XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005
#1 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Ahojte,
pri prudkej akceleracii mi padne auto do nudzoveho rezimu (strata vykonu + cervena kontrolka: Porucha motora).
Tuto poruchu moze sposobovat milion veci, tak sme to otestovali so zapnutou diagnostikou a vyskocila chyba s tlakom paliva, cize
- palivovy filter
- vstreky
- cerpadlo
- rampa
ak som nieco zabudol, alebo zle napisal, tak ma kludne doplnte alebo opravte
Moja otazka na vas, drahi volvaci, je:
Ci sa s tym uz niekto z vas stretol, a ak ano, ktora cast palivoveho systemu to najcastejsie je, aby som nemusel vsetko posielat na testy.
Dakujem.
pri prudkej akceleracii mi padne auto do nudzoveho rezimu (strata vykonu + cervena kontrolka: Porucha motora).
Tuto poruchu moze sposobovat milion veci, tak sme to otestovali so zapnutou diagnostikou a vyskocila chyba s tlakom paliva, cize
- palivovy filter
- vstreky
- cerpadlo
- rampa
ak som nieco zabudol, alebo zle napisal, tak ma kludne doplnte alebo opravte
Moja otazka na vas, drahi volvaci, je:
Ci sa s tym uz niekto z vas stretol, a ak ano, ktora cast palivoveho systemu to najcastejsie je, aby som nemusel vsetko posielat na testy.
Dakujem.
_________________
XC90, D5244T, M6, 2005
XC90, D5244T, M6, 2005
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
První bych vyměnil filtr. Pak bych sledoval, jak se chová tlak na liště, pokud náhle šlápnu plyn. U V8 se mi tlak na liště dost měnil podle zatížení motoru a lezl až někam k osmi tušim. Což mě celkem překvapilo, protože sem byl zvyklej z krabic na mechanickou regulaci na přesnym tlaku (sání + 3 bary).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#3 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Dej nový filtr, já měl stejný problém a po výměně v pořádku. Stejně ho je potřeba občas vyměnit. Ono stačí natankovat nějakou sračku a je to hned. Je to to nejlevnější, tak bych tím začal. Pokud to nepomůže, můžeš zkoušet měnit dál...
I když teď mám pocit, že jsem měl oranžovou kontrolku, ne červenou.
I když teď mám pocit, že jsem měl oranžovou kontrolku, ne červenou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Loužnice
- Vůz: V70 II 2.4 D5
#4 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.
Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?
Díky za info..
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.
Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?
Díky za info..
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#5 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Přicpaný palivový filtr je nejčastější příčinou tohoto chování. Chce to však vyčíst konkrétní chybový kód DTC. Často se tohle projeví také, když se auto načipuje (ale bez Stage 0 = filtry, atp.), auto se konečně podívá k červenému poli, motor chce více paliva, ale to tam nestihne - dostatečně rychle - dotéct.
Zasvinit filtr lze celkem rychle - někde načerpat špatné palivo, případně v zimě se vysráží parafíny a už se nerozpustí. Filtr je to nejmenší a nejsnazší. Klidně bych se nestyděl jej měnit při každé nebo každé druhé výměně oleje?
Další trabl může být ve vysokotlakém palivovém čerpadle, ale tam může být diagnostika náročnější, hlavně takto od klávesnice
Podobná situace (nouzák) však může nastat také proto, že turbo má dodat požadované množství vzduchu, ale cokoli kolem něje nefunguje správně - například:
- nejsou těsné hadice či intercooler
- zaseknutý EGR
- špatně fungující regulace geometrie lopatek turba (ta je m.j. ovládaná podtlakem - stejným podtlakem, který reguluje tuhost motorových silentbloků - jsou-li popraskané podtlakové hadičky těchto silentů, může dělat problém právě i regulace turba)
- turbo samotné
- přicpaný katalyzátor, atd.
Těch možností je hromada a podservisovaných aut taky.
Pavel
P.S. Pokud je to možné, vždy uvádějte čísla chybových kódů (DTC) - např. ECM-1234 nebo aspoň jejich znormované podoby P1000. S tím už se dá pracovat, kdežto ty zajímavé překlady z univerzálních diagnostik jsou celkem k ničemu.
Zasvinit filtr lze celkem rychle - někde načerpat špatné palivo, případně v zimě se vysráží parafíny a už se nerozpustí. Filtr je to nejmenší a nejsnazší. Klidně bych se nestyděl jej měnit při každé nebo každé druhé výměně oleje?
Další trabl může být ve vysokotlakém palivovém čerpadle, ale tam může být diagnostika náročnější, hlavně takto od klávesnice
Podobná situace (nouzák) však může nastat také proto, že turbo má dodat požadované množství vzduchu, ale cokoli kolem něje nefunguje správně - například:
- nejsou těsné hadice či intercooler
- zaseknutý EGR
- špatně fungující regulace geometrie lopatek turba (ta je m.j. ovládaná podtlakem - stejným podtlakem, který reguluje tuhost motorových silentbloků - jsou-li popraskané podtlakové hadičky těchto silentů, může dělat problém právě i regulace turba)
- turbo samotné
- přicpaný katalyzátor, atd.
Těch možností je hromada a podservisovaných aut taky.
Pavel
P.S. Pokud je to možné, vždy uvádějte čísla chybových kódů (DTC) - např. ECM-1234 nebo aspoň jejich znormované podoby P1000. S tím už se dá pracovat, kdežto ty zajímavé překlady z univerzálních diagnostik jsou celkem k ničemu.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4174
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#6 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Filtrem nic nezkazíš, tak ho vyměn.Skoupe90 píše:Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.
Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?
Díky za info..
Nevíme, jakou máš D5 - zda 120kw či 136kw.
Může být ucpaný EGR a trubky sání, případně vířivé klapky u 136kw.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Loužnice
- Vůz: V70 II 2.4 D5
#7 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.
Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže.
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.
Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže.
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#8 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=23475Skoupe90 píše:Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.
Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže.
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Loužnice
- Vůz: V70 II 2.4 D5
#9 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Takže... Jelikož mi to pán ,který to měl na diagnostice už týden nebere a v dalším servise mi řekli, že mají volno za 4 týdny, jsem se rozhodl vyměnit palivový filtr sám s tím, že se tím opravdu nic nezkazí..
No a nezkazilo. Jezdíme bez škubání, padání do nouzáku a čekoholi jiného. Filtr byl od pohledu prehistorickej a příště v servise budu asi opravdu obcházet celé auto, jestli bylo měněno to, co je fakturováno. Nicméně díky všem.. Mimochodem, neservisujete někdo v mém okolí?
No a nezkazilo. Jezdíme bez škubání, padání do nouzáku a čekoholi jiného. Filtr byl od pohledu prehistorickej a příště v servise budu asi opravdu obcházet celé auto, jestli bylo měněno to, co je fakturováno. Nicméně díky všem.. Mimochodem, neservisujete někdo v mém okolí?
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#10 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Jsme rádi, že jste rádi...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005
#11 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva
Mne este len dnes dosli filtre a olej. Idem menit rovno vsetko, aj tak je uz skoro cas.
Takze info koncom tyzdna.
Takze info koncom tyzdna.
_________________
XC90, D5244T, M6, 2005
XC90, D5244T, M6, 2005
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek