B200FT turbo netlačí

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#1 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od metju »

Moje italka netlačila nikdy tak jak by měla, odbrzdilo se o 14kW méně a ručička turba nikdy nedosáhla tam kam měla. Nyní jsem po výměně turba za 15g včetně komplet 3" výfuku. Plnící tlak jsem trošku přizvedl, ALE. ve 2000ot/min natlačím 0,2 baru, při 3000 to je 0,3 baru, 4000ot odpovídá cca 0,4 baru. Teprv nad hranicí 5000ot/min se vše vzapamatuje a turbína natlačí požadovaných 0,8 baru. Ale to už je trošku pozdě protože za sekundu řadím :-D Nějaký skromný tip co kde ? Prošel jsem hadice a žádný únik tlaku jsem neobjevil. Intercooler jako takový ? Jiné nápady ? Auto jsem chtěl trošku oživit, nad těch 5k to jede výborně, ale to je trošku pozdě :)

Díky
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od peter cz »

15g s rovnou přírubou nebo konickou? aktuátor původní?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#3 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od metju »

Konicka priruba, aktuator puvodni taktez z 15g...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od peter cz »

On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#5 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od metju »

Původně jsem myslel že stará 13c to už má prostě za sebou. Chovala se stejně. Jak jsem zjistil turbo bylo po repasi a v super stavu, ale hádám že aktuátor zůstal původní. Stejně tak současná 15g je na tom až na pár prasklin kolem wastegate velice dobře a wastegate těsní, ale přece jen je to z 850 co měla najeto 300k. Takže zkusit novej aktuátor. Vim že kinugawa prodává několik verzí dle tlaku. Je lepší rovnou sáhnout třeba po 0.8 ? To je tlak kde se budu cca pohybovat....
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od peter cz »

Pozor tlak co uvádí kinugawa u pružin k aktuátoru je otevírací... já jsem zvolil 0,3 (tlak pak nenabíhá tak "ostře" jako s tužší pružinou, což si myslim že je šetrnější k ojnicím) a jsem spokojenej,
například Urvanej má pružinek nasysleno několik ale pořád se nemá k testování :D
Na kostkách k fwd turbům často používají garretťáckej aktuátor, ale nevím přesně z čeho.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od Urvanej »

Jo, pružinek mam asi 5 a jelikož jsem nevěděl, přesně jako ty, že ten tlak je otevírací, tak mam od 0,8 po 1,6 :-D Teď vim, že i těch 0,8 je moc. Nicméně aktuátor směle odpočívá ve skříni už asi 5 let... :cry:
Jinak bych spíš zkusil ten co máš seřídit a seštelovat tak, aby začal reagovat správně a neotvíral dřív než má.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#8 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od metju »

Tady je tabulka aktuátorů, pružin do nich. Z toho bych to chápal asi stejně jako Učko. Maximální tlak je danej a otvírací se seřídí na tyčce vedoucí k wastegate...
Přílohy
s-l1600.jpg
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#9 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od metju »

peter cz píše:On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)
Máme boost creep ? Výborně přejdeme na externí wastegate :-D Jinak jsem vyměnil ještě zbytek hadiček co se nezdály uplně OK a nic. Pak jsem wastegate odpojil a na půl plynu to dělá nějaký 1 bar plnícího tlaku. Takže buď pořádně seřídit nebo rovnou koupit novej klidně s delším chodem jako doporučuješ. Máte někdo přímý srovnání mezi 0,3 pružinou a 0,5 ? Nebo Petře konkrétní odkaz na wastegate cos kupoval ? Kinugawa toho má mraky a vzhledem k tomu, že už nabízí i 19T a 20T turbíny plug&play na krabice nedivil bych se kdyby měli aktuátor i na přetočenou 15G. Ono věřim že i nějaký zkreslení může mít ten držáček který tam teď pro aktuátor je. Byť je dost pevnej tah aktuátoru je taky docela silnej...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 B200FT turbo netlačí

Příspěvek od peter cz »

To vypadá že máš možná jen špatně seřízenej otevírací tlak, jak psal U

Já bral http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawabilletadjustableturbowastegateactuatorvolvo740940td04h-13c.aspx
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“