici, ze je to konecne rada, ktera je opravdu cennena a to zejmena proto, kdo ji zprostredkoval. Mam 05/2011, takze nechavam byt. Musim rici, ze s razenim po vymene oleje neni zadny problem. Stejne se jednou s vami, pane Patocko, domluvim na jakesi prohlidce vozu...Myslim, ze to byla dobra koupe s jasnou historii, ale vite jak. Neco nezanedbat☺
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#30 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Deshi »

David Patočka píše:Adaptace u posledních typů 6 st. autom. převodovky, prosím nemazat po výměně oleje. Platí pro vozy od roku 2011.
.
Takže při výměně oleje v automatu u mé S80 2007 je potřeba ještě něco udělat skrz diagnostiku??
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#31 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Davidovi Patočkovi bych věřil, komu také jinému, když se v tom "hrabe" od rána do večera...
Když píše od r.v. 2011, tak by si to dělat měl, no. Jak a copak to bohužel jako neználek a pouhý uživatel nevím :-/
PS: Vůbec zatím netuším, kam s tím, až se mi něco po...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#32 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Arkaz »

jasper mas niekde foto tvojho auta? ak je to ta xc70 z fotky rad by som ju videl v tej farbe :)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#33 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od hajnej »

Arkaz píše:jasper mas niekde foto tvojho auta? ak je to ta xc70 z fotky rad by som ju videl v tej farbe :)
Přesně tak, tohle je moje oblíbená barva a taky bych se rád podíval.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#34 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Asi 3 fotky tady ve vlaknu aktualni fotky nasich volviku str. 42...Ehm,neumim sem hodit odkaz. Tlucu do toho na telefonu...Chtel bych se prvne vydat do Pardubic na sraz 25.10....kdsyz mi to vyjde.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#35 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Tod2 »

Takže při výměně oleje v automatu u mé S80 2007 je potřeba ještě něco udělat skrz diagnostiku??
myslím, že není potřeba nic dělat, pokud automat funguje jak má, přes diag akorát můžeš smáznout kilometry, ale je to jen počítadlo
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#36 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Deshi »

Tod2 píše:
Takže při výměně oleje v automatu u mé S80 2007 je potřeba ještě něco udělat skrz diagnostiku??
myslím, že není potřeba nic dělat, pokud automat funguje jak má, přes diag akorát můžeš smáznout kilometry, ale je to jen počítadlo

jojo, je to tak, včera jsem se na to ptal mezi řečí Jeana a ten mi to taky tak řekl
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#37 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Já ty Pce musím stihnout. Potřebuji porovnat AT porovnatelné (Jasper vs. Deshi).
Někdy mám pocit, že to zejména studené řadí asi takto: 1-2-3-2-3 ? Když více přidám, je to ok. Ale jen studené...
Třeba to je vlastnost, ale zvláštní vlastnost.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#38 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Deshi »

Jasper píše:Já ty Pce musím stihnout. Potřebuji porovnat AT porovnatelné (Jasper vs. Deshi).
Někdy mám pocit, že to zejména studené řadí asi takto: 1-2-3-2-3 ? Když více přidám, je to ok. Ale jen studené...
Třeba to je vlastnost, ale zvláštní vlastnost.
To dáme :beer:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#39 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jasper píše:Někdy mám pocit, že to zejména studené řadí asi takto: 1-2-3-2-3 ? Když více přidám, je to ok.
Tě možná uliklidním, nebo je také u mě něco špatně, ale to samé pozoruji také. Tak si v určitých místech kde jsou hodně zatáčky řadím ručně a pak je to OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo XC60 MY22,

#40 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od frantaemail »

hajnej píše:Potom poreferuj. Třeba to bude v pohodě.
Takže po kontrole oleje v převodovce lze konstatovat, že v mém případě pomohla adaptace. Po ujetí cca 7tisíc km jde řazení bez problémů.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#41 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od David Patočka »

Třeba bych udělal tento postup, pokud tedy není auto ještě v záruce :
Obecně platí pro vozy od model.roku 2011 se specifikací oleje JWS 3324, kde se výrobce převodovek AW moc nepředvedl,
protože vyrobil něco, co svou poruchovostí předčí obě předchozí generace TF80SC.

