V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznatky

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#26 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od IgorS »

f.e.e.t píše:Já bych tím chtěl především dosáhnout menší kouřivosti.
Na to asi hlavne EGR-off a lepšiu naftu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#27 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od f.e.e.t »

Jezdím od koupě jen na Vervu.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#28 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od IgorS »

Dymiť to ale bude vždy. Nejak. Ide iba o to, či to dymí viac ako je jeho dymové minimum alebo iné TDI. To môže byť aj vec predvstreku, dávky i rozprašovania vstrekov. Ale každé TDI je sadzomet a pri akcelerácii zadymí.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#29 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Je třeba na základní chip od D5T5 125kW/350nM dělat i nějaké zásahy na motoru? Vysokopevnostní šrouby na klice + kontrola ostřiků pístů? Nebo to jde i bez toho? V plná to mám udělat až na jaře, chip bych chtěl co nejdříve.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#30 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od pepa.paur »

Udělat by to chtělo, ale zatím mám načipováno bez toho a dobrý :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#31 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

A tvé poznatky k čipu? Jak to zvládá dvouhmota? Je to znát na dynamice? O kolik stoupla maximálka? Na základních 103kW se nějak vyškrábu na 200km/h, ale dá to práci.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#32 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od outdoor »

taky zareaguji...
Dvouhmota při určitých momentech na 4 a 5 kope, záleží, jak tomu šlapeš na krk...Dynamika je lepší, ale přijde mi, že k dynamice D5 se nedostaneš...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#33 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Dvouhmota při určitých momentech na 4 a 5 kope
Jak kope? Nedělá to jen při nizkých otáčkach? Tzn asi by bylo dobrý, ten vyšší výkon využívat až nad 2200 otáček?
Dynamika je lepší, ale přijde mi, že k dynamice D5 se nedostaneš...
Výkonově by to po čipu mělo mít 125kW. Tzn o 5kW víc jak D5.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#34 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od outdoor »

Tarkin píše:
Dvouhmota při určitých momentech na 4 a 5 kope
Jak kope? Nedělá to jen při nizkých otáčkach? Tzn asi by bylo dobrý, ten vyšší výkon využívat až nad 2200 otáček?
Dynamika je lepší, ale přijde mi, že k dynamice D5 se nedostaneš...
Výkonově by to po čipu mělo mít 125kW. Tzn o 5kW víc jak D5.
když na to šlápneš, tak někde kolem 1900-2000ot se stane, že začne kopat, ve vyšších už ne...

By řekl, že kW nehrají roli, znát to bude...
prostě D5 mi přišla, že má jiný průběh a zabírá - otázkou, zda taky nebyla s chipem :))

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#35 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od pepa.paur »

Já mám na S70 dvouhmoťák novej a ani na V70 kopání nepozoruju, je fakt, že nejezdím nijak sportovně.
Je pravda, že ta D5 jede jinak, měřit jsem to nezkoušel, ale odhadem je tam znát rychlejší nástup od 2000 otáček a následuje plochá křivka. Z původní verze 96kW je po načipování na 136kW pocitově zcela jiné auto. U načipovaného TDI se mi jeví zlepšený nástup z nižších otáček, ale i zajímavý nárůst mezi 3000-4000, kam to dřív skoro nemělo cenu vytáčet. Jede to líp než dřív, ale takový skok jako u D5 to není. Viděl bych jako hlavní rozdíl ten vyšší točivý moment u D5. Co jsem vyčet z VIDY, tak po načipování je u TDI plnící tlak turba 2,1 bar abosolutního tlaku, takže zvýšení o 0,2 bar oproti sérii. Mám to teprve krátce, takže jsem spotřebu podle taknování neměřil, ale počítač ukazuje asi o litr méně :lol:
Zkoušel jsem měřit zrychlení a výkon přes VDASH, ale musí být pořád připojený k internetu a nemám tak stabilní připojení přes mobil.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#36 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od kwiko »

D5 ide lepsie kvoli variabilnej geometri turba (ktora sa obcas kazieva). Tdi ma klasiku s wastegate... ked niekto uspesne prerobi tdi na variabilne turbo (koncern take nieco mal tusim) pojde to asi aj lepsie ako d5 lebo 2.4 vs 2.5l

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#37 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od selap »

Jednoznačně si Tdi chip na nějakch 125 Kw zaslouží, jede o poznání lépe, zabírá od nižších otáček a spotřeba při stejném stylu jízdy malinko poklesla. Chtít plný výkon na 4 a 5ku se dvouhmotě nelíbí, není na to stavěná, chtělo by to malinko tvrdší, ale dá se na to zvyknout a dávat na to pozor. V porovnání s D3 120Kw je ta D3 živější i když auto je zase o trochu těžší, ale možná to dělá i automat vs. manuál.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#38 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Zas jestli uz to dvouhmota nestiha. Tak bych ji nerad timto zpusobem znicil.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#39 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od kwiko »

dvojhmota kope ked regulacia turba nestiha a musi RJ obmedzit predvstrek...