1-aktuální software TCM, pokud nepomůže, přejdeme na bod 2.
2-provedení adaptací VIDA online, ale poctivě....cca 2 hod jízdy, pokud nepomůže, přejdeme na bod 3.
3-výměna rozvaděče, poté bod 4 :D :D :D
4-demontáž převodovky, oprava úniku tlaku ze systému
5-hydroměnič

Komu se to nelíbí, může využít možnosti koupě repasované převodovky v autorizovaném servisu.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#42 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Nevim jak kolega, ale ja jsem neustale z AT prekvapen. Nemuzu rici, ze by se neco zhorsovalo nebo se zdalo neobvykle, ale ted s poklesem teplot se zmenilo razeni. Zacalo to prerazovat privyssich otackach. Pravda, dokud je motor studeny. Radi to tak pri 2300 ot./min. Zahrate a pred zimou bezne 1700 ot./min. Asi normalni. Nebo me snad napada svezt se v tom samem a porovnat.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#43 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Arkaz »

Ano zo zaciatku ked je studeny olej radi pri vyssich otackach aby zohrial olej.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#44 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Buď v klidu, opravdu to řadí při vyšších otáčkách. Na jaře to zas bude OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#45 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Dobra, dobra, ale pak v jinem vlakne ctes, ze kdyz je motor studeny,doporucuje se ho nevytacet. Nekdo dokonce uvadel,ze prvnich x-kilometru netoci vice nez 2000 ot./min....Tak jak bych asi musel jezdit,abych motor setril. Nic,uzaviram s tim,ze je AT dale provozuschopna.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#46 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Romulusw »

Ono se píše spousta jiných kravin :) motoru se studeným olejem nejvíce vadí podtáčení. Ložisku na vstupní hřídeli převodovky taky.
Např. do kopce vytočit na 2200 a řadit, spadne to 1500 a poměrně velký moment. Výsledek - ojniční lágry jdou pěkně do kopru, protože ta síla nedovoluje hustému oleji vytvořit potřebný film. Hlavním na klice, to tak moc nevadí, ale taky nic moc. Lepší je rozmezí 2tis. až 3tis. otáček.

Vyšší otáčky jsou taky špatně,protože mazcí film se zase už "trhá".

Lepší je natočit a 2 minuty běžet na volnoběh, nebo elektrický předehřev.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#47 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od python.p »

penek píše:
martinopel píše:Ať žijou nová Volva. 8)
Kvylita se silně vyrovnává korejským autům.
Odborník na korejské vozy. Pardon, na všechny vozy. Pardon, na všechno.

:ROFL: :ROFL: :ROFL:

Pardon.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#48 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Jasper »

Můžu to vypadat jakkoli legračně, ale já si beru z Romulusw příspěvku ponaučení a budu na volnoběh chvíli zahřívat.
To el.předehřátí mi nebude vyhovovat. Dost často ani 5 min.před výjezdem nevím, že manželka zavelí a jedeme :-)
Nic. Také se můžu řídit jedním okřídleným: " S autem se jezdí, auto se neposlouchá" :-)
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#49 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od Romulusw »

To je totiž běžný přístup rozumných motorkářů. Mašina se minutu až dvě ohřívá a teprve pak se vyjíždí. Jen jelita to nakopnou a hned tomu naloží céres.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#50 Xc60 D5 geartoronic silné škubnutí při řazeni

Příspěvek od David Patočka »

Ano, jak říkáš.....céres, a je po motoru.
Nejčastější závada motorů D5 s výkonem 151 a 158 kw, je popraskání vložek ve válcích.
Pokud je to automat, tak ještě častěji.
Uživatelé totiž nepřemýšlí a hned po nastartování tomu pořádně naloží, ať to rychle topí :D :D :D
a po najetých cca 80 000km je konec.
Ztrácí se voda v motoru, a nikdo neví kudy. Potom to začne tlakovat a hlava jde dolu.
Bohužel popraskané vložky jsou neřešitelné, nebo alespoň jakýkoliv pokus o tzv. suchou vložku se nezdařil.......resp. zdařil, ale jen na krátkou dobu.
Takže nehoňte studené motory......ani benzínové, prostě se to nedělá a ničí se to.
8)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“