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#40 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od selap »

Z toho bych strach neměl, ano, může to kopat, ale kolikrát se ti to za rok stane, 2-3 na vteřinu......a neslyšel jsem že by kvůli tomu odešla dvouhmota, jezdil jsem tak 6 let a předpokládám že auto dodnes jezdí v poho a bez výměny.
Pokud jsou informace pravdivé, tak moje 1 Tdi má kolem 800 tis. a stále jezdí s původní dvouhmotou.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 92
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 l TDI 1998, S60 2008 2.4D

#41 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od shaman137 »

takze my co mame MSA 15.7...od D5T5 mam zjisteno ze delaji pouze 15.8 tudiz moje otazka zni nechavali jste to nekde chipovat? zkusenosti s konkretnimi firmami...jde mi o zvyseni na 120kw a 350mn jak to nabizi D5T5 takze nic divokyho ale zaroven chci aby to delal nekdo kdo temhle autum opravdu rozumi a nebude to horsi po zasahu nez pred nim...nevadi mi ani si nekam zaject kvuli tomu ale nemyslim tim do ostravy treba :D :D
_________________
V70 1998 TDI charlottka M/T MSA 15.7 kat off, egr off, chip 119kw 374Nm.
Otcova S60 2008 M/T 2.4D 120kw
Motorka Kawasaki Z900 Lucy

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#42 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Zeb »

Já nechával tady a spokojenost https://www.mereni-vykonu.cz/. Najeto už na chipu cca 170.000 km, dvouhmota v pohodě stále stejná, tzn. že vibruje při 4. a 5. plném plynu mezi 1900 a 2300 otáček. Tady v tom vlákně jsem postoval i grafy z brzdy před úpravouo a po úpravě, včetně průběhu úpravy viewtopic.php?f=6&t=31077 .
Spotřeba dlouhodobá je 6 litrů nafty, na spritmonitoru jsem pod přezdívkou Zebb. Přes týden jezdím delší trasy (cca 130 km denně) a o víkendu couračky kolem komína, s vozíkem do sběru, nebo stavebnin a podobně...
Každopádně jsem s chipem velmi spokojený.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#43 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Tak už i já se můžu podělit o zkušenosti s D5T5 stage 1 čipem (mám ho den), dvouhmota neklepe nikde. Spotřeba je cca stejná. Výkon pocitově zas tolik znát není, ve vyšších rychlostech a otáčkach to neztrácí sílu, maximálka bude o něco vejš.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#44 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Já nechával tady a spokojenost https://www.mereni-vykonu.cz/. Najeto už na chipu cca 170.000 km, dvouhmota v pohodě stále stejná, tzn. že vibruje při 4. a 5. plném plynu mezi 1900 a 2300 otáček. Tady v tom vlákně jsem postoval i grafy z brzdy před úpravouo a po úpravě, včetně průběhu úpravy viewtopic.php?f=6&t=31077 .
Spotřeba dlouhodobá je 6 litrů nafty, na spritmonitoru jsem pod přezdívkou Zebb. Přes týden jezdím delší trasy (cca 130 km denně) a o víkendu couračky kolem komína, s vozíkem do sběru, nebo stavebnin a podobně...
Každopádně jsem s chipem velmi spokojený.
Co ty tam máš za čip? Kterou verzi z https://www.mereni-vykonu.cz/ ?

U mě se žádné vibrování dvouhmoty neděje, čip mám asi 14 dní a buď jsem si na něj tak zvykl, nebo to jede skoro stejně. :D
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#45 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Zeb »

Mně to ladili podle toho, jak se mi to líbilo. Změřili parametry na brzdě, naladili, změřili. Já chtěl trochu víc, tak zase naladili, změřili. Tam už byl výkon přes 170 koní, ale hrozně do špičky výkon i krouťák, takže zase ladili a měřili. Nakonec jsme zvolili variantu kde je krouták i výkon dostačující a přitom v pěkných křivkách, takže krásně využitelný. Po zkušební jízdě jsem přijel s hubou od ucha k uchu, zaplatil, poděkoval a odjel. Celé to trvalo asi dvě hoďky. A znát to bylo okamžitě, jak na výkonu, tak na předních gumách, které najednou začaly rychleji mizet. Vůbec nevím proč :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#46 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Tarkin »

Ještě mě napadá, že můžu mít ucpanej kat, auto má najeto 365 tis a já i předchozí majitel jezdil většinou město.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#47 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od IgorS »

Takže máš len placebochip :-) ?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#48 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od Zeb »

Tak s tím zajeď na brzdu a budeš vědět na čem jsi. Zaplatil jsi za nějaké parametry, tak bys je měl dostat. S protokolem z brzdy už se s D5T5 domluvíš. Silně pochybuju, že by se k tobě postavili zády.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#49 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od python.p »

Právě že všude jinde bych měl strach. U D5T5 ne, a možná taky u tady těch, co mi dají křivku z brzdy před a po :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#50 V70 I TDI - D5252T - 103 kW - CHIP - zkušenosti a poznat

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:U mě se žádné vibrování dvouhmoty neděje, čip mám asi 14 dní a buď jsem si na něj tak zvykl, nebo to jede skoro stejně. :D
Účinok zvýšenia výkonu čipnutím riadiacej jednotky motora TDI sa posudzuje vibrovaním dvojhmoty? Čiže nie si spokojný, lebo ti po čipe dvojmota neklepe ako neklepala pred čipom? Alebo preto, že niekto napísal, že mu začala po čipnutí dvojmota vibrovať (možno mu odchádza a je už načatá) a tebe nie a nie vibrovať si sklamaný a chceš aby vibrovala aj tebe?
Nerozumiem tomu :)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“